Samppasport  Futurez

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #315 : 20.01.2013, 16:22:03 »
Joku ainakin joskus sanoi, että Astra G:n takapumput kävisi suoraan ja olisi vähän lyhyemmät. Voithan sä myös muuttaa iskarin kiinnityspisteitä takatukivarsissa tai yläpäässä tappia siirtämällä.

Astra G:n takaiskarit passaa sillä että poraa yläpään reikää hieman isommaksi ja lyö pari prikkaa alapään pulttiin.

Tosin ovat vähän löysähköt ainakin omaan mieleen, ja ne pudottaa vakiosta 60mm  :pomo:
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #316 : 20.01.2013, 16:41:09 »
Astra G:n takaiskarit passaa sillä että poraa yläpään reikää hieman isommaksi ja lyö pari prikkaa alapään pulttiin.

Tosin ovat vähän löysähköt ainakin omaan mieleen, ja ne pudottaa vakiosta 60mm  :pomo:
Mites vectra B farmari??? akselimassa ainakin suurempi ja alustaltaan suht samanmoiset (jarrut, puslat)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #317 : 20.01.2013, 17:24:02 »
Vectrassa eikös oo jousilautaset siitä tolpassa kiinni? Ja yläpäässä on tappi joka tulee korista läpi. Ei oo tommonen silmukka-silmukka niinku Volvossa.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 17:25:37 kirjoittanut Sawo »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #318 : 20.01.2013, 20:36:36 »
Astra G:n takaiskarit passaa sillä että poraa yläpään reikää hieman isommaksi ja lyö pari prikkaa alapään pulttiin.

Tosin ovat vähän löysähköt ainakin omaan mieleen, ja ne pudottaa vakiosta 60mm  :pomo:

Okei, no löysyys on tietenki huono juttu..riippuu toki keltä kysyy, että mikä on löysä ja mikä ei. Mutta ton ton GTS sarjan pudottaminen 60mm vaatii väh. 20mm pystysuunnassa eli jos sivuttais suunnassa muuttaa niin yläpään tapin paikka muuttuu kyllä n. 4cm sivuun....niin en tiiä onko hirmu hyvä sitte ajaa..tai ilkee sille joka tuon auton joskus ostaa ku ei saa vakio alustaa paikalleen..  ::)

Mietitään..  :pomo: Kiitos neuvoista kuitenki!
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #319 : 20.01.2013, 20:42:29 »
eikö joissain lava-autoissa ja pakuissa ole kans tollanen iskari mis on lenkki? vois olla jäykemmät ja niissä vissiin on aika lyhyet pumput.
Kaverille soittelin ja se lupas töistä kattoo jos niillä olis töissä sellanen kirja mistä näkee mittoja.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #320 : 20.01.2013, 22:25:58 »
Chevy van G20:n etuiskari pitäs olla sopivan jäykkä 240:een taakse.
Jäitä housuun!

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #321 : 20.01.2013, 23:34:12 »
Chevy van G20:n etuiskari pitäs olla sopivan jäykkä 240:een taakse.
mites vanin iskarin pituus..onko sopiva n.40-60mm madallukselle?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #322 : 20.01.2013, 23:41:49 »
Nopeesti Monroen e-katalogista katottuna, on Vanin iskari n.7cm lyhyempi kuin 240 iskari.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #323 : 20.01.2013, 23:52:47 »
Nopeesti Monroen e-katalogista katottuna, on Vanin iskari n.7cm lyhyempi kuin 240 iskari.  :)

Pitännee seuraavaksi ostaa sellaset, tällä hetkellä juuri ja juuri riittävät nuot GAstran iskarit, mutta kesälle ajattelin tiputtaa lisää nii tuollaset olis aika passelit, tai tietysti jos löytyisi jotain joka olisi 80mm lyhyempi tai yli niin en pistäisi pahitteeksi  :pomo:

Mites tuota kun mulla on tällä hetkellä keulalla audi 80 (72-78) iskarit, jotka on vakioita 60mm lyhyemmät ja sopivan jäykät omaan makuun lyhennetyillä vakiojousilla, niin löytyisikö jostain autosta sopivia iskareita jotka madaltaisi 80mm tai yli vai pitääkö etsiä audin madallusiskarit tai sitten sorvata tavaraa pois? Tavoitteena olisi että saisi kesälle hieman maanläheisemmäksi tuon Volvon kun tyhmälle nyt ei mikään riitä ja kantapään kautta pitää tämäkin opiskella että miksi ei kannata madaltaa "liikaa" :idiot2:  :2funny:
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #324 : 21.01.2013, 09:38:55 »
Nopeesti Monroen e-katalogista katottuna, on Vanin iskari n.7cm lyhyempi kuin 240 iskari.  :)

Ja kun muistaa että takaiskarin liike on n. 80% pyörän liikkeestä ollaan noin 56 mm madalluksessa.

Shaatana ei se olekkaain noin. Ajatuskatko, eli 70 mm iskaria on noin 87 mm pyörällä. Lukitaan tämä.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 11:53:51 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #325 : 21.01.2013, 10:04:41 »
Pitännee seuraavaksi ostaa sellaset, tällä hetkellä juuri ja juuri riittävät nuot GAstran iskarit, mutta kesälle ajattelin tiputtaa lisää nii tuollaset olis aika passelit, tai tietysti jos löytyisi jotain joka olisi 80mm lyhyempi tai yli niin en pistäisi pahitteeksi  :pomo:

Mites tuota kun mulla on tällä hetkellä keulalla audi 80 (72-78) iskarit, jotka on vakioita 60mm lyhyemmät ja sopivan jäykät omaan makuun lyhennetyillä vakiojousilla, niin löytyisikö jostain autosta sopivia iskareita jotka madaltaisi 80mm tai yli vai pitääkö etsiä audin madallusiskarit tai sitten sorvata tavaraa pois? Tavoitteena olisi että saisi kesälle hieman maanläheisemmäksi tuon Volvon kun tyhmälle nyt ei mikään riitä ja kantapään kautta pitää tämäkin opiskella että miksi ei kannata madaltaa "liikaa" :idiot2:  :2funny:
Ei sulla olis vaikka yv:nä kuvaa pistää volvosta niin, että näkisin miten lähelle maata noilla saa, mulla on vaan edestä 3 kierrosta jousista pois ja takaa 1,5 (saisi vielä sen puol kierrosta ottaa)
Ja kun muistaa että takaiskarin liike on n. 80% pyörän liikkeestä ollaan noin 56 mm madalluksessa.
tuo riittäisi..eli audin pumput eteen ja vanin pumput taakse :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #326 : 21.01.2013, 10:25:35 »
vanin pumput näyttää olevan aika hintavat uutena 75e kipale..? varmasti kyllä laadukkaatkin mut nyt ei ois niin laadulla väliä ainakaan mulle..  ::) toki käytettynä varmaan halvempia. Sillee et sais samalla rahalla ne mitä saisin noista omista GTS sporteista ( n. 2500km ajetut).
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #327 : 21.01.2013, 11:54:22 »
Virhe laskutoimituksessa....

Ja kun muistaa että takaiskarin liike on n. 80% pyörän liikkeestä ollaan noin 56 mm madalluksessa.



Shaatana ei se olekkaain noin. Ajatuskatko, eli 70 mm iskaria on noin 87 mm pyörällä. Lukitaan tämä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #328 : 21.01.2013, 12:22:09 »
vanin pumput näyttää olevan aika hintavat uutena 75e kipale..? varmasti kyllä laadukkaatkin mut nyt ei ois niin laadulla väliä ainakaan mulle..  ::) toki käytettynä varmaan halvempia. Sillee et sais samalla rahalla ne mitä saisin noista omista GTS sporteista ( n. 2500km ajetut).
pitääpä kaveriltä kysyä mihin hintaan varaosaliikkeessä myy pumput. Toisaalta taas eihän takana tarvitsisi välttämättä olla niin jämäkät pumput mitä edessä, muistan joskus kun C asconaan vaihdoin iskarit ja varastosta löytyi weitecit taakse ja tavalliset eteen..oli aika epämiellyttävän tuntuinen ajaa kun takapää oli weitecin jousien kanssa kivireki ja etupää ei reagoinut samanmerkkisillä jousilla juuri mihinkään töyssyyn
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #329 : 21.01.2013, 13:15:10 »
US-partsilla maksaa Gabrielin kaasuiskarit(?) 42,50. Löytyy koodilla GAB81108. Hinta siis yhdelle iskarille.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Kulkukoira  Proturbo