Race.fi  Puotilan autokorjaamo

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #630 : 27.03.2014, 19:06:37 »
Muistaako joku, paljonko on tuon audin patruunan varren paksuus yläpään laakerin kohdalta?  Oliko se sama ku volvon?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #631 : 27.03.2014, 20:38:18 »
Muistaako joku, paljonko on tuon audin patruunan varren paksuus yläpään laakerin kohdalta?  Oliko se sama ku volvon?
sama on
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #632 : 03.04.2014, 21:28:05 »
Mites kun noita G-Astran takaiskareita aina haukutaan löysiksi, nii onko kukaan kokeillut Zafiran iskaria? Se on 404mm pituinen, ja äkkiseltään voisi kuvitella jäykemmäksi.
Koni tarjoaa Sporttina kyllä saman iskarin farkku-Astraan ja Zafiraan....mutta vakioiskarit on eri numerolla.



EDIT :
Löyty Saksasta halvalla Zafiran "sportti-iskarit", nii pistin tilaukseen. Tuleepahan testattua :D
« Viimeksi muokattu: 03.04.2014, 21:46:21 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #633 : 09.04.2014, 11:25:22 »
Olisiko ideaa jos joku laittaisi tämän sisällön aloitusviestiin?
No kun halvalla sai.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #634 : 09.04.2014, 22:53:09 »
Olisiko ideaa jos joku laittaisi tämän sisällön aloitusviestiin?
Laitettu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #635 : 09.04.2014, 23:12:13 »
Laitettu.
-h-

Aiheeseen palaten, ajattelin että laittaisin omasta 240-farkusta jouset ja iskarit uusiksi. Madallusta ei tule, mutta miten käytännössä eroaa kaasu-, korkeapainekaasu-, ja nesteiskarit? Onko joku enemmän pintakova kuin toiset ym. kun ei ole omalla pienellä päällä tullut alusta-asioita vaivattua?
No kun halvalla sai.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #636 : 10.04.2014, 11:05:07 »
Mites kun noita G-Astran takaiskareita aina haukutaan löysiksi, nii onko kukaan kokeillut Zafiran iskaria? Se on 404mm pituinen, ja äkkiseltään voisi kuvitella jäykemmäksi.
Koni tarjoaa Sporttina kyllä saman iskarin farkku-Astraan ja Zafiraan....mutta vakioiskarit on eri numerolla.



EDIT :
Löyty Saksasta halvalla Zafiran "sportti-iskarit", nii pistin tilaukseen. Tuleepahan testattua :D

Tänään tuli paketti, ja huolestuttavasti mitta lenkin keskeltä keskellä on 355mm, joten luultavasti liian lyhyt iskari. Liekö sitten tarkoitettu 40mm madallettuun alustaan. Pitääpä kokeilla kuitenkin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #637 : 10.04.2014, 11:18:36 »
Tänään tuli paketti, ja huolestuttavasti mitta lenkin keskeltä keskellä on 355mm, joten luultavasti liian lyhyt iskari. Liekö sitten tarkoitettu 40mm madallettuun alustaan. Pitääpä kokeilla kuitenkin.
laitoin omaan 240 nuo astran pumput ja eka otin vakio jousista 2 kieppiä pois, jonka jälkeen perse oli suht kova, mutta ulosjoustossa iskareista loppui vara. 2 kierrosta lisää niin tuli ihan ok...mutta matala, ehkä jotain -70-80mm luokkaa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #638 : 10.04.2014, 12:13:56 »
laitoin omaan 240 nuo astran pumput ja eka otin vakio jousista 2 kieppiä pois, jonka jälkeen perse oli suht kova, mutta ulosjoustossa iskareista loppui vara. 2 kierrosta lisää niin tuli ihan ok...mutta matala, ehkä jotain -70-80mm luokkaa.


Nii, siis nää on zafiran pumput joiden piti olla kuvaston mukaan 404mm pitkät.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #639 : 21.05.2014, 01:50:02 »
mistä porukka on hommannu noita säädettäviä yläpäitä eteen? mielellään pultattavat, kun en omista hitsauslaitteita. europeantuningilta saisi haplhenken yläpäitä: http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_2419&product_id=15126 mutta hinta on suhteellisen kova.
saisko jotkut yleismalliset suhtkoht helposti sinne? esim. rallyracessa olen jotain yläpäitä nähnyt.. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.05.2014, 12:49:48 kirjoittanut stuge »

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #640 : 10.06.2014, 20:47:15 »
Vanhat vakiojouset, mitattu navan keskeltä kaareen.
Takana: 360mm
Edessä: 355mm      Laikattu 1 1/2

VS

Uudet motonet madallus jouset
Takana: 360mm
Edessä: 355mm      Laikattu 3/4

Ensimmäiset tunteet olivat ristiriitaiset korkeuden suhteen, enempää ei pysty vakio iskareilla ottamaan.  >:(
Jäykkyyttä tuli huomattavasti lisää eteen, tuskin liikaa kun melkoisia hirvitorneja ovat vakioina  ::)
Lisää pitäisi saada alemmas, ilman että kivirekeen mentäisiin  :pomo:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Leinonen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • haloo?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #641 : 10.06.2014, 23:51:31 »
Tarkotuksena ois hommata joka nurkkaan koni sport iskarit, yritin ettiä haulla, muttei täällä oikeen ollut ???, elikkäs onko iskarit kuinka paljon lyhyemmät kuin orig., vaiko saman pituiset ja mitä jousia suosittelette/ ootte käyttäny, kuormajouset taakse pätkittynä (?) ja mitkä eteen (?) Vai jokin madallusjousi setti?  :idiot2: Tarkotus ois saada hyvä ajaa ja vakiosta "reilummin" matalempi, muttei todellakaa  mitään amisstance kivirekee millä ei mihinkää enään pääse ja on aivan kamala ajaa  :2funny:  :D

Otto
« Viimeksi muokattu: 10.06.2014, 23:56:49 kirjoittanut Leinonen. »
240 -87 turboprojekti & 945 B230FT+M90 -97 & 242 projekti

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #642 : 11.06.2014, 10:13:17 »
2 ja puol kierrosta tuli laikattua etujousia. No tietysti niistä tuli liian lyhyet  :D Onko kokemusta siitä että hitsaa jousen jousilautaseen kiinni ylä ja alapuolelta? Mitähän sanoo katsuri jos huomaa?
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #643 : 11.06.2014, 10:14:50 »
2 ja puol kierrosta tuli laikattua etujousia. No tietysti niistä tuli liian lyhyet  :D Onko kokemusta siitä että hitsaa jousen jousilautaseen kiinni ylä ja alapuolelta? Mitähän sanoo katsuri jos huomaa?


Riippuu inssistä.....kiellettyä on muttei mulle ainakaan hylsyä annettu, kun joskus muinoin alapää oli pienellä napilla kiinni.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa kotka91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #644 : 24.06.2014, 13:16:42 »
Tarkotuksena ois hommata joka nurkkaan koni sport iskarit, yritin ettiä haulla, muttei täällä oikeen ollut ???, elikkäs onko iskarit kuinka paljon lyhyemmät kuin orig., vaiko saman pituiset ja mitä jousia suosittelette/ ootte käyttäny, kuormajouset taakse pätkittynä (?) ja mitkä eteen (?) Vai jokin madallusjousi setti?  :idiot2: Tarkotus ois saada hyvä ajaa ja vakiosta "reilummin" matalempi, muttei todellakaa  mitään amisstance kivirekee millä ei mihinkää enään pääse ja on aivan kamala ajaa  :2funny:  :D

Otto

Ittellä olis sama juttu mielen päällä, Koni satsia suunnitellu hankkivani motonetin lesjöjen seuraksi.
tarkoitus olis ruopaista etujousista vielä kierros pois ja katsoa kuinka käydään pysyykö jousi vielä kupissaan..  ???

konin sporteille luvataan toimivuus sellaisenaan -40mm madallukseen asti ja noille "lisenssilesjöille" luvattu madallus noin niinku suunnilleen -40mm, jotta kokeilemalla vissiin selviää kuinka käyrähän ku vielä ottaa sen kierroksen pois edestä ::)


240GLT, V50 Kinetic 2.4i

 

Proturbo  Autodiagnoosi