140hp:n ohjelmointi taitaa tehdä autosta 170hp - version, joka on kuulemma tosiasiassa 177hp:n tehoinen. Tehon lisäys saadaan ohjelmoimalla kaasuläppä aukeamaan enemmän. Oma ohjelmoitiin aikoinaan BSR- ohjelmalla.
Tehoja tuli reilusti lisää, kun max. kierrokset nousivat reilusti. Päivittäisessä ajossa eroa ei ole, mutta kun pitää ohittaa, niin silloin automaattina kiertää reilut 6000rpm ja ottaa sen rivakasti.
Ei kyllä kaduttanut ohjelmointi, vaikka jonkun satasen maksoikin. Toki, monet pienetkin nykyautot on aika rivakoita ja Volvon 5-pyttyinen on jo aika iäkäs ja janoinen. Vääntö on kyllä hyvä ja moottori on kestävä. Ruostekaan ei ole vaivana ja ajaahan näillä tosi pitkään. Miksi ei siis vähän piristäisi konetta, kun se on kerta näin helpolla tehtävissä.