Hei, löytyikös nykimiseen ratkaisua?
Itsellä samanlaista vikaa nytten. Parhaiten tulee esiin kun 5 vaihteella ajaa ja ylämäki tulee vastaan. Tämä siis jollain 80-90km/h vauhdilla.
Myös tehnyt kun 4 vaihde ollu valittuna. (vain muutaman kerran)
Sekä pariin kertaan alkanut nykimään jopa kiihdyttäessä.
Tulihan tuohon S80 -00 mittariin 417tkm ja vaihelaatikko öljyt ainakin näytti vielä ihan punasilta ja lähellä HOT max oli raja.
Noniin nyt vaikuttais vika kadonneen näin parin päivän ajan kun ajellut.
Eli kävin ostamassa 'Liqui moly automatic transmission cleaner' purkin.
Ennen öljynvaihtoa ajoin laatikon lämpimäksi. Auto parkkiin öljynvaihtopisteelle.
Kaadoin purkin öljyjen sekaan mittatikun reijästä ja annoin käydä n.20min muutaman kerran vaihteet vaihtaen (P-R-N-D-N-R-P) ja jokaisen vaihteen kohdalla jonkinaikaa odotellen.
Tämänjälkeen tyhjennysropusta öljyt laatikosta pois, tulppa takaisin ja mitaten paljon tuli ulos samanverran sisälle öljyn mittatikun reijästä. (tosin itsellä pääsi loriseen huonon öljyastian takia ohi + 3dl puhdistusaine ylimääräsenä öljymääränä niin laitoin tässä vaiheessa n.2dl vähempi mitä ulos tulleet ja helpompi lisätä sitten tarkistuksen yhteydes kuin pois ottaa
)
Sitten vain huuhtelemalla loput.
Ensimmäinen kannullinen näytti tältä.
Mannolit tuli laitettua ja melkein koko 20 litraa meni ja ei kyllä meinannut enään erottaa kumpi oli purkista ja kumpi auton vaihdelaatikosta
Sitten kun kaikki oli laitettu takaisin kiinni vaihdoin vielä tulpat ja testi ajolle.
Öljyt lämpimäksi ja öljypinnan tarkistus.
Vaihelaatikko vaihtoi paljon paremmin ja pehmeämmin. Tätä nykimistä en ole sitten saanut aikaiseksi pesun+vaihdon jälkeen. (kilometrejä nyt ei ole mitään hirveitä vielä tullut n.200km)
Vielä sanottuna tuosta kun vaihdelaatikon öljyt tikusta näytti kyllä ihan punaselta, mutta kun laatikosta öljyä pois otti kannuun niin olihan se melko mustaa.
Seuraavaksi alkaa tutkimaan tuota suhinaa.