Futurez  Kulkukoira

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370365 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa karsU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #570 : 13.12.2013, 00:17:21 »
Nyt olis pikku avut paikallaa.. Eli, meneekö nää nyt ihan suoraan alle siis tottakai perus asennus mutta ei tarvii ostaa mitään lisäks tohon vaa toi sisältää kaiken?
http://www.x2industries.com/volvo-1974-1993-volvo-240-260-complete-air-suspension-kit-p-5876.html?osCsid=crpm4sa6ophv1lgnjdke3jgsb4#.Uqou8NJdXOl

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #571 : 13.12.2013, 11:08:33 »
Niinhän siinä väitetään "every piece of hardware you will need".... Tiiä tosta hinnasta sitten tohon rahdit ja tullit päälle niin melkein pyytäisin lowtoysilta tarjousta, että millaiseen hintaan he pystyisivät setin myymään Volvoon.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #572 : 05.01.2014, 14:08:23 »
Vähän tyhmä kysymys, mutta konetilasta katsoen mun 2-satkussa näyttää olevan iskarin yläpäät eri asennoissa niissä hahloissa. Onko siihen joku syy vai onko joku edellinen asentaja laittanut yläpäät miten sattuu? Huomasin vaan kun vaihdoin kuskin puolen yläpäätä jonka alkuperäisen paikan merkkasin kyllä tussilla. Nyt olis tarkotus vaihtaa hantin puoli.

EDIT: mihinkäs tuo yläpään kääntö/kierto muuten vaikuttaa? - Itse itselleni vastaten. Camber-kulmaan näyttäs olevan yhteydessä yllättäen.. eri asennossa taitaa olla justiinsa sopivasti vrt. maan tiestön kaltevuus. Mainittakoon vielä, että iskarin yläpäiden vaihto auttaa kummasti ohjauskeveyteen. Omat oli aivan riekaleina kumiosasta.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 17:53:17 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #573 : 13.01.2014, 22:38:28 »
Vaikuttaisiko positiivisesti jos sedanista katkoisi vakiojousista kierroksen tai kaksi ja tuplavakaajat molempiin päihin.. Vai motonetistä -40mm lesjöt ja tuplavakaajat, onko noissa seteissä dramaattista eroa

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #574 : 14.01.2014, 19:48:32 »
Kaikki muutos alkuperäisestä kantin alustasta jäykempään ja matalampaan suuntaan on positiivista.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #575 : 28.01.2014, 15:20:20 »
Jatketaan yksinpuhelua :D Millaisiin ratkaisuihin ihmiset on törmänny 240 takapään jousituksessa? Lähinnä korkeussäädön toteutus mietityttäisi.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #576 : 28.01.2014, 20:29:37 »
Nyt olis pikku avut paikallaa.. Eli, meneekö nää nyt ihan suoraan alle siis tottakai perus asennus mutta ei tarvii ostaa mitään lisäks tohon vaa toi sisältää kaiken?
http://www.x2industries.com/volvo-1974-1993-volvo-240-260-complete-air-suspension-kit-p-5876.html?osCsid=crpm4sa6ophv1lgnjdke3jgsb4#.Uqou8NJdXOl

Hämärä kuva kun on laitettu 8 pussia. Eli nuo perus irtopussit, joka nurkkaan ja tolpissakin vielä pussit. Todennäköisesti eteen tulee tolpan ympäri, mutta taakse tulee erilliset jousen paikalle. Ota nyt noista selvää. Tekstissä kuitenkin on oikea määrä kaikkea paitsi itse ottaisin tuohon esim. viairin tuplakompurapektin tuon sinkun tilalle.

Muutenhan tuo näyttää olevan aika kattava f.b.s.s sarja. Ja kohtuuhintainenkin.

Kannattaa toki ottaa huomioon, että perus airbagi setti sisältäen aikalailla kaiken maksaa jenkeissä alle 500e..
Tässä yksi esimerkki (jossa siis 4 erillistä bägiä, mutta yhtälailla saa universal kittiä jossa tolppamalli edessä)
http://www.ebay.com/itm/Two-WnP-400-Compressors-1-2-Valves-Brackets-Air-Ride-2500-Bags-7-Toggle-Switch-/201002364090?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eccacacba&vxp=mtr

Ebay on täynnä noita settejä, joten jos osaa yhtään tehdä mitään itse niin tuohon jää vielä aikalailla rahaa tehdä nuo takapään todella helpot kannattimet ja etupäähänkin jotain viritelmää..

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #577 : 31.01.2014, 14:13:39 »
Pitäis omaan 240 vaihtaa hiukan uretaani puslia. Olisiko heittää kauppoja, mistä noita kannattaisi alkaa katselemaan.

Kolme vaihtoehtoa olen itse etsinyt näin kärkeen:
1. http://www.partsforvolvosonline.com/index.php?cPath=2_546_385_956&osCsid=2ceee73e23508e32fb8ecfe22d6005d6
2. http://www.superflex.co.uk/products.php?cat=416
3. http://kgtrimning.com/super200.htm

Tarkoituksena olisi löytää noita puslia inhimillisiin hintoihin. Lieneekö mahdollista?
Onko jonkun valmistajan tuotteita, joita kannattaa välttää?

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #578 : 31.01.2014, 14:30:11 »

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #579 : 31.01.2014, 15:19:22 »
http://www.rallyracefin.fi/

http://www.tommyrace.fi/powerflex-volvo-c-120_535.html

240 polyuretaani sarja maksaa mutu tuntuma 400e?

Olen tietoinen suomen hintatasosta. Siksi hiukan yritän kartoittaa hintoja ulkomailla.
Tuntuvat olevan kuitenkin vierailla mailla riittävän paljon edullisempia, että viitsii ryhtyä
tilaamaan.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #580 : 31.01.2014, 20:31:19 »
Olen tietoinen suomen hintatasosta. Siksi hiukan yritän kartoittaa hintoja ulkomailla.
Tuntuvat olevan kuitenkin vierailla mailla riittävän paljon edullisempia, että viitsii ryhtyä
tilaamaan.
Mulle tuli viime kimpan kanssa IPD:ltä

http://www.ipdusa.com/products/5299/109368-rear-bushing-kit-polyurethane

http://www.ipdusa.com/products/5294/109366-front-bushing-kit-polyurethane-1975-1993-240-260
No kun halvalla sai.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #581 : 31.01.2014, 20:50:10 »
Walter & Gunther myy IPD kamoja Saksassa. Myy varmaan Suomeenkin. Helpommat rahdit ja alvit ja tullit....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #582 : 05.02.2014, 12:38:43 »
Palataas hiukan tuohon etutolppien rakenteluun. Eli miten ootte ratkassu tuon iskarin kiinnityksen noilla audin patruunoilla? Patruuna osahan on audin pumpuissa n.5-6cm lyhempi mitä volvon patruunoissa ja volvon tolpassa on sisäkierre..audissa on tolpassa ulkokierre.
Ensimmäisenä tuli mieleen että otan tolpasta kierreosan+muutama sentti pois ja hitsaan kierreosan takaisin tolppaanjolloin saan patruunan alkuperäisellä kiinnityksellä takaisin. Seuraava, ja helpoin olisi vaan jatkaa kierrettä ja katkaista ylimääränen pätkä pois. Tuossa em. Tavassa on vaan se että mistä tuollaisen kierretapin saa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #583 : 05.02.2014, 12:49:53 »
Palataas hiukan tuohon etutolppien rakenteluun. Eli miten ootte ratkassu tuon iskarin kiinnityksen noilla audin patruunoilla? Patruuna osahan on audin pumpuissa n.5-6cm lyhempi mitä volvon patruunoissa ja volvon tolpassa on sisäkierre..audissa on tolpassa ulkokierre.
Ensimmäisenä tuli mieleen että otan tolpasta kierreosan+muutama sentti pois ja hitsaan kierreosan takaisin tolppaanjolloin saan patruunan alkuperäisellä kiinnityksellä takaisin. Seuraava, ja helpoin olisi vaan jatkaa kierrettä ja katkaista ylimääränen pätkä pois. Tuossa em. Tavassa on vaan se että mistä tuollaisen kierretapin saa.

Mulla ainakin on ihan vaan sopiva holkki siellä välissä. Ei paras ratkaisumalli, mutta toistaiseksi on ollut toimiva.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #584 : 05.02.2014, 12:55:15 »
Mulla ainakin on ihan vaan sopiva holkki siellä välissä. Ei paras ratkaisumalli, mutta toistaiseksi on ollut toimiva.
Mulla on kanssa sorvattu holkki iskarin alapuolelle ja siitä kiinnitysmutterista on otettu sen verran tavaraa pois sisäpuolelta, että keskittää ja kiristää sen audin patruunan tohon tolppaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi