Carcom Oy  Ateho

Gyrden -86 kaasari 240

  • 132 Vastauksia
  • 43221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #90 : 07.11.2017, 20:20:30 »
B230 lohko purettu kokonaan ja pikkukangethan siellä oli, joten 13mm tilalle. Nyt sitten lohkon pesua ja maaluuta. Öljynpaluulle pitäisi lohkoon porata reikä ja M20x1,5 kierre. Tähän tulee siis tulppa vielä tässä vaiheessa. Runko ja kiertokangen laakerit näytti hyvältä. Uusiakko sitten kaikki laakerit kun kanget vaihtuu? ??? Jakajan ja b-pumpun hampaalla oleva apuakseli hommattu ja sen hihnapyöräksi kevyempi nokkapyörä.
Tuosta 530 kannesta 1pytyn tuplan kierre sileänä. :( ehtiäkkö ehyt 530 portattavaksi vai kannattaako korjata tästä kierre? :o


Uusi pukki ja"Sairaala olosuhteet".  :D Lämmintä tallia siivoomaan.


Männissä pientä kulumaa helmoissa mutta tuskinpa haittaa kun muuten ok ja sylinterit hyvät. Renkaat toki voisi uusia. ::)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 21:21:58 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #91 : 08.11.2017, 15:54:20 »
Eikait tämä vaan ala karata käsistä? : ;)


Alumiininen säädettävä nokkapyörä ja littupyörästä koneistettu 7,7kg vauhtipyörä lh.n kehällä. 8)
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #92 : 09.11.2017, 22:13:22 »
Tulipas kokeiltua tuota wrinkle ryppymaalia venttiilinkoppaan ja vesipumpunhihnapyörään.


Helppo maalattava ja ihan mukavan näköinen pintakin tuli. 8)
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #93 : 19.11.2017, 23:36:53 »
Pesinpä viimein yli 12 vuotiaat sammaleet pois. Valkoinen autohan siitä tuli kun illan hankasi. :P




Uusittu takapönttö ja pappakäyrä.  8)

Rojektimoottorin osia putsattu ja 13mm veivit hommattu. Tiukassa se on tuo karstamössö.


Vanha kikka (vettä ja paperia) ja laakeri irti kampiakselin päästä. Laakeri 6202D.

« Viimeksi muokattu: 20.11.2017, 00:22:44 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #94 : 19.11.2017, 23:59:01 »
Kerro lisää tuosta kikasta. :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #95 : 20.11.2017, 00:17:08 »
Kerro lisää tuosta kikasta. :o
Laakerin reiästä työnnetään akselin pääty täyteen märkää paperia. Sitten sopiva (14-15mm) tappi reikään ja vasaralla naputellaan tappia syvemmälle. Paperimassa tiivistyy naputellessa, joten paperia ja vettä on lisättävä reikään sitä mukaa kun sille tulee tilaa. Märkäpaperimassa nostaa tappiin lyötäessä "hydraulisylinterin" tavoin laakeria ulospäin. Laakeri 6mm syvällä ja tulee näin kevyesti pois kolostaan :)
« Viimeksi muokattu: 20.11.2017, 00:20:36 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #96 : 20.11.2017, 06:51:45 »
Sopivalla puutapilla lyödessä ei tarvitse välttämättä edes lisätä paperia, jos on reijän saanut työnnettyä mahdollisimman täyteen.


Laitetaan samalla seurantaan, vaikka onkin jo pitempään seurailtu.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #97 : 25.11.2017, 20:51:04 »
Lohkosta hiottu karvalaikalla kaikki mitä kohtuuvella lähti ja tinnerillä pesu. Punaista miranolia pintaan. Jospa tuo kestäsi jonkin aikaa.



Vielä pitää kolmas kerros maalata.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2017, 20:55:22 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #98 : 02.02.2018, 22:49:38 »
Volvo toiminut B200K.n voimalla jokapäiväisenä käyttöautona ja puoleen vuoteen tullut ajettua jo 10tkm. Nyt laitettu uusi pakoputki alusta loppuun sekä muuta pikkuvikaa korjattu. Alapallot, vakaajantangot sekä raidetangon sisä- ja ulkopäät uusittu molemille puolille. Uudet hankook winter ipike rs nastarenkaat hommattu 15" draco vanteille. Projekti B230 moottori etenee hitaasti mutta varmasti. D-nokka-akseli hommattu ja muuta pientä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018, 18:36:04 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #99 : 26.05.2018, 07:51:27 »
Otin bensa volvon ajuun. Virgot alle ja pikainen pesu autolle. Seisonnan aikaan vanha akku käynyt tyhjänä ja alko vedellä viimesiään. Ostin kokeeksi uuden sznajderin 62Ah 520A motonetista(64€). Nyt pyörii iloisesti.


Sommar bil ELK


Konehuonettakin pesaisin ja uusi akku.

Nyt hommattava paremmat/hieman jäykemmät -40+mm etujouset esim. lesjöönit. Ei kovin häävit ole nuo laikatut bensan vieterit. ::) Samalla iskarit, ylpäpäänlaakerit, yms. uusiksi.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2018, 08:11:16 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #100 : 11.06.2018, 16:10:40 »
Tämmöset hipleet hommattu etupäähän. Uudet ohjauslaakerit, -40mm lesjön vieterit ja volvon oranssit iskarit suojakumineen. Kiitokset injectorille jälleen kaupoista. P>  Toiset yläjousilautasetkin hiottu ja maalattu.


 Luulenpa että tulee ihan ajettava. :P


Panhardi ja ylätukivarret hiottu ruosteista ja maalattu. Vielä uudet puslat prässättävä.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2018, 17:51:06 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #101 : 27.06.2018, 19:27:07 »
Alustaa päivitetty etupäähän. Ajettavuus parani huomattavasti. Peräpää vielä ehkä hieman löysähkö, sielläkin lesjöt. Takaiskarit voisi vielä ennen katsastusta uusia. Ostaakko vaan sitten tarvike kaasut?  ???


Aika vaaterissa on.


Vähän saisi perää korottaa. Korokelevyt tukivarren ja vieterin väliin?

Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #102 : 27.06.2018, 23:12:28 »
Häätys kattoo niistä iskareista, mitkä miulla menee kärryyn numerolla saako niitä vielä. Ois ainakin jäykät ns tarvikemallit  :D
Laita jääkietkot vois korkeus tulla kohilleen tai sitten farkun kuormajousta, niistä laikkaat vähemmäksi tavaraa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #103 : 27.06.2018, 23:28:42 »
Häätys kattoo niistä iskareista, mitkä miulla menee kärryyn numerolla saako niitä vielä. Ois ainakin jäykät ns tarvikemallit  :D
Laita jääkietkot vois korkeus tulla kohilleen tai sitten farkun kuormajousta, niistä laikkaat vähemmäksi tavaraa

Jep. Nehän oli kyllä melkosen jäykät. Voisi vielä nuilla lesjöillä koittaa pärjätä. Pitääpä kokeilla ne kiekot laittaa. Tieten kun paksumman vakaajan tai tuplakanget värkkäilisi vielä taakse.  :o
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #104 : 30.06.2018, 17:03:09 »
Moottorin tukikumit vaihdettu. Aika vähän tilaa (vaikkakin B200K) mutta onnistui kyllä. Öljyropun kohdalta tunkilla moottoria ylös ja kuskin puolen tukikumi korvakkoineen lohkosta irti. Sitten puotin koneen alas ja toiselta puolen tunkaten vänkärin puolen kumi irti ja uusi tilalle. Sitten vasta kuskin puolen kumi paikoilleen. Moottorin sai nostaa niin ylös että ottaa vaihelaatikko jo tunneliin kiinni. Toki vaihteiston tukikumi oli löysättävä ensin ja tuuli tunneli konehuoneesta. Nyt ei enää kone rötkyä ja eikä nykäise kaasua löysätessä. :)


Kuskin puoli.


Vänkärin puoli.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

 

Elekma  Autoracing