Kulkukoira  Proturbo

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565154 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1425 : 03.08.2018, 23:31:20 »
Tinkaile tätä:
https://m.nettiauto.com/volvo/s60/9832010?vifAdCount=9&vifNav=Y

Paljon vähemmän ajettu. 1 omistaja :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1426 : 04.08.2018, 08:36:16 »
Tinkaile tätä:
https://m.nettiauto.com/volvo/s60/9832010?vifAdCount=9&vifNav=Y

Paljon vähemmän ajettu. 1 omistaja :)

Kiitos vinkistä. Tavailin jo aiemmin tuon auton huoltokirjaa ja etsin siitä automaattiaskin öljynvaihdoista tietoja...

Hieno peli, mutta hieman kallis mulle. Tinkailen kyllä, jos sinne asti innostun lähtemään.  8)

Poissa K70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1427 : 09.08.2018, 12:15:27 »
Ajokorttiuudistus ja tytär täyttää talvella 16v., niin pitäisi löytää opetuskäyttöön auto...

Spekseinä on manuaaliloota, farmarimalli ja toimiva ilmastointi, sekä vetokoukku. Polttoaineena ehkäpä bensa (myös E85?), kun taloudessa on jo olemassa nafta-automaatti.
Näillä ominaisuuksilla ajo-opetus onnistuisi kohtuu vaivattomasti myös mökkireissuilla ja harrastuksiin.
Yhtenä vaihtoehtona voisi olla Volvo ja tavaratilan koon (koirahäkki) puolesta V70 varmaankin riittäisi tarpeisiin.

Olisiko vinkkejä, mihin pitäisi kiinnittää huomiota 2000-luvun noin 200-400tkm ajetuissa manuaali V70:ssä, hintaluokassa n.5000€?
Toiveissa olisi saada suht varma käyttis, jota ylläpidettäisiin hyvin, mutta isoihin korjausoperatioihin ei aika riitä. Toki ennalta arvaamattomiin asioihin pitää noilla metreillä varautua, mutta jos on tiedossa jotain sudenkuoppia, niin ne mieluusti pyrkii välttämään tai ainakin tsekkaamaan.
Onko esim. eri tehoversioissa jotain merkittäviä teknisiä eroja?

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1428 : 09.08.2018, 16:07:27 »
Mitä erityistä on tarkistettava ja katsottava autosta (S80), jossa on säädettävä Four C-alusta?

Olen auton jo kertaalleen koeajanut, mutta en huomannut puutteita noin äkkiseltään. En kyllä tuntenut mitään taivaallista ahaa-elämystäkään siitä kuinka ihana se onkaan ajaa.

Autoon on vaihdettu 2016 uudet iskarit. Kestävätkö ne tavallisessa, rauhallisessa käytössä seuraavat 3, 5 vai 10 vuotta? Edelliset olivat tiettävästi 13 vuotta alla. Siis ne originaalit.

Apuja, hyvät ihmiset. Autokuume on kova! Kiitos.  8) 8)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1429 : 09.08.2018, 19:16:30 »
Mitä erityistä on tarkistettava ja katsottava autosta (S80), jossa on säädettävä Four C-alusta?

Olen auton jo kertaalleen koeajanut, mutta en huomannut puutteita noin äkkiseltään. En kyllä tuntenut mitään taivaallista ahaa-elämystäkään siitä kuinka ihana se onkaan ajaa.

Autoon on vaihdettu 2016 uudet iskarit. Kestävätkö ne tavallisessa, rauhallisessa käytössä seuraavat 3, 5 vai 10 vuotta? Edelliset olivat tiettävästi 13 vuotta alla. Siis ne originaalit.

Apuja, hyvät ihmiset. Autokuume on kova! Kiitos.  8) 8)

Haluatko auton jossa Four C vai sattuuko se vain olemaan siinä yksilössä josta olet kiinnostunut?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1430 : 09.08.2018, 19:34:34 »
Haluatko auton jossa Four C vai sattuuko se vain olemaan siinä yksilössä josta olet kiinnostunut?

Hyvä pointti.

En missään nimessä hae mitään erikoisuutta enkä etsi Four Ceetä tai vastaavaa. Toki ne voivat olla autossa, jos se on muuten kunnossa ja jos ne vaikuttavat kestäviltä.

Ikävä kyllä (?!) ne sattuvat olemaan juuri siinä yksilössä, josta olen todella kiinnostunut! Hemmetin hyvä on kyllä ajaa, ei siinä mitään. Mutta iskareiden kestävyys hieman epäilyttää ja mahdolliset huolto/korjauskulut hirvittävät tällaista työkyvyttömyyseläkeläistä.

Iskarit on vaihdettu 2016. Ja muuten auto on A1-kunnossa!  8) 8)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1431 : 09.08.2018, 19:44:41 »
Pirun kalliit on ne iskarit jos ne hajoaa. Mutta varmasti mukava ajaa jos toimivat.

Perusalusta mikä on mulla, on kyllä kohtuu mukava lulla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1432 : 09.08.2018, 19:49:22 »
No eikös tuolla toisaalla ollut että 250e / nurkka.
Kunnolliset takatolpat on snadi vahaa 100e/kpl ja havempia saa sit jollain 70 eurolla vissiin.
Vastaavasti eteen ostin juuri Bilsteinin B6 sportit 339e pari. Suomessa siihen saa heittää varmaan 200e lisää. Ja perusiskaritkin eteen maksaa ihan reippaasti.

Äkkiä sanosin et eiköhän noi tolpat mene joku viis vuotta ja luultavasti pidempäänkin. Riippuen tietysti ajetusta matkasta. Joku fiksumpi varmaan tietää onko noi Four-C:t huollettavissa. Mun uudet etutolpat ainakin on, sinällään en tiedä onko se taloudellisesti järkevää...

Ite en ainakaan jahkailisi noista iskareista, kun kerran on muuten miellyttävä ja hyvä kulkemiseltaan. Varsinkin kun tolpat on vaihdettu pari vuotta sitten.

Itselläni on seitsämässä vuodessa tullut 185tkm ja kahdet takaiskarit on mennyt suoraan ajosta vaihtoon. Nykyiset Bilsteinit on kestänyt hyvin pari vuotta. Etutolppia on mennyt myös kahdet vaihtoon, molemmista alkoi olemaan vaimennukset aika loppu vaikka katsastuksessa ei mitään sanottavaa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1433 : 09.08.2018, 20:26:23 »
Voihan nuo Four C iskarit korvata vakioilla jos tulee ongelmia ja alkaa maksaa liikaa.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1434 : 09.08.2018, 21:07:08 »
Taitaa vaatia myös sähkökikkailua että saa vikatilan pois four-c:n kanssa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1435 : 09.08.2018, 22:00:33 »
Taitaa vaatia myös sähkökikkailua että saa vikatilan pois four-c:n kanssa
Toki, mutta Vidalla saanee tuon hoidettua.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1436 : 09.08.2018, 22:07:36 »
Toki, mutta Vidalla saanee tuon hoidettua.

Ehkä, en osaa tarkemmin sanoa, mutta kaverin auton korjaamolla ne joutui muistaakseni jonkun vastuskikan tekemään pitkällisen yrityksen jälkeen, vähän niinkuin takapenkin poistossa näissä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1437 : 09.08.2018, 22:56:50 »
Ehkä, en osaa tarkemmin sanoa, mutta kaverin auton korjaamolla ne joutui muistaakseni jonkun vastuskikan tekemään pitkällisen yrityksen jälkeen, vähän niinkuin takapenkin poistossa näissä.

Ystävien ja tuttujen kaverit ovat vaihdelleet erilaisia nivomat - tms. pohjaisia autojaan vanhemmiten muihin autoihin. Joskus jopa merkki on vaihtunut, koska Volle on tullut niin kalliiksi rempata.

Mutta eipä maalata piruja seinille eikä varsinkaan Volvon pelleille. Siis ellei ole syytä.

Liekö vanhemmiten vaikea myydä tuollaista erikois-Volvoa?  :) :)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1438 : 09.08.2018, 22:59:15 »
Ehkä, en osaa tarkemmin sanoa, mutta kaverin auton korjaamolla ne joutui muistaakseni jonkun vastuskikan tekemään pitkällisen yrityksen jälkeen, vähän niinkuin takapenkin poistossa näissä.
Ottaa ne sensorit vanhoista jousista ja laittaa johdot kiinni-》ei herjoja.

Sent from my SM-G930F


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1439 : 09.08.2018, 23:31:55 »
Kyllä mulle kelpaa varusteet vanhaa autoa ostaessa jos ne vaikuttaa vielä toimivan. Mutta jos ei siedä sitä että autossa on jokin pieni asia rikki tai poistettu käytöstä niin ostaa sitten joku takuullisen auton tai jonkun jossa ei ole vikoja koska ei ole ominaisuuksia.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy