Samppasport  Futurez

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #150 : 21.07.2011, 09:00:35 »
On tainnut upota nimerkille deeviis nämä suomiauto kauppiaiden tarinat totena. Volvoon ei ole kovinkaan helppo ruuvata kilometrejä ja jos on silmät päässä niin erottaa kyllä jos olisi ruuvattua.
Itsellä ollut nyt 5 kpl tuontiautoja jopa muutama eri merkkinen kuin volvo eikä niissä ole ollut mitään ongelmia kilometrien paikkaansa pitävyyden kanssa.
Miten muuteen eroaa suomalainen katsastus lappu verrattuna saksalaiseen tai ruotsalaiseen jossa on merkitty kilometrit? Ovatko nämä katsastuslaitokset mukana tässä huijaa suomalaista väärillä kilometreilla kampanjassa?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ursus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #151 : 21.07.2011, 09:19:38 »
Kyllähän tuolta saksasta löytyy hyviäkin autoja. kannattaa kysyä jotakin tuttua kaveriksi mukaan joka on esim. hakenu ennenkin/osaa saksaa/asunu saksasa. helpottaa huomattavasti  :pomo:
S80 d5, 940fk -96, 945fk -95, ex 740 -88

Poissa DeeViis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #152 : 21.07.2011, 11:04:11 »
Eikös digimittaristosta oo helppoo vaihtaa lukemat jos vaan on vehkeet? Ainakin luulis. Mutta kyllä ostan saksantuonnin tai ihan sama mistä tuotu kunhan on kunnossa. Mutta mikä se nakutusääni on???? 2000-3000rpm aikana nakuttaa vedättäessä.. Vai pitääkö laittaa erillinen kysymys tuosta?

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #153 : 21.07.2011, 11:43:55 »
Miten muuteen eroaa suomalainen katsastus lappu verrattuna saksalaiseen tai ruotsalaiseen jossa on merkitty kilometrit? Ovatko nämä katsastuslaitokset mukana tässä huijaa suomalaista väärillä kilometreilla kampanjassa?

Papereiden väärentäminen ei ole yhtään mikään temppu kellekään nykyaikana, jos ottaa homman asiakseen. Kuinka moni mielestään on nähnyt niin monia esim. saksalaisia katsastusasiakirjoja, että pystyisi erottamaan väärän oikeasta, tai sanomaan edes sen, onko paperin mukaista katsastamoa edes olemassa?

Tämä siis ihan pelkästään teoriapohjalta kylmänä nykyaikana. Sitähän en ollenkaan tiedä, väärennetäänkö noita oikeasti sitten. Huoltokirjoja on kai väärennetty joskus, kertovat, mutta muiden paperien osalta ei ole mitään tietoa.

edit. Mm. väärennettyjä merkkikelloja myydään väärennetyillä takuutodistuksilla, jotka toki näyttävät harjaantumattomaan silmään aivan oikeilta. Aina ei kannata luottaa pelkkiin papereihin, olivat ne mitä hyvänsä, vaan käyttää lisäksi omaa silmää, asiantuntemusta ja älliä kun on arvokkaita asioita ostamassa.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011, 11:46:10 kirjoittanut Säppo »

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #154 : 21.07.2011, 12:40:06 »
Täytyy kuitekin muistaa että 2004 vuodesta alkaen mittarilukeman muuttaminen on Saksan lain mukaan rikos,
rangaistuksena sakkoja tai maksimissaan 2v vankeutta.

Sen jälkeen ruuvaaminen on reilusti vähentynyt. Koskee siis 2005 ja uudempia autoja,
vanhemmat voi olla ruuvattu jo aiemmin.

Jos ostaa Saksalaisesta liikkeestä auton ja myöhemmin selviää että mittarilukema on liian pieni (ts. ruuvattu),
se on aina selvä kaupan purkuperuste. Tosin eipä se paljon auta jos/kun auto on jo Suomessa.

Ja kun noita autoja tulee nykyisin tuotua työkseen,
valtaosaan ruuvatuista liittyy myös ongelma huotokirjasta,
se on joko vajaa tai puuttuu kokonaan.

Sellaista ei pidä mennä ostamaan ellei kyse ole muutaman tonnin vehkeestä.
Ja täytyy muistaa että asiakirjaväärennös on aina paljon merkittävämpi rikos kun
pelkän mittarilukeman rukkaaminen.

Tuollaisen 300 tkm ajetun ostaminen on jo sinällänsä arpapeliä,
noin paljon ajetun haetuttaminen ei kannata,
Saksassa kun hinta ei enää juurikaan tipu vaikka olisi ajettu 300 tkm 250 tkm sijaan.
Tuonne reilu 200 tkm asti hinta tippuu loogisesti ja sen jälkeen tuntuu vakiintuvan samalle tasolle
kilometreistä liki riippumatta...

Volvojen kohdalla uudemmista kilometrit voi kohtuu varmasti tarkistaa,
nimittäin takuuhuoltotiedot jää Volvon tietokantaan ja ne saa mm. valmistenumerolla.
Tämä vain vaatii hyviä suhteita merkkiliikkeeseen...

Vanhemmissa noista ei kauheasti ole iloa kun ei niitä enää takuuseen korjailla vanhempana.

Ja jälkikommenttina että Saksasta ei kannata mennä ostamaan
ns. re-importtia, eli autoa joka on roudattu sinne jostain muualta.
Riski mittarin ruuvaamisesta on kokemuksieni mukaan paljon suurempi.



« Viimeksi muokattu: 21.07.2011, 12:47:29 kirjoittanut Major »
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #155 : 21.07.2011, 12:45:57 »
Ja jälkikommenttina että Saksasta ei kannata mennä ostamaan
ns. re-importtia, eli autoa joka on roudattu sinne jostain muualta.
Riski mittarin ruuvaamisesta on kokemuksieni mukaan paljon suurempi.
Ei varmaan mistään kannata ostaa autoa joka tuotu toisaalta. En siis tarkoita Suomea. Esim. Ruotsissa taitaa olla aika paljon tuontiautoja. En välttämättä enää viitsisi semmoista roudata Suomeen. Lisäksi huomannu että eurooppaan on laivattu aika paljon ärrä Volvoja jenkeistä, ainakin monessa on mailimittari.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vellu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #156 : 22.07.2011, 00:40:09 »
Nyt alkaa olemaan jo vähän löysät housussa, mutta kysytään silti.

Paluu Volvoiluun näyttäisi olevan edessä, kun vaimon painostuksesta johtuen -01 V70 olisi tuloillaan pihaan.
Onkos tuossa mitään sen kummempaa, mitä kannattaisi tarkistaa ennenkuin kaupat kättelee lopullisesti? Automaattivaihteinen 140hv ja 150tkm rullattu vekotin kyseessä.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #157 : 22.07.2011, 01:08:01 »
Nyt alkaa olemaan jo vähän löysät housussa, mutta kysytään silti.

Paluu Volvoiluun näyttäisi olevan edessä, kun vaimon painostuksesta johtuen -01 V70 olisi tuloillaan pihaan.
Onkos tuossa mitään sen kummempaa, mitä kannattaisi tarkistaa ennenkuin kaupat kättelee lopullisesti? Automaattivaihteinen 140hv ja 150tkm rullattu vekotin kyseessä.
Perus kolinat etupäästä, veteleekö kiihdyttäessä ja kaasuläppähän näissä on yksi riesa.
V60 T8 -19

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #158 : 22.07.2011, 13:11:43 »
Nyt alkaa olemaan jo vähän löysät housussa, mutta kysytään silti.

Paluu Volvoiluun näyttäisi olevan edessä, kun vaimon painostuksesta johtuen -01 V70 olisi tuloillaan pihaan.
Onkos tuossa mitään sen kummempaa, mitä kannattaisi tarkistaa ennenkuin kaupat kättelee lopullisesti? Automaattivaihteinen 140hv ja 150tkm rullattu vekotin kyseessä.
mittaristo, syttyykö pitkien merkkivalo? Kun merkkivalo palaa, painele kevyesti mittarin lasista, jos merkkivalo sammuu on juotosvikoja mittaristossa.
mittari saattaa olla vauíhdettu jos siinä on kromirenkaat.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2011, 13:13:46 kirjoittanut virkpe »

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Kysy&vastaa -topic
« Vastaus #159 : 28.07.2011, 12:17:44 »
Mites eroaa V70 D5 2005 ja V70 2.4d 2006? molemmissa 163hv ja geartronic.

Ensimmäisellä vähän vajaa 300tkm ajettu ja jälkimmäisellä reilu 440tkm
1. hinta n. 11.000 ja 2. hinta n. 8500€

Kumpaan kallistuisitte? Varustelut aika lähelle samoja.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Kysy&vastaa -topic
« Vastaus #160 : 28.07.2011, 12:57:57 »
Mites eroaa V70 D5 2005 ja V70 2.4d 2006? molemmissa 163hv ja geartronic.

Ensimmäisellä vähän vajaa 300tkm ajettu ja jälkimmäisellä reilu 440tkm
1. hinta n. 11.000 ja 2. hinta n. 8500€

Kumpaan kallistuisitte? Varustelut aika lähelle samoja.
Taitaa olla aikalailla eri kone. Lisäksi vaihteisto muuttuu 6-vaihteiseksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Kysy&vastaa -topic
« Vastaus #161 : 28.07.2011, 13:01:11 »
Taitaa olla aikalailla eri kone. Lisäksi vaihteisto muuttuu 6-vaihteiseksi.

Onkohan kestossa tms. kuinka eroa? Halvempi olis uudempi, joskin enemmän ajettu.

On tossa kalliimmassa itseasiassa parempi varustelu (summum), en tiedä mikä toi jälkimmäinen on.


Edit: näitä on tullu punnittua eniten:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4133110
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4050572

ja vähän tätäkin:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4137872
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Kysy&vastaa -topic
« Vastaus #162 : 28.07.2011, 14:35:52 »
Onkohan kestossa tms. kuinka eroa? Halvempi olis uudempi, joskin enemmän ajettu.

On tossa kalliimmassa itseasiassa parempi varustelu (summum), en tiedä mikä toi jälkimmäinen on.


Edit: näitä on tullu punnittua eniten:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4133110
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4050572

ja vähän tätäkin:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4137872

Noista ottaisin tuon vähten ajetun vaikka onkin "puolet" kalliimpi.
Automaattina tosin tuollasen 250++ ajetun ostaminen on kyllä kohtuuttoman iso riski
jos laatikkoa ei vielä ole vaihdettu. Tai öljyjä vaihdeltu säännöllisesti n. 80 tkm välein uudesta asti.
Se ~3 ke€ remontti voi kirpaista vähän, varsinkin tuossa hintaluokassa.
Tosin manuaalissakin tulee kyllä vauhtipyörä/kytkinremppa eteen noilla kilometreillä jos ei jo tehty,
ja sekin maksaa n. tonnin.

Tällaiset autot kyllä unohtaisin heti kättelyssä:
"- KM MÄÄRÄ OIKEASTI N.440TKM (EDELLINEN OMISTAJA AJANUT MITTARISTO IRTI) "

Mitäköhän muuta filunkia autoon on tehty mm. huoltojen suhteen...
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #163 : 29.07.2011, 13:09:40 »
manuaalissa pelkät osat on tonnin Suomesta ostettuna ja lisäksi kannattaa samalla vaihtaa takapään stefa.
plussana siinä autossa on, vaikuttaisi omistajalla olleen jonkin laista kiinnostusta auton huoltamiseen, mitä tietenkin kannattaa varmistaa kyselemällä.
Alahärmän autossa vaihteiston voisi kuvitella pelaavan, kun luvataa autolle aukotonta huoltohistoriaa, mutta ilmeisesti tietämys taso ei ole autosta kohillaan kun tekniset tiedot on väärin, vai onko ne minulla?

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #164 : 01.08.2011, 22:56:21 »
Mitäs noi vaihteistot kestää noin muuten, onko 300tkm sellainen haamuraja? Miten tuota laatikkoa kannattaa testata?

Eihän toi 3000€ mahdollinen remontti houkuta kyllä yhtään.. Ilmeisesti tämä on ollut aluksi taksina, joten ajoa on ollut paljon, kuten myös käynnissä varmaan melkoisesti. Mitä kannattaa tähän viitaten huomioida/tarkastella?

Saman hintaluokan (8-11k€) vastaavia autoja voi myös ehdotella, eli jotain tollasta V70:iä.. :P
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

RallyBaron  Samppasport