Samppasport  Futurez

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 588060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1290 : 18.03.2018, 11:55:07 »
Kunnolla säädetyssä ruiskupelissäkin kapeakaistamittari saattaa heitellä ja elää aika rajuakin elämää, että älä kyttää sitä kuin pappi raamattua.

Ajamalla kohdilleen on kuitenkin ihan mahdolista. Jos ei rötää, tulpat eivät ole valkoiset tai mustat, käy hyvin niin silloin pitäisi olla asiat ok.

Jos tässä nyt oli se ohjelmoitava jakaja, niin onhan sen kartta sopiva? Ettei ole mitään isoja hyppyjä missään kohti? Imupuolelle yskiminen kun aika usein on sytkäpuolen ongelma, harvemmin laihan seoksen vika.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1291 : 18.03.2018, 12:14:12 »
No tuo heittelee kyllä, ei sitä voi vakavasti ottaa, mutta ympäripyöreää suuntaa sillä kyllä saa, ja se komppaa kuitenkin auton käytöstä tiellä. Persdynolla pääosin. Pitää ajaa vähän enemmin vielä ja katsoa tulppia, mihin ne muuttuu. Nyt se tuntuisi kyllä suht hyvälle, ei tee pahemmin mitään temppuja ja toimii joka päässä.

Jakaja on joo tune+, sillä pystyy kyllä ajaessa live-säätämään, hakemaan oikeita ennakoita. Olen sitä tehnytkin suht paljon, siinä aivastelualueella (~1700-2000 karkeasti) vaan ei tunnu auttavan mikään.. 2000 kun täyttyy niin kone muuttuu ja alkaa vetää hyvin.

Nyt näiden säätöjen jälkeen huomannut selkeää tehoaluepiikkiä, jossain 3000-3500 välillä (hidas kiekkamittari) alkaa vetää ihan urakalla, johonkin 4500 asti, siellä vähän rauhottuu taas. Kerran jo otti melkein vatsanpohjasta kun linttasin kaasun lattiaan, muksukin inahti takapenkillä :D Auto vastaa kyllä tosi nätisti kaasuun, yhtään ei arvo että pitäisikö sitä vai ei.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1292 : 18.03.2018, 13:18:54 »
Joo,eli n.2v. häviää kuomitettuna jännitettä,ja jännite häviötähän tulee johdoissa aina vähän vrt.akusta mitattuun.
Ja tuolla mittauksella tarkoitin siis sitä että tuleeko puolalle riittävästi virtaa,puolan kunnostahan se ei siis mitään kerro,ja se mittaamasi 10v riittää kyllä tuon puolan lataamiseen hyvinkin,ja käydessähän latauksen ansiosta tuo jännite puolalle nousee vielä varmaan n.2v.ELI OK siltäosin.
Puolassa tuskin vikaa on kerran nyt taas toimi,ja mitä sattuu puolia ei käy mennä noin vain kokeilemaan jos ei tiedä ensiön vastusta,ja ensiön vastusarvo on oltava vähintään 1ohm.tuon 123 jakajan valmistajan mukaan.
Puolan ensiökäämin vastus mitataan siis johtimet irroitettuna puolan - ja + napojen väliltä ja toisiokäämi joko - tai + ja keskinavan väliltä,käämeiltään ehjän punaisen Boschin arvot ensiö n.1.8ohm. ja toisio muistaakseni jossain 8-10kohm.
Mitä pienempi tuo ensiön ja mitä suurempi tuo toision arvo on,niin yleensä sitä tehokkaampi puola on kyseessä.
Helpoin on selvittää tuota puolan antamaa kipinätehoa,testaamalla kuinka pitkän välin kipinä jaksaa hypätä.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1293 : 18.03.2018, 15:59:33 »
Onhan tuo vähän huono säätää kun laitteet on mitä on, kun ei niitä ole :( Kyllä tuo laajakaistan lainaaminen kiinnostaisi myös, jos tosissaan olit^^ ::) Olisihan se nyt maailman isoin apu tässä, kun omaakaan ei ole millään varaa ostaa :buck2:

YV laitettu aiheesta

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1294 : 18.03.2018, 23:36:47 »
Liian löysät(isot) kurkut, ei suuttimien vaihtelu auta, jos ollaan näin kaukana. Jaa a, nyt edes tiedä/muista, mitkä on kiinni? 40mm:set vakioilla vois olla melko liki? Jos ei kone ime sitä, mitä kaasuttimet antaa, ollaan liian isossa koossa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1295 : 19.03.2018, 00:14:57 »
Kyllä minä sanoisin että tuo paketti on mitoiltettu ihan ok, tänään ajeltiin jonkun aikaa, ja auto vaan tuntuu paranevan entisestään. Nyt se rötäalue(1600/1700-2000) alkaa antaa periksi vissiin. Vähän kattelin tuota sytkäkäyrää ennen ajelua, aikaistin pari säätöpistettä kahdella asteella, toinen oli 1600:ssa, toinen oli 1000:ssa. Nyt ne on  500=13'   1000=17'   1600=25'   2200=28'   3000=33'..  33astetta on sitten tappiin asti.

Tosiaan tuo rötäalue ei enää ainakaan nyvi samalla tavalla, sielläkin on vetoa nyt, tosin 2000 jälkeen ääni muuttuu edelleen paremmaksi koneessa ja voimat nousee. Ei syleksi, aivastelua tulee nyt ainoastaan sillon kun rullaa vaihteella, ja hipasee kaasua että läpät heilahtaa karvan verran (esim maantienopeudessa). Kuten aiemmin mainitsinkin, niin colortune näytti laihan väläyksen heti kun läpät heilahtaa, sitten palautuu heti.

Ehkä tuo kipinäennakko vaatii huomiota vielä enemmin kuitenkin. Tuntui tuo pieni muutos tehneen ihmeitä. Mutta oli tosi miellyttävä ajaa nyt.


Liian löysät(isot) kurkut, ei suuttimien vaihtelu auta, jos ollaan näin kaukana. Jaa a, nyt edes tiedä/muista, mitkä on kiinni? 40mm:set vakioilla vois olla melko liki? Jos ei kone ime sitä, mitä kaasuttimet antaa, ollaan liian isossa koossa.

Kiinni on dcoe45, 36 kurkuilla.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1296 : 19.03.2018, 00:25:41 »
Mutuahan tämä on, mutta 45:set on kyllä overkill tuohon koneeseen, vastaavia koneita mitä minulla on ollut(tehdastekoisia), niin ovat olleet 40:sillä. Eipä niissä kyllä tehoakaan ollut kuin 150 nurkilla +/- 25hv. Alle 2L kaikki tosin

Enkä nyt muista sisäkurkkujen kokoa, mutta tuo 30+ milliä, kyllä jotain värinää muistissa( mikä ei ole ihme, kun se on melko vakio)
« Viimeksi muokattu: 19.03.2018, 00:30:18 kirjoittanut Orlov »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1297 : 19.03.2018, 00:34:14 »
Minulla on tekeillä tuohon se varastossa lojuva 46/40 jättiläiskansi, pronssiohjurit olen jo saanut ostettua kun niitä vihdoinkin taas sai. Vielä venttiilit ja koneistukset. Ja joku hyvä nokka kaveriksi. Joko se gt motorsin 2c4, tai sitten suoraan kg5. Sillon alkaa tulla käyttöä jo noille 45:lle viimeistään.

Nythän tuossa koneessa pullonkaula on alimitoitettu kansi, jossa kanavat tehty ihan väärin, sakkaa 165hp kohdalla imumutkat. Tuolla toisella kannella ei sitä murhetta ole ;D Ja alakertakin on 92mm. Kuten jo aikoja sitten totesin, tavoittelen tuosta 200hp, ainakin lähelle. Stroukkikampuraa en ala tohon enää haalimaan ellen rikastu tässä yllättäen.

Ja jos joillekkin on vielä jäänyt epäselväksi, niin tätä tehdään hitaasti, korostan sanaa hitaasti ja epävarmasti :D Budjetti on kokoajan täysin olematonta, ja aikaakin on ainoastaan loppuelämä ;D Ostetaan uusi palikka aina kun on puoli vuotta ekana säästelty :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 19.03.2018, 00:38:23 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1298 : 19.03.2018, 07:19:46 »
Sytkän hieromiseen ei voi käyttää liikaa aikaa. ;D

Sieltä yleensä löytyy juuri ihmeitä, kun jaksaa sen katsoa kohdalleen. Eikä tarvitse olla edes mikään hipoviriviri-moottori, aikanaan erään pikkukinnerin kohdalla nousi huippunopeus 20km/h ja ohituskiihtyvyys 80-130 aika parani kymmenen sekuntia, kun urhasi yhden viikon kipinän säätämiseen (perineinen kärjellinen jakaja, joten joutui todella hakemaan alueen, jossa moottori kiertää sen 8krpm, mutta kävi vielä tyhjäkäyntiä). Toki viritetyssä moottorissa tuo korostuu entisestään, nakutusta kannattaa varoa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1299 : 19.03.2018, 21:14:26 »
Nyt on otettu koeajoa tämän päivää, hyvinhän tuo tuntuu toimivan, sanoisin jopa että  O0 :)) :smitten: *taavih-> V:> P> :pomo: :3/4 jättää sen: 8)

Sytkää haeskeltu taas pikkumuutoksilla, ja kaikkiaan se nyt alkaa olemaan tosi hyvä, ei rötäile, ei hyytyile, ei nyvi eikä pärsky. Tyhjäkäyntikin on tasaantunut siihen 1200 kohdille. Erittäin miellyttävä, välillä kyllä  sammuttamisen jälkeen tulee vähän aikaa rötää ennekuin se toipuu ja käynti kevenee hirveästi. Ja pitempi ajo putkeen kun tullaan vaikka risteykseen, ja vapaalle, niin tyhjäkäynti hyytyy, melkein sammuu, mutta kaasun näpäyksellä tokenee normaaliin ???

Ajoin tankin tyhjäksi, kaadoin 5l kannun ja ajoin senkin tyhjäksi, seka-ajoa. 80kmh, ja sitten 50kmh hyvin aralla kaasulla koko matka, niin laskin kulutukseksi 8.2L/100km :pomo: (tasan 5l ja gps:llä mitattu matka).

Parempaan mennään ja paranee vieläkin kun jaksaa säätää.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1300 : 20.03.2018, 07:03:03 »
Puhelimella pysty lainailemaan, mutta tuo "pitkästä tasa-ajosta tyhjäkäynnille laskiessa meinaa sammua" kuulostaa taas jäätämiseltä. Jos lämpötila on tuolla jäätämisen alueella, niin todennäköisesti sitä.

Älä korjaa, jossei se ole rikki. O0

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1301 : 20.03.2018, 08:25:18 »
Jokohan nyt sitkeys palkitaan? On kyllä ollut mielenkiintoista seurattavaa, draaman ainekset monessa suhteessa koossa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1302 : 20.03.2018, 12:49:58 »
Tuossa nyt vielä uskalla suuremmin käydä juhlia järjestämään ::) Mutta varovaisesti uskaltaa nyt jo sanoa että se alkaa olemaan vihdoinkin tikissä.



Tänään katselin tulppia näiden ajojen jäljiltä:



Tuosta voinee jotain päätellä nyt jo :P

Tuli eilen kyllä yksi ongelmakin, mikä nyt toki ei ajoa haitannut sinällään.



RTV-silikoni petti jo 2,5 vuoden bensaliotuksen jälkeen :o

Eipä siinä kun tänään putsasin ja laitoin saman liejun takasin ;D



Jos sillä taas pari vuotta selviäisi.



Siinä se koko komeus nyt on S*

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1303 : 20.03.2018, 13:29:50 »
Elä laita silikonia mihinkään bensapuolelle. Kaveri laittoi alumiinitankin ja täyttökorkin kauluksen väliin tiivisteliimaa ja sitä löytyi pumpusta ja suodattimesta. Ihmetteli kun vehje rupesi sammuilemaan/rötäämään ja hetken huilattuaan pelasi taas ajan x. Tein sitten siihen paksusta tiivistepaperista tiivisteen ja putsasin bensalinjat ja pumpun niin on toiminut pari vuotta kakomatta. Kaverilla oli siis tämmönen alumiinitankissa ruuveilla kiinni ja sieltä välistä liukeni silikonit tankkiin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1304 : 20.03.2018, 13:35:28 »
Tuon tankin kun tein niin tuo täyttäputken suuaukko jäi vähän vajaalle suunnitelmalle, kun mietin tuota miten ratkaisen tuon korkkihomman, tein sitten nuo kaikki osat sillon itse, ja rosterista sorvattu tuo holkki, täyttöputken päähän, mihin sitten korkki tulee. Sen holkin kiinnitys on aikalailla jonkun tiivisteliiman varassa, kuten näkyy kuvista. En minä keksi tuohon mitään muuta kiinnitystä, eikä tigille enää ole pääsyä että voisi muokata. Tuon holkin sisällä on alumiininen kiekko, johon on viilattu nousut, mitä vasten tuo korkki tiukkaantuu.

Pitäisi tehdä uusi koko tankki, tuo oli vasta harjoitus. Levennetty tiskiallas ;D
« Viimeksi muokattu: 20.03.2018, 13:37:56 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo