Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1035 : 12.01.2016, 22:50:13 »
Joo, asiassa on vain se puoli että uusi moottoriversio tuli tuolloin 2006. Uudessa koneessa ei sinällään mitään vikaa ole, mutta ilmeisesti pidentynyt 30tkm huoltoväli tekee tehtävänsä juurikin noille nostajille. Onhan siinä myös pyörreläppää ym. mitä vanhemmassa ei ollut, mutta noi nyt on sellaista kehitys kehittyy - juttuja. Kuluneet nostajat kuulemma tunnistaa papattavasta käynnistä. Käsittääkseni nostajaviat seuraavat myös korimallin vaihdoksen yli, mikäli kone vaan pysyy samana? 2009 taisi tulla seuraava versio, siitä en tiedä.

En usko että huoltokulut olennaisesti nousee vag:hen verrattuna, mitä nyt on omaa volvoa ja isän b7 audia roplattu niin monet asiat on volvossa toteutettu simppelimmin (tosin mullakin on vaggilainen kone autossa). Alkusarjan malleja vaivanneet sähköviat (mittaristot ja cemmit) taitaa olla noissa jo kunnossa. Tietty on osia joihin kannattaa panostaa ja ostaa kerralla kunnolliset, esim. etupään nivelet. Muuten niitä saa vaihdella jatkuvasti.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1036 : 13.01.2016, 20:36:38 »
Houkuttelis päivittää tuo nykyinen käyttöpeli (Avensis -01 D4D, 610tkm ajettu) V70 Volvoon. Yks kohde ois kiikarissa, vm2003, D5 ja manuaali. Mittarilukema 335tkm. En ole vielä sen tarkemmin autoa tutkinut, kuin kuvista katellu. Kuvissa ainakin vaikuttaa siistiltä ja löytyy nahkasisustaa kuskin sähköpenkillä, HU-803 jne.
Olisiko tuosta läheskään yhtä luotettavaksi käyttöpeliksi mitä tojota on ollut? Tojota on ollut perheessä ainakin 8 vuotta ja ainoa kallis vika on ollut kaksoismassavauhtipyörä joka korvattiin normaalilla, eikä koskaan ole jättänyt käynnistymättä tai matka keskeytynyt. Eräs kaveri tuumaili jotta tommosen V70 katsastus maksaa sen 400 euroa kun joutuu joka kerta uusimaan jarruja ja niveliä. :D

Lähinnä että kannattaako tutustua tarkemmin vai hylätä heti alkuunsa ja katsella vaan suosiolla uudempaa tojotaa.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1037 : 13.01.2016, 20:57:12 »
Ei ole mun rauhallisehkolla ajotyylillä uusittu alustan osia 3,5 vuoteen ja 90 000km aikana, yksi takajarrusatula meni uusiksi mutta se oli päästetty pilalle jo silloin kun 4 vuotta sitten auton ostin. Itse odotan vähävikaisten vuosien jälkeen että laturin joutuu jossain vaiheessa uusimaan. Lisälämmittimen rungon uusin viime kesänä sen mentyä puhki, auto nyt 235tkm ajettu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1038 : 14.01.2016, 08:33:00 »
Kyllä 2003 D5 man on ihan hyvä peli, mutta en usko, että kaksoismassa jaksaa yli 400 tkm. Se kannattaa sitä paitsi vaihtaa mielestäni mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Vaihto osineen on luokkaa 1500 e.

Alustan osia saa tosiaan vaihdella jonkin verran tuollaiseen. Etupään osat ovat helppoja ja siedettävän hintaisia. Takapään puslat ovat työläitä vaihtaa, mutta halpoja. Todennäköisesti noilla kilsoilla takapäähän ei ole vielä vaihdettu mitään, mutta voivat olla jo vähän väsyneet, mikä aiheuttaa levottomuutta etenkin sivutuulella. Vetarit ovat muuten hankala varaosa-artikkeli. Niitä saa huonosti ja ne maksavat paljon. Ne voivat olla noilla kilometreillä jo vaihdettu tai sitten kohta uusissa. Niihin monesti riittäisi pelkkä ulompien nivelten vaihto ja oikean akselin tukilaakerin vaihto, mutta niveliä saa vielä huonommin kuin vetareita.

Ardiccia joutuu varmasti huoltamaan, jos sellainen on, mutta siihenhän saa varaosia, joten sen kun vaan huoltaa. Toki mikä tahansa pa-lämmitin 13-vuotiaana rupeaa jo kaipaamaan huomiota ja hellyyttä.

En oo ihan varma joko 2003-mallissa on paremmat tinaukset mittaristossa. Alkupään autoissa mittaristo rupeaa sekoilemaan huonon tinan takia. Korjaus on asiantuntevassa liikkeessä ~200 e.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1039 : 14.01.2016, 10:30:12 »
En oo ihan varma joko 2003-mallissa on paremmat tinaukset mittaristossa. Alkupään autoissa mittaristo rupeaa sekoilemaan huonon tinan takia. Korjaus on asiantuntevassa liikkeessä ~200 e.

Mulla on Vekatronics tinannut 2003-alkuvuoden mallin mittariston 5 vuotta sitten, yhä toimii mutta on siis mittarivikoja ollut näissä vielä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1040 : 14.01.2016, 13:29:40 »
Luultavasti vähän kalliimpaa ajoa kuin toyotalla, mutta on se ihan eri luokan autokin. Noi alustanosat on oikeasti paljon kestävämpiä mitä nettikeskusteluista uskoisi, jos vaan on kunnollisia varaosia käytetty. Toki on kurjaa jos edellinen omistaja on vaihtanut etupäähän kaikki puslat ja nivelet professional parts swedeniä tms. ja saat vaihtaa ne kaikki uusiksi ekan vuoden aikana.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1041 : 14.01.2016, 17:42:47 »
Kävin töiden jälkeen pikaseen koeajamassa kyseisen auton. Auto on tuotu saksasta joskus -08 ja -09 välillä. Huoltokirja on siis saksaksi ja 08 on viimeinen huolto Saksassa ja 09 sitten ensimmäinen Suomessa. Jakopää tehty 240tkm ja 2012 eli alkaa iän puolesta olla vaihto ajankohtainen. Myös katsastuksessa saisi käydä.
Ajolleen tuntu melko napakalta peliltä, ei vedellyt, kolissut, paukkunut tms muutakaan ylimääräistä ja vetoja tuntu olevan. Myöskin kaksoismassaa koitin rääkätä vaan ei ilmoitellut itsestään, vaihdosta ei tosin tainnut olla mainintaa huoltokirjassa.
Autolla oli myös muita kyselijöitä ollut, niin täytyy odotella niiden päätökset ensin ja ottaa sitten pidempään koeajoon ja tarkempaan syyniin.

Ainakin ajotietokoneen mukaan oli Ardic, toimintaa ei tullut kokeiltua. Lokilämppäri löytyy myös, mutta kun on Avensiksen kanssa tottunut webastoon niin olisihan se toimiva ardic kova juttu.
Mittaristossa ainakin tällä hetkellä kaikki pikselit näky olevan tallessa.

Edelleen saa kommenttia laittaa, mikäli tulee jotain mieleen!

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1042 : 14.01.2016, 21:45:49 »
Muistin muuten väärin alustan osien kestävyyden, laitoin sentään vuosi sitten uudet takaiskarit 200tkm kohdalla alkuperäisten tilalle. Oli tosi helppo homma. Muuta ei ole tarvinnut.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1043 : 18.01.2016, 17:02:23 »
No niin, nyt on viikonloppu kurvailtu Volvolla. Tosin eilen jäi ajot ajamatta kun akku kuoli ja myöskin hehkuista kaikki 5 mykkänä.
Takavakaaja näkyi olevan uudehko ja kuulemma suutinremonttia tehty jossain vaiheessa.
Katsastuksessa olivat käyttäneet, kuskinpuolelta ulompi rt.pää väljänä ja toinen kilpivalo pimeä. Ei siis paljosta kiinni leimaus. Savut oli ihan ok, olisko ollut 0,3, tarkalleen en muista. Jarrut oli myös tasasen hyvät. Edessä ja takana melko tuoreennäköiset palat.

Ardic tuntuu toimivan myös, säteilylämppäristä ei ole kyllä mitään hyötyä näillä pakkasilla ja tuolla taloyhtiön 2h kellolla. Automaattikäynnistys näkyy olevan käytössä, tämän sai vissiin ohjelmoitua pois? Ajotietokoneesta en löytänyt kuin 2 ajastinpaikkaa ja suorakäynnistys kohdan.

Ohjaustehostimen säiliö taitaa hieman vuotaa siitä letkulähdöstä, liekköhän lähtö murtunut?

Kesärenkaat on myös loppu ja vänkärinpenkista peffagrilli mykkä. Muuten on kyllä sisältä siisti, mitä nyt ratinkehä hieman kiillottunut.

Ilmastointikin tuntuu pelaavan mitä tuossa lämpösessä hallissa testailin.
Vakkari pelaa myös.

Maalipinta on melko naarmuinen ja katosta lakka parista kohtaa puhki ilmeisesti linnunkökköjen vuoksi. Mutta ruostetta ei näy olevan missään.

Nyt täytyy vaan saada hintaa kohdalleen/tuolle rt.päälle ja hehkujen vaihdolle maksaja. Nettiautosta koittanu katella vastaavia, mutta ei oikeen oo samoilla varusteilla/kilometreillä olevaa, niin hankala sanoa :-\
Mutta kai tuo liikkeen pyynti on siellä alueella kun tuttujen myyjien mukaan jatkuvaan soi puhelin ja tulee kyselyjä tästä pirssistä..
« Viimeksi muokattu: 18.01.2016, 17:04:09 kirjoittanut Sawo »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1044 : 18.01.2016, 18:33:10 »
No niin, nyt on viikonloppu kurvailtu Volvolla. Tosin eilen jäi ajot ajamatta kun akku kuoli ja myöskin hehkuista kaikki 5 mykkänä.
Takavakaaja näkyi olevan uudehko ja kuulemma suutinremonttia tehty jossain vaiheessa.
Katsastuksessa olivat käyttäneet, kuskinpuolelta ulompi rt.pää väljänä ja toinen kilpivalo pimeä. Ei siis paljosta kiinni leimaus. Savut oli ihan ok, olisko ollut 0,3, tarkalleen en muista. Jarrut oli myös tasasen hyvät. Edessä ja takana melko tuoreennäköiset palat.

Ardic tuntuu toimivan myös, säteilylämppäristä ei ole kyllä mitään hyötyä näillä pakkasilla ja tuolla taloyhtiön 2h kellolla. Automaattikäynnistys näkyy olevan käytössä, tämän sai vissiin ohjelmoitua pois? Ajotietokoneesta en löytänyt kuin 2 ajastinpaikkaa ja suorakäynnistys kohdan.

Ohjaustehostimen säiliö taitaa hieman vuotaa siitä letkulähdöstä, liekköhän lähtö murtunut?

Kesärenkaat on myös loppu ja vänkärinpenkista peffagrilli mykkä. Muuten on kyllä sisältä siisti, mitä nyt ratinkehä hieman kiillottunut.

Ilmastointikin tuntuu pelaavan mitä tuossa lämpösessä hallissa testailin.
Vakkari pelaa myös.

Maalipinta on melko naarmuinen ja katosta lakka parista kohtaa puhki ilmeisesti linnunkökköjen vuoksi. Mutta ruostetta ei näy olevan missään.

Nyt täytyy vaan saada hintaa kohdalleen/tuolle rt.päälle ja hehkujen vaihdolle maksaja. Nettiautosta koittanu katella vastaavia, mutta ei oikeen oo samoilla varusteilla/kilometreillä olevaa, niin hankala sanoa :-\
Mutta kai tuo liikkeen pyynti on siellä alueella kun tuttujen myyjien mukaan jatkuvaan soi puhelin ja tulee kyselyjä tästä pirssistä..
Miksi se automaattitoiminto pitäisi saada pois käytöstä? Ainakin itsellä kun Ardicci oli pois pelistä niin lämpeni vähän pirun huonosti.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1045 : 18.01.2016, 18:43:50 »
Esson baarissa puhuuvat että ei ole oikein hyväksi tuo automaattikäyttö+pätkäajot? Mahtaa nokeentua kun ei kerkeä käymään kunnolla lämpimäksi?
Toki dieselille ei muutenkaan ole hyväksi pätkäajot ja olen koittanutkin nyt kovilla pakkasilla ajella kierrellen töihin jotta auto lämpiää jne.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1046 : 18.01.2016, 18:50:33 »
Ok, voihan se olla. Itselläkin tulee pätkäajoa mut myös niitä muutaman kymmenen kilsan pätkiä. Duken neuvojen mukaan olen (jos on enemmän pientä pätkää ollut) heittänyt suorakäynnistyksen päälle ja antanut vaan pöhistä loppuun asti. Pitäis jeesata nokeentumiseen?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa suomiteemu92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 -02 kokemuksia?
« Vastaus #1047 : 19.01.2016, 10:38:48 »
Olisin ostamassa SAKSASTA tuotua V70 vuosimallia 02. Autolla ajettu 186tkm. Ratissa näkyy aika pahatkin kulumisjäljet, pitäisikö huolestua ruuvaamisesta?
Muuta käytön jälkeä ei oikein ole.
ja saa kertoa muutenkin kokemuksia tämän ikäisistä V70stä, tyyppivioista sun muista :)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 -02 kokemuksia?
« Vastaus #1048 : 19.01.2016, 10:48:22 »
Olisin ostamassa SAKSASTA tuotua V70 vuosimallia 02. Autolla ajettu 186tkm. Ratissa näkyy aika pahatkin kulumisjäljet, pitäisikö huolestua ruuvaamisesta?
Muuta käytön jälkeä ei oikein ole.
ja saa kertoa muutenkin kokemuksia tämän ikäisistä V70stä, tyyppivioista sun muista :)
Laita linkkiä ilmoitukseen, jos sellainen löytyy 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1049 : 19.01.2016, 11:57:48 »
Itsellä oli alle 220tkm taulussa ostettaessa ja ratin kehästä varmaan milli kulunut  kello 2 ja 10 kohdilta pois ja vaihdekepin nupista numerot kuluneet näkymättömiin.  :D Ja huoltokirjan todistamat kilsat. Eli ei välttämättä ole ruuvattu yksilö.  Ilmeisesti melko kuluvaa sorttia nuo ratin ja nupin nahkat ja lisäksi paljon pyöritelty kaupungissa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi