Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 126112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Tuli aika vaihtaa tulpat, ja tästä topikista innoittuneena ostin Denson Iridium tulpat. Samat jotka Rusakolla tuolla aloitusviestissä. Kärkiväliksi säädin 0,8 mm. Nyt rötää yli 5k rpm, ei kait se auta kuin palata takaisin Boschilaisiin.

Juu. Ei se kärsi uudempikaan Volvo "itämaan" tulppia vaikka osakkeita Kiinassa onkin ;) No onko 0.8 suositeltu väli ? Pienennä sitä 0.7 ään ja kokeile uudestaan paraniko. Oletan kyllä että sytytysjärjestelmä on muuten kunnossa ja senhän näet kun heität uudet originaalit koneeseen. 8) Testerillä sen sitten näkee heittävätkö arvot minnekään päin. Eipä siinä koskaan ole mitään mieltä läträtä erilaisten tulppien kanssa jos vika on muualla, kuten se monasti on. Ihan tavallinen yleismittari kertoo jo paljon, että välttämättä ei tarvita testeriä oskilloskooppeineen.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2013, 08:01:26 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Tuli aika vaihtaa tulpat, ja tästä topikista innoittuneena ostin Denson Iridium tulpat. Samat jotka Rusakolla tuolla aloitusviestissä. Kärkiväliksi säädin 0,8 mm. Nyt rötää yli 5k rpm, ei kait se auta kuin palata takaisin Boschilaisiin.
mulla nää tuli suorasytty koneeseen. Ja pelaa hyvin. Tosin kyllä oon niillä ajellu myös tolla virranjakaja vehkeellä eikä mitään ongelmaa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Juu. Ei se kärsi uudempikaan Volvo "itämaan" tulppia vaikka osakkeita Kiinassa onkin ;) No onko 0.8 suositeltu väli ? Pienennä sitä 0.7 ään ja kokeile uudestaan paraniko. Oletan kyllä että sytytysjärjestelmä on muuten kunnossa ja senhän näet kun heität uudet originaalit koneeseen. 8) Testerillä sen sitten näkee heittävätkö arvot minnekään päin. Eipä siinä koskaan ole mitään mieltä läträtä erilaisten tulppien kanssa jos vika on muualla, kuten se monasti on. Ihan tavallinen yleismittari kertoo jo paljon, että välttämättä ei tarvita testeriä oskilloskooppeineen.

Kyllä sytkäpuoli muuten pitäisi olla kunnossa, kaikki sytkäosat uusittu noin 20 tkm sitten. Denson sivuilla tuo 0,8 mm on suositeltu väli, mutta pitää vielä koittaa pienentää.

Aiemmin ollut Bosch SuperPlus FR7DPP+ "+24".

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Ei auttanut kärkivälin säätö 0,7 mm... Nyt koneessa nuo Bosch SuperPlus FR7DPP+ "+24", taas toimii.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Niinpä. Ei ollut ensimmäinen kerta kun noin käy, myös itselle. ::)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Tappikoneen jakajaa pitäisi hankkia. Mistä koneesta löytyy parhaalla ennakkokäyrällä oleva jakaja kireään koneeseen? Olen lukenut että -083 loppuinen alujakaja olisi hyvä. Onko eri koneissa ( a, b, e jne) ollut eri ennakkokäyriä, ja kertooko juuri tuo jakajan numero mistä koneesta se on, eli mikä ennakkokäyrä? Alipaine ilmeisesti lukitaan.

Mutta siis pääkysymys, mikä jakaja on hyvä lähtökohta? Tuplille ja yli 300 asteiselle nokalle, ja muutenkin aika paljon tehdylle. Kiitos.

Jos nyt yhtään muistan niin alkuperäisessä tuplakaasarisessa B20:ssä oli sellainen "peilikuva" jakaja , eli
kärjet oli eripuolella/peilikuva esim A-koneen jakajasta , tämmösellä sain paremmat ennakot , ja oli enempi säätövaraa   :-\
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013, 21:43:17 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Ymmärtääkseni noita iridium tulppia ei tarvitse säätää. Omaan laitoin denson iridiumit tehdasasetuksilla ja hyvin toimii. Vuoden verran ovat olleet kiinni ilman ongelmia.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
ostin accelin tulpanjohtosarjan ja nyt pitäis lyhentää oikeisiin mittoihin joten vinkkejä kaipaan! http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Lapland_/Volvo%20242/WP_000845_zps2f08ba42.jpg liitin pitäis yhdistää johtoon elikkä mitenkä teen? mihinkä tuo langanpätkä mikä menee keskelläjohtoa kiinni? pitääkö tuo liitin vain puristaa niin että pysyy johdossa kiinni? help
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
ostin accelin tulpanjohtosarjan ja nyt pitäis lyhentää oikeisiin mittoihin joten vinkkejä kaipaan! http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Lapland_/Volvo%20242/WP_000845_zps2f08ba42.jpg liitin pitäis yhdistää johtoon elikkä mitenkä teen? mihinkä tuo langanpätkä mikä menee keskelläjohtoa kiinni? pitääkö tuo liitin vain puristaa niin että pysyy johdossa kiinni? help

Käännät tuon sisäkarvan taaksepäin kuoren päälle ja laitat liittimen selkäpuolen karvan kohdalle. Sitten siinä sarjassa pitäisi olla työkalut, jolla saa puristettua/lyötyä liittimet tiukkaan johdon ympärille.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Käännät tuon sisäkarvan taaksepäin kuoren päälle ja laitat liittimen selkäpuolen karvan kohdalle. Sitten siinä sarjassa pitäisi olla työkalut, jolla saa puristettua/lyötyä liittimet tiukkaan johdon ympärille.

Ei ole mitään työkaluja tullut mukana.. Millähän noita johtoja uskaltaa lyhentää.. Varovasti terävällä puukolla? Voikohan noi liittimet puristaa sellasella tavallisella abico puristimella? Mites paljo uskaltaa liitintä puristaa tulpanjohtoon? Ei kuitenkaan niin ettämenee kumijohdon läpi?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Laitoin tänään tilaukseen denson TT tulpat, saas nähdä miten pelittää... Mihinkäs momenttiin tulpat pitää kiristää?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Suunnilleen niin, että yksi kulmahammas vain näkyy ;D

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Suunnilleen niin, että yksi kulmahammas vain näkyy ;D
Joo noinhan sitä on aina tullu laitettua mut aattelin jos ny laittais oikein tarkkaan arvoon  :)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Useasti lukee joko nm tai aste määrät itse tulppa paketissa. Eipä tuolla nyt niin väliä taida olla jos jotain tuntumaa on miten laittaa.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Löytyikin nuo oikeat arvot jo eli:

bensiinimallien kiristysmomentit
puolat 10nm
tulpat 30nm

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo