Emännän kautta oon nyt muutaman vuoden saanut tutustua Volvoihin, ja kun yeki mieli vielä yhtä nopeaa autoa tuli perheeseen kakkoskoppanen V70 t5. Bsr stage 3 on kiinni ja auto on kaikinpuolin hauska.
Vuosia sitten jaksoin ruuvata ja säätää, oli cossua ja ahdettua 3000 Omegaa.
Niin hauska toi noin 300hp on, että rupesi vanha suola janottamaan.
Nyt vaan kaipaan neuvoja, sellaisia joita ymmärtää myös aloitteleva Volvo harrastaja.
Tarkoitus olis hankkia toinen kone, sellainen on jo tiedossakin, purkaa se osiin, ja kasata siitä tehokas paketti. Tarkotus olis mitottaa kone kestämään se noin 450hp.
Muutama kysymys, vaikka oon jo näistä lukenutkin:
Vakio männät kuulemma kestää 100hp kappale? Mikä välys on ookoo, eli millaisella välyksellä menee vakiot vaihtoon kuluneisuuden puolesta?
Mistä/mitkä männät jos haluu parempia?
Mistä ja mitkä on hyväksihavaittuja laadukkaita H veivejä?
Kannen saa joku tehdä kerralla hyvän, en lähde sotkemaan. Ehdotuksia?
Japan pakosarja on kuulemma hyvä?
Mitsun T19 ahtimeksi, riittää vissiin? Kun olis tarkotus pitää ulkonäkökin mahd vakiona, ja noita saa sopuhintaan.
R:n suuttimet vissiin riittää aika pitkälle, vai onko muita ehdotuksia?
Do88 cooleri ja isompi ahtoputkisto, vai onko muita ehdotuksia? Noi kaivoin lukemalla juttuja muista projekteista.
Kiinteää vauhtipyörää tekis mieli laittaa, eli mikä vauhtipyörä ja mistä kytkin?
Paljonko toi M56 laatikko edes kestää?
Bensalinjat, iso kysymysmerkki.
Putkistona autossa Simons, sen kaveriksi ferritan downpipe racekat yhdistelmä.
Vakio moottorinohjaus saa pysyä, sen rajoissa mennään. Riittää kuitenkin varmasti kunhan joku sen ohjelmoi. Sitä mietin kun sen aika on.
Vinkkejä otetaan vastaan.
Kone rakennetaan ajatuksella hiljaa hyvä tulee. Kaikki tasapainoitetaan ja tehdään pitkän kaavan mukaan. Sillä välin ajetaan tolla stage3 koneella.