Autoracing  KL-varaosat

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 781430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1740 : 03.09.2018, 05:55:50 »
Taitaa olla sama tuote eri tuotemerkillä tuo walonia horizon
Niin kuulemma juu, ja halvempi  ;D
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1741 : 12.09.2018, 14:04:23 »
En äkikseltään löytänyt, joten kysyn onko kokemuksia / pystyykö laittamaan lisävaloja Volvoon (XC-60) jossa on automaattiset pitkät ja ns häikäisynesto toiminto? (Älyvalot)

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1742 : 12.09.2018, 21:05:01 »

Tässä kuva edellisen autoni valaisin paketista käytössä eli keulassa 2kpl kestosuosikki NBB alpha 225 special edition xenon lisävaloa D2S polttimoilla. Katolla 300w yhdistelmä kuviolla oleva lisävalopaneeli ref 30. Kokonaisreferenssi oli 70 koska auton omat pitkät oli poistettu käytöstä. Märkä asfaltti ei juurikaan häirinnyt  8)
Volvo S80 TDI

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1743 : 12.09.2018, 21:13:56 »
En äkikseltään löytänyt, joten kysyn onko kokemuksia / pystyykö laittamaan lisävaloja Volvoon (XC-60) jossa on automaattiset pitkät ja ns häikäisynesto toiminto? (Älyvalot)

Pystyy.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1744 : 13.09.2018, 13:49:50 »
Katolla olevalle X-visionin genesikselle kaipasin pientä boostia kantamaan, lääkkeeksi tulikin laitettua 3kpl nbb pistevaloja 70w fast ballasteills ja 50w h1 xenoneilla.




Kantamaa tuonne mutkaan on 800m


Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1745 : 13.09.2018, 15:06:15 »
Katolla olevalle X-visionin genesikselle kaipasin pientä boostia kantamaan, lääkkeeksi tulikin laitettua 3kpl nbb pistevaloja 70w fast ballasteills ja 50w h1 xenoneilla.

Kantamaa tuonne mutkaan on 800m

Missä tuollaisia valoja voi oikeasti järkevästi käyttää ja omat lyhyet on varmaan nyt myrskylyhdyt noiden jälkeen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1746 : 13.09.2018, 18:39:47 »
Missä tuollaisia valoja voi oikeasti järkevästi käyttää ja omat lyhyet on varmaan nyt myrskylyhdyt noiden jälkeen.
Mitenniin missä? Ihan sielä missä muutkin pitkät. Toki vilkkaaseen aikaan varmaan helpompi pitää pimeänä mutta kun puolenyön aikaan töihin kulkee niin ei nuita vastaan tulijoitakaan liikoo ole.

Vielä nuilla omillakin näkee, toki voisi kokeilla ajovaloihin jytympiä polttimoita.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1747 : 13.09.2018, 20:02:06 »
Ei nyt millään pahalla mutta -karppa-:n autoissahan on aina parhaat ja ainoat oikeat valot, piste.

Hiltsulla lienee enemmän valotehoa keulalla joten ovat siis paskat, väärät tai ainakin törkeästi ylimitoitetut, taas piste.

Vastaantulijan kohdatessa noi pitää ehkä pari-kolme sekuntia aiemmin sammuttaa verrattuna orkkiksiin? Tuskin kaataa venettä keltään, pääasia että näkee kun niitä käyttää.

 :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1748 : 13.09.2018, 20:39:21 »
Ei nyt millään pahalla mutta -karppa-:n autoissahan on aina parhaat ja ainoat oikeat valot, piste.

Hiltsulla lienee enemmän valotehoa keulalla joten ovat siis paskat, väärät tai ainakin törkeästi ylimitoitetut, taas piste.

Vastaantulijan kohdatessa noi pitää ehkä pari-kolme sekuntia aiemmin sammuttaa verrattuna orkkiksiin? Tuskin kaataa venettä keltään, pääasia että näkee kun niitä käyttää.

En ottanut missään kantaa onko tuo yhdistelmä laillinen. No nyt otan EI OLE! Minun autoissa on yleensä parhaimmat LAILLISET lisävalot. Tässä on hienoinen ero!

Oliko muuta? Olen myös kokeillut "paljon" valoja keulalla, jopa kaksi paria ja totesin silloin, että pitkiä valoja oli liikaa suhteessa lähivaloihin. Tuolloin oli vain halogeeni polttimot (Parhaat night breakerit) uusissa umpioissa valovahvistimilla, joka aiheutti sen, että lähivaloille pudotettuna oli hetken aikaa, kuin myrskylyhdyillä olisi ajanut.

Summasummarum: Olen tullut siihen tulokseen, että lähivalojen ja lisävalojen pitää olla tasapainossa. Minulle on myös tärkeintä, että valoa on pitkälle ja leveästi n.300 metriin. Minun ei tarvitse nähdä puoleen kilometriin, koska en edes sinne näe pimeässä varsinkaan, jos kirkkain valokeila on lähellä. Eikä siinä muutenkaan ole järkeä, koska joutuisin tiputtamaan lisävalot 500 metriä ennen kohtaamista ja ajelemaan lyhyillä valoilla n.5-6 sekunttia. Tuolloin näkyvyys olisi vain n.70 metriä.

Joten järjenkäyttö tässäkin on sallittu. Jos taas Lapissa (Tai muualla missä muuta liikennettä on vähän ja suoria riittää) ajelet yksikseen pitkää siivua yöllä, niin silloin voisin ajatella hieman toisin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1749 : 13.09.2018, 20:43:07 »
Asia kunnossa...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1750 : 13.09.2018, 21:03:20 »
Vaikka syksy ja pimeä tuleekin sateineen pidetään keskustelu asiallisena.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1751 : 14.09.2018, 06:19:26 »
Vastaantulijan kohdatessa noi pitää ehkä pari-kolme sekuntia aiemmin sammuttaa verrattuna orkkiksiin? Tuskin kaataa venettä keltään, pääasia että näkee kun niitä käyttää.

 :)

Kytkimet laitettu siten että saa pistevalot ja kattopaneelin saa sammumaan yhtäaikaa tai erissä niin ei tarvii ajaa pitkään pelkillä lähivaloilla.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1752 : 14.09.2018, 07:18:35 »
Itsehän harrastan sitä että kuorma-autolla sammutan ensin kattopitkät ja sitten vasta lyhkäsille. Ei tule niin pitkää matkaa pimeydessä.

Johtuu kyllä osittain siitäkin että firman ajovalot ovat kehnot lähes kaikissa autoissa millä ajan ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1753 : 14.09.2018, 10:50:06 »
Porrastettu puolitus ja lopuksi lyhyet on ainoa tapa noilla.

Hienot valot!

Heh, joskus muistan ajaneeni 4-tiellä talviaikaan ilman valoja. Kello oli jotain puolen yön jälkeen, kova pakkanen ja "pakkas-sumua", täysikuu.

Ilman valoja näki paljon paremmin, kuin ajovalot päällä. ;D Taisin kilometrin verran ajaa, suoralla tiellä, mutta laitoin valot takaisin ihan sen takia että muut näkee.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1754 : 14.09.2018, 13:16:00 »
Itsehän harrastan sitä että kuorma-autolla sammutan ensin kattopitkät ja sitten vasta lyhkäsille. Ei tule niin pitkää matkaa pimeydessä.

Johtuu kyllä osittain siitäkin että firman ajovalot ovat kehnot lähes kaikissa autoissa millä ajan ::)
Onko teilläkin tihrusilmä volvoja ::)

 

KL-varaosat  Race.fi