Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2549 Vastauksia
  • 677665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ite skippasin sen vuoksi, kun ensimmäinen huolto on jo päästetty lähes 6tkm pitkäksi :idiot2:
Viimeisin huolto on taas ajallisesti, joten kertoo hieman auton pidosta jotain...

Huomasin saman. Arvaan että ex-leasing auto.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Huomasin saman. Arvaan että ex-leasing auto.
Teoriassa tuo ensimmäisen huollon venyminen noinkin paljon, veisi takuunalaisesta autosta takuun.
Ainakin joiltain osin tehdas voisi vängätä vastaan. Toki tuossa ei ole takuuta enää, mutta tärkein ja ensimmäinen huolto tehty vasta 36tkm kohilla kertoo juurikin huolettomasta leasing sopparista :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Kokeilin etsiä vastausta, mutta oikein mitään tyhjentävää ei tästä osunut eteen

Millainen noissa P3 S/V60:ssä alustan laatu on verrattuna P2?

Parin P2 facelift S60:n kokemuksella kokoaika jostain kolisi, vaikka ihan laatupalikkaa vaihteli. Myyjän mukaan tilanne olisi yhtä surkea P3:n kanssa, koska "kyseessä on painava auto". No, on niitä yhtä painavia autoja aiemminkin ollut, eikä niissä etupään palikoita tarvinnut vaihdella vastaavilla km määrillä, eikä silti kolissut/narissut. Ihan tuollaisenaan en kyllä myyjän väitettä niele.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Kokeilin etsiä vastausta, mutta oikein mitään tyhjentävää ei tästä osunut eteen

Millainen noissa P3 S/V60:ssä alustan laatu on verrattuna P2?

Parin P2 facelift S60:n kokemuksella kokoaika jostain kolisi, vaikka ihan laatupalikkaa vaihteli. Myyjän mukaan tilanne olisi yhtä surkea P3:n kanssa, koska "kyseessä on painava auto". No, on niitä yhtä painavia autoja aiemminkin ollut, eikä niissä etupään palikoita tarvinnut vaihdella vastaavilla km määrillä, eikä silti kolissut/narissut. Ihan tuollaisenaan en kyllä myyjän väitettä niele.
Mun mielestä laatu on parempi vaikka ford-pohjainen onkin. MK2 V70:ssä sai yhtenään jotain uusia mutta näissä ainoat heikot kohdat taitaa olla takatukivarsien etummaiset puslat ja etuiskareiden yläpäät on aika onnettoman laatuiset muovipalikat verrattuna P2:n paksuihin kumisiin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Mun mielestä laatu on parempi vaikka ford-pohjainen onkin. MK2 V70:ssä sai yhtenään jotain uusia mutta näissä ainoat heikot kohdat taitaa olla takatukivarsien etummaiset puslat ja etuiskareiden yläpäät on aika onnettoman laatuiset muovipalikat verrattuna P2:n paksuihin kumisiin.
Tämä. Omaan S60 vaihdettiin eteen iskarin yläpäät kun ostin auton 134tkm ajettuna. Ne narisi jo ihan kunnolla. Yleisesti voisi sanoa että paremmin kestää näissä nupit sun muut. Plus tietty parempia ajaa, kiitos Fordin alustan :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VilleT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Tervehdys, Volvosta ei ole aiempaa kokemusta ja V70 on alkanut kiinnostamaan, dieselfarmari automaatilla olisi se mitä haetaan. Onko noissa jotain sudenkuoppia tai muita vastaavia juttuja joihin pitäisi kiinnittää huomiota?

Nettiautossa olisi kohtuuhintaan (10-14k) 2013-2014 valmistettuja, kilometrejä noissa tosin on jo reilu 300tkm. Käsittääkseni nämä ovat kestäviä pelejä, mutta olisiko fiksua etsiä silti vähän vanhempaa vähemmän ajettua vai ajeleeko noillakin mukavasti vielä pitkään?

Tässä olisi esimerkin vuoksi pari yksilöä mitä vilkuilin:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10596522

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10674156

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9960251


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tervehdys, Volvosta ei ole aiempaa kokemusta ja V70 on alkanut kiinnostamaan, dieselfarmari automaatilla olisi se mitä haetaan. Onko noissa jotain sudenkuoppia tai muita vastaavia juttuja joihin pitäisi kiinnittää huomiota?

Nettiautossa olisi kohtuuhintaan (10-14k) 2013-2014 valmistettuja, kilometrejä noissa tosin on jo reilu 300tkm. Käsittääkseni nämä ovat kestäviä pelejä, mutta olisiko fiksua etsiä silti vähän vanhempaa vähemmän ajettua vai ajeleeko noillakin mukavasti vielä pitkään?

Tässä olisi esimerkin vuoksi pari yksilöä mitä vilkuilin:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10596522

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10674156

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9960251

Ehdottomasti suurin kysymys on että haluatko 4 vai 5 sylinterisen. Nämä kaksi moottoria ovat täysin eri eläimiä ja niiden jatkeena on täysin eri laatikkokin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Ehdottomasti suurin kysymys on että haluatko 4 vai 5 sylinterisen. Nämä kaksi moottoria ovat täysin eri eläimiä ja niiden jatkeena on täysin eri laatikkokin
Nuo kaikki kolme oli 5 sylinterisiä malleja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VilleT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Ehdottomasti suurin kysymys on että haluatko 4 vai 5 sylinterisen. Nämä kaksi moottoria ovat täysin eri eläimiä ja niiden jatkeena on täysin eri laatikkokin

Jaa'a, tuohon minulla ei ole kyllä näkemystä. Sen suurempaa intohimoa kumpaankaan ratkaisuun ei ole, kunhan kulutus on maltillinen ja kone ja vaihteisto kestää niin aika samantekevää kumpi kyseessä.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Tuli hankittua viiskymppisen seuraajaksi V60. 2013 D3 Momentum paremmalla stereolla piti olla, mutta yllätykseksi tässä on kaikenlaista kivaa varustetta lisänä, ehdottomasti parhaina adaptiivinen cruise ja automaagiset pitkät valot. Ajelin viime yönä tre-hel-tre ja nätisti pelasi valot. Motarilla kun on jotenkin haastava aina päätellä koska voi ajella pitkillä vasten vastaantulijoita ja koska ei.

Mutta pari kyssäriä:
- automaatti pelaa yllättävän hienosti, parin ekan vaihteen jälkeen vaihtaa matalilla kierroksilla ja käyttää vääntöä hyväksi. 1200-1300 kierroksen paikkeilla tuppaa vähän jyristämään, tämä lienee ominaisuus?
- Toisinaan vähän viheltää, esim 90km/h vauhdissa ylämäessä kun kuormitus lisääntyy. Onko normaalia vai oire jostain ongelmasta turbo/laatikko -suunnalla?
- Saako webastoon mitenkään helposti/edullisesti kaukokäynnistystä?

Mittarissa on 110tkm ja merkintää vaihteistoöljyn vaihdosta ei ole huoltokirjassa, lienee aika vaihtaa...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Jaa'a, tuohon minulla ei ole kyllä näkemystä. Sen suurempaa intohimoa kumpaankaan ratkaisuun ei ole, kunhan kulutus on maltillinen ja kone ja vaihteisto kestää niin aika samantekevää kumpi kyseessä.

Suosittelen perehtymään kumpaisenkin moottorityypin ongelmiin. Fiilispohjalta valintaa ei missään nimessä kannata tehdä. 4syl on se uudempi moottori jossa luonnollisesti lastentauteja. Parhaillaan menossa takaisinkutsu moottorin tulipalovaaran vuoksi jne

Nuo esimerkkisi ilmeisesti olivatkin 5syl. Tilavuus oli mainittu 2L niin luulin että 4syl
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
5-sylinterinen on vanhanaikaisempi ja hyötysuhde huonompi mutta eipähän ole öljynkulutusongelmaa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa VilleT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Suosittelen perehtymään kumpaisenkin moottorityypin ongelmiin. Fiilispohjalta valintaa ei missään nimessä kannata tehdä. 4syl on se uudempi moottori jossa luonnollisesti lastentauteja. Parhaillaan menossa takaisinkutsu moottorin tulipalovaaran vuoksi jne

Nuo esimerkkisi ilmeisesti olivatkin 5syl. Tilavuus oli mainittu 2L niin luulin että 4syl

Ok, kiitos tiedosta, täytyypä perehtyä asiaan.

Noissa noin 300tkm ajetuissa kannattaisi ilmeisesti vaihteistoöljyjen vaihto/vaihtamattomuus selvittää, onko jotain muuta mihin kannattaisi kiinnittää huomioita?

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Ok, kiitos tiedosta, täytyypä perehtyä asiaan.

Noissa noin 300tkm ajetuissa kannattaisi ilmeisesti vaihteistoöljyjen vaihto/vaihtamattomuus selvittää, onko jotain muuta mihin kannattaisi kiinnittää huomioita?

Noista kolmesta vaihtoehdosta kävisin tämän kimppuun
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10674156
uusin malli, kohtuu ajokilometrit. Toki mainostaa summumina mutta epäilen tuota (ei BLIS tai etututkia). Huoltokirjan kun käy läpi ja jos vaikuttaa ok niin osta pois.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Itse kävisin noita kahta muutakin katsomassa, etenkin taksia kun niiden huoltoon kuuluu lootaöljyjen vaihto.
 250tkm on just se km määrä kun kaiken saa vaihtaa niin en maksaisi extraa pienemmästä km määrästä.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

KL-varaosat  Race.fi