KL-varaosat  Race.fi

S60 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 43090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #60 : 20.07.2012, 17:29:26 »
Onkos kellään tietoa mikä bensapumppu näissä on vakiona ja kuinka pitkälle riittää?
S60 T5

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #61 : 20.07.2012, 18:10:12 »
Useampi maininnut "käväisee" 1,5 barissa ja pitäisi käväistä kiihdyttäessä 1, 2, 3 ja rajoitin tulee vastaan ainakin T5.ssa neloseen saakka mutta 5.lla haaveissa.

Mitä tällä meinaat? Viime kesänä ajelin omalla 850 ihan kunnolla lappulattiassa. Mittari näytti jo päälle 260km/h 5. vaihteella ja tuli rajoitin vastaan. Pikkusen säikähdin että moottori leves ennenkun tajusin mitä tapahtu.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #62 : 14.05.2013, 08:16:23 »
mites näissä nokkien vaihtaminen? jos vaihtais 2,4l vaparin nokat t5seen?
(Että onko sama homma kuin x40 sarjassa että 2,0l vaparin nokat menee heittämällä t4/2,0t  paikalleen ja olis yhtä hyvä hyöty)?

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #63 : 14.05.2013, 21:47:25 »
mites näissä nokkien vaihtaminen? jos vaihtais 2,4l vaparin nokat t5seen?
(Että onko sama homma kuin x40 sarjassa että 2,0l vaparin nokat menee heittämällä t4/2,0t  paikalleen ja olis yhtä hyvä hyöty)?
Ei onnaa tai ei ainakaan parempaan suuntaan mee, selvittelin ite joskus samaa.
S60 T5

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #64 : 15.05.2013, 17:09:51 »
Kyllähän noita vaparin nokkia turbokoneeseen monet on laitellu ja itsellänikin olisi tarkoitus pian laitella. Vakio turbon nokat aika lievät, niin vaparin nokilla pitäisi saada paremmin paukkua ylärekisteriin?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #65 : 15.05.2013, 20:54:49 »
Kyllähän noita vaparin nokkia turbokoneeseen monet on laitellu ja itsellänikin olisi tarkoitus pian laitella. Vakio turbon nokat aika lievät, niin vaparin nokilla pitäisi saada paremmin paukkua ylärekisteriin?
Niin siis puhutaanko me nyt s60/v70n T5, vai puhutko nyt jostain muusta T5:sta?
S60 T5

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #66 : 16.05.2013, 16:01:17 »
Niin siis puhutaanko me nyt s60/v70n T5, vai puhutko nyt jostain muusta T5:sta?

Ohops nyt meni vähän pieleen. Olin vanhassa koneessa  :facepalm:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #67 : 05.11.2013, 16:18:12 »
Lainaan tätä topiccia.

Omassa T5:ssa on Mitsun T19 ahdin, BSR:n putkisto, isommat suuttimet, karalan ohjelma ja jotain muuta pientä.

Voimaa pitäisi lähteä n. 330hv, mutta ahdot nousevat maksimissaan vain 1.1 baariin. Onkohan nyt jossakin pientä vuotoa vai saako noilla ahdoilla tuon 300+ irti tuosta koneesta?
Osat ovat siis olleet kiinni kun ostin auton ja moottori kävi palasina heti kättelyssä. Auto vetää kyllä huimasti ja kulutuskin on siedettävä (7,9-8,9).

Terve!
Onko tässä T5:ssa myös BSR DP? Vai vaan catback?

Omaan T5 tuleva resepti on:
-19T
-R-suuttimet
-BSR catback
-Ohjelmointi

Onko näistä muutoksista kuinka paljon hyötyä ilman tuota dp:n vaihtoa? Päästäänkö yli 300hv:n ja kuinka paljon vai alkaako ahdistamaan? On vaan niin kalliita nuo DP:t, että pistää miettimään onko sijoituksen arvoisia  :-\
S60 T5 -01

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #68 : 05.11.2013, 16:22:11 »
Terve!
Onko tässä T5:ssa myös BSR DP? Vai vaan catback?

Omaan T5 tuleva resepti on:
-19T
-R-suuttimet
-BSR catback
-Ohjelmointi

Onko näistä muutoksista kuinka paljon hyötyä ilman tuota dp:n vaihtoa? Päästäänkö yli 300hv:n ja kuinka paljon vai alkaako ahdistamaan? On vaan niin kalliita nuo DP:t, että pistää miettimään onko sijoituksen arvoisia  :-\
Sun pitää sitten pitää ahdot aika alhaalla tai muuten vaan saada vääntöä vähän pois koneesta tai kanget menee varmasti mutkalle.

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #69 : 05.11.2013, 17:51:35 »
Sun pitää sitten pitää ahdot aika alhaalla tai muuten vaan saada vääntöä vähän pois koneesta tai kanget menee varmasti mutkalle.

Moottori on jo käytetty osissa ja löytyy H-profiilit ja takomännät  ;) Potentiaalia ois varmaan siis paljon enempäänkin, mutta minulle varmaan riittäisi se hieman reilu 300hv  :)

Halpoja downpipeja saa myös ehdotella.
S60 T5 -01

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #70 : 05.11.2013, 17:58:34 »
Moottori on jo käytetty osissa ja löytyy H-profiilit ja takomännät  ;) Potentiaalia ois varmaan siis paljon enempäänkin, mutta minulle varmaan riittäisi se hieman reilu 300hv  :)

Halpoja downpipeja saa myös ehdotella.
Hyvä..
Kyllä noilla pitäis sit 340-350hv tulla..
En kyl kirveelläkään muista oliko siihen autoon vaihdettu dp missä oli noi tehot ja täysin samat osat kun sulla.

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #71 : 06.11.2013, 16:06:35 »
Db ahistaa paljon näissä. Itellä ihan penkissä todettu dp:llä +11hp ja oisko ollu 30nm vakioahistimella.
19T vaati modausta et saa 340-350 teholuokat

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #72 : 06.11.2013, 16:19:38 »
Db ahistaa paljon näissä. Itellä ihan penkissä todettu dp:llä +11hp ja oisko ollu 30nm vakioahistimella.
19T vaati modausta et saa 340-350 teholuokat
No kl racingin ic oli viellä, mita en muistanut.
Ahdot varmaan siellä 1.5bar isommilla vaihteilla..

En nyt väitä, että kaikista saadaan se 340 pihalle, kun lykätään 19t kiinni.
Mahdollista se jokatapauksessa on, kun kaikki on kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013, 16:24:08 kirjoittanut Juzi »

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #73 : 06.11.2013, 16:36:10 »
No kl racingin ic oli viellä, mita en muistanut.
Ahdot varmaan siellä 1.5bar isommilla vaihteilla..

En nyt väitä, että kaikista saadaan se 340 pihalle, kun lykätään 19t kiinni.
Mahdollista se jokatapauksessa on, kun kaikki on kunnossa.
Tuntuu olevan hankalaa saada tolla R:n ahtimellakaan tota 350 irti vaikka on suurempi kun tuo 19T, niin vaatii sit jo melkein ihmeitä.
S60 T5

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #74 : 06.11.2013, 16:46:19 »
Tuntuu olevan hankalaa saada tolla R:n ahtimellakaan tota 350 irti vaikka on suurempi kun tuo 19T, niin vaatii sit jo melkein ihmeitä.
Eipä ne viimeset hevoset helpolla tulekkaan.
Mahdollista, että kanteen oli tehty jotain, koska itse en konetta tehnyt.
Karalan ohjelma ja penkittämä vehje oli.

 

Autoracing  KL-varaosat