^Oli kyllä tähän mennessä paras esittely autosta! Joo, lentokoneen vessa tuli mieleen noista kovista kierrätysmateriaaleista. Siihen taisi tosiaan olla ainakin farkkukangasvaihtoehto, mutta onko perusmallissa? Lisäksi näköjään selkeästi max. kahden hengen auto (takaikkunoiden avaus kikkailemalla, ei kajareita takana (?), takatilat jne.) vähän turhan vahvasti. Itseä kiinnostaisi nimenomaan pieni auto, jota ei ole tarkoituksella tehty halvemman oloiseksi kuin isommat mallit. Ja selkävaivaisten malliin täytyy vaan tyytyä, jos haluaa valinnanvaraa. Tuo EX30 on mielestäni tuossa luokassa ihan tyylikäs ja sopusuhtainen ja jos ominaisuudet on samaa tasoa kuin kehutussa 40:ssä, eikä sisämelu olisi toyota-luokkaa, ihan kiinnostava puutteistaan huolimatta. Pakko varmaan ainakin käydä katsomassa 40:n kanssa.
Plussaa myös, että ei ole näitä teslantuomia sähköauton omituisuuksia apinoitu, kuten zeekerissä ja monissa kiinansähköissä muutenkin. Eli ihan oikeat ikkunat karmeilla, viikset pyyhkijöille ja vilkuille jne. Model Y kiinnosti karjavankkuriksi ihan oikeasti, vaikka susiruma onkin, mutta nuo deal-breakerit on vaan liikaa. Jos maksan jostain nykyteknisestä malmi-/muovi-/kuparikasasta isoja summia, en halua elämää vaikeuttavia innovaatioita, vaikka tekniikka sinänsä kiinnostaakin.