Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1230 : 02.04.2017, 22:24:42 »
Huohotin tukossa ja polttaa öljyä sen takia? Öljyhän siellä syystä tai toisesta palaa, kun sinistä lykkää.

Onko ihan tyyppivika? millanen homma olisi korjata?

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1231 : 03.04.2017, 09:48:31 »
No voi kai sen tyyppiviaksikin luokitella, taitaa olla enemmänkin ominaisuus tämän moottorityypin kanssa.  ;D

https://www.ipdusa.com/products/4984/114174-pcv-breather-system-kit | Tuossa vähän osviittaa että millainen systeemi sinne vaihtuu, Youtube täynnä vaihtovideoita, ei helpoimmasta päästä oleva korjaus, itse jättäisin verstaalle auton.

Volvo OEM osathan maksaa sitten tuplaten tuosta ainakin.

https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4 | Tuossa vielä videota aiheesta.

ps. Tämä nyt on se yleisin syy, miksi nämä moottorit syö öljyä ja savuttaa, muita syitähän on toki myös.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1232 : 03.04.2017, 12:02:14 »
Tuon huohotinpöntön pystyy putsaamaan liuottimella, eli jos budjettiratkaisua hakee niin sitä on ihan turha vaihtaa. Ite tein kyseisen rempan ja hommasin vain tehdastekoiset pöntön letkut 3kpl. Sitten vaihdoin pöntöltä turbolle menevän orggiksena liian pienen putken 5/8" letkuksi. Pienet imusarjan nippaan menevät lämmitysletkut tein metritavarasta. Uusi imusarjan tiiviste ja iso kasa letkun klemmareita. Tämä siis B5234T3 1999 moottorissa. Nää tarpeet vaihtelee turbo/vapari ja vuosimallin mukaan.
Pieni imusarjan nippa oli ihan tukossa. Tällä modiksella lakkas huohottamasta. En tiedä sitten miten tuo modattu putki käyttäytyy talvella ilman lämmitystä, kun ei oo ko. laitos talviajossa.

Sent from my SM-G930F


Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1233 : 03.04.2017, 16:27:41 »
Tiukkaa vääntöä hinnasta on myyjän kanssa ollut. Auto on siis vapari bensa (103 kw) ja automaatti, vuosimalli 2003, ajettu 237 tkm ja remmi vaihdettu 197. Paljonko on remmin vaihtoväli näissä, kimoterit ja onko joku aikaväliki?

3700 on tämän hetkinen pyynti, onko sen arvoinen? auto on muuten todella hyvässä kunnossa, kaikki pelaa, ilmastoinnit, ovien lukot, ym.


Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1234 : 03.04.2017, 16:59:36 »
Eihän tuossa muuten mitään ihmeellistä taida olla, onhan vaihteistoon vaihdettu öljyjä ajallaan? 60tkm on suositeltu vaihtoväli, ei kuulu millään tapaa viralliseen huolto-ohjelmaan, koska volvon mukaan "ei tarvi koskaan vaihtaa", vaan kylläpä tarvii, jos väri on oikeen ruskeaa ja haisee palaneelta, jättäisin väliin. Automaattivaihteistoöljy kuuluu olla kirkkaan punaista. Tietty jos vaihtaa ihan moitteetta kaikissa tilanteissa, niin ei pitäisi olla mitään hätää. (Itse olen vaan liian varovainen näiden romujen kanssa, koska rahaa näihin saa palamaan)

Remminvaihtoväli on 160tkm/4 vuotta, mutta esim. ruotsissa vaihtoväli on 160tkm/8 vuotta, en tiedä kuinka paljon meidän ilmastot sitten eroaa.  :D

Kokemuksesta voin tuosta ilmastoinnista sen verran kommentoida, että kesäkuumalla jos ilmastoinnin kompressorin ja magneettikytkimen väli on liian suuri, niin ilmastointi ei toimi. Ulkona kun oli +15 ja ylöspäin, niin ilmastointi ei toiminutkaan, en tosin tiedä, kuinka paljon tuo ongelma riivaa tätä P2-korimallia. (Itsellä oli -99 vuosimalli) Mutta tekniikkahan on suurinpiirtein sama.

Kyllähän tuo hinta on ihan kohdillaan, jos auto tuntuu hyvältä ja huoltokirja näyttää että kaikki on tehty ajallaan. Kun on jakohihnaa vaihdettu niin toivottavasti on myös vesipumppu vaihdettu samalla, ja mielellään volvon oma tai OEM-osan valmistaja, Aisin.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1235 : 04.04.2017, 08:22:33 »
Eihän tuossa muuten mitään ihmeellistä taida olla, onhan vaihteistoon vaihdettu öljyjä ajallaan? 60tkm on suositeltu vaihtoväli, ei kuulu millään tapaa viralliseen huolto-ohjelmaan, koska volvon mukaan "ei tarvi koskaan vaihtaa", vaan kylläpä tarvii, jos väri on oikeen ruskeaa ja haisee palaneelta, jättäisin väliin. Automaattivaihteistoöljy kuuluu olla kirkkaan punaista. Tietty jos vaihtaa ihan moitteetta kaikissa tilanteissa, niin ei pitäisi olla mitään hätää. (Itse olen vaan liian varovainen näiden romujen kanssa, koska rahaa näihin saa palamaan)
Vuosituhannen alussa oli hetken virallinen kanta ettei tarvi vaihtaa, mutta ainakin omaa 2006 vuoden S60 kun huollatin niin aina oli huoltolapuissa maininta laatikkoöljyistä että on erikseen tilattava lisätyö kuten remmien vaihto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1236 : 04.04.2017, 09:54:52 »
Vuosituhannen alussa oli hetken virallinen kanta ettei tarvi vaihtaa, mutta ainakin omaa 2006 vuoden S60 kun huollatin niin aina oli huoltolapuissa maininta laatikkoöljyistä että on erikseen tilattava lisätyö kuten remmien vaihto.
Hienoa jos näin on, uskomatonta että ovat edes ajatelleet että "ei tarvitse vaihtaa".
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa musherman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1237 : 04.04.2017, 11:10:15 »
Moi foorumille pitkästä aikaa :)

Kävin tuossa V70 2.4 103 kw automaattia koeajamassa. 237 tkm mittarissa, 197 tkm vaihdettu jakopää.

Kun paikaltaan lähti, tulee sinistä savua hetken, jää pieni pilvi auton jälkeen. Ei mikään mahottoman iso, tai niinkuin diesel "voimasavu". Mutta kuitenkin sellainen että selvästi huomasi kun peilistä katsoi.

Jäin miettimään että uskaltaako tollasta sitten ostaa? Kone kävi tasaisesti, ei nakuttanut tai muuta, ja hyvin kulki muuten, ei nykinyt tai mitään.


Nuilla kilometreillä pitäisi volvon (oman) moottorin olla tosi hyvässä tikissä.  Edellyttäen  että autoa on hyvin huolettu ja on käytetty kunnon öljyjä, esim. Gastrol ja vaihdettu ne ajallaan 10 000km välein. En ostaisi.
Volvo v70 D5 -04 Geartronic

Ex:  volvot  Volvo s60-03, V70 tdi-97, 340, 244 D
Muita: Mersuja, Saabeja, Oopeleita, Foorteja, Fiiatit, Ranskalaiset, Japsit ym.. yht. 22kpl

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1238 : 04.04.2017, 11:14:53 »

Nuilla kilometreillä pitäisi volvon (oman) moottorin olla tosi hyvässä tikissä.  Edellyttäen  että autoa on hyvin huolettu ja on käytetty kunnon öljyjä, esim. Gastrol ja vaihdettu ne ajallaan 10 000km välein. En ostaisi.
Harvassa on ne jotka noin tiheään vaihdattaa öljyjä. Suurin osa ihmisistä menee valmistajan ohjeilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa musherman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1239 : 04.04.2017, 11:47:28 »
Harvassa on ne jotka noin tiheään vaihdattaa öljyjä. Suurin osa ihmisistä menee valmistajan ohjeilla.

Näinhän se on. Monelta murheelta säästyisivät kun vaidetaan öljyt aikoinaan ja käytettään kunnon öljyä. Sama pätee myös lootaan, 60 000km ja vaihto (huuhtelemalla) sanoo sitten valmistaja mitä hyvänsä.

Volvo v70 D5 -04 Geartronic

Ex:  volvot  Volvo s60-03, V70 tdi-97, 340, 244 D
Muita: Mersuja, Saabeja, Oopeleita, Foorteja, Fiiatit, Ranskalaiset, Japsit ym.. yht. 22kpl

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1240 : 04.04.2017, 12:04:11 »

Nuilla kilometreillä pitäisi volvon (oman) moottorin olla tosi hyvässä tikissä.  Edellyttäen  että autoa on hyvin huolettu ja on käytetty kunnon öljyjä, esim. Gastrol ja vaihdettu ne ajallaan 10 000km välein. En ostaisi.

Mistä vuosimallista lähtien sen tinavitosen lohkon materiaali parani?

Lähipiirissä on alkupään 850 jossa 400 tkm ajettuna oli kone oli aivan väljä vaikka huoltoa oli tehty ohjelman mukaan.
Tilalle löytyi sitten 300 tkm ajettu vaihtokone jostain vuosituhannen alkupään autosta jossa ei ollut juuri ollenkaan kulumisen merkkejä lohkossa kun avattiin.
Ja normaalisti huollettu oli kuulemma sekin.


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1241 : 04.04.2017, 13:29:59 »
1995 kai tuli vahvemmat 850:n vitoskoneet, mulla oli väljä alkuvuoden 1994-malli
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1242 : 11.04.2017, 08:10:51 »
Asiallisen oloiselta vaikutti auto ja nyt kyseinen yksilö on alla ajossa. Pieni kolahtelu kuului edestä ja sinne on jo jousen yläpään kumit, koiranluut ja alapallonivelet vaihdettu eikä väljää ole löytynyt mistään. Vaikuttaisi että joku pusla voisi olla vaihto kunnossa. Täytyy tutkia paremmalla ajalla olisiko vika kallistuksenvakaajan puslissa.

Mutta sellainen kysymys olisi että tuossa jää sisävalot hehkumaan himmeästi ajon aikana. Onkohan tuohon jotain järkevää selitystä, eli onko ominaisuus jonka saa jostakin pois päältä? Vai voisiko johtua siitä että sisävalot on vaihdettu ledeiksi?

Onko kukaan muuten tietoinen mistää johtuu tuo hehkuminen? Itse vaihdoin XC90 ledejä sisälle ja kaikkihan ne jää hehkumaan auton käynnissä ollessa, mutta sitten kun laittaa ovet kiinni niin kaikki sammuu normaalisti. Meneekö tässä vaiheessa joku boksi virransäästölle ja leditkin jää hehkumatta.

Oma XC90 ajettu melkein 400000 ja laatikko on alkuperäinen, joten kai nämä voivat kestääkkin ihan hyvin. Toiminnassa en ole löytänyt vielä mitään ihmeellistä, turbiinilukko voisi olla hieman jämäkämpi, mutta ilmeisesti esim. lastu korjaisi asiaa?
« Viimeksi muokattu: 11.04.2017, 08:12:28 kirjoittanut kapperi »

Poissa Juuso_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1243 : 21.04.2017, 21:01:27 »
Menossa ostamaan 2006vm xc90 d5. Mitä kannattaisi katsoa tarkemmin autosta?
Ex 244 76", Ex 740 87", Ex s60 170hp 07", Ex v70 T5 07", Ex Xc90 D5 06”
nykynen V70 2.4D 08”

Poissa Lancer

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1244 : 24.04.2017, 20:03:32 »
Kannattaako noita ihan alkupään XC90 ostaa? 2004vm? Budjetti noin 13k€. Aika paljon ajettuja ne on tuossa hintaluokassa, mutta aika hyvin näkyis olevan täydelliset huoltohistoriat. D5 tai 2.5T. En ole vielä päättänyt, mutta lähemmäs 300tkm niillä on kuiteski poljettu. Tuntuu aika paljolle autosta, josta maksaa näinkin paljon.

Nouseekohan ylläpitokustannukset oleellisesti? Nykyinen auto on 1998 C70 T5 eikä käyttökustannuksissa ole valittamista.

edit: Olis tarvetta autolle, jolla pystyy vetämään 2000kg traileria pari tuhatta kilsaa vuoteen. Muutenhan sitä nyt mielummin ostais vaikka V70. Ei tässä vielä mitään perhettä ole tms.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017, 20:09:44 kirjoittanut Lancer »

 

Carcom Oy  Ateho