Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370448 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #300 : 21.11.2012, 08:11:14 »
Mittaan tänään tai huomenna
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #301 : 04.12.2012, 12:17:56 »
Noi tommyracen ja björkmotorsportin rakentelusarjat ovat 2,25" jouselle eikö vain?
Sama kuva molemmilla sivuilla, mutta sisähalkaisijat toisessa 51 ja toisessa 52mm, mahtaako olla sama tavara, mutta kirjotusvirhe toisessa?

Nii ja mitenkä, kuinka paksu toi volvon tolppa on ulkoa? Jossain 52-53mm tienoilla veikkaisin, jos noita sarjoja pienellä kavennuksella on niihin istutettu, mutta onko jollain faktaakin?

Kyseisistä rakennussarjoista mulla ei ole tietoa, mutta samannäköiset mulle laitettiin pari vuotta sitten.
Tolppa oli halksisijaltaan n. 1mm liian iso. Mulla sorvattiin kierreholkin sisäpinnasta se milli pois, mutta se on aika ohut seinämäistä putkea joten ei välttämättä paras ratkaisu. Jossain projektipäiväkirjassa näin että oli vaan rälläkällä pyyhkäisty tolpan pinnasta reilulla kädellä maalit pois niin holkki jo sopi siihen. Ja ainakin mun tolpat meni katsastuksesta läpi ilman kyselyitä...  :)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #302 : 04.12.2012, 17:38:58 »
Kyseisistä rakennussarjoista mulla ei ole tietoa, mutta samannäköiset mulle laitettiin pari vuotta sitten.
Tolppa oli halksisijaltaan n. 1mm liian iso. Mulla sorvattiin kierreholkin sisäpinnasta se milli pois, mutta se on aika ohut seinämäistä putkea joten ei välttämättä paras ratkaisu. Jossain projektipäiväkirjassa näin että oli vaan rälläkällä pyyhkäisty tolpan pinnasta reilulla kädellä maalit pois niin holkki jo sopi siihen. Ja ainakin mun tolpat meni katsastuksesta läpi ilman kyselyitä...  :)
Juu vähän kannattaa pyyhkästä rälläkällä kiven tai karkeen lamellilaikan kanssa tolpasta tavaraa veke.
Ainakaan noita tommyracen kierreholkkeja ei kannata koittaa sorvaa koska ovat jo niin pirun ohuet vakiona.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #303 : 22.12.2012, 23:54:53 »
Mites GTS:n farkun ja sedanin iskarit eroaa toisistaan?  ??? Meinaan siis etuiskareita, kun Tuningstudio myy farkulle ja sedanille eri iskareita, mutta äkkiseltään tuotenumerotkin näyttäs olevan samat.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #304 : 23.12.2012, 11:05:09 »
Eipä ole eroa onko YH tai sedani...

Poissa juziman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #305 : 13.01.2013, 13:46:31 »
Mitenkäs käyttäytyy perä jos pudottaa tonttiin vakio takareaktiotangoilla? Sen tiedän että rajulla tontituksella vakio panhardi työntää perää oikiealle. Josta sitten jatkokysymys, kannattaako tehdä itse säädettäväpanhardi ja sitten katsastaa kuitenkin vakiolla?

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #306 : 15.01.2013, 20:36:58 »
e34 bemarin koilit on tarkotettu 51mm tolpalle, takatolpatkin saattas sopia yläpäitten vaiholla. Pitää tutkia asiaa jos sitä jossain vaiheessa ostas tds:sään bc racingit.

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #307 : 19.01.2013, 12:18:29 »
Tervehdys.

Mistähän löytäisin paksummalle etukallistuksenvakaajalle runkokumit/uretaanit?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #308 : 19.01.2013, 14:41:58 »
Tervehdys.

Mistähän löytäisin paksummalle etukallistuksenvakaajalle runkokumit/uretaanit?
Kuinka paksu?

Tossa on 19,5mm ja 21mm
http://viewitem.eim.ebay.fi/POWERFLEX-FRONT-ANTI-ROLL-BAR-BUSH-PFF88206-VOLVO-240/150903782026/item
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #309 : 19.01.2013, 15:38:36 »
Kuinka paksu?

Tossa on 19,5mm ja 21mm
http://viewitem.eim.ebay.fi/POWERFLEX-FRONT-ANTI-ROLL-BAR-BUSH-PFF88206-VOLVO-240/150903782026/item

Kävin mittaamassa vakaajan paksuuden ja tulos on 23 mm.

Siniseltä tiskiltä noita saa. Kävin eilen kysymässä, mutta hintaa tulisi lähes 50€ parille.
Olenko vaan pihi, mutta tuntuu aika kovalta hinnalta toi 50€.

Kiitokset Rusakko, nyt mullekin selvisi millä sanalla noita kumeja voi netistä etsiä  :hg:

Tarviiko muita kumiosia vaihtaa vai riittääkö ainoastaan noi ruokokumit?

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #310 : 19.01.2013, 19:29:54 »
Kävin mittaamassa vakaajan paksuuden ja tulos on 23 mm.

Siniseltä tiskiltä noita saa. Kävin eilen kysymässä, mutta hintaa tulisi lähes 50€ parille.
Olenko vaan pihi, mutta tuntuu aika kovalta hinnalta toi 50€.
jos ei muualta saa ni ei toi sitte oo kallis :)
jos uretaania niin ottaa ton 21,5mm ja sorvaa sen reijän isommaks.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #311 : 19.01.2013, 20:44:45 »
Kävin mittaamassa vakaajan paksuuden ja tulos on 23 mm.

Siniseltä tiskiltä noita saa. Kävin eilen kysymässä, mutta hintaa tulisi lähes 50€ parille.
Olenko vaan pihi, mutta tuntuu aika kovalta hinnalta toi 50€.

Kiitokset Rusakko, nyt mullekin selvisi millä sanalla noita kumeja voi netistä etsiä  :hg:

Tarviiko muita kumiosia vaihtaa vai riittääkö ainoastaan noi ruokokumit?
Vakaajan kumeissa on kahta mallia, ja Volvolta saa vain uutta modelia. Ne raudat tarttee vaihtaa jos eri.

Sporttiautosta saa ostaa pu-puslia vanhaan malliin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #312 : 20.01.2013, 12:14:35 »
En nyt näin pikasella lueskelemisella löytäny.. mistä sais lyhemmät takaiskarit Volvoon?
Tällä hetkellä alla GTS (-40-80mm) sarja, mutta takapäätä pitäs pystyä pudottaa ehkä vielä.. Tällä hetkellä takana -30mm madallus, -40mm ois varaa eli tällä hetkellä 10mm "esijännitys".
Nuo takaiskarithan on -40mm sarjaa, koska tuo -40-80mm -sarjassa on vaan etuiskareista sorvattu se 40mm lisää kierrettä jolloin niistä on saatu -80mm:set..eikö se näin ole? Takaiskareitahan ei voi lyhentää..

Takapää ois kiva saada -60mm madalluksella..oisko joku opelin, mersun, bemarin, saabin, jonkun muun -malli, jossa ois lyhemmät takaiskarit jotka sais sovitettua tohon 240:iin?
Yritin motonetistä kysyä, mutta niillä ei oo sielä tietoa mitoista..ainoa tapa on ottaa pakasta joku iskari vaan ja verrata 240 iskariin, että jos se sattuis olemaan lyhempi..

Siksi kysyn, koska ei kiinnostais ostaa mtn kalliita takaiskareita eikä mtn coilover-sarjaa tuu taakse tähän autoon, tai jos se olisi ainoa vaihtoehto niin sitte jää perä -30mm madallukseen.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #313 : 20.01.2013, 12:55:48 »
Joku ainakin joskus sanoi, että Astra G:n takapumput kävisi suoraan ja olisi vähän lyhyemmät. Voithan sä myös muuttaa iskarin kiinnityspisteitä takatukivarsissa tai yläpäässä tappia siirtämällä.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #314 : 20.01.2013, 14:08:54 »
Joku ainakin joskus sanoi, että Astra G:n takapumput kävisi suoraan ja olisi vähän lyhyemmät. Voithan sä myös muuttaa iskarin kiinnityspisteitä takatukivarsissa tai yläpäässä tappia siirtämällä.

Onko se ylätappi irroitettava? en oo tienny..  :idiot2: no sillä vois saada 20-30mm lisää..alapäähän oon joutunu hitsaan toiselle puolelle lattaraudan palasen vahvikkeeks ja sit poraan siihen reiän ku se pultin reikä oli niin väljä..eli ei viittis alapäätä muuttaa..

Onko jollain tietoa GTS sarjan -40mm takaiskarin pituudesta? voisin käydä vertaan motonetissä..omat iskarit on autossa kiinni ja auto on 400km päässä.. luulis sen pituuden olevan lähellä vakioiskarin pituutta..

Kiitoksia tiedosta ja vinkeistä! :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Proturbo  Autodiagnoosi