Carcom Oy  Ateho

Volvoon b200Et

  • 1 Vastauksia
  • 2165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _ppale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Volvoon b200Et
« : 26.05.2016, 08:19:15 »
Morjens. Elikkä mulla tollanen seiskanelikantti, alumperin 2,0 kaasutin koneella. Ja nyt ensimmäinen turborojekti, enkä muutenkaan oo juuri moottoreita aukonu ym, mutta muuten kyllä autoja rassaillu. Eli tuli hommatttua tuo seiska, ja b200Et tekniikka. Sisässä luultavemmin ne 9mm linnunluut, tarkotuksena olis laittaa 13mm paikalteen. Paljonko niillä kärsis ottaa, teho tavote jtn n.300 kaakkia alkuun.. Entäs turbon öljynkiertopaluu, ilmeisesti tulee lohkon alaosaan pakosarjan puolelle, semmone joku 30mm halkasialla olevaan reikään. Eli onko siihen minkäänlaisia niksejä ihmiset keksiny, esim kierre ja nippa ja letku siihen tai jtn?  :o entä miten kansipuoli, Ilmeisesti 530 kansi, mites sen kesto ym? Ja kytkinsetteistä olis kiva kuulla mitä porukka käyttäny, vakio aika loppu ja luistas varmasti muutenki. :) jospa joku haluis jeesiä :))

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvoon b200Et
« Vastaus #1 : 26.05.2016, 11:19:38 »
Juu eli ehdottomasti vähintään ne 13mm veivit tai sitten vaikka kiina h-profiilit, kun ei nekään paljoa maksa. 300hp menee oikein hienosti vielä 13mm veiveillä kuhan ei käy mitään nakutuskämmiä tms.

Turbon öljynpaluu vaikka tuollaisella teräspunoksella, näin ollut itselläni kuvan edellisessä koneessa ja nykyisessäkin koneessa. Tippaakaan ei ole koskaan vuotanut. Koneistat vaan lohkoon kierteen ja siihen ruuvaat kiinni tuon teräspunosletkun vastakappaleen. Turbon päähän olen hitsannut letkukaran tigillä kiinni ja siihen on puristettu tuo teräspunos hiflex liikkeessä.


530 kansi piisaa räpeltämättömänä tuonne 300hp helpostikkin ja ei se kansi sieltä hajoa ellei hajoita sitä.

Jos siellä on pottapyörä niin laita sasch sre -763 asetelma. Jos taas littupyörä niin -618 sre. Levy riippuu mikä vaihteisto sinulla on. Mutta noihin tehoihin riittää orgaaninen levy, niin säilyy käyttömukavuus. Ja sitten vielä jos sattuu olemaan m45 / m47 /m46 vaihdelaatikko niin voit varautua niiden hajoamiseen. Varsinkin kolmosvaihteen osalta.

Isompaa turboahan tuo sitten huutaa noihin tehoihin. Nokka-akseli oman maun mukaan millaisen käyttöalueen haluaa koneesee.

Ja lueppa nyt ihan alkuun foorumia läpi, joikaiseen sinun kysymykseen olisi ollut jo valmis vastaus foorumilla.

 

RallyBaron  Samppasport