KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 297972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #45 : 17.08.2012, 20:15:12 »
Tarviikohan tuo ecu jotenkin tietoa auton latauksesta? siis eikös noissa väyläohjatuissa ole jo se äly että kun akun jännite on alhainen tappaa kaiken muun paitti antaa startata ja sitten kun alkaa lataamaan niin elo jatkuu... tai sitten mä vaan luulen väärin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #46 : 17.08.2012, 20:43:22 »
Tarviikohan tuo ecu jotenkin tietoa auton latauksesta? siis eikös noissa väyläohjatuissa ole jo se äly että kun akun jännite on alhainen tappaa kaiken muun paitti antaa startata ja sitten kun alkaa lataamaan niin elo jatkuu... tai sitten mä vaan luulen väärin.

En tiedä, mutta jotain tällaista voisi vaikka kuvitella, kun se johto sinne yksikölle menee. Olisihan se mahdollista rakentaa latausvalo toimimaan vaan akkujännitettä tarkkailemalla, eikä laturin herätejohtoa käyttämällä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #47 : 18.08.2012, 09:42:52 »
En tiedä, mutta jotain tällaista voisi vaikka kuvitella, kun se johto sinne yksikölle menee. Olisihan se mahdollista rakentaa latausvalo toimimaan vaan akkujännitettä tarkkailemalla, eikä laturin herätejohtoa käyttämällä.
Ei kai se ole vaikea rakentaa jos vertaa sitä tähän projektiin. Tekee vain kytkennän että valo syttyy jos jännite autossa putoaa riittävän alas.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #48 : 18.08.2012, 09:49:34 »
Laittaa volttimittarin, niin siitä sen sitten näkee lataako vai ei.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #49 : 18.08.2012, 20:29:27 »
Laittaa volttimittarin, niin siitä sen sitten näkee lataako vai ei.

Liian yksinkertaista :D


Tänään lähti 70:stä moottori. Vielä konehuoneen johtosarjat irti, niin sitten saakin tuupata elimenluovuttajan ulos ja ottaa talliin varsinaisen potilaan.


Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #51 : 18.08.2012, 22:18:54 »
tuosta vähän ohjeita ;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169372&p=1

Joo noita kuvia on tulut pari kertaa katseltua :)

Aika jännää oikeastaan, kun siinä näyttäisi olevan alkuperäisen kokoinen "säiliö" öljypohjassa ja kuitenkin kone on mahtunut paikalleen ilman, että ruiskutuspumppu ottaa rintapeltiin kiinni. Omien tutkimusten perusteella tulee tosi ahdasta, joten onkohan tuossa ruotsalaisen projektissa joku juttu, mitä en nyt juuri hoksaa?

The moose

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #52 : 18.08.2012, 22:37:41 »


eiks tästä kuvasta vois ottaa keskipisteen ku turbo on tolppaa keskellä ?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #53 : 19.08.2012, 01:25:45 »
Aika jännää oikeastaan, kun siinä näyttäisi olevan alkuperäisen kokoinen "säiliö" öljypohjassa ja kuitenkin kone on mahtunut paikalleen ilman, että ruiskutuspumppu ottaa rintapeltiin kiinni. Omien tutkimusten perusteella tulee tosi ahdasta, joten onkohan tuossa ruotsalaisen projektissa joku juttu, mitä en nyt juuri hoksaa?
"Jag har fått förlänga hållaren och staget till växelspaken 20mm för motorn kommer lite längre in i motorummet än orginal.

Koppling:
Orginal V70 -07 SAC tryckplatta med 940 stumm lamell"

Eli moottoria siirretty 20mm eteenpäin vakiosta, siksi varmaan kannen takapäässä oleva ruiskupumppu mahtuu.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #54 : 19.08.2012, 08:53:30 »
"Jag har fått förlänga hållaren och staget till växelspaken 20mm för motorn kommer lite längre in i motorummet än orginal.

Koppling:
Orginal V70 -07 SAC tryckplatta med 940 stumm lamell"

Eli moottoria siirretty 20mm eteenpäin vakiosta, siksi varmaan kannen takapäässä oleva ruiskupumppu mahtuu.

Tuntuu uskomattomalta. Onkohan 940 ja 960 rintapellit paljonkin erilaisia. Luulisi kyllä, että jos on eroja, niin 960:ssä olisi enemmän tilaa.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #55 : 19.08.2012, 12:33:46 »
Tuntuu uskomattomalta. Onkohan 940 ja 960 rintapellit paljonkin erilaisia. Luulisi kyllä, että jos on eroja, niin 960:ssä olisi enemmän tilaa.


Eikös sinulla ole pihassa molemmat mallit 940 ja 960 mistä verrata.. Eikös 960 ainakin konepelti ole pitempi, eli tulee siihen tuulilasin alle, liekkö sitten tuossa rintapellissä eroa...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #56 : 19.08.2012, 12:54:20 »
Tuntuu uskomattomalta. Onkohan 940 ja 960 rintapellit paljonkin erilaisia. Luulisi kyllä, että jos on eroja, niin 960:ssä olisi enemmän tilaa.

Pitkän ja lyhyen konepellin kanssa rintapelleissä on aika paljon eroja. Tutkailin näitä taannoin kun hankin pitkän pellin modatakseni sen omaan 940:iin. Homman torppas just tuo rintapellin ja saranoiden paikkojen erilaisuus. Käytännössä ois varmaan ollu helpoin vaihtaa koko rintapelti että projektista ois saanu asiallisen näköisen. Mulla on jossain vertailukuvia niistä pyyhkijäkoneiston -tilasta, siellä se erilaisuus näkyy selkeesti.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #57 : 19.08.2012, 16:01:00 »

Eikös sinulla ole pihassa molemmat mallit 940 ja 960 mistä verrata.. Eikös 960 ainakin konepelti ole pitempi, eli tulee siihen tuulilasin alle, liekkö sitten tuossa rintapellissä eroa...

Juu siinähän niitä on :)

Molempien konetilat on ihan saman kokoiset. Rintapelti hieman eri muotoinen, mutta toissan siitä keskeltä yhtä pitkiä. Mietin tuota ruotsalaisen kommenttia, että 2cm siirretty moottoria alkuperäisestä. Hänellä tuo auto oli alunperin D24:lla, jossa on jo valmiiksi laatikko edempänä, mitä bensaversioissa. Tilaa siis varmaan on riittävästi, mutta mun pitää vaan siirtää konetta enemmän, kuin tuo 2cm. Toisaalta paskaakos tässä arpomaan, kun kohta lähtee 960:stä kone, niin sittenpähän pääsee mittailemaan.

Äsken sain 70:n siihen malliin, että saa tuupata sen pihalle. Vielä ei tohdi kuitenkaan hävittää sitä, kun varmasti vielä jotain pikkujuttuja siitä tarvitaan. Yksi tarvittava osa ainakin on vielä tankissa oleva polttoainepumppu. Pitää lainata sellaista työkalua, että saa sen hassun muovimutterin tankista auki.

Mietiskelin myös, että jos ei kääntäisikään ahdinta "oikein päin" vaan antaisi sen olla tuolleen, että kompurakotelo osoittaa rintapeltiin päin. Saisi hienosti siihen päälle sen alkuperäisen lämpösuojapellin ja ei tarvitsisi muutella öljylinjoja. Ahtoputken ja ilmanputsarin imuputken saisi kulkemaan hienosti vierekkäin koneen kupeessa.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2012, 16:04:02 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7598
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #58 : 19.08.2012, 16:45:48 »
Pitää lainata sellaista työkalua, että saa sen hassun muovimutterin tankista auki.
Lattaan viillot rälläkällä päihäin, kääntää päät alas ja hitsaa hylsyn tai sopivan kannan kääntämistä varten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #59 : 19.08.2012, 18:07:37 »
Lattaan viillot rälläkällä päihäin, kääntää päät alas ja hitsaa hylsyn tai sopivan kannan kääntämistä varten.
Kyllä mulla ainakin S90 tankista lähti se muovimutteri ihan perinteisesti ISOLLA ruuvarilla ja kumivasaralla nuijjimalla auki, ei tarvii laikkaa antaa.

Spray silikooni tai crc/wb40 tms sinne ruittaa ennen liukastamaan "jengojen" väliin ni lähtee vielä helpommin. Tosin tietenkin tässä vanhakoppasessa on erilainen tankki kun S90, mutta muistaakseni ihan samanlainen "muovimutteri" siellä on, ettei tartte peltejä silpoa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy