Elekma  Autoracing

Volvon katsastus

  • 2254 Vastauksia
  • 607213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #105 : 11.09.2011, 20:13:24 »
Höpönlöpön.. :D Ei ne sakkoa siitä voi kirjoittaa jos kerta on kuukausi aikaa korjata ja käydä jälkitarkastuksessa. Itse olen niin monesta ajanut tuolla 1kk "korjausajalla" ja kerran poliiseille vielä sanonukkin etten aio autoa korjata vaan menee talliin "seisontaan". Virallista lakipykälää en kyllä tiedä, mutta monesti olen tästä poliisisetien kanssa "kinannut" eikä ole sakkoja tullut.
Kyllä voi...
Tuo on lakitekstissä aivan selvästi ilmaistu. Poliisien tietämys asiasta voi olla aika vaihteleva...

On jopa kokemusta em. tapauksesta, eräs kaveri sai sakon kun meni myöntämään ettei ole vioille mitään tehny ja hylätystä katsastuksesta oli tosiaan se vähän vajaa 1kk.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #106 : 11.09.2011, 20:48:06 »
Kyllä voi...
Tuo on lakitekstissä aivan selvästi ilmaistu. Poliisien tietämys asiasta voi olla aika vaihteleva...

On jopa kokemusta em. tapauksesta, eräs kaveri sai sakon kun meni myöntämään ettei ole vioille mitään tehny ja hylätystä katsastuksesta oli tosiaan se vähän vajaa 1kk.

Ok. En jaksa alkaa kinaamaan, mutta aika tulkinnallinen mielestäni tuo "mahdollisimman pian".. Mitä jos ei ole mahdollista korjata kuin vasta silloin viimisenä iltana? Tää asia ei oo vaa koskaa auennu mun maalaisjärjellä.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #107 : 11.09.2011, 23:14:17 »
Ok. En jaksa alkaa kinaamaan, mutta aika tulkinnallinen mielestäni tuo "mahdollisimman pian".. Mitä jos ei ole mahdollista korjata kuin vasta silloin viimisenä iltana? Tää asia ei oo vaa koskaa auennu mun maalaisjärjellä.
onhan se tulkinnallinen, mutta varmaan hyvä selitys on kohdallaan että miksei vikoja ole korjattu, ellei moista löydy niin sakko saattaa tosiaan napsahtaa, ellei jopa pahempaa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #108 : 11.09.2011, 23:38:03 »
Ja toinen asia, ihmetyttää joidenkin asennevamma katsastusta kohtaan. Jos jostain väljästä puslasta tai nivelestä huomautetaan suullisesti, on se heti vittuilua.
Tuohan on vaan positiivistä palautetta.
Parempi se on mielestäni sanoa kuin olla sanomatta.

Mä tykkään ite olla mukana operaatiossa ja nähdä livenä "viat".
Joskus jopa kehotan katsomaan tarkemmin jotakin jos on itelle epäselvää onko vikaa.
Esimerkkinä 940:n etupään lievä kolina. Ei löytyny väljää mutta jossain sitä kuitenkin oli.   ;)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #109 : 12.09.2011, 09:06:41 »
Tuohan on vaan positiivistä palautetta.
Parempi se on mielestäni sanoa kuin olla sanomatta.

Mä tykkään ite olla mukana operaatiossa ja nähdä livenä "viat".
Joskus jopa kehotan katsomaan tarkemmin jotakin jos on itelle epäselvää onko vikaa.
Esimerkkinä 940:n etupään lievä kolina. Ei löytyny väljää mutta jossain sitä kuitenkin oli.   ;)
Juuh, vähän on ristiriitaista kun katsastuksen hinnasta purnataan ja samaan hengenvetoon valitetaan, että miten tarkkaan mulkun inssin piti auto syynätä...
Kyllä ite ainakin tykkään ajaa ehjällä autolla ja alkavakin vika on jo vika, jonka korjaus kuitenkin on edessä...

Eli vaikka esim. jarruletku ei olisi murtunut poikki asti, niin pienempikin murtuma siinä on kuitenkin vika joka pitää jokatapauksessa korjata.
Sama juttu pätee vaikkapa väljään niveleen...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa petrereesa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #110 : 12.09.2011, 10:23:48 »
Tuohan on vaan positiivistä palautetta.
Parempi se on mielestäni sanoa kuin olla sanomatta.

Mä tykkään ite olla mukana operaatiossa ja nähdä livenä "viat".
Joskus jopa kehotan katsomaan tarkemmin jotakin jos on itelle epäselvää onko vikaa.
Esimerkkinä 940:n etupään lievä kolina. Ei löytyny väljää mutta jossain sitä kuitenkin oli.   ;)

Onko selvinnyt mikä siellä "kolisee"?
Omassa 940:ssä jotain epämääräistä ääntä on etupäästä kuulunut jo vuodesta -05 jolloin ostin sen. Mainitsin asiasta huollossa - ei vikaa. Kuusi kertaa olen katsastuttanut - ei vikaa.
Kuvittelenko, mutta lämpimällä säällä ääntä en kuule?

No, perjantaina vein auton katsastukseen seitsemännen kerran ns. suoraan ajosta - tuli hylätty, oikea etuiskari antoi arvon 17 ja oli selvästi vuotanut (toinen etuiskari oli 75 ja takana 70 ja 69).

Katson, että tällaiselle  :sundaydriver: henkilölle katsastustoimi on suorastaan henkivakuutus, koska esim. tässä tapauksessa itse  :idiot2: en ollut huomannut auton käytöksessä mitään vikaa.
Lipsuvitsi Kitumaasturi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #111 : 12.09.2011, 13:29:47 »
Onko selvinnyt mikä siellä "kolisee"?
Omassa 940:ssä jotain epämääräistä ääntä on etupäästä kuulunut jo vuodesta -05 jolloin ostin sen. Mainitsin asiasta huollossa - ei vikaa. Kuusi kertaa olen katsastuttanut - ei vikaa.
Ei sitä sen enempää sitten haettu ja auto ollu kierrossa jo muutaman vuoden.
Kallistuksenvakaajaan(mahdollisesti) liittyväks se ääni tulkittiin monessakin paikassa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #112 : 12.09.2011, 19:53:59 »
Liikenneturvallisuuden nimissä tuota hommaa tehdään ja eikai se kellekään ole epäselvää, että katsastuksessa nimenomaan tarkastetaan ettei autossa ole vikoja...

+1   -H-

Poissa Jani 73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #113 : 14.09.2011, 16:34:16 »
Eilen käytin 940:stä konttorilla ja hylsyhän siitä seurasi. Syinä väljä alapallo kartturin puolella ja tehoton äänimerkki. Töötti kyllä toimii mutta oli inssin mielestä liian hiljainen ääneltään. En tiedä onko missään määritelty montako desibeliä töötistä pitää lähteä. No, samapa tuo. Tänään soitin korjaamolle ja sain ajan jo ensi maanantaiksi. Joten uusintanäyttöön päästään ensi viikolla jonain päivänä.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #114 : 14.09.2011, 22:42:45 »
Porukoiden S40 1.8 bensaa käytin tänään leimalla ja hylsyhän siitä tuli.
Vasen etujarruletku pykinyt  :buck2:
Vaddu, joutuu sen siis vaihtamaan, huonoa laatua kun auto on vm 01 ja mittarissa vasta 168tkm :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #115 : 14.09.2011, 23:09:27 »
Huomenna töitten jälkee kokeilee.  ::) Jos vaa saan aikaseks vaihettua vilkuista USA-kannat EU-kantoihin. Valojen suuntaus kyllä on vähän jotenki oudosti ja kuskin puolen sumarissa näkyy kosteus asuvan, no jos antas hyvän kuvion ku anto viime vuonnaki.  ???
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #116 : 15.09.2011, 17:52:12 »
Huomenna töitten jälkee kokeilee.  ::) Jos vaa saan aikaseks vaihettua vilkuista USA-kannat EU-kantoihin. Valojen suuntaus kyllä on vähän jotenki oudosti ja kuskin puolen sumarissa näkyy kosteus asuvan, no jos antas hyvän kuvion ku anto viime vuonnaki.  ???

Töitten jälkee vaihoin eurooppa vilkut ja käytin katsurilla, jarrut ja iskarit oli kaikki hyviä ja täysin tasasia. Lamput näytti kummatkii liian alas, sääti kuskin puolen ja sano että laita polttimo kunnolla apparin puolelle ja säädät tänää samaa. Ojan puolella näkyy olevan ohuempi käännönrajotin ja anto siitäki vaa suullisen huomautuksen.
Elikkä läpi meni ilman mitään kehotuksia. Päästölappu tiistaina korjaamolta 10e ja 55e tää määräaikais katsastus. Katsurin vikat sanat oli että kovia autoja nää volvot, mitä nyt bensa maistuu.  :D
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #117 : 24.09.2011, 02:36:43 »
"Suullisella varoituksella" päästiin S60 katsastuksessa, jostakin (asiaan vihkiytymisestäni kertoo se, että unohdin jo missä se tuleva hylsyn paikka paikallistettiin) oli löytynyt alkavaa välystä joka ei ollut vielä huolestuttavaa, mutta muutoin parasta A-luokkaa. Yllättävän edullisesti päästiin tänä vuonna, katsastus 35euroa ja siihen päälle OBD- ja pakokaasumittaukset 25euroa merkkiliikkeessä.


Ainoa asia joka yllätti oli aika joka meni merkkihuollolla OBD- japakokaasutestien tekemiseen, 45minuuttia. Tosin oli sieltä löytynyt jokin vikakoodi joka oli hidastanut testien tekemistä, mutta meneekö noiden testien tekemiseen puoli tuntia, joka kerrottiin aikaa varatessa menevän?
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #118 : 24.09.2011, 13:31:38 »
Lokakuun alussa vien Essin syynättäväksi. Mulla on semmoinen ajatus, että alkukuusta on helpompi päästä katsastuksesta läpi, kuin loppukuusta. Hylkäysprosentithan on melko muuttumattomat / kk eli saattaa mennä helpommin läpi eikä ihan jokainen pikkujuttu aiheuta hylkyä.

Autothan mulla on aina katsastuskunnossa eli en ajele viallisella autolla  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #119 : 24.09.2011, 14:16:50 »
Lokakuun alussa vien Essin syynättäväksi. Mulla on semmoinen ajatus, että alkukuusta on helpompi päästä katsastuksesta läpi, kuin loppukuusta. Hylkäysprosentithan on melko muuttumattomat / kk eli saattaa mennä helpommin läpi eikä ihan jokainen pikkujuttu aiheuta hylkyä.

Autothan mulla on aina katsastuskunnossa eli en ajele viallisella autolla  ;)
Voin vahvalla rintaäänellä kertoa, ettei ole mitään vaikutusta, että mihin aikaan kuukaudesta menet...
Kellonaika saattaa vaikuttaa jopa hieman :P


Ainoa asia joka yllätti oli aika joka meni merkkihuollolla OBD- japakokaasutestien tekemiseen, 45minuuttia. Tosin oli sieltä löytynyt jokin vikakoodi joka oli hidastanut testien tekemistä, mutta meneekö noiden testien tekemiseen puoli tuntia, joka kerrottiin aikaa varatessa menevän?
Mulla menee yhteensä noin minuutti noihin testeihin. Vikakoodin poistaminen saattaa lisätä aikaa muutamalla sekunnilla :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Samppasport  Futurez