Samppasport  Futurez

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #225 : 22.08.2012, 10:14:44 »
Missäs nuo bamsen rajotinliinat on kiinni yläpäästä?

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #226 : 22.08.2012, 11:29:48 »
Missäs nuo bamsen rajotinliinat on kiinni yläpäästä?

Yleensä ne on kätevä laittaa yläjousikupin pultin alle, ne kupithan on irroitettavat, lähtee muistaakseni 14mm hylsyllä irti...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #227 : 22.08.2012, 14:28:25 »
Takajouset laikattu ja liinat laitettu. Etujouset tuottavat nyt hieman päänvaivaa... Elikkäs laikkasin niitä hivenen liikaa eli 3 kierrosta. Nyt hölskyvät kupeissaan pystysuunnassa sentin. Noh, ajattelin korjata ongelman ostamalla uudet jouset, jotta eivät heiluisi tai pyörisi. Kumminkin maavaraa oli sen verran etupäässä, ettei perus tunkki sinne mahtunut ilman, että kaveri jelppas edestä, joten olisi muutenkin parempi nostaa sentin kaks 8)

Kumminkaan missään kaupassa ei tunnu olevan 240 jousia ja tilaamaan en viitsisi. Jotenka saisiko jostain muusta autosta tähän etujouset?

Tai jos jollakin pyörii nurkissa HYVÄ KUNTOISET jouset, niin ostasin ne pois. YV:tä jos löytyy ;)

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #228 : 22.08.2012, 23:17:29 »
Entiedä onko tästä jo topiccia mutta mites nuo muutoskatsastukaet/katsastus yleensäkin? Meneekö säädettävällä panhardilla läpi ilman mutinoita? Entä lyhkäsemmillä iskareilla ja laikatuilla jousilla, tietenkin niin että pysyy kupeissaan.. ???

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #229 : 01.09.2012, 15:17:29 »
Tietääkö kukaan tekeekö noilla motonetin korkeapainekaasu etuiskareilla mitään?. Alun perin tarkotus laittaa gts:n lyhennetyt iskarit, mutta tuningstudiolla ei ole näimmä mitään halua palvella asiakasta nii peruutin tilauksen! 2viikkoa luvattiin toimitusajaksi mutta ei alkanut kuulumaan niin soitin sinne. selitti jotain että ei niillä ei ole niitä varastossa ja aiko selivttää maahantuojan kanssa miksei niitä ole lähetetty, lupas soittaa seuraavana päivänä mutta eipä ole kuulunut mitään. Oisivat voinu heti alussa kertoa että niitä ei ole varastossa ja toimitus kestää.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #230 : 01.09.2012, 22:04:57 »
Takajouset laikattu ja liinat laitettu. Etujouset tuottavat nyt hieman päänvaivaa... Elikkäs laikkasin niitä hivenen liikaa eli 3 kierrosta. Nyt hölskyvät kupeissaan pystysuunnassa sentin. Noh, ajattelin korjata ongelman ostamalla uudet jouset, jotta eivät heiluisi tai pyörisi. Kumminkin maavaraa oli sen verran etupäässä, ettei perus tunkki sinne mahtunut ilman, että kaveri jelppas edestä, joten olisi muutenkin parempi nostaa sentin kaks 8)

Kumminkaan missään kaupassa ei tunnu olevan 240 jousia ja tilaamaan en viitsisi. Jotenka saisiko jostain muusta autosta tähän etujouset?

Tai jos jollakin pyörii nurkissa HYVÄ KUNTOISET jouset, niin ostasin ne pois. YV:tä jos löytyy ;)

Jos et halua nostaa niin tee niin kuin minä tein ja laita Audi 80:n (1972-1978) etuiskarit niin ei pitäisi heilua kupeissa jos on 3 kierrosta laikattu, 3 1/4 laikatut meinaa hitusen heilua. Sivulla 15 on kuvaa ja hieman enemmän tarinaa. Bilteman "matala" 3 tonnin tunkki menee heittämällä alle.  :2funny:
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #231 : 02.09.2012, 09:32:24 »
Paljonko oli iskareilla hintaa? Ja paljonkos sulla on maavaraa helmasta mitattuna?  Itellä vielä kiisseli vehje, niin maavara on 15cm helmasta mitattuna.

Ja pitäs tota kyllä vähän nostaakin, talvella voi tulla vähän ongelmia  :D

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #232 : 02.09.2012, 09:41:54 »
Tietääkö kukaan tekeekö noilla motonetin korkeapainekaasu etuiskareilla mitään?. Alun perin tarkotus laittaa gts:n lyhennetyt iskarit, mutta tuningstudiolla ei ole näimmä mitään halua palvella asiakasta nii peruutin tilauksen! 2viikkoa luvattiin toimitusajaksi mutta ei alkanut kuulumaan niin soitin sinne. selitti jotain että ei niillä ei ole niitä varastossa ja aiko selivttää maahantuojan kanssa miksei niitä ole lähetetty, lupas soittaa seuraavana päivänä mutta eipä ole kuulunut mitään. Oisivat voinu heti alussa kertoa että niitä ei ole varastossa ja toimitus kestää.
Riippu mitkä sieltä sattuu saamaan korkepainekaasuina..
Itse hankin juuri Bilsteinit kaasuina ja on sorvarilla tulossa 50mm lyhennyksellä ,nyt 40mm lyhennetyt ja meinaa MAD:n jousi pyöriä kupissa.
MAD:n madallusjouset tippuu näköjään muutaman tonnin ajolla lisää 20-30mm

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #233 : 02.09.2012, 13:09:42 »
Paljonko oli iskareilla hintaa? Ja paljonkos sulla on maavaraa helmasta mitattuna?  Itellä vielä kiisseli vehje, niin maavara on 15cm helmasta mitattuna.

Ja pitäs tota kyllä vähän nostaakin, talvella voi tulla vähän ongelmia  :D

Taisi olla Mätänetistä 30e/kpl nesteiskarit, ostin aluksi kokeilun vuoksi halvimmat että ei tuu pettymystä jos onki epämieluisat tai ei sovikkaan. Pienellä soveltamisella sopivat paikalleen ja tuli hyvä, ainut mikä harmittaa on se että saisi omasta mielestä olla korkeapainekaasut. Maavara on tunkkauskohdan tapista 15cm ja helmasta 20cm... Bensakoneella. :D YV:llä voi kysellä lisää tuosta soveltamisesta.  ;)
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #234 : 02.09.2012, 14:46:18 »
kuva hävis, saa poistaa

« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 23:47:15 kirjoittanut jompsa »

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #235 : 10.09.2012, 19:38:41 »
Olisi tarkoitus saada tuota oman 240 perää vähän ylös kun on aikas matala ja ei kestä oikein kuormaa. Tarkoituksena laittaa 245 kuormajouset ja uudet iskarit. Minkäslaiset iskarit kannattaisi laittaa? Motonetinakin valikoimista löytyy kaasu- ja nesteiskareita mitäs eroja näillä on? Entäs mahtuuko 17" vanteet 240 Volvoo? Entäs etuvetoisten vanteet meneekö alle esim. nämä: www.nettivaraosa.com/vanteet/1403881 Kiva jos joku viitsisi vastailla :).

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #236 : 10.09.2012, 19:45:29 »
tolla eeteellä vanteet ei mene suoraan ja kaasuiskarit jäykemmät huomattavasti kun öljyiskarit,saattaa olla vähän liian kova kuormajousilla ja kaasuiskareilla silloin kun ei ole kuormaa,mutta kuorman kanssa hyvä.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 19:47:42 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #237 : 10.09.2012, 20:14:42 »
Laittaa vaikka 15-20mm spacerit väliin niin luulis menevän.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #238 : 11.09.2012, 01:14:34 »
menee vielä 25 spacerilla...    tolla et  ja jos laskee autoo joutuu tota panhardia hieman muokkaan ettei oo akseli toisessa laidassa...

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #239 : 18.09.2012, 19:30:14 »
Mitäs muutoksi tarvii tehdä alustalle suhteen, jos meinaa leiman saada turbottamisen jälkeen?
Juttua kuulin ettei tarvis muka mitään tehdä?  ???


 

Elekma  Autoracing