RallyBaron  Samppasport

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1020 : 01.01.2016, 17:28:24 »
Mikä ei täsmää?
Veikkaan että on Ruotsin tuonti kyseessä. Todnäk kilsat pitänee paikkansa jos on Ruotsista. En kuitenkaan itse laittaisi noin paljoa vanhakoppaiseen diesel manuaaliin vaikka vähän onkin ajettu. Ellei sitten ehdottomasti halua tuota korimallia ja manuaalia...
Hyvin vaikeaa tulee olemaan tuon jälleenmyynti kun 300tkm lähestyy...
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1021 : 01.01.2016, 17:43:51 »
Mikä ei täsmää?
Veikkaan että on Ruotsin tuonti kyseessä. Todnäk kilsat pitänee paikkansa jos on Ruotsista. En kuitenkaan itse laittaisi noin paljoa vanhakoppaiseen diesel manuaaliin vaikka vähän onkin ajettu. Ellei sitten ehdottomasti halua tuota korimallia ja manuaalia...
Hyvin vaikeaa tulee olemaan tuon jälleenmyynti kun 300tkm lähestyy...
Missä mielessä vaikeata, jos 300tkm lähestyy? Huollettu Volvo alkaa olemaan tuossa km parhaimmillaan ;)
Oma V70:nen millä oli ajettu 262tkm meni vaihdossa Laakkoselle. Lisänä vielä oli se, että auto ei ollut edes ns. Suomi-auto. Tosin ensimmäiseltä omistajalta Saksasta hommasin ja reilut 5½v oli käytössä, niin varmaan vaikutti asiaan. Myös Bilialle auto olisi kelvannut vaihdossa.
Ilmeisesti Laakkonen totesi auton sen verran hyväksi, että otti auton itse myyntiin, eikä laittanut jobbarille myyntiin. Laakkonen sai muuten myytyä auton reilussa viikossa :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1022 : 01.01.2016, 18:02:28 »
Missä mielessä vaikeata, jos 300tkm lähestyy? Huollettu Volvo alkaa olemaan tuossa km parhaimmillaan ;)
Tokihan auton kuin auton saa myytyä kun hinta on oikea  ;)
Tällä hetkellä vastaava 300tkm ajettu automaatti täysnahoilla vaihtaa omistajaa n. 9000eurolla, 400tkm ajettu n. 5000-6000eurolla. Manuaalia on huomattavasti vaikeampi myydä, helposti saa laskea tonnin hinnasta pois. Tähän suhteutettuna mielestäni tuo pyynti on hieman korkea.

Toki asia riippuu paljon siitä millaiseen käyttöön auto tulee. Paljonko kilometrejä tulee vuodessa ja onko tarkoitus pitää autoa 1-2v vai 10v.
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1023 : 01.01.2016, 18:34:47 »
Tokihan auton kuin auton saa myytyä kun hinta on oikea  ;)
Tällä hetkellä vastaava 300tkm ajettu automaatti täysnahoilla vaihtaa omistajaa n. 9000eurolla, 400tkm ajettu n. 5000-6000eurolla. Manuaalia on huomattavasti vaikeampi myydä, helposti saa laskea tonnin hinnasta pois. Tähän suhteutettuna mielestäni tuo pyynti on hieman korkea.

Toki asia riippuu paljon siitä millaiseen käyttöön auto tulee. Paljonko kilometrejä tulee vuodessa ja onko tarkoitus pitää autoa 1-2v vai 10v.
Mulla oli manuaali mikä tuonne Laakkoselle meni. Niin ja 10000€ oli hyvityshinta. Laakkosen pyynti oli 11900€. En edes jaksanut lähteä kokeilemaan myymään yksityisille, kun en ota vaihdossa mitään ja rahoitustakaan en pysty tarjoamaan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa VIS-345

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Santaa sielussa,soraa rattaissa...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1024 : 01.01.2016, 19:51:28 »
"yllättäen" tämä Volvo on saksasta....-48 syntyneeltä lääkäriltä joka 2.omistaja...1.omistaja Omron lääketehdas ja ollut työsuhdeautona tällä -48 syntyneellä lääkärillä....manuaalia siksi että tarkoitus ajaa ehkä 5vuotta..ja mun tuurilla automaattiloota laukee jos mä sellaisen hankin...toki vaikuttaahan tuo kulutukseenkin...muttamutta joku ny ei vaan täsmää...onx nää kaikki saksan biilit lääkäreiltä :2funny: :2funny: :2funny:
V70 D5 2015

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1025 : 01.01.2016, 22:12:52 »
"yllättäen" tämä Volvo on saksasta....-48 syntyneeltä lääkäriltä joka 2.omistaja...1.omistaja Omron lääketehdas ja ollut työsuhdeautona tällä -48 syntyneellä lääkärillä....manuaalia siksi että tarkoitus ajaa ehkä 5vuotta..ja mun tuurilla automaattiloota laukee jos mä sellaisen hankin...toki vaikuttaahan tuo kulutukseenkin...muttamutta joku ny ei vaan täsmää...onx nää kaikki saksan biilit lääkäreiltä :2funny: :2funny: :2funny:
Mulla oli pankiirini vanha :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1026 : 05.01.2016, 23:45:46 »
Pistetään tämä kysymys nyt tänne. Eli autoo huolettu ennen minua bilialla ja huoltokirjassa pelkästään jotkut leimat ja kiinnostas tietää mitä kaikkee on perushuoltojen lisäks mahdollisesti tehty. Saako näitä tietoja kysymällä bilialta tms.
V70 -04

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1027 : 06.01.2016, 09:35:42 »
Saako näitä tietoja kysymällä bilialta tms.

Eiköhän tiedot löydy huoltopaikan tietokannasta..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1028 : 08.01.2016, 10:28:26 »
Hei! Päätinpä rekisteröityä tänne vrcf-forumille kysyäkseni vinkkejä autonhankintaan. Kiinnostusta olisi V70 D5 koneella. Kahdella tutulla on (2006 ja 2008) V70:set D5:lla ja manuaalilaatikoilla eikä ihmeempiä haukkuja ole autoista kuulunut, kilometrejä näissä kuitenkin jo 300-400tkm.

Mitä asioita V70 kannattaa katsoa, kun hakee suurinpiirtein näillä kriteereillä:
- Ajettu mielellään max. 200tkm
- Hinta max. 15000€ (mielellään vähän vähemmän)
- Vuosimalli varmaan 2005 ylöspäin
           -> Kannattaako suosiolla etsiä uudempaa 2008 korimallia oleva?
- Manuaalivaihteisto varmaan luotettavuuden kannalta parempi?
- Xenon valot varmaan suosiolla, ellei V70 halogeenit ole hyvät? Nykyisessä volkkarissani ovat halogeenit yhtä tyhjän kanssa. Tietysti lisävalojen asennus pitkille on yksi vaihtoehto, kuten olen nykyisessä kulkineessani tehnyt.

Huoltokirja ja renkaiden kunto + yleinen siisteys nyt toki, mutta lähinnä onko näissä V70 autoissa tai D5 koneissa jotain erityisiä tyyppivikoja, jotka 200tkm rajapyykin ylittyessä tulisi olla korjattuna?

Volvossa miellyttää mukavat penkit ja itse tykkään "laivamaisesta" autosta maantiellä. Lisäksi D5 koneesta olen kuullut kehuja ja kyllähän se liikuttaa tuollaista isoa autoakin mukavasti. Ajelen tällä hetkellä itse 2003 vuosimallin 1.9tdi sedan-passatilla jossa mittarissa 363tkm. Pasuunassa ei sinäänsä ole mitään vikaa, käy ja kukkuu mutta farmari olisi minun käyttöön parempi. Ajelen vuodessa noin 30tkm kun työn puolesta tulee ajettua pitkää matkaa.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1029 : 08.01.2016, 11:16:42 »
Hei! Päätinpä rekisteröityä tänne vrcf-forumille kysyäkseni vinkkejä autonhankintaan. Kiinnostusta olisi V70 D5 koneella. Kahdella tutulla on (2006 ja 2008) V70:set D5:lla ja manuaalilaatikoilla eikä ihmeempiä haukkuja ole autoista kuulunut, kilometrejä näissä kuitenkin jo 300-400tkm.

Mitä asioita V70 kannattaa katsoa, kun hakee suurinpiirtein näillä kriteereillä:
- Ajettu mielellään max. 200tkm
- Hinta max. 15000€ (mielellään vähän vähemmän)
- Vuosimalli varmaan 2005 ylöspäin
           -> Kannattaako suosiolla etsiä uudempaa 2008 korimallia oleva?
- Manuaalivaihteisto varmaan luotettavuuden kannalta parempi?
- Xenon valot varmaan suosiolla, ellei V70 halogeenit ole hyvät? Nykyisessä volkkarissani ovat halogeenit yhtä tyhjän kanssa. Tietysti lisävalojen asennus pitkille on yksi vaihtoehto, kuten olen nykyisessä kulkineessani tehnyt.

Huoltokirja ja renkaiden kunto + yleinen siisteys nyt toki, mutta lähinnä onko näissä V70 autoissa tai D5 koneissa jotain erityisiä tyyppivikoja, jotka 200tkm rajapyykin ylittyessä tulisi olla korjattuna?

Volvossa miellyttää mukavat penkit ja itse tykkään "laivamaisesta" autosta maantiellä. Lisäksi D5 koneesta olen kuullut kehuja ja kyllähän se liikuttaa tuollaista isoa autoakin mukavasti. Ajelen tällä hetkellä itse 2003 vuosimallin 1.9tdi sedan-passatilla jossa mittarissa 363tkm. Pasuunassa ei sinäänsä ole mitään vikaa, käy ja kukkuu mutta farmari olisi minun käyttöön parempi. Ajelen vuodessa noin 30tkm kun työn puolesta tulee ajettua pitkää matkaa.

Älä tuijota kilsoja liikaa. Osta mieluummin hyväkuntoinen ja hyvin varusteltu 250tkm ajettu johon on tehty alusta- ja jarruremppaa kuin huonommin varusteltu 180tkm ajettu jolle "ei koskaan ole tarvinnut tehdä mitään". Noissa uudemmissa (06>) harmaakoppaisissa d5:ssa on ollut jonkun verran nostajavikoja. Huollettu automaatti ei ole pommi, mutta kulut on kovemmat tiheämmän öljyjen vaihdon ja korkeamman kulutuksen myötä. Ei ne halogeenitkaan onnettomat ole, mutta toki xenonit on paremmat.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1030 : 08.01.2016, 12:06:12 »
Älä tuijota kilsoja liikaa. Osta mieluummin hyväkuntoinen ja hyvin varusteltu 250tkm ajettu johon on tehty alusta- ja jarruremppaa kuin huonommin varusteltu 180tkm ajettu jolle "ei koskaan ole tarvinnut tehdä mitään". Noissa uudemmissa (06>) harmaakoppaisissa d5:ssa on ollut jonkun verran nostajavikoja. Huollettu automaatti ei ole pommi, mutta kulut on kovemmat tiheämmän öljyjen vaihdon ja korkeamman kulutuksen myötä. Ei ne halogeenitkaan onnettomat ole, mutta toki xenonit on paremmat.
toisaalta taas yhden vauhtipyörän hinnalla vaihtaa laatikkoöljyt jo 2-3 kertaa. Kytkinremontin hinnalla toisen mokoman. Kilometrit ei näissä tosiaan oo mikään ongelma, d5 on ajettu helposti 700tkm..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa massinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1031 : 08.01.2016, 15:21:20 »
Niin, tuo 200tkm tuntuu olevan autokaupoissa jonkinlainen rajapyykki jonka jälkeen hinta laskee selvästi. Itse ostin 1,5 v sitten 201tkm ajetun V70 D4:sen mallia 2010 - ei taksi vaan liisari - ja nyt 30tkm myöhemmin on edelleenkin 'kuin uusi'. Ei tunnu nuo kilometrit missään.

Tuo on automaattilootalla, joka pelittää loistavasti. Lootan öljyt vaihdettu 100tkm ja 200tkm kohdalla. En keppivaihteellista edes ajattelisi.

Hyvät on kyydit, ja kyllä voimaa piisaa tässäkin riittävästi (sama vääntö kuin D5:ssä).
Ja varustelista on kiitettävän pitkä ...
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016, 15:23:50 kirjoittanut massinen »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1032 : 08.01.2016, 21:05:39 »
toisaalta taas yhden vauhtipyörän hinnalla vaihtaa laatikkoöljyt jo 2-3 kertaa. Kytkinremontin hinnalla toisen mokoman. Kilometrit ei näissä tosiaan oo mikään ongelma, d5 on ajettu helposti 700tkm..

Mä ajattelin et sen laatikon remppais noitten yhteenlasketulla hinnalla. ;) Mutta tietty mihin se hyvin huollettu laatikko hajoiskaan...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1033 : 12.01.2016, 11:04:57 »
Kilometrejä en pelkää, kun nykyiselläkin kulkineella on reippaasti kilometrejä mittarissa. Olen kyllä huomannut saman, että alle 200tkm ajetut potentiaaliset vaihtoehdot (2006-2007) on 13000€ noin nettiautossa, ehkä 12000€ tingittynä? Kaveri osti alle puoli vuotta sitten yksityiseltä noin 280tkm ajetun v2006 8800€:llä. D5 185hv malli xenoneilla ja manuaalilootalla. Tarkoituksenani olisi kuitenkin autoa pitää se 5v/150tkm eli ei olla heti vaihtamassa, joten aiemmin mainittu nostajavika olisi hyvä olla korjattuna? Missä kilometreissä suurinpiirtein alkaa pettämään ja onko kallis vika?

Onkos mitään syytä etsiä suosiolla seuraava korimalli, eli 2008->? Onko 2008:sta ylöspäin o_j:n mainitsemia nostajavikoja? Voisi kuvitella, että uuden mallin ensimmäisissä vuosissa voi löytyä jotain lastentauteja, jotka korjattu uudempiin malleihin. Eli tällä logiikalla 2006-2007 voisi olla parempi, jos puhutaan luotettavuudesta? Volvoja en tunne, niin pakko täältä kysellä  :)

Volvossa mietityttää myös "maine" kalliina autona huoltaa. Pitääkö paikkaansa? Passattia huollatan nyrkkipajassa 15tkm välein, jossa on veloitus 50€/h ja vien itse huoltoon öljyt ja muut osat mitä tarvitsee. Esim. huolto jossa vaihdettiin longlifeöljyt, pa-suodatin, ilmansuodattimet, ohjaustehostinöljyt ja tehtiin katsastustarkastus maksoi 100€ + osat jotain väliltä 100-150€. Tarkoitus olisi jatkaa samalla kaavalla seuraavassakin autossa.

Kiitos vinkeistä!

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1034 : 12.01.2016, 16:53:53 »
Voisi kuvitella, että uuden mallin ensimmäisissä vuosissa voi löytyä jotain lastentauteja, jotka korjattu uudempiin malleihin. Eli tällä logiikalla 2006-2007 voisi olla parempi, jos puhutaan luotettavuudesta? Volvoja en tunne, niin pakko täältä kysellä  :)

Näin asian voi nähdä. Ja onhan tuo 2007 Volvon omaa tekoa, 2008-> sitten Fordvo :)
a car you can believe in

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy