Autoracing  KL-varaosat

b230 huohotus

  • 35 Vastauksia
  • 20956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
b230 huohotus
« : 07.08.2012, 17:08:17 »
pyörittelin mielessäni ideoita kuinka saada b230ft huohotus paremmaksi. Tällä hetkellä vakiohuohotus ja puhaltaa jonkin verran painetta ku avaa öljykorkin. Onko kukaan kokeillut kampikammion pakottamista alipaineelle moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynmillä eli esimerkiksi takaiskuventtiilin asentamista turbon imupuolelle tulevaan letkuun joka mahdollistaa ilman virtauksen vain poispäin kampikammiosta? Tällöin moottori ei saisi korvausilmaa kampikammioon mutta saako se reilusti muutenkaan vakiopöntön kautta? kuinka muut ovat toteuttaneet nämä huohotukset?
760 '90 b230ft+m46

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #1 : 07.08.2012, 17:13:02 »
Pystyjakajan korkki pois, putki tilalle ja putken päähän "power filtteri" vaikkapa biltemasta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #2 : 07.08.2012, 17:50:35 »
Pystyjakajan korkki pois, putki tilalle ja putken päähän "power filtteri" vaikkapa biltemasta

Onko tätä kukaan koskaan kokeillut käytännössä?  ??? Mulla on menossa 940:seen alakerta jossa tuo jakajan reikä on auki tällä hetkellä. Siihen olisi helppo toteuttaa vielä mitä vaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

EVO8

  • Vieras
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #3 : 07.08.2012, 18:54:28 »
Onko tätä kukaan koskaan kokeillut käytännössä?  ??? Mulla on menossa 940:seen alakerta jossa tuo jakajan reikä on auki tällä hetkellä. Siihen olisi helppo toteuttaa vielä mitä vaan.

Mulla on vanhasta ilmastoinnin kuivaimesta tehty kerääjäpönttö jonka pohjasta menee jakajan reikään paluu. Vakio huohottimesta lähtevä letku on siirretty kerääjän kautta imupuolelle meneväksi niin että öljy ei pääse ahtimeen/cooleriin. Pieni kampikammion alipaine on eduksi öljyn paluulle turpolta sekä tehon kannalta.

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #4 : 07.08.2012, 19:12:07 »
joo tuohan vois toimia jos pitää alkuperäisen öljynerottimen jonka kautta alipaineella pakkotuulettaa. Ei oikein kiinnosta nuo ulkoilmaan vapaasti tohottavat ratkaisut. Nyt ongelmana on se että välyksetön ahdin vuotaa öljyä turbiinipuolelle matalan pakopaineen aikana eli tyhjäkäynmillä ja moottorijarrutuksessa vapaamman putkiston vaihdon jälkeen. öljynpaluu on tarkistettu ja nyt seuraavaksi tavoitteena saada laskettua kampikammion painetta näissä tilanteissa ja lähtökohtaisesti tuo vinokoneiden huohotus ei ole ehkä parhaiten suunniteltu eli jos sen saisi samalla toimimaan paremmin.
760 '90 b230ft+m46

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #5 : 07.08.2012, 19:34:00 »
Onko tätä kukaan koskaan kokeillut käytännössä?  ??? Mulla on menossa 940:seen alakerta jossa tuo jakajan reikä on auki tällä hetkellä. Siihen olisi helppo toteuttaa vielä mitä vaan.

On.





Putken sisällä on limittäin levyjä, jotka estävä öljyn roiskumisen ulos.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #6 : 07.08.2012, 19:38:20 »
On.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Putken sisällä on limittäin levyjä, jotka estävä öljyn roiskumisen ulos.

Kiitän erittäin kattavasta vastauksesta. -H- Täytyypi ruveta suunnittelemaan jotain vastaavaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #7 : 07.08.2012, 20:49:12 »
FAQ
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #8 : 09.02.2015, 16:10:52 »
tuntus sopivan tähän jatkoks.

kumpi vakio huohotin-pöntöistä olisi parempi?

tietääkseni on kahta mallia, pyöreä joka löytyy ilmeisesti kymppisarjasta ja kanttinen joita on näkynyt satasarjalaisissa
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Jonih

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #9 : 15.05.2016, 22:59:13 »
Jos väkertää tuohon pystyjakajan paikalle lisähuohotuksen, niin kannattaako laittaa takaiskuventtiili ettei kampikammioon tule korvausilmaa sitäkautta?

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #10 : 18.05.2016, 21:20:27 »
Kirjoittanut: Jonih
« : 15.05.2016, 22:59:13 »
"Jos väkertää tuohon pystyjakajan paikalle lisähuohotuksen, niin kannattaako laittaa takaiskuventtiili ettei kampikammioon tule korvausilmaa sitäkautta?"

Onko sulla Joni alipainetta kampikammiossa? Mikäli on niin takaisku on paikoillaan, muutoin ei.

Poissa Jonih

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #11 : 30.05.2016, 17:49:45 »
"Onko sulla Joni alipainetta kampikammiossa? Mikäli on niin takaisku on paikoillaan, muutoin ei."

Niin siis sitä tarkoitin että jos rakentaa lisähuohotuksen vakion tilalle, niin kannattaako laittaa siihen lisähuohotukseen takaiskuventtiili? Kun eikö sen huohotuksen liittämisen imupuolelle idea ole juuri se että sais alipainetta kampikammioon? Jos laittaa pystyjakajan paikalle vaan letkunpätkän ja powerfiltterin päähän niin vakiohuohotuksen tekemä alipaine ottaa korvausilman lisähuohotukselta jossei sitä takaiskua ole. Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty  :D

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #12 : 14.05.2017, 09:24:59 »
Onko jotain muita ideoita, kun käytössä on vielä, ja on varmaan jatkossakin tuo lohkojakaja? Onko merkittävää hyötyä lisätä huohotuslähtö kanteen? Jostain B2x moottoristahan se lähtö löytyy, mutta ilmeisesti tehtaalla todettu turhaksi b2x0 moottoreissa?

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #13 : 10.03.2019, 11:31:47 »
Olisi tarkoitus rakentaa huohotus kerääjäsäiliöön tällaisen lohkoon pultattavan laipan kanssa https://www.l-m-r.se/p/volvo/740-760/motordelar-48/olja-och-smorjning/adapter-vevhusventilation-an10-volvo-240-740-940-stal.html
Vanhassa huohotinpöntössä oleva paluuletkuhan kuuluu tällöin ottaa kokonaan pois?
Näin menin ainakin tekemään, kun sehän menee öljypinnan alle. ::)
« Viimeksi muokattu: 10.03.2019, 11:35:23 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #14 : 25.07.2019, 22:16:10 »
Olisi tarkoitus rakentaa huohotus kerääjäsäiliöön tällaisen lohkoon pultattavan laipan kanssa https://www.l-m-r.se/p/volvo/740-760/motordelar-48/olja-och-smorjning/adapter-vevhusventilation-an10-volvo-240-740-940-stal.html
Vanhassa huohotinpöntössä oleva paluuletkuhan kuuluu tällöin ottaa kokonaan pois?
Näin menin ainakin tekemään, kun sehän menee öljypinnan alle. ::)
Onko kukaan muu tehnyt tällä laipalla? Miten on toiminut? itsellä ongelma, että huohottaa suht reilusti kerääjäsäiliöön, joka on laippaa alempana. Mutta letkut kiertävät ylempää. Kone on 1000km ajettu.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

 

Autoracing  KL-varaosat