Samppasport  Futurez

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #510 : 31.08.2013, 15:47:47 »
Omassa hiukan lyhennetyt kaasut ja dieselit laikattuna kohtuu reippaasti, ja vieläkin jäykempi kelpaisi kyllä. Ei omasta mielestäni kyllä vastaa käsitettä kivireki vielä.

Samaa mieltä..tai mul on deeku muutenki mut siinä on ~3 kierrosta laikatut (dieselin) etujouset ja GTS-sportin iskarit ympäri autoa, takana farkun vahvistetut joista 1 kierros laikattuna, 2 kierrosta laikatut kuormajouset oottaa hyllyssä.
Tuolla nykysellä setillä ei oo kyllä kivirekeä lähelläkää.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #511 : 05.09.2013, 21:59:31 »
Löysin tämmösen kuvatuksen noista iskaripatruunoiden tyypeistä. Pistetään tänne "jemmaan".
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #512 : 13.09.2013, 21:53:28 »
Omassa hiukan lyhennetyt kaasut ja dieselit laikattuna kohtuu reippaasti, ja vieläkin jäykempi kelpaisi kyllä. Ei omasta mielestäni kyllä vastaa käsitettä kivireki vielä.

Kuinkas toteutettu toi iskarien lyhennys? Ajattelin viedä kaverille lyhennettäväks niin ois kiva tietää vähän tarkemmin miten toteutettu.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #513 : 14.09.2013, 03:42:39 »
Ittellä eessä lyhennetyt kybin kaasut "korkeella kaasun paineella" , takana bilsteinit ja kuorma/dieseljouset mitä laikattu tarpeeks ja ei oo kyllä
Vielä liian jämäkkä :D se nyt tietty riippuu minkä määrittelee kivireeks ;) iskareita lyhennetään eestä sorvaamalla niihin lisää jengaa ja pätkäsemällä loput veks :)

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #514 : 14.09.2013, 14:17:45 »
Kuinkas toteutettu toi iskarien lyhennys? Ajattelin viedä kaverille lyhennettäväks niin ois kiva tietää vähän tarkemmin miten toteutettu.
Tais olla ihan vaan iskarin "männästä" vai miksitä sisään painuvaa osaa nyt nimittäs, niin katkastu päästä jokunen sentti pois ja sorvattu se pää sen näköseks ku ennen katkaisua, eli uus kierre jne.
BMW M5
Volvo 740

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #515 : 14.09.2013, 14:36:38 »
Kuinkas toteutettu toi iskarien lyhennys? Ajattelin viedä kaverille lyhennettäväks niin ois kiva tietää vähän tarkemmin miten toteutettu.
Jatketaan yläpäästä mutterin kierrettä alaspäin haluttu määrä ja katkaistaan ylimääräinen osa pois. Tietysti pitää olla sellainen sorvi johon patruunaosa mahtuu sisälle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #516 : 14.09.2013, 20:55:18 »
Selvä hommeli. Pitääpä hakea Motonetista uudet kaasut ja viedä kaverille koululle, jos pystyisi ne sorvaamaan.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa -linttamummo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #517 : 15.09.2013, 10:42:48 »
Mitä kannattaisi tehdä volvon takajousille kun renkaat ottavat välillä kaariin kaupunki pyörityksessä, jos takana on matkustajia? Autossa on bilsteinin sport -iskarit ja lesjöfors -40mm jouset. Pitäisi siis saada jäykistettyä takapäätä
S40 2.0t classic -03

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #518 : 15.09.2013, 10:54:21 »
Mitä kannattaisi tehdä volvon takajousille kun renkaat ottavat välillä kaariin kaupunki pyörityksessä, jos takana on matkustajia? Autossa on bilsteinin sport -iskarit ja lesjöfors -40mm jouset. Pitäisi siis saada jäykistettyä takapäätä
Kannattaa vaihtaa vanteet, jotka sinne sopii.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #519 : 15.09.2013, 11:11:51 »
Mitä kannattaisi tehdä volvon takajousille kun renkaat ottavat välillä kaariin kaupunki pyörityksessä, jos takana on matkustajia? Autossa on bilsteinin sport -iskarit ja lesjöfors -40mm jouset. Pitäisi siis saada jäykistettyä takapäätä
Farkun kuormajousiahan näissä on paljon käytetty, pari kierrosta laikaten niin ei ole perä taivaissa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #520 : 15.09.2013, 20:02:25 »
Kannattaa vaihtaa vanteet, jotka sinne sopii.

Eikös kirjoittaja tuumannut että renkaat ottaa kiinni, ei vanteet?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #521 : 15.09.2013, 20:06:38 »
Eikös kirjoittaja tuumannut että renkaat ottaa kiinni, ei vanteet?
:2funny:
Saattaa niissä offseteissäkin olla jotain häikkää...

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #522 : 15.09.2013, 20:12:23 »
Jooh tulihan noita lesjöitä kierros laikattua kun nälkä kasvaa syödessä.. :D ongelmaksi tästä vaan aiheutuu vakioiskareiden pituus kun ei jouset taho ihan pysyä kupeissaan kun auton nostaa.. Mikä pumppu olisi hyvä ja edullinen ja lyhyempi kun vakio? Saako motonetistä mitään?

Ja toinen ongelma johon törmäsin niin uusi jousi ei meinannut sopia alakuppiin.. Kelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Ikään kuin jousen kierros olisi muutaman milin liian iso halkasijaltaan. Kyllähän Se sinne meni pienellä runnomisella mut aika hankalaks mielestäni meni.. Putsasin kupin kaikesta paskasta kunnolla ja Kokeilin jousta kumminkin päin mutta saman Se teki. Ja kyllä, jousi on tarkoitettu 240:iin.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #523 : 15.09.2013, 20:18:14 »
Jooh tulihan noita lesjöitä kierros laikattua kun nälkä kasvaa syödessä.. :D ongelmaksi tästä vaan aiheutuu vakioiskareiden pituus kun ei jouset taho ihan pysyä kupeissaan kun auton nostaa.. Mikä pumppu olisi hyvä ja edullinen ja lyhyempi kun vakio? Saako motonetistä mitään?
Saattaahan sieltä motonetistäkin jotain paskaa saada. Kysy bilsteinin maahantuojalta.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #524 : 16.09.2013, 00:14:24 »
Kyllähän ne ajossa pysyy kupeissaan ja leimalla perä nostettiin akselista tukemalla eli en nää mikä on ongelmana jos ei pysy kupeissaan kun nostaa ilmaan:D tietty sinne voi laittaa ns rajoittimet joistain vanhoistaturvavöistä esim.

 

Futurez  Kulkukoira