Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #300 : 01.03.2012, 19:34:44 »
2:n D5:n  -05 ja -08 kokemuksella. Ei tarvitse lisätä öljyä huoltovälillä.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #301 : 01.03.2012, 20:04:43 »
Eikä näemmä tarvitse minunkaan lisätä, ainakaan vielä. Katsoin nytten tarkemmin vakioiduissa olosuhteissa (omassa parkkiruudussa, vakioajan sammuksissa) ja öljynpinta oli vain karvan alle puolenvälin. Luin pinnantason äkkisistään väärin eilen, kun tikku oli nähtävästi eripäin putkessa.
Tikkua nostettaessa putki pyyhkäisee toiselta puolelta tikkua hieman öljyä pois.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #302 : 01.03.2012, 20:29:08 »
Ei ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä öljyä, vaikka viimeiset 100000 km on ollut autossa paljon parjattua Mobilia. Volvon viispyttyinen dieseli mullakin.

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #303 : 04.03.2012, 15:32:42 »
s80 d5 510tkm 0-30 castrolilla ottaa ylärajasta noin puoleenväliin mittatikkua 20tkm matkalla. ja tosiaan ilman lisäilyä. tai sit se puhaltaa renkaitten välistä diisseliä tilalle... :idiot2:

Poissa Opel-Sucks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #304 : 05.03.2012, 03:51:37 »
jos tänne voi jotain remonteista ja tyyppivika jupinoista itkeä, niin olen nyt vuoden omistanut V70 2,4 vuosimallia 2002, ajettu nyt 192000km. auto on aivan helkkarin mahtava, 170hv riittää mainiosti ja automaattilaatikko on nannaa.

vuoden aikana on kuitenkin tullut investoitua autoon tämmösia juttuja:


-Mittaristo huollettu 250e (lahden auto-alarm, vaihto olisi maksanut sinisellä 1300e)

-sireenin vaihto 250e (sinisellä, oli perhanan hienoa kun auto laittoi hällärit päälle aina yöllä siitä huolimatta että olin kytkenyt ne pois päältä. hiukan hävetti naapureiden takia kyseisen viikon ajan  :-\ )

-ohjaustehostimen öljysäiliö 50e (sinisellä)

-joku kreisi iskariremontti jota tehtiin kahteen otteeseen kun eivät kerralla osanneet... 1200e (sinisellä, olisi maksanut varmaan 500e enemmän jos en olisi kitissyt vastaan) :pomo:

-katalysaattori 500e (pirkanmaan autotaito, sinisellä olisi maksanut 1300e)

-Jonkinsortin ilmastointihuolto, meni takuuseen. oli ilmeisimmin kallis.


ja sitten tietenkin tämmösiä normaalisti kuluvia ja ajoittain vaihdettavia/tehtäviä asioita on tietenkin kuulunut matkaan:
4pyöräsuuntaus, tuulilasi, uusi akku (oli muuten aika halpa, sinisellä 80e asennuksineen), jarruhuoltoa jne jne
mut näitähän ei lasketa mukaan. nyt taitaa mennä koiranluut..


monilla tutuilla on samanlainen kiesi alla ja huoltokulut pyörivät alle 500e per vuosi.  mikähän on seuraava oikeasti iso asia mikä autosta leviää.. automaattilaatikko olisi lottovoitto.

mutta silti en valita, mukavempaa matkantekoa en keksi!

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #305 : 13.03.2012, 17:50:51 »
Jatketaas tuosta T6 moottorista.

Onko tuollaisessa ne tärkeimmät asiat mitkä, mitä pitää tarkistella?
Turbot ilmeisesti? mikä niiden kesto noin on?

XC90:n on nyt kovasti kiikarissa, kilometrejä 150-200tkm:n haarukassa.

Normi nelivedon jutut on tiedossa mitä tarkastella, sekä laatikko.

Kutoset on peruskoneeltaa hyviä, mutta miten tuo T6 tuollaisessa panssarivaunussa.

Bensa vitosta en taho, liian laiska on , D5 menis ehkä, kasi kiinnostais eniten, muttei hinta.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #306 : 14.03.2012, 17:49:35 »

XC90:n on nyt kovasti kiikarissa, kilometrejä 150-200tkm:n haarukassa.
Kutoset on peruskoneeltaa hyviä, mutta miten tuo T6 tuollaisessa panssarivaunussa.


Noilla kilometreillä laatikko korkkaa melko varmasti, ellei ole jo korkannut. Eli jos välttämättä tuollaisen haluaa hankkia, niin mielellään sellainen johon laatikko on jo uusittu. GM:n 4T65E laatikko on tuossa aikalailla mitoitettu speksien ylärajalle sekä väännönkeston että ajoneuvon kokonaismassan suhteen. Laatikon vaihto T6:een S80:ssä on aika työläs ja vielä työläämpi XC90:ssä. Itse T6 moottorissahan ei ole mitään vikaa.
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #307 : 14.03.2012, 18:48:43 »
Noilla kilometreillä laatikko korkkaa melko varmasti, ellei ole jo korkannut. Eli jos välttämättä tuollaisen haluaa hankkia, niin mielellään sellainen johon laatikko on jo uusittu. GM:n 4T65E laatikko on tuossa aikalailla mitoitettu speksien ylärajalle sekä väännönkeston että ajoneuvon kokonaismassan suhteen. Laatikon vaihto T6:een S80:ssä on aika työläs ja vielä työläämpi XC90:ssä. Itse T6 moottorissahan ei ole mitään vikaa.

Niinkuin mainitsin, tietoinen olen laatikko vaivoista ja mikä oli kiikarissa, siihen laatikko on just uusittu.
Ja peruskoneena kutonen on hyvä yms. mitä sitten nuo turbot vaikuttavat ja niiden kesto.

Itseni vielä tiedän, ei noi tehot tulisi jäämään tuohon 272hv:hen..

Kutina kyllä on, et passaan T6:n ja oottelen sopivan v8:n löytymistä. ::)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #308 : 14.03.2012, 20:03:01 »
Ilmeisesti niitä ongelmia GM:n laatikon suhteen on ollut XC 90:ssä? Kasikympissä ilmeisesti ok, kevyempi auto...? Vai olenko ihan väärässä?

Itseäkin T6 kiinnostaa mutta ehkä tosiaan mieluummin kasikympissä. XC 90:n kohdalla V8 on melkeinpä ainoa vaihtoehto, 3.2 voisi mennä myös mutta ehkä kasi antaa eniten fiilistä tuossa laitoksessa. En varmaan kieltäytyisi 2.5T-koneestakaan mutta onkohan se vähän alimittainen isoon maasturiin, farkussa kyllä antaa pirteää kyytiä :)
a car you can believe in

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #309 : 15.03.2012, 17:35:16 »
Itsekin harkitsisin vakavasti V8:a, alkavat olemaan nykyisiin säästömoottoreihin verrattuna aikamoisia klassikoita, joita ei enää valmisteta. 

Ongelmia GM:n laatikon kanssa tosiaan on ollut, itseni mukaanlukien. Tuo nykyinen uudempaa versiota oleva pelaa kyllä hyvin. Volvokorjaamolla totesivat laatikoiden paukkuneen erityisesti noista XC90:stä painon ja voiman takia.
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa RaDon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #310 : 17.03.2012, 17:19:45 »
Uusi S60 bi-fuel -07 omistaja ilmoittautuu  :)

Loistavalta tuntuu auto Rellun jälkeen.

Yksi kysymys tuli mieleen: Onko S60:ssä ajotietokone lisävaruste? Vai mistä johtuu se, etten saa kulutustietoja ym. näkyviin millään. Vasemman viiksen "rullalla" pyörittämällä viestiruutuun tulee näkyviin bensiinin määrä ja ilmoitus viestien puuttumisesta (olisiko ollut "Ei viestejä" tms.) Kun rullaa kääntää vielä, näyttö pimenee. Pimeästä näytöstä seuraava tila on taas bensiinin määrä. Onko kyseessä vika vai ominaisuus? :)
Ymmärränhän sen että kahden polttoaineen yhteiskäyttö edellyttäisi omaa kulutusmittaria kummallekin.

Myös HU-650 soittimen aux-mahdollisuus kiinnostaa. Source-nupilla ei AUX-tilaa löydy. Tarkoittaako siis sitä, ettei AUX-liitintä ole mahdollista viritelläkään?

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #311 : 17.03.2012, 17:59:35 »
Tuo AUXin puuttuminen viestii mielestäni siitä, että siellä AUX liittimen perässä ei ole laitetta.
Omassa V70 -07:ssa on tuon vilkku viiksen päässä "read" nappi jota painamalla tulee tuo "ei viestejä" näyttö. Rullaamalla tulee se tyhjä -> keskinopeus ->hetkellinen kulutus -> keskikulutus -> matkaa jäljellä nykyisellä kulutuksella ja bensa määrällä -> dstc päällä. Olisin kyllä olettanut, että S60:ssä on samanlainen ajotietokone mutta varma en ole.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #312 : 17.03.2012, 19:33:12 »
Itsekin harkitsisin vakavasti V8:a, alkavat olemaan nykyisiin säästömoottoreihin verrattuna aikamoisia klassikoita, joita ei enää valmisteta. 

Ongelmia GM:n laatikon kanssa tosiaan on ollut, itseni mukaanlukien. Tuo nykyinen uudempaa versiota oleva pelaa kyllä hyvin. Volvokorjaamolla totesivat laatikoiden paukkuneen erityisesti noista XC90:stä painon ja voiman takia.
Jos öljynvaihdot jätetty tekemättä ongelmia esiintyy.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #313 : 19.03.2012, 18:34:16 »
Miten noista T6:n perässä olevista lootista tulikin tuomiopäivän laitteita? Eiko ne hetki sitten tunnettu täysin pomminvarmoina ja ongelmattomina värkkeinä.. Näin kaikki vanhenee.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #314 : 20.03.2012, 13:40:07 »
Uusi S60 bi-fuel -07 omistaja ilmoittautuu  :)
Tervetuloa parhaimman Volvomallin (IMO) joukkoon iloiseen! ;)
Lainaus
Yksi kysymys tuli mieleen: Onko S60:ssä ajotietokone lisävaruste? Vai mistä johtuu se, etten saa kulutustietoja ym. näkyviin millään. Vasemman viiksen "rullalla" pyörittämällä viestiruutuun tulee näkyviin bensiinin määrä ja ilmoitus viestien puuttumisesta (olisiko ollut "Ei viestejä" tms.) Kun rullaa kääntää vielä, näyttö pimenee. Pimeästä näytöstä seuraava tila on taas bensiinin määrä. Onko kyseessä vika vai ominaisuus? :)
Ymmärränhän sen että kahden polttoaineen yhteiskäyttö edellyttäisi omaa kulutusmittaria kummallekin.
Kyllä miulla S60:ssä ('01) ainakin mm. nuo kulutustiedot näkyy ihan normaalisti? En tiedä, miten tuollaisessa bi-fuel -mallisessa sitten on, jotta eroaako mitenkä paljon mm. myös ajotietokoneeltaan. ???
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron