KL-varaosat  Race.fi

Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo

  • 737 Vastauksia
  • 251691 Lukukerrat

Zebe ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #391 : 07.01.2017, 20:53:28 »
Okei. Tuo on sähköhydraulinen ja normaalisti ottaa voimansa ihan mekaanisesti polkimelta. Tuohon on väsätty joku työsylinteri käyttämään tuota ja on nyt ymmärtääkseni periaatteessa yksipiirinen. Polkimella on oltava yksipiirinen pääsylinteri, joka ohjaa tuossa olevaa (varmaankin kytkimen) työsylinteriä.


edit. Näköjään just näin.


« Viimeksi muokattu: 07.01.2017, 20:56:44 kirjoittanut Kulmamies »

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #392 : 08.01.2017, 20:47:34 »
Jos olisi kahdella putkella oleva kytkimen työsylinteri, niin tuonhan periaatteessa pystyisi tehdä kun laittaisi polkimen päähän 2-piirisen jarrusylinterin ja sitten tehostimelta taas kaksipiirisellä sylinterillä eteenpäin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #393 : 10.01.2017, 14:14:56 »
sen verran nyt tullut tehtyä että laitettu "turbokone" paikalleen.. imusarjaa myös mallailin, vakioimusarja, josta otettu kaasuläppä pois. hieman joutuu lokaria muokkaamaan jotta saa mahtumaan putken imusarjan jatkoksi. kuvia tulee myöhemmin
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #394 : 10.01.2017, 18:45:11 »
Itsellä tuli kans ahdasta 740 korissa kun on vitoskone ja remmiahdin. Jätin tehostimen pois ja asensin pedalboxin.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #395 : 10.01.2017, 21:11:39 »
Tässä muutama kuva.

Eli kone keulilla..


Ahdasta tulee imusarjan kanssa.. Lokarista leikattu pieni pala nyt pois, mutta vaatii suuremman muokkauksen. Ajatus siis että mutkalla tuo kaasuläpän pois imusarjan ja lokarin välistä, väljemmille vesille.




Itsellä tuli kans ahdasta 740 korissa kun on vitoskone ja remmiahdin. Jätin tehostimen pois ja asensin pedalboxin.

Meneekös pedalboxilla leimasta? Kysäsin viimeks niin sano että tehostin täytyy olla muutoskatsastuksessa.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 21:21:28 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #396 : 21.01.2017, 20:26:36 »
Jarruasian oon antanut vielä olla. Tullut aika vähän nyt saatua aikaseksi, mutta jotakin pientä. Laipan tein imusarjaan jotta saa putkella tuotua kaasuläpän pois lokarin ahtaasta välistä. Myös kaasuläpälle tein laipan putkea varten. Töistä ostin välijäähdyttimen kun oli pari kappaletta hyllyssä. Justiinsa passelin kokoinen. Myös vanha imuputken reikä etupellissä pääsee käyttöön kun juuri oikeassa kohdassa cuulerin putki.  ::)

Muutama kuva ettei käy pitkäksi pelkkä lukeminen.














« Viimeksi muokattu: 21.01.2017, 20:29:26 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #397 : 21.01.2017, 20:57:58 »
Loppusyksystä selvittelin aika perusteellisesti pedalboxin leimakelpoisuutta eräässä 240 projektissa... Kolmen eri katsastusmiehen kanssa asiaa puitiin ja kaikki kyselivät trafin kantaa asiaan, valitettavasti varsin yksiselitteinen kielto asiaan tuli. kaikki nämä katsastajat ovat myös itse autoharrastajia ja lähtökohtaisesti suhtautuivat myönteisesti asiaan, mutta kun ei niin ei.

Toisaalta tämä ei tarkoita yhtään mitään, sillä vaikka laki ja asetukset ovat kaikkialla samat niin tulkinnat ja totaalinen tietämättömyys vaihtelee. Jossakin onnistuu mahdoton ja toisaalla ei edes mahdollinen ;D ;D Se on aina niin tuurissaan miten käy.


Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #398 : 21.01.2017, 22:46:05 »
Tuossa vähän aikaa sitten kysyin katsastusasemalta jossa viime vuodet käyttänyt katsastuksessa. Sanoi että jos vertailumallissa on jarrutehostin, niin sen on oltava.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #399 : 23.01.2017, 16:31:15 »
Tein laajan muutoskatsastuksen elokuussa. Moottori, voimansiirto, alusta jne. Pedalboxi oli paikalla. Otteeseen ei tainnut tulla asiasta mainintaa. Vuosikatsastus oli joulukuussa eikä silloinkaan mitään sanottu. Jarruvoimat oli kunnossa.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #400 : 08.02.2017, 13:46:45 »
Eilen tuli heräteostoksena ostettua JP Slotmagit 108 Jaolla. Kokoa on 15x6,5". Pienellä fiksauksella saa todella siistit  8)



Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #401 : 16.02.2017, 21:49:20 »
Tuli tuossa tehtyä väliputki,imusarjn ja kaasuläpän välille.. Ei ehkä paras ja hienoin ratkaisu, mutta lähes ainoa tätä imusarjaa käytettäessä koneen ollessa pystyasennossa. Kokeillaan ensiksi tällein ja jos ei toimi halutulla tavalla niin aletaan miettimään amw:n plenumia. Tästä jatketaan kun taas keretään.




Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #402 : 20.02.2017, 22:32:29 »
Muutoksia suunnitelmiin. Moottorinihjaukseksi ei tulekkaan ensiksi suunniteltu ja monien suosima Megasquirt, vaan hieman vähemmän Suomenmaalla käytetty DTA S60 Pro. Suhteellisen yksinkertainen käyttää kun pääsee jyvälle, mitä tiouoauossa selasin ohjaimen softaa koneella. Kytkentäkaaviokaan ei näyttänyt nopealla vilkaisulla järin monimutkaiselta. Ohjaimesta tehtiin tänään siis kaupat JuHaU:n kanssa, joten hänelle kiitokset kaupoista! Nyt vaan odottelemaan jos vaikka saapuisi loppuviikosta. Josko nyt projekti lähtisi etenemään paremmin.  ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #403 : 24.02.2017, 08:13:12 »
Nonii eilen posti toi tämmösen laatikon. Nyt vaan johtosarjojen ja muiden sähköjen tekemistä  8)


Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2194
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #404 : 28.02.2017, 21:43:23 »
Tuli tuossa täpättyä downpipe ja alotettua hukkaportin putkea. Hukkaportin laipaa läänsin 90 astetta, jotta putkea ei tarvitse vetää lokarin ja turbon ahtaasta välistä, vaan nyt tulee pakosarjan yläpuolelta. Downpipe on 3" ja hukkaportin putki sisältä 48mm. Imusarja luultavasti nyt tulee tuosta viime talvena aloitetusta, kuitenkin vielä sen verran muokattuna että runnereihin tulee mutkat joilla käännän joko ylös tai alas tuon painekotelon. Näin saan tilaa jarruhilppeille, jolle ei nyt ole kovin paljoa tilaa tuolla lokarin ja imusarjan välissä. Kuvien saattelemana jatketaan taas kun jotakin on tapahtunut.










Edit: ennen kuin joku sanoo, niin turbon öljynpaluu on alapuolelta!
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Ateho  Elekma