Ateho  Elekma

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373553 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #180 : 31.03.2012, 17:13:31 »
Bamse vois tulla kertomaan, onko katsastanut omat kalsarinsa rajoitinliinat asennettuina.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #181 : 31.03.2012, 19:10:15 »
Minulla on ainakin ollut rajoitinliinat kiinni katsastuksessa ja tulee myös jatkossa olemaan... Konttorilla sanoivat, että ovat ok? Onko Trafin kanta muka eri?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #182 : 31.03.2012, 19:40:00 »
No ne sano konttorilla (trafin sanoin), että taka-akselin liikkeen ulosrajoittaminen on laitonta muuten kuin iskareiden avulla, ellei autossa ole tehdasvalmisteisena vastaavaa menetelmää.

Mut moni asiahan on konttori kohtasta..
taas ku muutoskatsastan ton Volvon, niin kyselin et mitä kaikkee mulla pitää olla mukana leimalla..niin ei tartte mtn volvolappuja tai vad -luetteloa.. vaan se varaosaluettelo, osaluettelo ja penkkilappu riittää sekä turbo volvon tehot jossai lapulla.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 19:41:43 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #183 : 01.04.2012, 09:43:51 »
No ne sano konttorilla (trafin sanoin), että taka-akselin liikkeen ulosrajoittaminen on laitonta muuten kuin iskareiden avulla, ellei autossa ole tehdasvalmisteisena vastaavaa menetelmää.

Pashkanmarijat, käske niiden näyttää LAINKOHTA joka kieltää.

taas ku muutoskatsastan ton Volvon, niin kyselin et mitä kaikkee mulla pitää olla mukana leimalla..niin ei tartte mtn volvolappuja tai vad -luetteloa.. vaan se varaosaluettelo, osaluettelo ja penkkilappu riittää sekä turbo volvon tehot jossai lapulla.
Noihan riittää kaikkialla, mutta edelleenkin!!!!!! volvon lapulla helepointa, siksi sillä kannattaa tehdä jossei halua ravata listoja keräämässä yms. ympäri maailmaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #184 : 01.04.2012, 13:22:37 »
No ne sano konttorilla (trafin sanoin), että taka-akselin liikkeen ulosrajoittaminen on laitonta muuten kuin iskareiden avulla, ellei autossa ole tehdasvalmisteisena vastaavaa menetelmää.

Mut moni asiahan on konttori kohtasta..

Eli Trafin mukaan iskarit pitää rikkoa päästämällä ne pohjaamaan? Epäilen...

Moni asia tulkitaan eri konttorilla eri tavalla, loppupeleissä kuitenkin Trafilla on määräysvalta ja kaikkien konttoreiden tulisi noudattaa Trafin ohjeistusta.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #185 : 02.04.2012, 08:59:16 »

Pashkanmarijat, käske niiden näyttää LAINKOHTA joka kieltää.
 Noihan riittää kaikkialla, mutta edelleenkin!!!!!! volvon lapulla helepointa, siksi sillä kannattaa tehdä jossei halua ravata listoja keräämässä yms. ympäri maailmaa.

No pitää viel kahtua, tuskin tartten ainakaa itte noita rajottimia katsastuksessa ku en madalla niin paljoo, ja on kuitenki nuo GTS:n lyhennetyt alla. Ne pitää sen, ettei jousi pyöri kupissaan.

Niin..oon vain käsittäny, ettei kaikkialla käy. Ainaki valtion konttoreilla ollaa aika tarkkoja noista muutoskatsastuksista..
Se riippuu saako sen lapun mikä mul on vai ei.. Tuntuu nykyään mahdottomalta saada 186hp papereihin volvolapulla ilman, että käsketään rajoittaan vääntöä.. JOO tiedän, voi ottaa 110kw ja sitte ruuvata kotona lisää..mut ainahan se on parempi mitä enemmän otteessa on laillisia heppoja.

Mutta se siitä..meni taas vähä offtopicin puolelle osittain.. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #186 : 02.04.2012, 09:01:00 »
Eli Trafin mukaan iskarit pitää rikkoa päästämällä ne pohjaamaan? Epäilen...

Moni asia tulkitaan eri konttorilla eri tavalla, loppupeleissä kuitenkin Trafilla on määräysvalta ja kaikkien konttoreiden tulisi noudattaa Trafin ohjeistusta.

Niin..en tiiä. Mutta siis sieltä yks mun tuttu katsuri soitti trafin neuvontaan ja kysy sieltä, ja tuo oli vastaus.. et en sitte tiiä.. :/ No..eipä niitä tartte jos laittaa gts:t lyhennettynä alle, eikä madalla aivan tappiin saakka.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa B230F

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #187 : 04.04.2012, 19:19:43 »
Lisää tyhmiä kysymyksiä.  :D. Eli jos lesjön madallusjouse tostan ja vielä etupäästä 20 mm pois niin kannatteeko suosiolla ostaa lyhyemmät iskarit vai minkälainen homma lyhentää vakio etuiskareita?  :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #188 : 05.04.2012, 14:18:12 »
Lisää tyhmiä kysymyksiä.  :D. Eli jos lesjön madallusjouse tostan ja vielä etupäästä 20 mm pois niin kannatteeko suosiolla ostaa lyhyemmät iskarit vai minkälainen homma lyhentää vakio etuiskareita?  :)

Ainaki jämäkämmän alustan saat kun ostat GTS Sportit lyhennettyinä, itellä ei oo iskarien lyhentämisestä kokemusta.
Että jos rahaa on niin tietenki kannattaa ostaa noi GTS:t..kannattaa muuten soittaa Tuning Studiolle ja kysyä hintaa, ite sain sen satsin 365€ rahteineen ja pakettiin tuli viel uudet jämäkämmät pohjaanlyöntikumet. Pelkällä lyhennetyllä iskari sarjallahan on hintaa 399€ (sis. rahti).

Aina kannattaa tinkiä. ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #189 : 05.04.2012, 17:19:09 »
Eli Trafin mukaan iskarit pitää rikkoa päästämällä ne pohjaamaan? Epäilen...

Moni asia tulkitaan eri konttorilla eri tavalla, loppupeleissä kuitenkin Trafilla on määräysvalta ja kaikkien konttoreiden tulisi noudattaa Trafin ohjeistusta.

Eikös tuossa ollut kyse ulos, ei sisäänjoustosta? Sisäänjoustossa pohjaaminenhan ne iskarit rikkoo. Ulosjoustonhan ne rajoittaa muutenkin lähes poikkeuksetta.
Mutta itse asiaan liittyen, missään kohtaa tuolla: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 ei mainita etteikö ulosjoustoa saisi rajoittaa erillisillä rajoittimilla.
Sen sijaan mainitaan että:
14 §
Heilahduksenvaimentimien vaihto

1. Auton heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa merkittävästi lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa.

2. M1- luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etuja sivutörmäyslujuusvaatimukset, heilahduksenvaimentimet saa muuttaa vain edellyttäen, että auto muutosten jälkeen täyttää etuja sivutörmäystestien vaatimukset.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #190 : 27.04.2012, 19:58:17 »
Antakaahan vinkkii sellasen suht jäykän rallittelu alustan rakennuksee  :buck2: Tulossa jäärata autoon eli ei tarvii mistää katsastushommista huolehtii.. Itellä on kyllä jonkulaine haju minkälaisen tekis, mut jos jollain ois kokemusta jostain tietyistä muutoksista ni ois mukava kuulla  :pomo: Auto siis 242..
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #191 : 28.04.2012, 18:20:15 »
coileja rakentamassa omaan seiskaan ja tarkoituksena ostaa keulille 200srj iskarit,  mitkähä mahtais olla kaikista jäykimmät mitkä 200srj tolppiin käy? saabin? jonkun muun? mitkä?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #192 : 28.04.2012, 19:07:04 »
Kuinka jäykät jouset?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #193 : 28.04.2012, 19:20:36 »
se on vielä vähän auki, mistalta tiedustelinkin jousista.. olisi tarkoituksena saada matala ja jäykkä rata-alusta
eli pitäisi päästä asfaltti mutkat suurempia kallistelematta :P

kaaresta renkaaseen on sillai että sormet ei mahdu välii :idiot2:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #194 : 28.04.2012, 20:02:28 »
Kato Dave Bartonin Volvo sivuilta suuntaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo