Carcom Oy  Ateho

Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)

  • 130 Vastauksia
  • 73888 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #120 : 23.02.2019, 17:43:13 »
Ja jos niin hyvä mäihä on käynyt että olet R lohkon löytänyt niin sitten tarkastelun kohde on 3. sylinteri koska ne halkesi pystysuunnassa pakosarjan puoleleta ylhäältä alas asti ja ne korjattiin putkittamalla.

No tuo lohko on aq250 maannut tallissa joitakin vuosia ja sitä ennen ollut auton moottorina.
Nyt on kaikki osat mitä mukana tuli tutkittavana saako mitä kasattua.

Ite meinasin vapari pitkäiskua sähköruiskulla ja veneeseen menossa.


Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #121 : 25.02.2019, 19:35:25 »
Mikäs toi EVO kone käytännössä on?

Tuossa uudenmallinen EVO lohko http://www.shopmotordesign.se/motorblock-10190-borr-matt-pi-135.html
ja tuossa EVO kannesta https://thegaragista.com/2013/02/03/autosport-international-2013-part-2-parts-and-components/asp13-27/

Harmi kun en löydä mistään valokuvaa niistä ensimmäisistä EVO lohkoista :-( 
Sen pystyi poraamaan 99.5mm tosin kestävyys ei ollut taattu.
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #122 : 25.02.2019, 19:41:57 »
No tuo lohko on aq250 maannut tallissa joitakin vuosia ja sitä ennen ollut auton moottorina.

Aika rohkeesti on 98mm vedetty  :o   
 
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Kankikari

  • Vieras
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #123 : 25.02.2019, 20:07:41 »
Aika rohkeesti on 98mm vedetty  :o   

On auton keulilta noston jälkee porattu ku nuo männät o käyttämättömät.

Mulle ehdotettiin lohkon betonointia vesipumpun alareunaan. Mutta voi kuulemma silti vetää sylinterit lämmettyään soikeeksi tai tynnyri malliin.

Iskua saa joko 98 tai 100mm riippuen kumpia kampia käyttää. Senverta on kampiakseli hierottu sivuun. Seon joko ruottista tai datsunista. Männät sopis hyvin vaparikäyttöön 100 iskulle tulee tasan dekille ja niissä on montut ja pienet venakolot.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2019, 20:38:40 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Pentahemmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #124 : 09.03.2019, 14:08:04 »
Vielä tohon J.Lunkkan viestiin. Minun lohko on vm. 1991, eikö tämän jo pitäisi olla 63 mm rungolla ? Tosin viellä pohdin asiaa, kun ACM ei mitään edelleenkään vastaa.

Poissa VolvoMees255

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #125 : 27.05.2019, 20:12:11 »
Itselle kyllä on acm vastannut nopeasti ja saanut vastauksen kaikkiin kysymyksiin, mistähän lie johtuu että joillekkin vastaavat ja joillekkin ei

Kankikari

  • Vieras
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #126 : 29.05.2019, 21:41:25 »
On auton keulilta noston jälkee porattu ku nuo männät o käyttämättömät.

Mulle ehdotettiin lohkon betonointia vesipumpun alareunaan. Mutta voi kuulemma silti vetää sylinterit lämmettyään soikeeksi tai tynnyri malliin.

Iskua saa joko 98 tai 100mm riippuen kumpia kampia käyttää. Senverta on kampiakseli hierottu sivuun. Seon joko ruottista tai datsunista. Männät sopis hyvin vaparikäyttöön 100 iskulle tulee tasan dekille ja niissä on montut ja pienet venakolot.

Tämäkin on jääny kokonaan vaille huomiota. Vierähti tovi hihnapyörää tehdessä jotta saa käyttää normaaleita apulaitetelineitä ja hihnalinjoja ei tarvi simmailla.

Lohkossa betonit ja kokonaan niputettu alakerta. Kansi on snurrattu ja täytetty joitakin vuosia sitten ja nokka-akseli laittamatta. Kannen epoksitäytteet pitäisi tarkistaa tai uudelleen valaa ? ? ? Penkkiin vien kesällä (vuosi?) josta lappujen kanssa suoraan myyntiin.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #127 : 25.07.2020, 20:11:34 »
Nyt kun kiinalaisia 86mm iskuisia valuakseleita on ollut markkinoilla pitemmän aikaa, niin onko kokemuksia/kuulopuheita niiden laadusta tai kestävyydestä? Olisi mielessä mietoon käyttisturbokoneeseen..

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #128 : 26.07.2020, 16:21:19 »
Nyt kun kiinalaisia 86mm iskuisia valuakseleita on ollut markkinoilla pitemmän aikaa, niin onko kokemuksia/kuulopuheita niiden laadusta tai kestävyydestä? Olisi mielessä mietoon käyttisturbokoneeseen..
Näistä kiinanakseleista oli juttua erään koneentekijän kanssa ja hänellä oli omassa kilpa-autossa 94,5mm iskulla sellainen eikä ollut ongelmaa vaikka tehoakin oli reippaammin.
Toki oli vaparikone. ACM:n akseli esim varmaankin samoja kiinalaisia eikä maksa kun noin 1100 euroa eli hinta/laatu mielestäni kohdallaan.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #129 : 03.08.2020, 22:34:57 »
Näistä kiinanakseleista oli juttua erään koneentekijän kanssa ja hänellä oli omassa kilpa-autossa 94,5mm iskulla sellainen eikä ollut ongelmaa vaikka tehoakin oli reippaammin.
Toki oli vaparikone. ACM:n akseli esim varmaankin samoja kiinalaisia eikä maksa kun noin 1100 euroa eli hinta/laatu mielestäni kohdallaan.

Tarkoitin siis 86mm VALUakselia, jota esim KL racing, kyrk motorsport jne myy. Hinta ~4000kr. Muistanko väärin mutta muutama vuosi sitten myös JuhaU kauppasi sellaisia?

Poissa Iiro.T

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #130 : 02.01.2021, 08:35:53 »
Onko kenelläkään kokemusta noista KL-Racingin 90mm takoakseleista? Ei tunnu omasta mielestä tuo 8000SEK mitenkään mahdottomalta hinnalta sellaisesta....

 

RallyBaron  Samppasport