Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Volvo Kiinnostais!
« Vastaus #180 : 26.08.2011, 11:48:32 »
2001-2002 perus turbot olivat 2,4t ja 2,5 t tuli pienen päivityksen myötä vuoden 2003 keväällä 210:n hevosen kera. Itse jättäisin nuo alkupään pullea poskiset V70:set ja kohdistaisn katseeni juurikin tuohon 2003 malliin.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Volvo Kiinnostais!
« Vastaus #181 : 26.08.2011, 13:11:49 »
Vanhaa volvoa ostaessa voi tietyissä tilanteissa varautua runsaaseen rahanmenoon. Paljon ajetuissa tulee jokaisessa eteen alustan osien vaihto. Samoin esimerkiksi vanhoissa dieseltakseissa voi tulla eteen venttiiliremontti, injektorien vaihto ja ahtimen vaihto. Itse olen parikin tuollaista omaan käyttöön hankkinut, mutta tietäen mitä niihin on vaihdettava jotta autosta saa luotettavan. Automaattikin kestää kilometrejä jos siihen on viitsitty vaihtaa öljyjä.

Ei ne itse autot niin paljon maksa ja näyttää jotain enemmän ajettuja facelift v70:a löytymään jo kymppitonnin hinnalla.

Vähän ajettu iästä riippumatta voi olla turvallisempi valinta varsinkin jos ne vanhimpien 2001-2002 mallien sähkölaitteet on jo korjattu.

Poissa hapatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Volvo S80 2.5T Ice White MY07 Geartronic Momentum
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #182 : 29.08.2011, 12:22:11 »
S60 2005 uudemman tyyppiviat? Mihin kannattaa varautua alle 200tuhatta ajetussa yksilössä? Koiranluut?
Volvoilua vuodesta 2009.

Poissa Stonehenge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Volvo kaupan hierontaa.Kenellekkään tuttu tämä v70?
« Vastaus #183 : 29.08.2011, 22:35:51 »
Käännytystyötä ollaan tekemässäs  O:-) Kaveri iski silmänsä linkin takana olevaan Volvoon ja ajattelin että kyllähän tästäkin keskustelu saadaan foorumilla. Kertokaa, arvostelkaa ja kommentoikaatte.

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4224598

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #184 : 30.08.2011, 00:55:24 »
Jonkinlainen volvonvaihtokuume päällä ja pitäisi tuo nykyinen s40 vaihtaa s60:seksi, perversioiden kohteena lähinnä klassikkoa vuosilta 2004-2006. Ongelmana on kaksi pientä yksityiskohtaa, turbo ja automaattilaatikko, joista kummastakaan ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Ensimmäisenä ongelmana on, että valitako 2.4i vai 2.5l turbo. Kumpiko olisi parempi valinta ajossa, joka yllättäen on enemmän maantieajoa ja kohtuullisesti lyhyttä kaupunkimaista ajoa. Vaihteistosta sen verran, että jos olisi kaksi tasavahvaa ehdokasta, mutta ensimmäinen "tavallinen" automaatti ja toinen geartronic, olisiko syytä tehdä valinta noiden kahden laatikon välillä, vai onko se loppupeleissä laatikon kannalta yhdentekevä kumpi autossa on.

Kommentteja, neuvoja ja kokemuksia olisi kiva saada, mielellään tuota turboa suosivia ;)
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #185 : 30.08.2011, 11:18:22 »
Jonkinlainen volvonvaihtokuume päällä ja pitäisi tuo nykyinen s40 vaihtaa s60:seksi, perversioiden kohteena lähinnä klassikkoa vuosilta 2004-2006. Ongelmana on kaksi pientä yksityiskohtaa, turbo ja automaattilaatikko, joista kummastakaan ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Ensimmäisenä ongelmana on, että valitako 2.4i vai 2.5l turbo. Kumpiko olisi parempi valinta ajossa, joka yllättäen on enemmän maantieajoa ja kohtuullisesti lyhyttä kaupunkimaista ajoa. Vaihteistosta sen verran, että jos olisi kaksi tasavahvaa ehdokasta, mutta ensimmäinen "tavallinen" automaatti ja toinen geartronic, olisiko syytä tehdä valinta noiden kahden laatikon välillä, vai onko se loppupeleissä laatikon kannalta yhdentekevä kumpi autossa on.

Kommentteja, neuvoja ja kokemuksia olisi kiva saada, mielellään tuota turboa suosivia ;)
Kannattaa ostaa 2005 tai uudempi, silloin tuli facelift ja väittävät että mm. alustan osat olisivat kestävemmät. 2.5T koneella kannattaa ostaa. Kulutus on melkein sama kuin vapari koneella. Tuohon vapariin ei ole tainnut edes saada geartronic laatikkoa, mutta mekaanisesti nuo laatikot on samat oli GT tai normi automaatti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #186 : 30.08.2011, 12:17:42 »
Sanoisin että ei Volvon korjaaminen / huoltaminen ole sen kalliimpaa kuin muidenkaan isojen autojen. Isolla vialla on iso hinta, oli auto mikä hyvänsä. Normaalit kulutusosat yms. eivät ole erityisen kalliita. Jos auto on hyvin pidetty, huollettu ja tarpeelliset korjaukset on tehty ajallaan, ei Volvokaan mikään pommi ole. Suhteellisen vahvoja ja vähävikaisia autojahan nämä ovat. Tietenkin kuluvia osia joutuu vanhoissa autoissa vaihtamaan usein, mutta se ei ole merkistä kiinni.

Alustan korjaustarpeista puhutaan paljon, mutta sekin ongelma on ajan mittaan lieventynyt, kun esim. nykyiset koiranluut kestävät kilometrejä varsin runsaasti. Vanhempiinkin autoihin on vaikkapa niitä pahamaineisia koiranluita luultavasti ehditty uusia kerran jos toisenkin, jolloin tilalla on jo ne uudet ja vahvemmat osat. Silti alustan osaset ovat kulutustavaraa ja ennen pitkää uusimistarpeita tulee.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupan hierontaa.Kenellekkään tuttu tämä v70?
« Vastaus #187 : 30.08.2011, 12:20:32 »
Käännytystyötä ollaan tekemässäs  O:-) Kaveri iski silmänsä linkin takana olevaan Volvoon ja ajattelin että kyllähän tästäkin keskustelu saadaan foorumilla. Kertokaa, arvostelkaa ja kommentoikaatte.

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4224598

Minusta tuo on aika kallis, noilla kilometreillä ja tavallisella bensavaparilla. Itse myisin selvästi vähemmän ajetun diesel-V70:n riemusta kiljuen, jos siitä joku maksaisi tuon saman hinnan.

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #188 : 31.08.2011, 06:13:23 »
Kannattaa ostaa 2005 tai uudempi, silloin tuli facelift ja väittävät että mm. alustan osat olisivat kestävemmät. 2.5T koneella kannattaa ostaa. Kulutus on melkein sama kuin vapari koneella. Tuohon vapariin ei ole tainnut edes saada geartronic laatikkoa, mutta mekaanisesti nuo laatikot on samat oli GT tai normi automaatti.

Joku tuollainen noin 100.000km ajettu turbo automaatti kuullostaisi kyllä erittäin hyvältä, mutta minkä arvoisia ne ovat? Mitä nettiautosta olen hintoja katsellut niin parin kympin molemmin puolin on hintoja pyydelty, mutta mitä tuollaisesta 2005-06 pitäisi maksaa.
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #189 : 31.08.2011, 11:37:06 »
Joku tuollainen noin 100.000km ajettu turbo automaatti kuullostaisi kyllä erittäin hyvältä, mutta minkä arvoisia ne ovat? Mitä nettiautosta olen hintoja katsellut niin parin kympin molemmin puolin on hintoja pyydelty, mutta mitä tuollaisesta 2005-06 pitäisi maksaa.
Ei taida saada hyvillä varusteilla olevaa 100tkm ajettua alle 20 tuhannen. Itsellä on myytävä 2006 vuosimallia oleva 167tkm ajettu 16t€ hintaan ja  se on toiseksi halvin Summum varusteilla oleva facelift malli nettiautossa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ron_Jermy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #190 : 01.09.2011, 11:22:45 »
Laavasin tämän ketjun läpi ja en löytäny suoraa vastausta niin parit kysymykset. Eli uudempi 2.5T ja T5 s60:n keulalla, onko alaväännöissä isoa eroa?...en löytäny vääntökäyriä mistään. Joku jos on manuaalina ajanut kummallakin koneella, niin voi ystävällisesti kommentoida. Et onko normaaliajossa paljon parempi matalapaine... Entäs käyttökustannukset? Jos ei polttoainekuluja ja eturengaskuluja  8) huomioida, niin onko T5 kalliimpi ylläpitää varaosien puolesta?

Kiitos ja kumarrus  :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #191 : 01.09.2011, 12:33:28 »
Laavasin tämän ketjun läpi ja en löytäny suoraa vastausta niin parit kysymykset. Eli uudempi 2.5T ja T5 s60:n keulalla, onko alaväännöissä isoa eroa?...en löytäny vääntökäyriä mistään. Joku jos on manuaalina ajanut kummallakin koneella, niin voi ystävällisesti kommentoida. Et onko normaaliajossa paljon parempi matalapaine... Entäs käyttökustannukset? Jos ei polttoainekuluja ja eturengaskuluja  8) huomioida, niin onko T5 kalliimpi ylläpitää varaosien puolesta?

Kiitos ja kumarrus  :)
Jos manuaalia hakee niin silloin T5, siinä on uudempi 6 vaihteinen manuaali. 2.5T koneen jatkeena on vielä 5 vaihteinen laatikko.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ron_Jermy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #192 : 02.09.2011, 19:52:38 »
Onko B5244T5 koneessa muuttuva venttiilinajoitus imu- ja pakopuolella?

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: S60 hankinta
« Vastaus #193 : 03.09.2011, 18:58:18 »
Maanantaina olisi tarkoitus käydä katsomassa paria S60:stä, ja kuten jo aiemmin totesin, että automaatti ja turbo eivät ole entuudesta tuttuja laitteita, miten niiden kuntoa voisi omatoimisesti tutkia. Ilmeisesti automaattilaatikkon kunto selviää helpohkosti siitä miten pehmeästi se vaihtaa pykälältä toiselle ja kickdown polkaisemalla kaasupedaali pohjaan, jolloin laatikko pudottaa vaihteita pienemmälle ja nopeus toivottavasti nousee rivakasti. Entäs turbon kunto?

 Onko noissa kuusikymppisissä yleisesti joitakin sellaisia kohteita joita olisi tarkastettava kriittisemällä silmällä?
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa TaTsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #194 : 09.09.2011, 10:31:04 »
Terve!

On alkanut poltella tuollainen S80, 200-250tkm ajettuna, bensakoneella.
Paljoa näistä ei ole vikaa (?) löytynyt, kuin automaatista, jos ei öljyjä ole vaihdeltu. Joitain mittarivikoja, pixeleitä. Olikohan jokin sulake, joka oli takaluukussa.
Hakusessa ehkä manuaali kuitenkin, joten mitä "kivaa" saattaa olla edessä? Muutakin kuin niveliä eteen, jotka varmaan huomaan koeajollakin?
Myynnissä on kuitenkin jopa yli 500 ajettuja, joten voisi päätellä jonkin verran kestävän.

Kaikista tiedonjyväsistä kiitollinen
Juha

 

Proturbo  Autodiagnoosi