Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: Lungo - 21.11.2018, 20:57:47
-
Vaihdoin väsyneet madallus-Eibachit KYBin vakiojousiin, ja nyt pitäis jostain löytää TUVit muutoskatsastukseen. Jousien myyjä Autonvaraosat24.fi ilmoitti, että
"Emme lähetä TÜv hyväksymis todistusta. Ole hyvä ja kirjoita meille, jos sinulla on muut kysymykset."
Ideoita? Auto on V70II, jos sillä on merkitystä.
-
Vaihdoin väsyneet madallus-Eibachit KYBin vakiojousiin, ja nyt pitäis jostain löytää TUVit muutoskatsastukseen. Jousien myyjä Autonvaraosat24.fi ilmoitti, että
"Emme lähetä TÜv hyväksymis todistusta. Ole hyvä ja kirjoita meille, jos sinulla on muut kysymykset."
Ideoita? Auto on V70II, jos sillä on merkitystä.
Pitääkö siis vakiojousiin palauttaessa tehdä muutoskatsastus? Kun muutoskatsastaa suuremmat vanteet niin saahan pienempiä edelleen käyttää. On tämä Suomi...
-
Jotenkin tuntuu erikoiselle, että muutettaessa vakioksi pitäisi jousista saada todistukset. Kysyisin todistustarvetta toiselta konttorilta. Pyöränsuuntauksen varmaankin vaativat kyllä ihan kuten madallusta muutostaessa.
Pitääkö siis vakiojousiin palauttaessa tehdä muutoskatsastus? Kun muutoskatsastaa suuremmat vanteet niin saahan pienempiä edelleen käyttää. On tämä Suomi...
Pitää. Ja pitää myös silloin jos vaihdetaan uudet samanlaiset madallusjouset vanhojen tilalle ;D
-
Pitää. Ja pitää myös silloin jos vaihdetaan uudet samanlaiset madallusjouset vanhojen tilalle ;D
:o :idiot2:
-
Jotenkin tuntuu erikoiselle, että muutettaessa vakioksi pitäisi jousista saada todistukset. Kysyisin todistustarvetta toiselta konttorilta. Pyöränsuuntauksen varmaankin vaativat kyllä ihan kuten madallusta muutostaessa.
Juu samaa mieltä, ja kokeilen tuota konttorin "kilpailuttamista". Suuntauslappu on kunnossa. Laitoin AVO24.fi:lle vielä kannustusmeilin paremmasta asiakaspalvelusta, katsotaan auttaako.
-
Aikoinaan omassa oli Eibachin 30mm madallus. Kertaakaan ei yksikään inssi kyselly (4krt katsastin) koska eivät edes tajunneen että autossa oli madallusjouset. Kannattaako edes mainita jos eivät kysele mitään katsastuksessa. Itse veisin muina miehinä katsastukseen ja sanoisin että tietääkseni pitäis olla normaalikorkudella kori jos kyselevät Sitten mittaa ja vertaa valmistajan korkeuteen.
Ja ei ollut rek.ilmoituksessa mitään merkintää ed.omistajankaan toimesta.
-
Kerran olen jousiasioista soittanut konttorille (vielä harrastusten kautta tuttu katsastusmies), kun erääseen 90-luvun alun kikottimeen oltiin vaihtamassa KONIn punaisia jousia, jotka olivat vakiot.
Tyly vastaus oli: "Kun se jousi ei alkuperäinen ole, niin pitäisi löytyä vastaavuustodistus". Periaatteessa olisi kelvannut, kun olisi vain hionut maalit pois ja ruostuttanut ne, asentanut alle ja ollut hiljaa. ::)
-
Oisko helpompi maalata mustaks?
-
Oisko helpompi maalata mustaks?
Kyllä.
-
Oisko helpompi maalata mustaks?
Sit lakkaa päälle ja pyörittelee hiekkakasas hetken et näyttää ruosteiselle.
-
Mä ajelin useamman vuoden Volvolla, missä oli otteessa 60/40 madallussarja tms. ja alla täysmittaset kuormajouset ja dieselin etuset. Eipä tuo kertaakaan leimuria tai ketään muutakaan kiinnostanut. Toki kannattaahan ne mahdollisuuksien puitteissa muutoskatsastaa.