Carcom Oy  Ateho

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565272 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1260 : 10.05.2017, 08:16:06 »
Mitenkä tuo xc90 sport eroaa tavallisesta ja r-design malleista? Kallistuksen vakaajat oli jäykemmät ja ilmeisesti penkeissä jotain eroa, onko muuta?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Suurin ero Sport mallissa ja R-designissa on vuosimalli. Niin ja R-designissa on ulostulot molemmin puolin sekä ratissa lukee alumiinikoristeessa R-design. En muista miten vuosimallit meni, mutta R-design korvasi tuon sport mallin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1261 : 10.05.2017, 12:49:34 »
XC90 Sport on kesällä 2006 esitelty erikoismalli, jonka ajo-ominaisuuksia on muutettu ja varustusta lisätty urheilullisempaan suuntaan. Alusta on tehty jäykemmäksi ehkäisemään kallistelua kaarteissa ja ohjausta on nopeutettu. Mallin vakiovarustukseen kuuluu myös Volvon alustan korkeutta automaattisesti säätävä Nivomat-järjestelmä. Sisustukseen kuuluu nahkaiset urheiluistuimet, joiden sivuittaistukea on parannettu. Sport-varustuksen saa kaikkien tuotannossa olevien moottoreiden yhteyteen (4.4 V8, 3.2, ja D5). Ulkoisesti auto eroaa normaalista mallista mm. kromisten pakoputken ulostulojen ja 19" vanteiden osalta. Suomeen Sport-varustellut XC90-mallit tulevat loppuvuodesta 2006.

Eilen löysin vielä jonkun jenkkifoirumin jossa nuo erot oli listattu, mutta tänään ei löydy
Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 10.05.2017, 14:04:22 kirjoittanut Kaimann »

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1262 : 10.05.2017, 17:01:19 »
Iltaa!

Itseä kanssa hiukan kiinnostaisi kokemukset XC90 D5:n kulutuksesta. Mulla tällä hetkellä -09 V70 D5 automaatti ja nyt hieman ollaan viritelty vaihtokauppaa yhteen -07 XC90:iin. Ajan noin 30-35tkm, josta hyvin suuri osa rauhallista maantieajoa yksin 80:n nopeutta. Tuo 70 vie kyllä kaupungissa kohtuullisen paljon (~9l), mutta maantiellä menee johonkin 6-7 väliin. Mitäköhän samat todelliset lukemat rauhallisella ajolla on 90:ssä? Tuossa kyseisessä autossa on viimeisen vuoden sisään uusittu automaattilaatikko, haldex-pumppu, kulmavaihde ja booriholkki sekä pari vuotta sitten kaikki pyörän laakerit sekä jarrut, joten voisi luulla huolettomia kilsoja olevan tarjolla?

omassa ajossa -07 xc90 (enimmäkseen taajama-ajoa) ja kulutus keskimäärin aikavälillä 11.5.2016-10.5.2017
laskettu 10,3
ajotietämyskone näyttää 11,0
keskinopeus 38 km/h
kilometrejä kertynyt tuona aikana vähän reipas 13 tkm

itteä kovasti polttelis vaihtaa joko xc60:een tai xc70:een (korkeus vs tilat) vm 2012-2013
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa janio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • V70 D5 & 940
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1263 : 22.05.2017, 00:06:49 »
Mulla on xc90 d5 -06, ja nyt on ajettu seka-ajossa 7-8 litran väliin. Tai siis vaimo on ajanut, ja sillä on vielä suht raskas kaasujalka...
XC90 D5 -06 & 940 -93

Eksät: Galant Tdic -87, Carina II d -88,
Peugeot 405 1.6i -91, Civic 1.5i -94, Peugeot 307 1.4i -05, A3 Quattro 1.8t -99, BMW 328i -98, MB E320 4matic -02, V70 D5 -07

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1264 : 22.05.2017, 17:03:46 »
Mulla on xc90 d5 -06, ja nyt on ajettu seka-ajossa 7-8 litran väliin. Tai siis vaimo on ajanut, ja sillä on vielä suht raskas kaasujalka...
No ei oo kyllä paha kulutus. Onko mitattu vai ajotietokoneen antama lukema? Nykyinen vivaro menee matka-ajossa just alle kasin, sekakulutusta en oo koskaan laskenu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa aidia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1265 : 24.05.2017, 20:07:10 »
Syrjähyppyni saksalaisen kanssa on ollut ihan mielenkiintoinen, mutta veri vetää takaisin svea mamman syliin. XC70 mk2 oli alla lähes 8 vuoden ajan joten malli on tuttu, nyt kiinnostaisi sitten tämä R malli.

Mitä kannattaa pitää silmällä ärrää hankittaessa? Onko osien hinnat millä tasolla verrattuna XC malliin? Etenkin jousituksen osalta kaipaisin lisätietoja, näissä taitaa olla jotain nivoa tai muuta erikoispalikkaa alla?

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1266 : 24.05.2017, 20:51:03 »
Näissä kaikissa 4C-aktiivinen alusta, iskarin kappalehinta sinisellä n.2000€ jos en väärin muista, mutta saahan noita nyt netin syövereistä paljon halvemmalla. Nelivedon toiminta/huollot ovat varmasti yksi toinen pointti, sinnekin saa rahaa palamaan huolella. Ja jarrut ovat myös ne kaikista suurimmat, ja samalla kalleimmat.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa aidia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1267 : 24.05.2017, 22:11:51 »
Näissä kaikissa 4C-aktiivinen alusta, iskarin kappalehinta sinisellä n.2000€ jos en väärin muista, mutta saahan noita nyt netin syövereistä paljon halvemmalla. Nelivedon toiminta/huollot ovat varmasti yksi toinen pointti, sinnekin saa rahaa palamaan huolella. Ja jarrut ovat myös ne kaikista suurimmat, ja samalla kalleimmat.

Jotenkin arvasin että varaosahaussa tulleet 100€ iskarit ei ehkä ole sitä tavaraa mikä autoon oikeasti menee alle.  :D
Näillä taitaa olla se normi ~200tkm elinkaari?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1268 : 24.05.2017, 22:57:20 »
Näissä kaikissa 4C-aktiivinen alusta, iskarin kappalehinta sinisellä n.2000€ jos en väärin muista, mutta saahan noita nyt netin syövereistä paljon halvemmalla. Nelivedon toiminta/huollot ovat varmasti yksi toinen pointti, sinnekin saa rahaa palamaan huolella. Ja jarrut ovat myös ne kaikista suurimmat, ja samalla kalleimmat.
Iskareita saa tarvikkeinakin. Ei ole silloin noin kalliita :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1269 : 24.05.2017, 22:59:33 »
Nelivedon toiminta kannattaa tarkistaa. Lisäksi että on vetoja tallella. Noissa on aika yleistä että sylinteriputket antaa myöten jos on viritetty ja vakionakin menny. Ärrät on jo vanhoja niin alkaa olemaan kiinni siitä minkälaisella pidolla ollut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa aidia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1270 : 24.05.2017, 23:25:13 »
Nelivedon toiminta kannattaa tarkistaa. Lisäksi että on vetoja tallella. Noissa on aika yleistä että sylinteriputket antaa myöten jos on viritetty ja vakionakin menny. Ärrät on jo vanhoja niin alkaa olemaan kiinni siitä minkälaisella pidolla ollut.

Minkähän hintainen operaatio putkien vaihto on ja olisko syytä muutakin vaihdella samalla? Itsellä ei kädet riitä moiseen hommaan. Löytyykö näihin kokonaisia patoja miten?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1271 : 25.05.2017, 01:50:07 »
T5:n moottori on kestävämpi, joten jos porsii niin sellainen tilalle tai sitten Dartonointi R:n mottiin niin ei ole putkien kestosta enään huolta. En tosin tiedä paljon kustantaa Dartonointi. Nettiautossa oli jokin aika sitten S60R ja siihen vaihdettu T5 pannu. Veivit taitaa olla sitten seuraava heikko kohta.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1272 : 20.06.2017, 16:37:04 »
Joku T6-kuume iski... elikkäs minkälaisia nämä alkupään S80 ovat (vm. 99-03)? Käsittäekseni T6 on aina automaatilla. Onko laatikko minkälainen?
Tyyppivikoja (muukin kuin polttoaineen kulutus)? Vai katsonko suosiolla vain takavetosia?
Viimesellä 20 sivulla ei oikein ollut tästä juttua.
944 B230FK M90

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1273 : 20.06.2017, 18:18:15 »
Ilman kokemusta sanon että t6 on kalliimpi ja vaikeampi huoltaa kun ahtaampi konetila. Laatikkoa en ole kuullut nelivaihteisena kehuttavan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1274 : 25.06.2017, 12:09:52 »
Joku T6-kuume iski... elikkäs minkälaisia nämä alkupään S80 ovat (vm. 99-03)? Käsittäekseni T6 on aina automaatilla. Onko laatikko minkälainen?
Tyyppivikoja (muukin kuin polttoaineen kulutus)? Vai katsonko suosiolla vain takavetosia?
Viimesellä 20 sivulla ei oikein ollut tästä juttua.

Se on se laatikko noissa usein ongelmainen. Faceliftinä kun saisi jostain T6:sen niin voisi kelvatakin, harvoin myynnissä Suomessa ainakaan.

Kyllähän se takaveto olisi luotettava optio toki... Tai mites kasikymppi vaparikutosella (niitäkään liikaa näy) tai 2.5T...
a car you can believe in

 

Ateho  Elekma