Ateho  Elekma

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1095 : 02.05.2016, 13:18:05 »
XC90:stä ja sen ylläpidosta. Nyt tällä hetkellä V70D5 joka kuudes Volvo. Nyt seuraavana vaihtoehtona joku +250tkm ajettu XC90 kiinnostaa kun niitä alkaa saada ihan kohtuu hinnalla.

Mikä tästä autosta tekee / tekisi niin paljon arvokkaamman pitää kuin vaikka V tai XC70:stä? Tuntuu että sen kuluja niin monesti kauhistellaan? Osaattekos tähän heittää kommenttia?

Nettiautosta löytyi yksi 300tkm ajettu jota oli huollettu ja korjattu tosi rankalla kädellä laatikosta lähtien. Tuollanen vois ollakin kyllä aivan tosi hyvä!

Itse lyön ekseliin lukemat kun mietin auton vaihtamisia yms. Oheisessa kuvassa lukemat ovat Trafin tietojen ja omien kulutustietojen/käsitysten mukaan laskettuja, mutta suuntaa antavia varmasti. Jokainen voi laskea omien käsitystensä mukaan. Siitä voi sitten miettiä, että mikä on se raha minkä haluaa maksaa ajamisesta paremmalla autolla.



Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1096 : 02.05.2016, 21:22:05 »
Itse lyön ekseliin lukemat kun mietin auton vaihtamisia yms. Oheisessa kuvassa lukemat ovat Trafin tietojen ja omien kulutustietojen/käsitysten mukaan laskettuja, mutta suuntaa antavia varmasti. Jokainen voi laskea omien käsitystensä mukaan. Siitä voi sitten miettiä, että mikä on se raha minkä haluaa maksaa ajamisesta paremmalla autolla.




Simple but smart. Pitää tosi hyvin nuo lukemat minun käytössä paikkansa. Lähinnä noiden vakiokulujen lisäksi mietin mahdollisesti suurempaa vikaherkkyyttä. No, saattaa tulla tai sitten ei. Samaa perustekniikkaahan noissa kuitenkin on.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1097 : 03.05.2016, 08:42:26 »
No juu, se on kyllä arpapeliä että mitä yllättävää vikaa tulee vastaan. Nelivedon osat lähinnä on noissa erona ja niiden mahdollinen huoltohistoria ratkaisee varmasti paljon.

Poissa Stobe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • S60 D5 -08
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1098 : 08.05.2016, 18:55:27 »
Onkos tuommoisessa T5 koneisessa -02 vuosimallin S60;sessä manuaalina jotain tyyppivikoja/ominaisuuksia mitä pitäisi huomioida autoa hankittaessa?

Kellään heittää tietoa paljonko kulutus olisi noin suurinpiirtein matka-ajossa?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2899
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1099 : 08.05.2016, 21:52:19 »
Tyyppivikoja ovat kaasuläppäkotelo ja mittaristo. Huoltokirjasta kannattaa katsella onko mainintaa kummastakaan. Muutenhan nuo ovat ihan luotettavia pelejä. Kulutus on matka-ajossa noin 8 litran luokkaa... :idiot2:

Poissa HeGee`

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1100 : 11.05.2016, 20:29:19 »
Auton vaihto mielessä ja nelivetoa tekisi mieli ja mieluusti volvo. Katsellut V70 volleja 2000-luvun molemmin puolin ja kallistumassa uudempikoppaiseen. Niissäkin käsittääkseni neliveto viskolla vuoteen 2003 asti? Jatkuvahan nelivetohan tuo ei tietysti ole, mutta tekeekö tuollaisella mitään? Onko kuinka vikaherkkiä ja pystyykö tuolla talvella leikkimään, jos alkaa lapsettaa? :D (antaako mennä poikittain ja kestääkö leikkimisen).  Ylipäätään kokemukset ja mielipiteet tervetulleita :)

Poissa j_gi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1101 : 14.05.2016, 22:54:38 »
Tarkoitus olisi siirtyä Volvojen maailmaan. Viimeiset 10 vuotta tullut ajettua Mazdalla (626 ja 6) ja nyt olisi tarkoitus hypätä selkeästi parempaan autoilunluokkaan. Audit, Bemarit ja Meset sekä Volvot on perheen kanssa koeajettu ja suosikiksi on noussut ominaisuuksien ja hinnan puolesta mkII V70.

Ja asiaan... Onko mitään järkeä ostaa V70 2.4l bensa automaattia, facelift lähes 500 tkm ajettuna vai onko fiksumpaa katsoa n. 300 tkm ajettua vuosien 2001-2004 auto. Hintansa puolesta puhutaan samasta hintaluokasta, mutta noissa lähes 500 tkm ajetuissa on mm. iskarit useimmiten vaihdettu, mutta noissa 300 tkm ajetuissa ei. Onko noin paljoa ajetussa bensa/automaatissa mitään järkeä? Ja mitä kannattaisi katsoa, että on vaihdettu, perus huoltojen, öljyjen ja hihnojen lisäksi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1102 : 17.05.2016, 15:59:18 »
Jos ihan tosissaan kysyt niin sanoisin että puoli miljoona ajetusta kyllä kannattaisi tarkistaa yhtä sun toista paikkaa ja ajan kanssa. Kannattaa muuten kokeilla myös diesel malleja. Itse ajan diesel v70 ja en kyllä noita vanhan kaartin bensa-automaatteja voisi kuvitellakaan omaan käyttöön. kulkupuoli ja mukavuus on dieseleissä niin hyvällä tasolla poislukien tärinät sun muut dieselien "ominaisuudet". kulutus ei ole dieseleissäkään ihan piheimmästä päästä mutta bensa-automaateissa kulutus on minun silmissä akselilla hirveä-tolkuton
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1103 : 22.05.2016, 21:38:48 »
Jos ihan tosissaan kysyt niin sanoisin että puoli miljoona ajetusta kyllä kannattaisi tarkistaa yhtä sun toista paikkaa ja ajan kanssa. Kannattaa muuten kokeilla myös diesel malleja. Itse ajan diesel v70 ja en kyllä noita vanhan kaartin bensa-automaatteja voisi kuvitellakaan omaan käyttöön. kulkupuoli ja mukavuus on dieseleissä niin hyvällä tasolla poislukien tärinät sun muut dieselien "ominaisuudet". kulutus ei ole dieseleissäkään ihan piheimmästä päästä mutta bensa-automaateissa kulutus on minun silmissä akselilla hirveä-tolkuton

Totta. Ja tuon lisäksi ilman turboa olevat 140- ja 170 heppaset ovat melko laiskoja,jota automaatti vain vahvistaa. Eli bensa-auton jos meinaat ostaa niin 2,4T tai T5. Ne ovat jo mukavia kulkemaan ja varsinkin matka-ajossa ominaisuudet pääsevät loistamaan, kuten dieselissäkin.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota valintaa tehtäessä, ajatko lyhyttä vai pidempää matkaa? Jos itse ajaisin vain esim. tyyliin 3-10km työmatkoja, ostaisin bensan koska se lämpenee talvellakin tosi nopeaan.

Osta mieluummin 300tkm kuin 500tkm ajettu. Omalla dieselillä on ajettu jo yli puolimiljoonaa, mutta se on suorastaan poikkeus kuinka hyväkuntoinen voi vielä tuossa olla, kaikinpuolin. Hankala löytää vastaavakuntoisia.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa beni95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1104 : 31.05.2016, 19:48:21 »
Terve vaan kaikille, nyt on ollut pari kuukautta s80 T6n vm01 osto mielessä,
mitäköhän tässä mallissa kannatta katsoa?
Vaihdelaatikko oli ainakin juuri kokonan uusittu, kilometrejä oli 220tkm.

Poissa j_gi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1105 : 05.06.2016, 15:19:53 »
Kiitokset ajatusten herättämisesti. Autoksi valikoitui 370tkm ajettu -04 V70 D5. Tosi hieno auto ajaa. Aivan mahtava kone ja paljon mukavampi kuin ensin katselemani 140/170hp bensavaparit. Tästä tämä tutustuminen Volvo-maailmaan alkaa. Vajaa viikko yhteiseloa takana ja todella tyytyväinen kauppoihin. Ei uskoisi ajomukavuudesta ja auton kunnosta, että sillä on ajettu melkein 400tkm. Selkeästi laatu puhuu!

Poissa Huttmi2

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Xc90 -07 kokemuksia
« Vastaus #1106 : 07.06.2016, 14:53:59 »
Kokemuksia  -07 Xc90 3,2?

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1107 : 20.06.2016, 15:47:29 »
Volvo v70 D5 -06 geartronic laatikkoon vaihdetty öljyt ilmeisesti ensimmäistä kertaa 264tkm kohdalla, nyt ajettu 24tkm lisää ja kuulemma toimii hyvin. Kannattaako tuohon sekaantua jos tosiaan tuolloin vasta vaihdettu öljyt ensimmäistä kertaa? Kummiskin yli 20tkm ajettu sen jälkeen, joten luulisi ongelmien jo ilmeentyneen jos niitä olisi?

Poissa varisa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1108 : 22.06.2016, 21:49:03 »
Olen ajatellut volvo s80 hankintaa. Mutta kannattaako ottaa kutoskoneella, onko kulutus paljon suurempi kuin vitoskoneella? ja onko vaihdelaatikon kestävyydellä eroa kuin kutos koneella on gm nelivaihteinen ja vitoskoneella aisinin viisvaihteinen?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1109 : 22.06.2016, 22:21:12 »
GM laatikko minun käsityksen mukaan huono. Eli älä osta sellaista.  Viisaammat kertokoon lisää.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

RallyBaron  Samppasport