Futurez  Kulkukoira

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 374490 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #165 : 27.03.2012, 17:07:35 »
Joku voi korjata, mutta mulla on tosi hämärä muistikuva
että amazonissa madalluksen kaa/ joku tehtaan sporttimalli tjsp,
ois ollu tehtaalta lähtien vaijerit taka-alatukivarsissa ettei jouset katoo.

Tää on sellane hämärä muistikuva, joku varmaan muistaa oikeen.

Kyllä, amazonissahan ne oli
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #166 : 27.03.2012, 21:42:55 »
Koitin selata tätä topiccia..mutten oikee löytäny tietoo takaiskarien lyhentämisestä? Tietämätön ja kokematon vielä näissä asioissa ku oon..
Miten ootte sen toteuttanu?

Mietin vaan et kyl nuo motonetin korkeapainekaasut menee takana varmaan 1-2 kierroksen laikkausella, mut pohjaako ne sit kovin? Noi rajottimethan taka-akseliin joutuu laittaa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #167 : 27.03.2012, 22:10:37 »
Takaiskarit lyhennetään ostamalla lyhyempi iskari.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #168 : 27.03.2012, 23:04:37 »
Yksi vaihtoehto on muuttaa takaiskarin alakiinnikettä alemmaksi , näppärästi pulttattavilla osilla ..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #169 : 27.03.2012, 23:09:02 »
Valitettavasti se vaan on sillee että jos haluaa jousituksen toimivan madallusjousilla, niin vakioiskarit eivät riitä. Vaimennus loppuu kesken. Bilsteinitkin on löysät. Kyllä se tasamaalla toimii, mutta jokainen kuoppa tuntuu maamiinalta ja hidastetöyssyt ratapölkyiltä. Jenkeissä volvohörhöt on laskettanut Bilsteinillä uudet iskareiden vaimennusarvot jäykemmille jousille.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #170 : 28.03.2012, 06:54:13 »
Takaiskarit lyhennetään ostamalla lyhyempi iskari.

Niin mä vähän isossa päässäni pohdiskelinki..piti kuitenki varmistaa.. :D

Tota noin..osaako joku sanoa jonku auto merkin ja mallin missä ois lyhemmät takaiskarit jo vakiona verrattuna 240:seen? Saattais päästä halvemmalla ku se, että ostaa GTS:t..
Selvii kyl varmaa varaosaliikkeestä, mut aattelin kysyä jos jollaki on kokemusta.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #171 : 28.03.2012, 12:26:15 »
Kestää valoa
Soitin konttorille, ja sieltä soitettiin Trafille. Noi vaijeri/liina viristykset on LAITTOMIA 200:ssa..amazonissa ne hyväksytään, koska siinä on vaijerit vakiona.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #172 : 28.03.2012, 12:40:12 »
Soitin konttorille, ja sieltä soitettiin Trafille. Noi vaijeri/liina viristykset on LAITTOMIA 200:ssa..amazonissa ne hyväksytään, koska siinä on vaijerit vakiona.

Tietysti.. monet kuitenkin käyttävät 2-satasissakin, tiedä sitten ottavatako irti katsastukseen? eipä taida mennä montaa minuuttia kun irti ottavat joten eikai tuo ongelma ole jos hetken on poissa :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #173 : 28.03.2012, 12:54:19 »
Niin. Jos laittaa noi GTS:n iskarit (-40-80mm) ja laikkaa jousia takaa ton 40-60mm niin pysyykö kupissaan ilman rajottimia? Kaiken järjen mukaan pitäs pysyä?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa B230F

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #174 : 30.03.2012, 20:39:54 »
Mietin tässä että jos ostan mätönetistäsen lesfjön 40/40 sarjan ,ja etujousista se 20 mm pois eli tulis 40/60 niin pitääkö etuiskareille tehdä jotaki vai pysyykö jouset paikoillaan vaikka olis vähän töyssyjäki tiessä?  :)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #175 : 30.03.2012, 22:24:32 »
Veikkaampa että ei pysy.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #176 : 31.03.2012, 11:37:30 »
Tuohon 242 pitäisi kokeilla jäykempiä jousia taakse kun stuning studion sarjan ostin ja ja takapää jäi kyllä löysäksi.
Onko Tämä nyt sen vahvin/jäykin jousit mitä tuolta motonetistä saa? kun sielä on jtn muitakin "sport" jousia jossa lukee että erittäin kova :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #177 : 31.03.2012, 13:17:47 »
Aika yleinen on farkun kuormajousi pari kierrosta lyhennettynä. Mulla on 245 sellaiset takana ja punaiset kaasu konit jäykimmällä asetuksella. Edessä keltaiset Bilsteinit ja vakiopituiset lesjöt. Lisää vaimennusta tarttis.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #178 : 31.03.2012, 15:00:26 »
Tilasin ittekki nytte omaan 240 dieseliin GTS iskarit lyhennettynä joka nurkkaan ja sitte taakse noi 242/244 Sport / 245 vahv. (34,90€ kpl) jouset eli ei ne progressiiviset kuormajouset, ja sitte eteen dieselin vakio jouset. Edestä lähtee ainaki 2 kiekkaa poies ja takaa kiekka. Kattoo sitte, kuinka paljon noilla iskareilla pystyy lyhentään.

Onko joku kokeillu ottaa ton 80mm edestä poies noilla iskareilla? Pitääkö se sen luvatun madalluksen vai pyöriikö jousi?
Mites takana? Kärsiikö ottaa yhtälailla ku edessäki (pyörimistä silmällä pitäen, muussa tapauksessa takaa vähemmän ettei mahdolliset kyytiläiset paina persusta ihan tiehen :D ) ??
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #179 : 31.03.2012, 15:30:57 »
Soitin konttorille, ja sieltä soitettiin Trafille. Noi vaijeri/liina viristykset on LAITTOMIA 200:ssa..amazonissa ne hyväksytään, koska siinä on vaijerit vakiona.

Minäpä vähän epäilen tätä juttua. Onko sisäänjoustonrajoittimetkin laittomia ja niiden lisäys? Kyllä jousitusta saa muuttaa nykyään aika vapaastikkin, kunhan sisään ja -ulosjoustoa löytyy edes jonkinverran. Amazonissa ei ole vaijereita vaan liinat. Itse meinaan ainakin katsastaa 200:sen liinojen kanssa. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, kun on asiallisesti toteutettu.

Kai kysyit konttorilta pykälää, jossa joustonrajoittimien mainitaan olevan katsastuksessa hylkäävä tekijä? Itse en sellaista pykälää etsimälläkään löytänyt.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron