Autoracing  KL-varaosat

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 882401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3555 : 11.01.2020, 16:20:30 »
Reilun kaksi vuotta kerkesi edellinen auto olla Contin kitkoilla joissa oli 2013 paisto leima. Ei ongelmia ja samoilla renkailla se lähti. Ei kyllä nastoihin ole kaipuuta ollenkaan vaikka lenkin heittää talon toisella autolla jossa on Nokian uusimmat nastat.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3556 : 11.01.2020, 17:14:42 »
Reilun kaksi vuotta kerkesi edellinen auto olla Contin kitkoilla joissa oli 2013 paisto leima. Ei ongelmia ja samoilla renkailla se lähti. Ei kyllä nastoihin ole kaipuuta ollenkaan vaikka lenkin heittää talon toisella autolla jossa on Nokian uusimmat nastat.

Täytyykin olla contin nastat  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3557 : 11.01.2020, 17:49:56 »
Täytyykin olla contin nastat  :D
Eiku bfgoodrich ja ketjut   8)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3558 : 11.01.2020, 18:44:34 »
Täytyykin olla contin nastat  :D

Tähän ei ole mitään lisättävää  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3559 : 11.01.2020, 19:30:04 »
Tähän ei ole mitään lisättävää  ;)

Paitsi aito neliveto!
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3560 : 11.01.2020, 19:45:08 »
Paitsi aito neliveto!
Menee vaan pidemmälle lepikkoon

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3561 : 11.01.2020, 19:45:41 »
Paitsi aito neliveto!

Sehän on itsestäänselvyys  ;D ;D ;D.

Menee vaan pidemmälle lepikkoon

Silloin vika on ratin ja penkin välissä. Yli 150.000km nelikolla ilman yhtään kolaria tai onnettomuutta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3562 : 11.01.2020, 19:49:16 »

Silloin vika on ratin ja penkin välissä. Yli 150.000km nelikolla ilman yhtään kolaria tai onnettomuutta.

huoh... niin eihän se teslankaan autopilotti toimi ilman että kuski on mukana...

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3563 : 11.01.2020, 19:49:34 »
Sehän on itsestäänselvyys  ;D ;D ;D.

Silloin vika on ratin ja penkin välissä. Yli 150.000km nelikolla ilman yhtään kolaria tai onnettomuutta.

No huh, vielä siis matkaa kolariin kun 10tkm ajettu vasta nelikolla.  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3564 : 11.01.2020, 19:50:00 »
Täytyykin olla contin nastat  :D
Jep, sitten luistaa hyvin.

Kolmessa edellisessä autossa on ollut oikeat talvirenkaat ja päätin, ettei muunlaisia enää ikinä osta. Vaan sitten sain päähäni ostaa käytetyn auton ja, tottakai, siinä sitten tuli nastarenkaat. Conti Ice Contact 2, paistoleima 5/2016. Yöllä pakkasta, joka aamulla lauhtui = tien pinta veti hippasen jäähän. Mikä on nastarenkaille pahimman lajin myrkkyä. Tiet eivät näyttäneet jäiseltä, mutta niin vaan tuntui auto perä elävän omaa elämäänsä mm. moottoritien kaistanvaihdoissa.

Oikein tosissaan liukkaita kelejä ei vielä kertaakaan ole eteen sattunut, mutta kovin lupaava esitys tämä ei ollut. Rankaat ovat päällepäin hyvän näköiset, mutta aikoja sitten on tullut opittua, ettei se mitään takaa.

Aika hiljaa tuntui useimmat muut kulkijat konttaavan, taisi heilläkin olla ei-ihan-uunituoreet nastat alla.  ;D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3565 : 11.01.2020, 19:53:37 »
Kuten tässäkin ketjussa todettu, että jos yhden kesän tuoreet nastarenkaat on säilytyksessä suorassa auringonvalossa, niin ovat seuraavana talvena "entiset".
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3566 : 11.01.2020, 19:55:18 »
Kuten tässäkin ketjussa todettu, että jos yhden kesän tuoreet nastarenkaat on säilytyksessä suorassa auringonvalossa, niin ovat seuraavana talvena "entiset".

Yhdessä rengasfirmassa oli ns. pannuhuoneessa rengas varasto missä isot ikkunat seinän yläreunassa. Siellä oli ihan pirun kuuma ja ikkunasta loimotti tosi moneen sarjaan koko kesän aurinko...  :D
Eli se hinta ja iso nimi seinässä ei aina tarjoa optimi rengasvarastoa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3567 : 11.01.2020, 20:51:36 »
Täytyykin olla contin nastat  :D

kyllä täällä pohjoishelsingin liukkailla pärjää millä tahansa renkailla jos vaan haluaa ja viitsii, ei se siittä kiinni ole. tuli sitten ajettua eka talvi omalla S60 T6 kumhon uusilla nastoilla ku halvalla sai, voi vitalis mitkä kusiluistimet kun se liukas päivä tuli, melkein meinasi vanhalta tulla jännäkakka byysiin ekassa mutkassa. osin tietty syynä auton painonjakauma joka aiheuttaa kyllä kohtuullisen voimakasta aliohjautavuutta mutkissa.
vitutti se puskeminen liukkailla ja muutenkin sen verran että vaihdoin seuraavaksi talveksi contin kakkoset alle koska niistä hyvä kokemus vaimon autosta. suorastaan nauratti ekoilla liukkailla, ero niin valtava. autoon tuli myös laitettua IPD:een kallistuksenvakaaja taakse, jo se itsessään auttoi ihan helvetisti.
seuraavaan autoon tulee contin 7 kitkat. eiköhän niilläkin pärjää, ajellaan hiukka hiljempää jos tarve vaatii  :)
   

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3568 : 11.01.2020, 21:43:08 »
kyllä täällä pohjoishelsingin liukkailla pärjää millä tahansa renkailla jos vaan haluaa ja viitsii, ei se siittä kiinni ole. tuli sitten ajettua eka talvi omalla S60 T6 kumhon uusilla nastoilla ku halvalla sai, voi vitalis mitkä kusiluistimet kun se liukas päivä tuli, melkein meinasi vanhalta tulla jännäkakka byysiin ekassa mutkassa. osin tietty syynä auton painonjakauma joka aiheuttaa kyllä kohtuullisen voimakasta aliohjautavuutta mutkissa.
vitutti se puskeminen liukkailla ja muutenkin sen verran että vaihdoin seuraavaksi talveksi contin kakkoset alle koska niistä hyvä kokemus vaimon autosta. suorastaan nauratti ekoilla liukkailla, ero niin valtava. autoon tuli myös laitettua IPD:een kallistuksenvakaaja taakse, jo se itsessään auttoi ihan helvetisti.
seuraavaan autoon tulee contin 7 kitkat. eiköhän niilläkin pärjää, ajellaan hiukka hiljempää jos tarve vaatii  :)
 

Kumhot on kyllä ihan paskoja talvirenkaita. Kaveri osti kumhon nastat. Pistettiin sitten jotkut hakkikset tallin takaa et pääs bemarilla eteenpäin, puhutaan kuitenkin sillosesta mäntsälästä ja 5cm lunta pihalla. En tajua oliko niissä joku valmistusvika, kopiot vai johonkin keskieurooppaan tarkotetut, mutta en ole ikinä niin hirveitä renkaita nähnyt talvella. Joku hölmö ne osti lähes samaan rahaan pois kun mitä kaveri niistä makso.

Pistin yhteen ysiin IPD:n vakaajat ja siitä tuli aika pulkka talvisin. Talveks aika huono päivitys, kesällä taas silkkaa nautintoa.
Suzukiin tein itte paksun takavakaajan, vähens puskemista paljon. Radalla sai melkeen sekunnin ahvenistolla nopeempaa kun tarttenut pääsuoran jarrutuksen jälkeen nostaa kaasua kun vasta ylämäessä.
Vakaajat ehkä isompi muutos joihinkin autoihin kun alustasarjat.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2020, 21:45:01 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #3569 : 11.01.2020, 22:02:54 »
Eiku bfgoodrich ja ketjut   8)
Yhen talven oli Bf:t ysin alla, ainut hyvä oli lumi pito ja hiljasuus.... Siihen jäiki  ::) Edelliset Nordman 4:set piti kyllä jäätävää vollotusta asvaltilla, mutta eipä ne kertaakaan pulaan jättäny.
Nyt ois tälle talveen ollul mahdollisuus päästä kokeileen michelinin kitkoja ja nelikkoa mutta päätti mokoma hajota ennen talvea, ihan kun talvi ois vieläkään ees tullu kouvostoliittoon asti  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

KL-varaosat  Race.fi