Autoracing  KL-varaosat

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373049 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #45 : 08.03.2011, 20:56:33 »
onko lankkuun tehty lyhkäsempiä takaiskareita? meinaan vaan, että hankala hirveesti laskee takapäätä tontitusmieles, kun nostaessa jouset sit karkaa ylä"kupeista"  :idiot2:

Kannattaako ulosjoustoa rajoittaa mielestäsi pelkästään iskareilla? Voihan iskarin kiinnityspisteitä muuttaa, tai etsiä sopivan lyhyemmän lenkki lenkki iskarin... Tai väsätä vaikka vanhasta turvavyöstä ulosjoustonrajottimen?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #46 : 14.03.2011, 17:32:43 »
Kiinnostais, kuinka pehmeä iskari tuo perus-bilsteini on jos jollakulla kokemuksia on?
Noniin kokemuksia tuli hankittua sitten ihan ite. Motonetin Lip Gasit vaihtui Bilsteinin (PNE-3031) kaasuihin, enkä vaihtais mistään hinnasta takas. Mukavempi, mutta ei silti yhtään löysempi kyyti... ihme hommaa.  :)

Suosittelen lämpimästi jos et rata-alustaa oo rakentamassa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #47 : 14.03.2011, 18:01:37 »
onko lankkuun tehty lyhkäsempiä takaiskareita? meinaan vaan, että hankala hirveesti laskee takapäätä tontitusmieles, kun nostaessa jouset sit karkaa ylä"kupeista"  :idiot2:

Vaijerit runkoaisasta takatukivarteen niin ei karkaa. Näin mulla on.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #48 : 15.03.2011, 15:54:12 »
Vaijerit runkoaisasta takatukivarteen niin ei karkaa. Näin mulla on.

Seuraavana sit tuleeki se ongelma, että iskarit pohjaa, niin sillä aattelin, että onko niitä lyhkäsempiä iskareita olemassa  :idiot2:
Kun ei viittis ruveta rakenteleen uutta kiinnityspistettä iskareille  :-\

EDIT: Ja mitäs katastusmies sit sanoo tuoho vaijeriviritelmään  ???
« Viimeksi muokattu: 15.03.2011, 15:56:12 kirjoittanut HRemes »

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alustoista jupinaa...
« Vastaus #49 : 16.03.2011, 12:36:46 »
Mitenkäs paljon perästä uskaltaa madaltaa? Siellä pyörii nyt noi Mad merkkiset -40mm jouset ja just vaihtelin uudet kaasuiskunvaimentimet sinne kavereiks. Nyt mieli tekis ottaa takanta yks kierros pois jousista? Onko ihan ok homma ottaa kiekka pois? Vai joutuuko sinne väkertää jotain rajotinremmejä, tjsp jotta kestää isossa ulosjoustossa jouset paikallaan? Tai jos heppais kiinni jostain kohdasta pienesti?  ::)

Edestä otin -60mm sarjasta kierroksen pois, ja sorvautin iskareita 5cm lyhyemmäksi jo...  8) Toimii erittäin hyvin, jäykisti, eikä pohjaa enään. Ja mikä ehkä tärkeintä, ei jouset pyöri kupeissa... Olisi varaa ottaa vielä ainakin ½ kierrosta lisää, ja pelkoa ei olisi pyörimisestä... Hyvä ja helppo tapa tehdä ! :)
« Viimeksi muokattu: 16.03.2011, 12:38:18 kirjoittanut niksude` »
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #50 : 22.03.2011, 09:27:29 »
Seuraavana sit tuleeki se ongelma, että iskarit pohjaa, niin sillä aattelin, että onko niitä lyhkäsempiä iskareita olemassa  :idiot2:
Kun ei viittis ruveta rakenteleen uutta kiinnityspistettä iskareille  :-\

EDIT: Ja mitäs katastusmies sit sanoo tuoho vaijeriviritelmään  ???

Eikös amazon tjms malleissa ollut taka-akselissa jotkut nauhat koriin.. Joten tuskin katsuri mitään sanoo.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #51 : 22.03.2011, 10:27:10 »
Eikös amazon tjms malleissa ollut taka-akselissa jotkut nauhat koriin.. Joten tuskin katsuri mitään sanoo.

Jeps, Amazonin vakiotuennassa on taka-akselilla turvavyön/kuormaliinan tapaiset ulosjoustonrajoittimet jo tehtaan jäljiltä.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #52 : 22.03.2011, 10:42:54 »
OK, kiitän valaisevista vastauksista  -H-
Sitten kun vielä löytäis ne lyhkäsemmät iskarit, ettei pohjais, niin pääsis tontituspuuhiin  ::)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #53 : 27.03.2011, 18:54:41 »
Ihan vaan näin yleisesti, mitä alustoihin ja etenkin Bilsteineihin tulee, niin tuosta putkasta kysyminen ei varmaan olis ollenkaan pöllömpi ratkasu. Ei toki myy sitä halvinta...

                       --> http://www.rallysystems.com/Finnish/Etusivu.html

Ja muuten näyttäs löytyvän lyhennettyä Bilsua

                       -->http://www.kgtrimning.com/
« Viimeksi muokattu: 27.03.2011, 19:15:11 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #54 : 29.03.2011, 12:36:26 »
Vaijerit runkoaisasta takatukivarteen niin ei karkaa. Näin mulla on.

Saisko tuosta patentista jonkinlaista kuvaa?  :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #55 : 31.03.2011, 13:08:00 »
Tässä nyt koko topicin lukassu lävitte.
En ainakaan huomannu valmis-sarjoista ihmeemmin juttua. Onko niistä siis mihinkään?

« Viimeksi muokattu: 01.04.2011, 16:55:54 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #56 : 31.03.2011, 13:39:27 »
Saisko tuosta patentista jonkinlaista kuvaa?  :)

Ei ole tullut otettua kuvaa, mutta mulla on tuo toteutettu niin, että alatukivarren alta (samasta pultista missä jousi on alapäästä kiinni) lähtee vaijeri ylös kohti runkoaisaa. Aisassa on ylimääräisiä paikkoja (kierrereikiä) mihin saa kiinni toisen pään.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #57 : 02.04.2011, 17:05:30 »
Tässä nyt koko topicin lukassu lävitte.
En ainakaan huomannu valmis-sarjoista ihmeemmin juttua. Onko niistä siis mihinkään?

itse ostin tuning studiolta lyhennetyt gts iskarit ja niihin mad madallusjouset edestä/takaa -60/40mm, iskarit kuulemma "autobahn" asetuksilla tiä sit mitä tarkoittaa mutta etupään olen kasannut ja kyllä siitä jäykkä tuli! takaapää vielä laittamatta.. ajamaan en ole päässyt kun ei ole käynti kunnossa tietystä syystä :idiot2: Ja mukavasti tuli kyllä etupää alas tuolla -60mm madalluksella! kesällä jos saa ajoon niin enemmän tulee tietoa silloin alustasta onko hyvä vai ei.

Edit: vanhasta landiasta voit myös lukea 200-srj alustoista lisää!

Ei ole tullut otettua kuvaa, mutta mulla on tuo toteutettu niin, että alatukivarren alta (samasta pultista missä jousi on alapäästä kiinni) lähtee vaijeri ylös kohti runkoaisaa. Aisassa on ylimääräisiä paikkoja (kierrereikiä) mihin saa kiinni toisen pään.

Okei kiitos tiedosta!
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #58 : 05.04.2011, 07:26:02 »
Kellään kokemusta tai suoraa vertailupohjaa miten eroaa 200 sarjalaisessa Konin keltaiset tai bilsteinin iskarit toisistaan.. Toiset on säädeättävät ja toiset ei, mutta ulkoisesti toisessa on varsi niin perkeleesti isompi kuin toisessa.. En ole bilsteineillä päässyt ajamaan joten en tiedän. Moiset olisi hyllyssä, mutta en uskalla vaihtaa konien tilalle jos meneekin paskempaan suuntaan..

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #59 : 05.04.2011, 09:26:34 »
Paljonkos tarkalleen lesjöfors madallus jousilla, edestä kierros otettu pois. Pitää iskareita lyhentää että tulee hyvä ?:)
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

 

Carcom Oy  Ateho