Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565266 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #585 : 18.11.2013, 16:33:09 »
Ei tuo 2.5tdi-tekniikka kovin lastentautinen oo. Mulla on v70 570tkm ajettu ja tutulla on 2x s80 yli 700tkm ajettu, ihan lujia koneet ainakin on.

Tekniikkaan luotto on aika kova, muun auton kestoa lähinnä pohdin. Useammaksi vuodeksi käyttöauto kumminkin hakusessa. Toisaalta järjestäänhän noihin näytetään 600-700 tkm ajettavan, eli tuskin nyt kovin kummoisia harmeja on.

Laitetaan tähän nyt esimerkkiyksilö, mitä mieltä olette tästä:
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6048099
Laatikon öljyistä nyt puuttuu varmuus ensimmäisen vaihdon osalta.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2013, 16:53:00 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #586 : 21.11.2013, 20:24:54 »
Onko nuo parin ensimmäisen vuosimallin s80:t kuinka lastentautisia laitteita? Diesel haussa ja noista tuntuu olevan kohtuukilometristä (ja -hintaista) tarjontaa enemmän kuin v70:stä (suorakylkiset mukaanlukien). 300-350tkm ajettu olen katsellut, hintaluokassa 4000-5000e. Vai pitäskö rohkaistua ja ostaa enemmän ajettu?

Kyllä niissä ekoissa voi olla mm. joitain sähkövikoja. Ehkä pari ekaa vuotta voisi jättää välistä. Volkkarin konehan siellä raksuttaa, kestävä mutta kovaääninen. Huoltoväli taisi olla 15 000km.
a car you can believe in

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #587 : 23.11.2013, 09:25:52 »
Kaverille autoksi löyty espoosta autosillasta noin 230tkm ajettu S60 2.4T man 2001vuosmallia. Suht hyvällä historialla. Ajoltaan hyvä ja pikku juttuja lukuunottamatta kaikki toimii. Shampanjan värinen ja beiget nahat. Bsr cat-back putkisto ja mustat valoluomet  ;D lisäksi eteen ja taakse laitettu tarvike mallin äärivalot joista yks toimii. Liekkö jonkun forumilaisen entinen.. HJI-XXX rekisteri. Eiköhän tuo luulis käyttöpelinä menevän.  :)
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #588 : 23.11.2013, 11:39:42 »
eilen tuli käytyä vaihtamassa bemu takas volvoon ku ehti jo pari kuukautta olla ilman. yllättävän siisti yksilö löyty ja kone ja laatikko pelaa nätisti vaikka kilometrejä kertyny 570tkm ja auto on v70 2004 mallin d5 automaatti. huomattavasti parempi ajaa entä entinen 530da 01 bemari

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #589 : 25.11.2013, 21:28:32 »
Laitetaan tähän nyt esimerkkiyksilö, mitä mieltä olette tästä:
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6048099
Laatikon öljyistä nyt puuttuu varmuus ensimmäisen vaihdon osalta.

Itsekin kyselin tuota samaa autoa, on kuulemma uitettu Suomeen. Musta siisti nahkasisusta jne. Ihan fiksun kuuloinen peli, samoin myyjä.
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #590 : 27.11.2013, 20:03:26 »
Tuollainen S80 2.9 vapari alkanut kiinnostamaan harrasteautoksi.
Onkos mitä vikoja yleisesti esiintynyt noissa?
Tohtiiko ostaa 1998-2000 vuosimallisia, vai kannattaako katsella 2000-luvulta? Lastentauteja ensimmäisissä?
Onko kallis huoltaa, vrt. esim 163hp D5?

Muutkin mielipiteet kiinnostaa!
Ainakaan eivät ole enää pahoissa hinnoissa 280tkm ja enemmän ajetut...

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #591 : 29.11.2013, 09:55:34 »
Teini-ikäinen auto ja harvinaisempi moottori = takuulla perus vitosta kalliimpi pitää. Noissakin taitaa ollaa nelivaihteinen tomaatti = tehoonsa nähden janoisempi. Edellä mainittujen takia ne on edullisia ostaa.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #592 : 30.11.2013, 20:53:45 »
Ekoissa malleissa voi olla lastentauteja ja faceliftinä en ole varmaan ikinä nähnyt nettiautossa myynnissä. Sai manuaalinakin mutta harvinaisempi luulisi olevan. Varmasti kestävä ja tasaisesti käyvä kone, kyllä kelpaisi :)

a car you can believe in

Poissa abusmal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #593 : 02.12.2013, 19:03:31 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6087741
Nyt iski kauhee äRRä kuume, ons porukalla kokemuksia noist? onko miten kestäny ja millasii tyyppivikoi? ei saittuis kellää olee ton auton historiasta tietoo?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #594 : 03.12.2013, 07:54:17 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6087741
Nyt iski kauhee äRRä kuume, ons porukalla kokemuksia noist? onko miten kestäny ja millasii tyyppivikoi? ei saittuis kellää olee ton auton historiasta tietoo?
Ei ole kokemusta ko. mallista, mutta AWD mallissa noilla kilometreillä kannattaa varautua että neliveto vaatii huoltoa jos sille ei ole vielä tehty mitään. Samoin jos iskarit menee niin se kirpaisee lompakossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #595 : 03.12.2013, 09:07:43 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6087741
Nyt iski kauhee äRRä kuume, ons porukalla kokemuksia noist? onko miten kestäny ja millasii tyyppivikoi? ei saittuis kellää olee ton auton historiasta tietoo?

Ei ainakaan muista että tuo ois täällä ollu esillä. Mutta jos oikeasti ostoaikeissa on niin ei se 7e hintanen auton täydellinen historiatietohaku varmaankaan saa konkurssia aikaan.

Yllätyin itekkin kun ostelin nykystä pirssiä ja hain noi historiatiedot että miten laaja historia sieltä tulikaan!
Volvoton

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #596 : 03.12.2013, 10:47:12 »
Ei ole kokemusta ko. mallista, mutta AWD mallissa noilla kilometreillä kannattaa varautua että neliveto vaatii huoltoa jos sille ei ole vielä tehty mitään. Samoin jos iskarit menee niin se kirpaisee lompakossa.
Ei nuo R mallin iskarit enää tänä päivänä ihmeitä maksa. Haldexiin öljyn ja paine anturin vaihto.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa abusmal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #597 : 03.12.2013, 11:59:28 »
Täytyy tutkii vähä historiaa viellä ja kattoo mitä sielt paljastuu. Onkos kui kallista sit alkaa huoltaa tota nelivetoo? Mitä sielt alkaa hajoilee?
« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 12:25:46 kirjoittanut abusmal »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #598 : 03.12.2013, 12:58:49 »
Ei nuo R mallin iskarit enää tänä päivänä ihmeitä maksa. Haldexiin öljyn ja paine anturin vaihto.
Noiden lisäksi voi booriholkki vaatia vaihtoa.

Edit: mutta esim. jarruihin osat on kiven alla tarvikkeena ja orkkiksena maksaa mansikoita.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #599 : 03.12.2013, 19:08:59 »
Noiden lisäksi voi booriholkki vaatia vaihtoa.

Noissa on jo  liimattua malli joten se ei pääse ruostumaan jolloin boorit häviäisivät.

Jarruosat eteen niin reilun satasen levy ja toisen mokoman jarrupalasarja Volvon nettikaupassa. Mitä omia kokemuksia ei nuo montaa kymppiä kallimpi ole esim S.A.H;lla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Proturbo  Autodiagnoosi