Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut insinörtti tänään kello 08:56:18 »
Minulle on opetettu että polttomoottoriauton "perus"akku kannattaa pitää mahdollisimman täynnä että se säilyy hyvänä ja jaksaa ottaa enemmän virtaa vastaan.
Eli aina vajaa akku menettää osan varastointi kapasiteetista, varsinkin pakkaskeleillä.
Se perusakku = käynnistysakku on lyijyakku. Jollainen löytyy myös hybrideistä ja sähköautoista.

Lyijyakku on hyvin erilainen otus verrattuna modernimpiin ratkaisuihin (NiMh, Li-Ion)
  • lyijyakkua voi purkaa ja ladata myös pakkasessa (Li-ion virranantokyky on heikko eikä sitä voi yleensä lainkaan ladata lämpötilan ollessa pakkasen puolelle = tarvitaan akun lämmitys)
  • mutta lämpötilan laskiessa latausjännitettä pitäisi nostaa, paukkupakkasilla jopa 17 V asti, mikä ei tietenkään autossa onnistu, kun ei muut 12 V laitteet tykkäisi, täst seurauksena myytti "ei voi ladata pakkasessa"
  • lyijyakku viihtyy täyteen ladattuna, varaustilan laskiessa akkuhappo laimenee ja se voi jäätyä, jolloin akku vaurioituu pysyvästi, joten latautila täytyy talvella olla >50 % = akun kapasiteestista on käytettävissä vain puolet (NiMh ja Li-Ion kestävät hyvin pakkasta - siis säilytystä pakkasessa, käyttö eri asia)

Li-Ion puolestaan viihtyy parhaiten noin 50 % ladattuna ja purkamista alle 20…30 % sekä lataamista yli 80…90 % tulisi välttää. Eli lataus täyteen asti vain, jos luvassa on auton toimintamatkan rajoja koitteleva reissu. Li-Ion pitää myös ladata mahd pian, jos varaustila on päässyt liian alas.
12
Ostetaan varaosat / 940 Ilmastoinnin säädin
« Uusin viesti kirjoittanut tukkijussi tänään kello 08:24:26 »
Manuaali iilmastoinnin säädin hakusessa Sotkamo-Kajaani akselilla. Maksan postikulut jos löytyy kauempaa.
arska07@gmail.com
0451296623

13
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Toinen etunurkka alempana
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 07:55:47 »
No entäpä takapää? Nuissa niin pehmeet ja lötköt vakaajat ja alustarakenne että jos takaa poikki niin vaikutus näkyy edessäkin.

Katohan silti tarkkaan ettei sieltä ole silti edestä jousi poikki. Ei sitä aina näe siitä kurkkimalla.

Ja joka tapauksessa, jos autosi kulkee vinossa niin olisikohan aihetta alustaremonttiin... ;)
14
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo v50 jakopään ääni
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 07:54:57 »
Kuulostaa että olis ihan joku laakerivika apulaitteessa. Laturi? Urahihnan ohjainpyörä jos siinä edes semmonen on. En tiiä näistä kaikista tiisseleistä.
Tai sitten todella halpa jakopääsarja tai paha asennusvirhe.

Mutta joo, heti takas pajalle.
15
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo v50 jakopään ääni
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 07:46:22 »
Viet takaisin ja pyydät laittamaan kuntoon jos liittyy jakopäähän..
16
700, 900 & S/V90 / B200e kipinä hukassa (pitkään seissyt)
« Uusin viesti kirjoittanut lolvo_ tänään kello 07:26:58 »
740 B200e ja automaatti, josta kipinä hukassa. Auto seissyt noin 7 vuotta.

Vaihdettuja osia:

virranjakaja+pyörijä, ehjästä autosta irrotettu hall anturi pyörijä systeemi (mikä nokka akselin päässä siis), satavarma ehjä puola, tulpat.

Voiko sitä hall anturia josta moottori saa asentotunnistin tiedon mittailla jotenkin että saisi todettua että on ehjä?

Vaihdetaan vielä sytytysboksi mutta rupeaa sitten vaihtoehdot vähiin käymään, onko tuossa automaatin vaihdekepissä joku joka voi rikki mennä jonka takia ei käyntiin lähtisi? Voiko myös virtalukon pohja mennä rikki siten että kipinää ei tule?

Kiitos ja kumarrus.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Volvot kolareissa
« Uusin viesti kirjoittanut sjvirt tänään kello 06:53:30 »
Savonlinnassa 3 kuolonuhria vaatineesta 940:n kaahailusta on jaettu tuomiot.

4 vuotta 4 kk kiinteää. Käräjäoikeus antoi jo vuoden alennusta kuljettajan loukkaannuttua itsekin vakavasti.

Bonuksena tuomittiin kuolemantuottamusten lisäksi myös törkyisestä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, rattijuopumuksesta ja huumausaineen käytöstä.

Kuski oli siis kaahariuden lisäksi myös narkkari.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmen-hengen-kuolonkolarin-aiheuttaneen-tuomio-lieveni-miehen-omien-vammojen-takia-katso-animaatio-turmasta/8937934#gs.9dsufw
18
Ostetaan varaosat / Vs: Takaluukun lukkopesä-99 V70
« Uusin viesti kirjoittanut far960 tänään kello 05:33:10 »
Ok.
Laitan yksityisviestiä.
Sinne kuvan jos saisit?
19
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: V40:een digimittaristo
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ tänään kello 03:40:19 »
En nyt osais sanoa onko posketon hinta mitä joku nähnyt vaivaa jonkun pienen asian takia. Mulla meni vuosia ennen kuin sain aktivoitua ohjelmoitavan ja säädettävän nopeuden muistuttimen 850:een onnistuneesti.
20
Showroom / Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Uusin viesti kirjoittanut Dmies tänään kello 00:09:16 »
Otin volvon tuossa vapun jälkeen vasta liikenteeseen. Ajelin viime viikon töihin sillä. American car show:hun ei tullut lähdettyä. Sanoisinko, että onneksi en lähtenyt, kun ihmettelin tuossa pressutallissa vienoa bensiinin hajua. Mietin tuossa myös, että milloinhan sitä on tullut suodatin vaihdettua. Aloin sitä vaihtamaan ja samalla ajattelin tutkia, että vuotaako joku putki tai tankki, kun bensiini haisee. Noh vika löytyi nopeasti, kun aukaisin konepellin. Kaasutin oli puskenut bensat imusarjan päälle kaasuttimen kannen välistä tai sitten letkusta. Enemmän epäilen sitä kaasuttimen kantta, kun tiiviste on märän näköinen ympäriinsä ja sitte imusarja on märkä molemmilta puolilta. Tilasinkin jo uuden tiivisteen kaasuttimen kannen väliin. Kaverin kanssa juttelin niin pitää kateella missä kunnossa neulaventtiili on tai onko siellä jotain kuraa. Samalla mietittiin, että pitäisikö bensan pintaa laskea vähän jos kaasutin tulvii jostain syystä. Mietin, että vaikka bensan paine on oikea niin pukkaako sähköpumppu sen verran kovalla tahdilla polttoainetta, että pääsee tulvimaan. Noh pitää eka mitata se kohon asento, että onko se sinnepäinkään mitä ohje sanoo.


Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Samppasport  Futurez