Proturbo  Autodiagnoosi

TAK: Volvo 960 T6 Twincharger

  • 447 Vastauksia
  • 145127 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #90 : 20.09.2018, 23:27:28 »
Rullamitalla mitattuna 960 hammaskehä 305mm ja S80 kutosen 300mm. Oli kans vähän starttaus ongelmia 10v sitten ku laitoin uudemman kutosen limoon :D
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #91 : 21.09.2018, 06:54:20 »
Jos mega ei saa järkevää nokka tietoa se muuttaa itsensä automaattisesti hukkakipinälle.
Näiden uudempien koodiversioiden uudistuksia.

Loppupeleissä mega ei tarvitse mitään muuta käyntiin kuin VR anturin oikean tiedon ( johdot oikein päin, rako oikea, piirilevyllä oikea VR muunnin jotka on mun myymissä pureissa vakiona)

Eli mun myymiin teräspyöriin 960 tai 850 romut paikoilleen niin toimii ( startti, trigeranturi telineen kanssa)


Triger anturin liipaisuun 87 tai 88 astetta niin sekin on suoraan kohdillaan.
Megan saa myös täysin sekaisin jos spark puolella, puola malli on valittu väärin, tässä tapauksessa Coil on plug oikea.

Sitten täytyy muistaa että yksikään ruisku ei osaa vaihtaa sytkäjärjestystä ohjelmallisesti. Eli a.b.c.d.e.f.g.h
Ei ole 1.2.3.4.5.6.7.8 vaan ne pitää laittaa sytytysjärjestyksen mukaan, kuten myös suuttimien ohjaus...     
« Viimeksi muokattu: 21.09.2018, 07:00:06 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #92 : 22.09.2018, 13:48:29 »
Kytkettiin VR ja Hall oikeinpäin kiinni johtosarjoihin, vaihettiin sytytys ja suihkutus takaisin full sequential -modeen ja sehän hörähti käyntiin  8)  Sen enempää ei viitsinyt käyttää kun puuttuu vielä paineletkuja sieltä sun täältä (muun muassa MAPilta). Tänään ohjelmassa niiden kytkentää, gauge podin asennusta ja jonkun kiinnikeviritelmän keksimistä Toyota Ariston ohjaustehostimen öljysäiliölle, semmoisen kun halvalla sain. Ongelmallisen korkea se kyllä on.

TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #93 : 24.09.2018, 10:04:23 »



Ja näin löysi paikkansa Ariston ohj.tehostajan nestesäiliökin. Juuri ja juuri mahtuu konepellin alle  :D
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #94 : 28.09.2018, 16:57:00 »
Nyt on kytketty flektit ja loputkin letkut ja johdot megalle. Mutta:

Lähtee käyntiin oudosti (jos lähtee) ja kun lähtee niin tuntuu käyvän ehkä kolmella/neljällä.  ???

Asetuksia tutkitaan...
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #95 : 28.09.2018, 20:24:24 »

Sitten täytyy muistaa että yksikään ruisku ei osaa vaihtaa sytkäjärjestystä ohjelmallisesti. Eli a.b.c.d.e.f.g.h
Ei ole 1.2.3.4.5.6.7.8 vaan ne pitää laittaa sytytysjärjestyksen mukaan, kuten myös suuttimien ohjaus...   


Ja tämähän se oli. Eli sytkän ja suuttimien kytkentä pielessä. Viimeisellä starttauskerralla kone iski vastaan niin paljon että vauhtipyörän hammaskehästä lähti 5 hammasta lätkimään. Noh, ainakin startti säästyi.

Koneen irroitus, vauhtiksen kehän vaihto ja koko paketin paikalleen laitto vei yhteensä noin 10 tuntia 1-2 ihmiseltä. Aamulla aloitus ja illalla lopetus. Kiitokset Lensulle jolta löytyi uusi hammaskehä samantien hyllystä  :)  Huomisella pitäisi starttailla uudestaan paremmalla tietämyksellä...
« Viimeksi muokattu: 30.09.2018, 01:21:55 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #96 : 02.10.2018, 00:02:41 »
Hörähtää hörähtää, mutta ei jää käymään tyhjää vaan kuolee heti. Ilmiö on hyvin samanoloinen kuin starttaus autolla jossa on ajonesto päälle  :D  Kuulostaa tosin paljon ''normaalimmalta'' kuin ennen sytkäjärjestyksen vaihtoa. Maksullisella tunerstudiolla luotu pohjakartta bensalle.

Tällä hetkellä ei ole tyhjäkäyntiventtiiliä lainkaan, vaan 960 orkkiksen kaasuläpän nolla-asennolla yritetään saada käymään tyhjää. Vaatinee vaan lisää kokeilua.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2018, 00:04:29 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa mande44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #97 : 02.10.2018, 09:28:13 »
Kierrosluku signaali katoaa? Jos näin niin triggerin johdot väärin päin.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #98 : 02.10.2018, 10:14:12 »
Kierrosluku signaali katoaa? Jos näin niin triggerin johdot väärin päin.

Höm höm. Ennen starttailua bensan ja sytkän kanssa pyöritettiin konetta tyhjänä ja katottiin megan loggereista miltä vr- ja hall-anturin signaalit näyttävät, eikä niissä mitään omituista näyttänyt olevan. Eikä näyttänyt mitenkään katoavan tms vaikka konetta pyöritti pidempäänkin. Vai katoaako signaali tässä tapauksessa heti käynnistymisen jälkeen (jos johdot ovat väärin päin)?
« Viimeksi muokattu: 02.10.2018, 10:20:00 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #99 : 03.10.2018, 06:23:16 »
Aivan perus käyttäytyminen Volvon VR anturin kanssa. Eli kampuran anturin johdot toisin päin niin toimii.

Se tekee juuri niin kun on väärin että hörähtää käymään ja RPM signaali häviää.



1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #100 : 03.10.2018, 23:49:07 »
Nyt käy tyhjää. Kaasuläppää täytyy säätää kun tyhjäkäynti on jossain 1500 rpm mutta käy kuudella ja tasaisella afr:llä sentään.

Johtoja ja asetuksia käänneltiin vaikka miten päin ja lopulta syy taisi olla Hall-anturin asetuksissa. Megasta kun kytki hallin asetukset ''poll level'' -> ''rising edge'' niin hörähti käyntiin samantien.  Vr:n asetukset tai johdotus ei vaikuttanu käynnistymiseen. Tiedä sitten näistä  :D

Edit: Nyt käydessä (jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen) Mega antaa Cam Fault -koodia alapalkissa ja samalla seokset menevät noin 15 -> 19  ???
« Viimeksi muokattu: 04.10.2018, 14:23:05 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #101 : 04.10.2018, 22:30:16 »
Ongelma lienee paikallistettu:





Oikeanpuoleinen on T6 vakio nokan triggerikehä, vasemmalla on (kai) 960/850 kehä, peräisin vuoden 94 T5:sta. Luulenpa että Mega ei ymmärrä tuota T6:n nokan triggerikehää kovinkaan hyvin. Periaatteessa tuo on nelihampainen mutta hampaita on kahta eri ''pituutta'' eivätkä ole mitenkään symmetrisesti aseteltu tuohon kehälle. Sellasta taas.

Seuraavaksi joko tuosta peltisestä puolikuusta nokan sisään tuleva holkki pois (muuten ei saa kiinni nokkaa poraamatta) ja uutta putkeen tai sitten sorvaan tuon T6 alkuperäisen tasaiseksi ja vedän rälläkällä puolet pois ottaen reunojen sijainnit tuosta peltilätkästä.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #102 : 04.10.2018, 22:37:33 »
Mä porasin nokkaan vaan isomman reiän, että sai 850 triggeripyörän kiinni. Tais olla niin mitätön se ero alkuperäsen reiän ja uuden välillä, että uppos ihan kevyesti akkukoneella.

Edit. Niin toki vähän ikävä, kun kone jo paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2018, 22:39:06 kirjoittanut Tuntsa »

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #103 : 04.10.2018, 22:44:42 »
Hämmentävää, mistä tietää minkä vuosimallin koneissa on mitäkin triggeri kehä nokalle  ??? Itsellä on siis -01 vuoden RN kone, joka käy ja kukkuu samoilla asetuksilla kuin se edellinen 94 vuoden T5 850:stä  :idiot2: Ja suuttimien ohjaus tosiaan on sekventiaalinen ja asetuksena "poll level" ja "going high". Näillä asetuksilla henkan kone ei kuitenkaan käynyt  :-\
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #104 : 04.10.2018, 22:57:09 »
Mä porasin nokkaan vaan isomman reiän, että sai 850 triggeripyörän kiinni. Tais olla niin mitätön se ero alkuperäsen reiän ja uuden välillä, että uppos ihan kevyesti akkukoneella.

Edit. Niin toki vähän ikävä, kun kone jo paikallaan.

Niin  :D  nokka vaan irti ja porakone laulamaan ja nokka takaisin. Eipä se nyt montaa hetkeä veisi.
Katottiin tossa just että Jodella on ainakin ulkoisesti täysin samanlainen anturi kuin mulla  :idiot2: 
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

 

Carcom Oy  Ateho