Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Surkein sähkötyökone jonka olet ostanut ( oma vika, mitäs rupesit)

  • 39 Vastauksia
  • 7116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5032
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Pitkän tauon jälkeen ajattelin ostaa varalle verkkovirtapuukkosahan Tokmannista, Brucke merkkisen kun aina on akku niin loppu että jää homma kesken. Halpakin oli, 40€.
Kesti se pakoputkea katkaista vähän yli puolenvälin.   :facepalm:
Lakkas pyörivän liikkeen muuntaminen edestakaiseksi.
Vein takas ja sanoin että paa rahat tilille, en tee kertakäyttösahalla mitään. Siis melkein kertakäyttö, ei ihan edes sitä.

Oon tuon jo aiemmin oppinut ettei halpaa kannata ostaa, siinä vaan kiusaa itseensä, oon kai osittain vieläkin vähän masokisti.

Kyl se niin on että nuo brucket ja lidlin parksidet pitää kiertää kaukaa jos jotain haluaa niillä tehdä eikä vaan pitää hyllyssä
Saatananprkl.  :-*

Joskus muinoin ostin halvan kiinanrälläkän, meni kulmavaihteesta rattaat sileäksi, oli pirun pehmeetä ainetta.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2021, 15:06:31 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1952
  • S60 T6 AWD -11
Lidlin parkside juotoskolvi, juottimen terän kiristys hajosi eka kerralla ja rikkoi lämmitysvastuksen.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
En oo saanut tota kolvia vielä rikki, toisin kuin toisen kiinakolvin päivässä. Huonoin ostos aikoinaan Tokmannin kympin pistosaha, ei mene suoraan millään toisin kuin Festool
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jarsse Xc70

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Merkkiä en muista, joku dremelin kopio kuitenki. Kaiverruskoneeksi ostin ja se toimi kolme kertaa.
Ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran.
Oppinut sen verran ettei köyhällä ole varaa ostaa paskaa

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Kaikki noista halpiksista ei ole edes kovinkaan huonoja, harraste/satunnaiskäyttöön. Ehkä turhin vehje joka mulla on äkkiä mietittynä, Bilhelveten sähkökäyttöinen pulttikone. Painava, järkyttävän meluisa eikä siinä ole edes mitenkään erityisesti voimaa. Ite hylkäsin sen parin käyttökerran jälkeen mutta nuorukainen sillä pistelee menemään.

Kauan sitten ostettu Einhell pikkurälläkkä, maksoi jotain 29,90 tai 39,90€, toimii edelleen ja on vara/kakkoskoneena. On ajettu aika paljon ja alunalkaen ostettu tehottomuutensa vuoksi, pystyi ajamaan tarvittaessa auton invertterillä offitouhuissa. Tämä siis hyvä ja halpa samassa paketissa, kunhan ei pistä sitä samalle lähtöviivalle esim. ykkösnyrkki Makitan kanssa.

Mutta joo, aika luokattomia esityksiä on kaupan. Voi olla toimiva kampe mutta on niin hempula käyttää ettei sitten kuitenkaan tee mitään.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Hmm mulla se bilteman 50 euron sähkömutterimopo on pelastanut monta kertaa, isohan se on mut lähtee pahat pultit auki. Seuraava iso valinta on sitten mikä samalla akulla toimiva työkalusarja pitää ostaa kun vuosituhannen alun akkukoneet hyytyy, onko Ryöbin akkutyökalut tarpeeksi hyviä. Kun sitten kun on yksi kannattaa kerätä koko sarja. Brucken kalliimpi piuhallinen porakone oli vähän pettymys, laitoin sen pylväsporakoneeksi mut kara luistaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Jos jotain budjetti akkukoneita hommaatte niin k-raudasta FXA:ta. Ei oo välttämättä satasien koneiden veroisia mutta kohtuuhintaan saa ihan soivia laitteita.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5032
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Ryöbin akkutyökalut tarpeeksi hyviä.
Meillä ryobia käytössä, ihan ok laite hintaluokassaan.
Ei superkallis mutta on toiminut eikä mitään ole porsinut. Eihän se kalleimpia jyrää mutta menettelee.
Vanhoja rälläköitä ja poria jostain 80 luvulta edelleen käytössä, hiiliä vaan vaihdeltu kun ajettu loppuun. AEG ja  SKIL
Ennen oli kaikki paremmin, naisetkin oli nuoria jaa jaa... ^-^
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Ostin Lidlistä Parksiden sähkövinkun. Maksoi 25€ ja on kyllä hyvä. Kevyt ja toimiva nopeuden säätö. Pakoputkihommissa ollut aivan loistava kun pitänyt saada putken sisäpuolelta putsattua.

Ostanko talliin satunnaiseen tarpeeseen 25€ Parksiden vai yli 400€ Metabon tuotteen, niin valinta lienee selvä.

Olen aina suhtautunut epäileväisesti noihin halpoihin laitteisiin, mutta tämä hankinta on kyllä yllättänyt.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
AWD merkkinen rälläkkä, kesti noin 30 sek ja kulmavaihde korkkasi.  :D  :nohnoh

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Nuissa halpis rälläköissä ei ole kuin nokare rasvaa kulmavaihteissa ja sekin jotain jankkia joka on siellä laidoilla,itse olen laittanut lisää rasvaa ja sen jälkeen on kulmavaihteet kestäny paremmin mutta tosiasiahan on että pitäs niiden kestää enempi kuin hetki ilman rasvan lisäilyjä. Itselläon nuita brucken vehkeitä eikä ole ollut moitteen sijaa välttäneet kotikäytössä :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281

Kauan sitten ostettu Einhell pikkurälläkkä,

Meillä on ollut noita yksi helvettejä pajalla useampia jo vuosia ja aivan uskomattoman sitkeitä laitteita! Eihän siinä ergonomiasta ole kuultukaan ja meteli on infernaalinen mutta aina vaan toimii...
« Viimeksi muokattu: 30.10.2021, 08:56:58 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Kyllä nuo halpapaskat yleensä kestää hintaansa nähden hyvin.. Käytännössä vaan toisinaan täytyy käydä ekan käyttökerran jälkeen vaihtaa, siksi ne pitää ostaa samantein käytettäväksi, muuten käy niin että sen "takuu" raukeaa työtä odotellessa.

Useammin mä olen noiden halpiskoneiden kanssa yllättynyt positiivisesti.

Paras esimerkki on powercraft (tjsp) aikanaan tarjoustalon laareissa ollut työkalusarja. Keskikokoinen piikkauskone, on kestänyt rankaisua aivan järjettömästi, ja useamman kerran sitä on ajettu mentaliteetilla "jos tää tähän hajoo, niin ei paljoa menetä", aina vaan porskuttaa.

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Aeg akku kone kaksi plootukattoa ja konekaput boshin akku kone 12v akut ihan paskat  ja olivat aika hintavii
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Takavuosina osti köyhyyttäni AXA-merkkisen sähköketjusahan marketista. Hyvin sillä sahas yhden puun poikki, mut sitte olikin jo ketju löystyny niin että hyppäs irti. No laitoin takas. Ts. yritin. Eihän se pysyny. Koko laippa-ketju-viritys oli kait suunniteltu kertakäyttöseks, siinä ollu ees mitään säätöö :(

No enhän mä siitä mitään oppinu: piti saaha pensassaha. Kappas tuolla samassa marketissa oli myynnissä AXA-merkkinen akkuvehje. Ja köyhälistöystävälliseen hintaan. Pääsin kotia niin tarkastin ekana, että kaikki osat on kiinni ja säädöt toimii. Eikun sahaamaan. Halkes se kaarikahva. Koitin korjata lasikuidulla muttei siitä tullu muuta kun että takuu meni :(
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo