Proturbo  Autodiagnoosi

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #375 : 04.03.2013, 10:46:54 »
mikä iskari olisi eteen hyvä? vakiota sorvissa lyhyemmäksi?

Niin tai GTS vaikkapa..mutta niinku tossa oli puhetta niin se tolpan joustovara loppuu kesken kovalla madalluksella mutta kyllä tuo meikäläisen auto on ainaki ihan hyvä ajettava vaikka reippaammin madallusta onki edessä..joustoa on "riittävästi"..ei ainakaan ajossa huomaa että tolpat pohjais. myös noin lyhyellä jousella se jousi on jonkin verran jäykempiki.
pohjaanlyöntikumet on ehdoton hankinta jos vakiomittasilla patruunoilla ja vakio tolpilla lähtee madaltaan reippaammin, kuten minä. Ite en osaa sanoa sitte mikä iskari ois hyvä jos tolpan yläpäätä lyhentää ja pitää hankkia lyhemmällä patruunalla oleva iskari
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013, 10:52:17 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #376 : 04.03.2013, 18:46:06 »
mitäss noille kallistuksen vakaajille yms muille pitää tehä? Ootko pidentäny vakio vai mitä? Ja kuinka paljon?

+1300e saiss ainakin ihan dekkiin :D

http://www.x2industries.com/volvo-1974-1993-volvo-240-260-complete-air-suspension-kit-p-5876.html?osCsid=crpm4sa6ophv1lgnjdke3jgsb4#.UTZR3Vop34I
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013, 22:20:01 kirjoittanut wiile »
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #377 : 07.03.2013, 00:48:15 »
Jenkeissä on jo ainakin pari siistiä 240 volvoa ilmajousilla. Aika paljon on tuolla sarjalla säätövaroja mutta miten tonttiin tuon sitten saa loppupeleissä ja miten esim. Etuiskareiden kanssa kun ilmaisesti enemmän tai vähemmän universal sarja, lähinä se että onko kovat vai jopa liian löysät 200-sarjasen keulilla.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #378 : 07.03.2013, 19:57:29 »
se selviää kokeilemalla  8) heti ku on peltityöt omasta tehty ja keulilla hyrrää b200et nii kokeillaan tyynyjä alle
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #379 : 04.04.2013, 21:46:15 »
Minkäslainen/mallinen pohjaanlyöntikumi löytyy 200-sarjan taka-akselilta? Halkaisija ja pituus(korkeus) kiinnostaa.

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #380 : 10.04.2013, 00:00:35 »
Eli tarkotus näyttää lähiaikoina vakiojousille laikkaa ainakin edessä. Ärsyttää ku tuo "keulii" tolla vakioalustalla. Kaipaisin kokemuksia/vinkkejä ketkä on noita pätkiny. Tarkotus ois saaha keula tippumaan semmonen 5-7senttiä. Ei haittais vaikka perä ois vähä korkeemmalla ku keula. Kuinka paljon uskaltaa pätkästä? 2-kierrosta vai kenties enemmän..? Sais kesäks vähän fiksumman näköseks  :)
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #381 : 10.04.2013, 02:17:04 »
Eli tarkotus näyttää lähiaikoina vakiojousille laikkaa ainakin edessä. Ärsyttää ku tuo "keulii" tolla vakioalustalla. Kaipaisin kokemuksia/vinkkejä ketkä on noita pätkiny. Tarkotus ois saaha keula tippumaan semmonen 5-7senttiä. Ei haittais vaikka perä ois vähä korkeemmalla ku keula. Kuinka paljon uskaltaa pätkästä? 2-kierrosta vai kenties enemmän..? Sais kesäks vähän fiksumman näköseks  :)
mulla volvossa on edestä 3 kierrosta ja takaa 2...eikä raavi joka paikkaan
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #382 : 10.04.2013, 21:42:21 »
Mulla on edestä 1,5 pois.. vielä ei vaadi iskarin lyhentämistä, jouset ei pyöri ollenkaan vapaana. Lyhentelemme lisää sitten ku lopulliset kesävalssit kumeineen on selvillä. Vielä ei uskalla ettei joudu sitte korotteleen  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #383 : 13.04.2013, 23:25:13 »
Onko kellään tämmösestä kokemuksia?? meneekö rahat hukkaan?  8)
http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=20658&productcategory=66&section=c

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #384 : 14.04.2013, 16:22:35 »
Onko kellään tämmösestä kokemuksia?? meneekö rahat hukkaan?  8)
http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=20658&productcategory=66&section=c

Itellä on kyseisen sarjan iskarit ja rälläkkä jouset. Iskareista ei oo kyllä valittamista. :) Jokseenki ainaki Tuningstudion palvelu on melko perseestä.. Tosta puljusta ei oo kokemusta.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #385 : 14.04.2013, 19:30:10 »
Onko kellään tämmösestä kokemuksia?? meneekö rahat hukkaan?  8)
http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=20658&productcategory=66&section=c
ennemmin ostaisin pelkät iskarit, koska 2satkussa on lentokorkeutta sen verran että taitaa 45mm madalluksella ainakin etupää jäädä aika ylös. Tosiaan omassa volvossa on 3 kierrosta edestä pois eikä sekään mikään ylimatala ole. ens leimalle koitan mitä katsuri sanoo yli 100mm madalluksesta :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #386 : 14.04.2013, 20:02:08 »
Eipä sen nyt niin älyttömän matala tarvii olla, kuhan vaan ajo-ominaisuudet olis kohdallaan ;)

Vaihtoehtohan tuo tietenki olis samanlainen mutta 60/40 sarja, hinta on vaan 150 kalliimpi  >:(

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #387 : 14.04.2013, 20:18:47 »
Eipä sen nyt niin älyttömän matala tarvii olla, kuhan vaan ajo-ominaisuudet olis kohdallaan ;)

Vaihtoehtohan tuo tietenki olis samanlainen mutta 60/40 sarja, hinta on vaan 150 kalliimpi  >:(
juu no huomasin kun ekaks otin etujousista 2 kierrosta pois ni alkoi tulla hiukan miellyttävämmäksi ajaa ja sitte innostuin sikailemaan ja kolmas kierros oli liikaa...muuttui huonompaan, mutta siis KATKOTUILLA JOUSILLA. Leimalle teen säädettävät tolpat eteen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #388 : 15.04.2013, 08:12:37 »
joku 80mm madallus ois varmaan paras ajettava vakiotolpilla.. itellä on yli 100mm madallusta, pelkästään jouset katkottu ja iskarit vaihdettu, eikä mtn ongelmaa leimalla.

Mutta 240:ssä on omaan makuun aika löysä alusta vakiona..vaikkei -100mm alusta oo paras ajettava mutta ainaki vakiota parempi. :) ja on matala.. ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #389 : 15.04.2013, 09:31:28 »
Kannattaa muistaa kuitenkin että vakiotolpan kokonaisjoustovara on n. 15 cm.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy