KL-varaosat  Race.fi

Elektroniikka ja piensähkö

  • 444 Vastauksia
  • 152674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #420 : 28.03.2017, 14:27:56 »
Hei, mä mietiskelin tuossa että;

Mulla on tuollainen liiketunnistimella oleva ledi valaisin. Lampusta on ilmeisesti muuntaja rikki kun se antaa noin 42v vaikka muuntajassa lukee output 20-36v. Mietin että tuo ledi ei varmaan ole enään ehjä? Rikkooko korkeampi volttimäärä ledin?
 ???

On myös mahdollista että kun muuntajan perässä ei ole ollenkaan kuormaa se nousee ylijännitteelle.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #421 : 28.03.2017, 19:31:39 »
Ootko mitannut tuon jännitteen ilman kuormaa? Eli LEDit on ilmeisesti pois pelistä? Silloin lepojännite saattaa olla korkeampi, varsinkin jos kyseessä on joku halpa kinuski.

Sent from my SM-G930F


Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #422 : 28.03.2017, 19:40:37 »
Mittasin ensin lamppu paikallaan sen 42v. Sitten purin lisää ja vikakin löytyi helposti. Kiinan pojan kolvaus oli irronnut itse ledistä. Eli mittaus oli ilman kuormaa todellisuudessa. Pistin lampun jo kasaan ja hyvin pelaa. En mitannut kuorman kanssa. Kiitoksia kuitenkin nopeista vastauksista

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #423 : 06.05.2017, 12:57:25 »
Tarttis taajuusmuuttajaan saada 2 erillistä potikkaa joilla säätää nopeutta.
5-10 Kiloa vastus. Säätimelle tulee 10V
Miten ja minkä kokoiset kytken? Rinnan/sarjaan?
Tai sitten kokonaan elektroninen johon saisi kahdet napit joista säätää.
 :(
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #424 : 06.05.2017, 14:59:19 »
Laita vaihtokytkin ja 10k potikat. Kytkimellä sit valitset kummasta ohjataan. Juontava kytkin jos meinaat lennossa vaihtaa.
Tai sit vaihto painonapilla ja sysäysreleellä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2017, 15:00:58 kirjoittanut Justus »

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #425 : 07.05.2017, 12:47:43 »
Laita vaihtokytkin ja 10k potikat. Kytkimellä sit valitset kummasta ohjataan. Juontava kytkin jos meinaat lennossa vaihtaa.
Tai sit vaihto painonapilla ja sysäysreleellä.
Eivoi noin laittaa, tulisi nopeudessa hypähdys ja kyseinen kone ei tykkää siitä.
Siis pitää olla niin että molemmista voi säätää nopeutta ylös/alas.

  http://www.electronics-tutorials.ws/resistor/res_4.html

(R1 x R2):(R1 + R2)= Rt  (10k x 10k):(10k + 10k)= 5k Meniskö noin?
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #426 : 07.05.2017, 15:02:00 »
Saat säädöksi noin 0-5k jos ne on rinnan.
Tarvit 4k7 vastuksen vielä sarjaan jos meinaat saada säätöalueen 5-10k, mut ei se worki, kun jos toisesta käännät minimiin ni et toisesta saa täyttä vastusta säädettyä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #427 : 07.05.2017, 15:03:54 »
Minkälainen taajari? Jossain paremmissa saattais olla mahkut laittaa 2 erillistä säätöä ja ohjelmoida nappulat vaihdolle.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #428 : 07.05.2017, 16:55:17 »
Saat säädöksi noin 0-5k jos ne on rinnan.
Tarvit 4k7 vastuksen vielä sarjaan jos meinaat saada säätöalueen 5-10k, mut ei se worki, kun jos toisesta käännät minimiin ni et toisesta saa täyttä vastusta säädettyä.
Toi 0-5k riittää.
Invertek on tajarin merkki, niitä on meillä duunissa kymmenkunta käytössä, lisää rakentelen..  ::)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #429 : 07.05.2017, 18:56:56 »
Niin tuohan menee vielä niin, jos säädät toisen potikan minimiin, niin toisesta ei tapahdu mitään.
Mut piankos tuon kokeilee, josko siitä löytää semmosen säädön, että alue riittää. Tuskin sitä kai nollille vedetään.

Ei oo tuttu tuo merkki mulle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #430 : 29.12.2017, 00:02:20 »
Olisikohan tämä nyt sopiva aihe, kun en viitsi uutta ketjuakaan aloittaa mokoman takia. Eli: mistähän ihmeestä saisi 12V päästöhidasteisen kytkevän releen, jotain 20sek-1min haarukkaan jos sais osumaan sen pitoajan niin olispa kiva. Aattelin siis ihan "jälkikäytöksi" eberin vesipumpulle, eli aikamääre ei ole tarkka, mutta kun haluaisin sen valmiina osana joka istuis konehuoneeseen jotenkin järjellisen näkösesti, konkka-diodi-patentillahan tuommosen varmaan saa toki tehtyä jos haluaa ranettamaan lähteä  ::). Edes ebay ei tunnu tahtovan auttaa tässä, tarjoaa vaan näytöllisiä aktiivisia himmeleitä jotka tarvii mm. jatkuvan virran ja ne ei oo tolkun kokosia eikä koteloituja...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #431 : 29.12.2017, 08:14:59 »
Elko CRM-82TO vaikka SLO:lta. Hinta on toki aika suolainen, mutta jos ei itse halua tuollaista väkästää, niin sit vaan pitää maksaa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #432 : 29.12.2017, 09:46:15 »
Olisikohan tämä nyt sopiva aihe, kun en viitsi uutta ketjuakaan aloittaa mokoman takia. Eli: mistähän ihmeestä saisi 12V päästöhidasteisen kytkevän releen, jotain 20sek-1min haarukkaan jos sais osumaan sen pitoajan niin olispa kiva. Aattelin siis ihan "jälkikäytöksi" eberin vesipumpulle, eli aikamääre ei ole tarkka, mutta kun haluaisin sen valmiina osana joka istuis konehuoneeseen jotenkin järjellisen näkösesti, konkka-diodi-patentillahan tuommosen varmaan saa toki tehtyä jos haluaa ranettamaan lähteä  ::). Edes ebay ei tunnu tahtovan auttaa tässä, tarjoaa vaan näytöllisiä aktiivisia himmeleitä jotka tarvii mm. jatkuvan virran ja ne ei oo tolkun kokosia eikä koteloituja...
Täällä ois kanssa tarvetta moiselle, joskus kattelin kanssa mutta ei osunut sitten millään. Tietty noita ranepatentteja kävi mielessä jos jonkinlaisia.

Elko CRM-82TO vaikka SLO:lta. Hinta on toki aika suolainen, mutta jos ei itse halua tuollaista väkästää, niin sit vaan pitää maksaa.
Toikin menee asennuksen puolesta vähän ranepuolelle kun tarviis sitten hienot koteloinnit päälle ym.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

The moose

  • Vieras
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #433 : 29.12.2017, 20:25:13 »
Olisikohan tämä nyt sopiva aihe, kun en viitsi uutta ketjuakaan aloittaa mokoman takia. Eli: mistähän ihmeestä saisi 12V päästöhidasteisen kytkevän releen, jotain 20sek-1min haarukkaan jos sais osumaan sen pitoajan niin olispa kiva. Aattelin siis ihan "jälkikäytöksi" eberin vesipumpulle, eli aikamääre ei ole tarkka, mutta kun haluaisin sen valmiina osana joka istuis konehuoneeseen jotenkin järjellisen näkösesti, konkka-diodi-patentillahan tuommosen varmaan saa toki tehtyä jos haluaa ranettamaan lähteä  ::). Edes ebay ei tunnu tahtovan auttaa tässä, tarjoaa vaan näytöllisiä aktiivisia himmeleitä jotka tarvii mm. jatkuvan virran ja ne ei oo tolkun kokosia eikä koteloituja...

Kiihdytysautoihin on väkästelty ovivalon ajastimia pyörittämään sähköistä vesipumppua tietyn aikaa koneen sammuttua.

Sama periaate mitä tässä haet.

Edit.. vai olikos sittenkin mazdan hehkun aikakytkin.

Taidettiin koittaa ovivalokytkimellä käyttää relettä joka ohjaa pumppua mutta päädyttiin ajastettuun hehkun releeseen.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2017, 20:33:04 kirjoittanut The moose »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Elektroniikka ja piensähkö
« Vastaus #434 : 29.12.2017, 23:04:59 »
Olisikohan tämä nyt sopiva aihe, kun en viitsi uutta ketjuakaan aloittaa mokoman takia. Eli: mistähän ihmeestä saisi 12V päästöhidasteisen kytkevän releen, jotain 20sek-1min haarukkaan jos sais osumaan sen pitoajan niin olispa kiva. Aattelin siis ihan "jälkikäytöksi" eberin vesipumpulle, eli aikamääre ei ole tarkka, mutta kun haluaisin sen valmiina osana joka istuis konehuoneeseen jotenkin järjellisen näkösesti, konkka-diodi-patentillahan tuommosen varmaan saa toki tehtyä jos haluaa ranettamaan lähteä  ::). Edes ebay ei tunnu tahtovan auttaa tässä, tarjoaa vaan näytöllisiä aktiivisia himmeleitä jotka tarvii mm. jatkuvan virran ja ne ei oo tolkun kokosia eikä koteloituja...

Tuosta voisi rakennella, eikä ole hinnan kiroissa.
http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=1998

Jos kolvaaminen kiinnostaa, niin NE555 piirillä verolevylle, jolloin kotelointi on tasan se minkä itse tekee...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi