Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #270 : 30.12.2011, 14:15:44 »
Samapa se onko osia 10 vai sata kaikki riippuu kestääkö vai ei. Kutosissa ei olle ollut mitään "lisä" ongelmia verrattuna vitosiin.
Kutosen automaattiloota on kestävämpi ja helpompi huoltaa kuin noissa vitosissa joten kuppi kallistuu kutosen suuntaan.

Totta, mutta riski kasvaa mitä enemmän potentiaalisia rikki meneviä paikkoja on.

Ylläpitö kulut kasvaa kun kärry/moottori/vaihteistoyhdistelmä menee harvinaisemmaksi

Lisäteho tuo lisää kulutusta, usein kalliimmat vakuutukset,

Kannattavuusnäkökulmasta katsottuna ei 2,9 tai T6 ole listan kärkipäässä. Muutoin voi olla hyväkin vaihtoehto. Mun silmissä ja myös useimpien muiden ne alkaa olla ongelmajätettä ja hinnat painuu alas. Mikä taas houkuttelee vähän ajavia..

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #271 : 30.12.2011, 15:11:25 »
Totta, mutta riski kasvaa mitä enemmän potentiaalisia rikki meneviä paikkoja on.

Ylläpitö kulut kasvaa kun kärry/moottori/vaihteistoyhdistelmä menee harvinaisemmaksi

Lisäteho tuo lisää kulutusta, usein kalliimmat vakuutukset,

Kannattavuusnäkökulmasta katsottuna ei 2,9 tai T6 ole listan kärkipäässä. Muutoin voi olla hyväkin vaihtoehto. Mun silmissä ja myös useimpien muiden ne alkaa olla ongelmajätettä ja hinnat painuu alas. Mikä taas houkuttelee vähän ajavia..
Muttei näissä ole tai ole tullut des tietoon.

Niin harvinainen tai yleensä edes harvinainen S80 6 koneella ja automaatilla että sen takia ylläpitokulut kasvaisivat verrattuna muihin mottori/vaihtestiotyyppeihin.

Kannattavuus näkökulmasta eroa ei ole kuin polttoaineen kulutuksessa. Onneksi ne on vain sun silmät ja mielipide yksin ainoastaan. ;)

BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #272 : 30.12.2011, 15:43:41 »
Yritetään avata silmiä muiden. On itsensä pettämistä vaittää että joku auto vanhetessaan olisi ongelmaton. Jos ei ole sähköpenkkiä, ei sen sähköt voi mennä rikki. Ymmärrätkö logiikan?

Vakuutus lienee kalliimpi
Huollot ja osat todennäköisesti kalliimpia, osaaminen? Pelkästään öljyä uppoaa enemmän isompaan koneeseen.. Yksi tulppa enemmän kuin vitosessa.
Arvo on ainakin tiettyyn pisteesen asti pudonnut nopeammin kuin "tavallisessa".
Päästöverot ovat huomattavasti isommat, jos kuuluu niiden piiriin.
Polttoaine kallistuu kokoajan, joka kerta hinta per km kasvaa, suhteessa enemmän kuin pienempikulutuksisella.

Varmaa on ettei käyttökustannukset ainakaan halpene vanhetessaan, "tavallisiin" yleisiin vehkeisiin saa yhtä sun toista osaa tarvikkeena, harvinaiseen käydään kaikki siltä kuuluisalta marmoritiskiltä, jolla on velvollisuus pitää osia saatavilla.

En mä sillä että huonon ratkaisun automattisesti tekisi, pitää vain tiedostaa mitä on tekemässä. Eikä ne ole vain mun silmät, sen voi todeta kauppahinnoista.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #273 : 30.12.2011, 16:19:04 »
Yritetään avata silmiä muiden. On itsensä pettämistä vaittää että joku auto vanhetessaan olisi ongelmaton. Jos ei ole sähköpenkkiä, ei sen sähköt voi mennä rikki. Ymmärrätkö logiikan?

Vakuutus lienee kalliimpi
Huollot ja osat todennäköisesti kalliimpia, osaaminen? Pelkästään öljyä uppoaa enemmän isompaan koneeseen.. Yksi tulppa enemmän kuin vitosessa.
Arvo on ainakin tiettyyn pisteesen asti pudonnut nopeammin kuin "tavallisessa".
Päästöverot ovat huomattavasti isommat, jos kuuluu niiden piiriin.
Polttoaine kallistuu kokoajan, joka kerta hinta per km kasvaa, suhteessa enemmän kuin pienempikulutuksisella.

Varmaa on ettei käyttökustannukset ainakaan halpene vanhetessaan, "tavallisiin" yleisiin vehkeisiin saa yhtä sun toista osaa tarvikkeena, harvinaiseen käydään kaikki siltä kuuluisalta marmoritiskiltä, jolla on velvollisuus pitää osia saatavilla.

En mä sillä että huonon ratkaisun automattisesti tekisi, pitää vain tiedostaa mitä on tekemässä. Eikä ne ole vain mun silmät, sen voi todeta kauppahinnoista.
Saatta olla että puhutaan nyt kumpikin eri asiasta. Itse vertaan nyt 2,5 konella olevaan S80 mallia 2,9/T6 koneilla olevaan.

Perusvarustus on aikalailla sama noissa S80 malleissa joten en usko että joku sähkö säätöinen kuljettajan penkki tuo lisätuskaa 10 vuoden iässäkään.
Kyllä minä ymmärrän mitä ajat takaa. Itsellä vain ei ole vielä sattunut tälläistä Volvoa jossa olisi hirveästi sähkömurhetta vanhenmuuten tullut ( n 10 vuotiaista puhutaan)

Hiukan on kallimpi on. Vakuutusten hinta taas riippuu niin monesta tekijästä että erolla ei ole merkitystä Edit liikenteiden lähtöhinnassa 48€:n ero.

Huolloissa ei ole kummoista eroa. Jakopään huollon tekee samaan kuin 5 koneeseenkin. Olikohan 1,5L isompi tilavuus. Yksi tulppa sinisella oisko 10€.
En ostan uusia autoja joten arvoihin en osaa kommentoida.

Alustaan esim käy samat osat kuin muihinkin ja löytyy normi varaosakaupasta. Tietysti jotain eroa löytyy mutta kun puhutaan kuluvista osista.

Rakenteeltaan s60/v70/s80 ovat hyvin saman kaltaisia moottoreista ja vaihteistoista riippumatta. Hyvin paljon löytyy yhteisiä osia.

Vapari 2,5:sen keskikulutus ei taida olleellisesti erota 6 koneisen vastaavasta.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011, 16:37:57 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #274 : 30.12.2011, 16:33:05 »
Nelivaihteinen tomaatti vs. 5 vaihteinen tomaatti = takuuvarma kulutusero. Voimakaan ei tule ilmaiseksi.

Harvassa on ne rahamiehet ja -naiset jotka ostaa 5000e auton, joille käyttökuluilla ei ole merkitystä.


Ei sinänsä, ei kuluissa ole hurjia eroja, kuin prosentteina ja kaikesta hauskasta pitää maksaa..

Poissa ExVolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
V70 D5 EURO3/4
« Vastaus #275 : 03.01.2012, 13:03:40 »
Olen katsellut Saksasta V70 dieselVolvoa. Osaisiko joku kertoa mistä johtuu, että EURO3 ja EURO4 päästöt vaihtelevat lähes mielivaltaisen tuntuisesti. Esim. 2004-mallia myydään EURO4 päästöillä ja 2006-mallia myydään EURO3 päästöillä. Näitä nöyttää olevan 2004-2006 maillien kanssa miten sattuu. Milloin V70 D5 on alkanut täyttämään EURO4 vaatimukset, vai onko joku lisämerkki mallimerkinnässä joka kertoo tämän?

esimerkit
vm2004 EURO4
http://bot.fi/of

vm2005 EURO3
http://bot.fi/og
« Viimeksi muokattu: 03.01.2012, 13:17:08 kirjoittanut ExVolvo »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 EURO3/4
« Vastaus #276 : 04.01.2012, 00:18:32 »
Noistahan molemmat autot on vuosimallia 2005 vaikka toi toinen onkin käyttöönotettu 2004 puolella.
Moottorit noissa pitäisi olla D5244T, joka ei täytä euro4 normia, vasta seuraava D5 kehitysversio D5244T4 täytti sen hiukkassuodattimineen, joka tuli vuosimallin 2006 autoihin.

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #277 : 12.01.2012, 11:33:59 »
Auton vaihto olisi mielessä niin sanokaapa mahtuuko lastenvaunut s80 volvon
konttiin. Nehän painuu linkkuun aika pieneen tilaan mutta miten se kontin suuaukko,
käykö pieneksi?
v70 2.4d -02

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #278 : 13.01.2012, 16:38:14 »
Koeajolla käyty ja tuli todettua että vaunut mahtuu s80 konttiin, eiköhän
siitä kaupat synny.
v70 2.4d -02

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #279 : 13.01.2012, 16:57:08 »
Kohta on Turussa tarjolla hyvä S80 2,5T 2005  ajettu 65 th
Kun isäukko meni ja vaihto sen V70  :idiot2:

Mutta kyllä mä ipanan kanssa ottaisin ehdottomasti V70 ennenkuin S80 ... mut jokainen tavallaan

Ja kyllä pienelläkin pärjää meillä oli uusi pikku Skoda Felicia 1,6 kun oli lastenratas aikaa  (eikä niitä rattaita tarvii ees jokapaikkaan raahata , se on semmosta turhaa hössötystä)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #280 : 16.01.2012, 19:19:42 »
Itsellä ollut niin monta farkku volvoa joten vähän vaihtelun
vuoksikin tuli hommattua tuo s80, eiköhän tuohonkin romppeet mahdu.
v70 2.4d -02

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
S60 -06 ja 96 kW diesel kone, kokemuksia
« Vastaus #281 : 29.01.2012, 10:04:10 »
Onko foorumilla tietoa millainen tämä 96 kW dieseli on. Mitä tyyppivikoja ja ominaisuuksia, riittääkö viemään S60:stä vai pitäisikö suosiolla etsiä 120 kW. Tai saako helposti lastutettua tehoja ilman tulevia ongelmia?

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #282 : 30.01.2012, 17:18:47 »
Kohta on Turussa tarjolla hyvä S80 2,5T 2005  ajettu 65 th
Kun isäukko meni ja vaihto sen V70  :idiot2:

http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4530165

Onko kyseessä tuo? Näyttää siistiltä :)
a car you can believe in

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #283 : 30.01.2012, 18:26:25 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4530165

Onko kyseessä tuo? Näyttää siistiltä :)

Juu , juurikin tuo .
Vetokoukkukin tuliterä , oliskohan kerran käytetty , viime vuoden puolella isä sen asennutti tuolla Orikedon "sinisellä" =)

Toki joku naarmu löytyy , mut eihän tuo uusi ole ;)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -06 ja 96 kW diesel kone, kokemuksia
« Vastaus #284 : 31.01.2012, 08:09:05 »
Onko foorumilla tietoa millainen tämä 96 kW dieseli on. Mitä tyyppivikoja ja ominaisuuksia, riittääkö viemään S60:stä vai pitäisikö suosiolla etsiä 120 kW. Tai saako helposti lastutettua tehoja ilman tulevia ongelmia?

Minun mielestäni sillä 96 kW:lla V70:kin kulkee aivan vaivattomasti ja turvallisesti vaikkakaan aivan räjähtävintä kiihtyvyyttä täyskaasukiihdytyksissä nyt ei tarjolla olekaan. Kannattaa koeajaa, tuntuuko se hyvältä. Minusta ainakaan se ei ole laiskan tuntuinen kone vaan helppo ja keveä ajettava.

Tarvittaessa siihen saa ohjelmoitua tehoa ilmeisesti 190 hv tietämille ainakin.

En ole kuullut mistään tyyppivioista enkä kokenut sellaisia. ???

 

Proturbo  Autodiagnoosi