Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 612865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #570 : 20.02.2016, 19:41:44 »
Mutta helpommallakin vois itsensä monesti päästää :idiot2:

Eilen maalari hiekkapuhalsi hitsatut paikat alustasta sekä takapyöränkaarien sisäreunat ja veti niihin epoksin päälle. Meinasin illalla laittaa kaarien vahvikelaput pohjaan, mutta auto olikin jo paikassa jossa ei kovin paljoa parane kipinöidä.

Tänään heppasin takaluukusta pesurin ja pyyhkijän reiät umpeen(tunink, tai sit ihan vaan turhuudet pois ja minimaalinen kevennys ;D), hioin muutamia pisteruostekohtia tuulilasin yläpuolelta sekä konepellin etureunasta ja kittailin niitä piiloon. Sitten seuraavaksi suojausta ja maalari veti tarvittaviin kohtiin hiontavärin päälle. Huomenna mm. ankaraa hiomista tiedossa ja niiden helman vesireikien poraus, mokomat on jääneet tekemättä vielä.
Ja jälleen sama paikka tarjoaa lisää kuvia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #571 : 21.02.2016, 21:49:10 »
Puoli päivää meni hinkatessa, helmojen vesireiätkin porasin.

Maalasi pyyhkäs värin pintaan iltasella ja päälle kolme kerrosta lakkaa. Saa olla viikon ihan rauhassa ennen kuin alan kasailemaan mitään kiinni ja parin viikon päästä vois ajatella pinnan viimeistelyä. Hyviä keinoja loppukiillotukseen? Vesihionta ~2000 paperilla tms.?

Sinällänsä menee hieman nurinkurisesti, että konehuoneen maalaus on vasta viimeisenä. Mutta aikataulu ei oikein antanut siihen hommaan myöden enää tässä vaiheessa kun siellä pitää operoida muutenkin ja sen voi maalata itsekin. Mahdolliset virheet ei sillä osastolla niin paljoa haittaa ::)
Kuvia "valmiista" tuotteesta.

« Viimeksi muokattu: 21.02.2016, 22:41:43 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #572 : 21.02.2016, 23:06:42 »
Tuli näyttely- tasoinen käyttely- auto maalaus? Hyvät pohjat maalarille, liekkö siinä salaisuus  ;) On siinä saanu hinkata rutosti, kovvoo hommoo  :buck2:

...näistä mitään oikeesti tiedä, mutta ollu siinä luulossa että vesihionta ois maaliin käypä mutta lakalle hienommat aineet, eli vaikka fareclan G- jotain ja myllytystä... Toivottavasti tähän joku kommentoi oikealla tiedolla.

Nyt joutuu laittamaan uudet valotkin, eihän sitä haalistuneita takavaloja uudenveroiseen autoon  :o

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #573 : 21.02.2016, 23:25:56 »
Ok pinta siinä on. Varmaan löytyy heittoja pellistä jostain vielä, mutta kohtuu suora koppa auttaa kummasti.

Kaikki ulkoiset osat on tietysti ehostettava tai vaihdettava maalipinnan vaatimalle tasolle. Saa siinäkin aikaa ja rahaa menemään ihan tarpeeksi. Yksi siisti pari on kirkasvilkkuisia takavaloja hyllyssä, mutta niin paljon pussihousut puristaa, ettei niitä pysty laittamaan vaan joutunee hommaamaan normaalit valot :idiot2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #574 : 21.02.2016, 23:29:02 »
Kyllä lakkapinta pitäisi saada nätiksi ihan myllytyksellä, siis kaikki tasainen pinta. Kunhan ei myllytä puhki :). Valumat yms höylällä (ulkonevat)ja vesihionnalla kuopat.
Tässähän taidettiin tehdä suoraan, ns valmistapintaa?

Muutaman vkon kun katselee maalipintaa, niin alkaa pistämään silmään poikkeavuudet.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #575 : 21.02.2016, 23:37:15 »
Ei siinä valumia ole selviä, mutta sileähän siitä pitäis saada tietysti. Sekä kaikki ylimääräiset hiput yms. pois.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #576 : 22.02.2016, 06:02:16 »
Todella komea väri! O0

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #577 : 22.02.2016, 10:06:40 »
Vesihionta, jos roskaa tai pahaa appelsiinia. Omasta ku muutama osa maalattiin ni joutu vähän roskia poistaa...hioin roskat 1500 -> 2000 ja sit 3000 koko kappaleen ja lopuks myllytys. Jos ois viitsiny ni ois voinu viel 6000 käydä läpi ennen myllytystä.

Myllytyksessä kannattaa tyystin unohtaa Farecla, nykysin on niiiin paljon parempiakin aineita. Pesukinnas foorumia lukemalla saa paljon vinkkejä aineiden ja laikkojen valintaan.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #578 : 22.02.2016, 12:14:32 »
Ja jos on hieman aplaripintaa niin se ei todellakaan lähde helposti pelkällä kiillotuksella niinkun jotkut taas näköjään sanoo.
Jos ei roskia tai valumia ole niin vaikka p3000 hioo ja sitten kiillottelee, jos on työlästä tuolla 3000 niin alottaa sitten p2000.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3473
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #579 : 22.02.2016, 19:02:52 »
Toi on hieno väri! Et kuitenkaan mädätyslistojen reikiä hitsannut umpeen, tarkoituksena välttää vetelyä vai oliko siinäkin pussihousut tiellä  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #580 : 22.02.2016, 21:57:13 »
Kävin katsomassa maalipintaa uudestaan nyt kun on ehtinyt asettua. Ei siinä kovin isompaa vikaa äkkiseltään ole ja kelpais hyvin itellekin, jos kyseessä ois joku muu kulkine. Pitää vaan saada se viimeinen silaus kun tekemään on alkanut. Kokeilen jonnekin keveimmällä tavalla ensin, jotta näkee mikä on tulos. Lisää hommaa tietää taas :buck2:

remes, tottahan toki listat menee takaisin paikoilleen. Ei kait vakiota voi muuttaa niin paljoa sentään ::)
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 21:59:24 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #581 : 24.02.2016, 19:17:27 »
Eilen kävin poistamassa suojapaperit ja laitoin uudet etupalat paikoilleen. Hyvin mahtuu palat olemaan ilman sovittamista, vaikka levy tosiaan on 2mm paksumpi kuin alunperin tuolla satulalla. Eikä tilanne vanteen suuntaan muuttunut juurikaan aiemmasta.

-00 lohko, eli viimeksi käytössä ollut, kävi tänään porauksessa ja tason oikaisussa Tammer Dieselillä Pieksämäellä. Hinnoittelu hieman sopivampi kuin työpaikan lähellä olevalla koneistamolla. Mieluummin maksaa porauksesta 30e/reikä kuin 80e ;D Hyvin sai vielä tutun kyydissä kulkemaan, niin ei tarvinnut itse ajella. 10-15 satkun väliin lähti tasosta tavaraa ja vitosen putki oli kuulemma hitusen alle tason, oisko jäänyt tehtaan jäljiltä jo.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #582 : 28.02.2016, 23:42:52 »
Eilen ja muutenkaan koko viikolla ei juuri saanut mitään aikaiseksi, tänään sentään jotain.

Laitoin kiveniskuteippiä takakaarien etupuoliskoihin, helman kulmaan oviaukkoihin ja vähän muuallekin. Kaarille tein kiinnikelaput, vääntelin pääkaaren, tein siihen alas poikkiputken ja mallasin sijoilleen. Tuulilasi laitettiin paikoilleen maalarin kanssa. Lasin ja korin väliin jäävä kolo täyttyy joustavalla liimamassalla. Olisin ostanut uudemmanmallin lasin jos myyjä ois löytänyt sen Pilkingtonin luettelosta. Tuossa hiljattain kuulin muualta, että kyllä se sieltä kuitenkin löytyy ja saakin :(
Ei tullu kuin kaksi kuvaa otettua.

Ja mitä valkealle kuuluu. No se on ollut liikennekäytöstäpoistossa edelleen. Kuukausi edellisestä lumenputsauksesta ja noin vähän on vaan tullut päälle:

Lievästi ollut välillä plussan puolella, niin lumet päässyt painumaakin hieman.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2016, 23:57:06 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #583 : 01.03.2016, 23:19:38 »
Aloitin konehuoneen operoinnin. Laikkasin oikeasta iskaritornista ruttuun hakatut kohdat pois ja laitoin uutta peltiä tilalle hieman vakiosta poikkeavaan muotoon. Josko nyt ois tilaa tarpeeksi touhuta. Turbon puolelle tuli kulma pyöräkotelon puolella olevan pellin takia, en halunnut sitä alkaa muuttamaan enemmälti. Kokonaisuudessaan kulmakohta on hieman kauempana turboa kuin aiemmin sisään hakattu pelti. Hitsasin kaikki tehtaan ja omilta jäljiltä olevat ylimääräiset ruuvinreiät umpeen sekä hioin ruosteita.
Kaksi kuvaa lisää edellisestä linkistä.

Konepelti olisikin pitänyt aloittaa koko projektissa ensimmäisenä. Sisäpuoli pitäisi hioa kokonaan pellille jos hyvän haluaa, eikä siitä silti saa hyvää. Ruoste pesiytynyt tukikehikon ja pintapellin väliin joissain kohdin ja parista paikkaa kehikko on ruostunut jo puhki. Hioin enimpiä ruosteita, huomenna lisää. Maali päälle ja kotelosuojaa väleihin jonka jälkeen kestää minkä kestää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #584 : 07.03.2016, 22:23:24 »
Foorumitauon aikana tuli puuhaitua konehuone pintamaaliin. Oikeanpuoleinen rintapellinpala kaipaa vielä mustaa maalia päälleen, ettei eroa alkuperäisestä.
Muutamia kuvia vaihtelun vuoksi täällä.

Aloitin koneen kasailua tänään katsomalla ja hiomalla männänrengasvälit, kasasin männät ja liitin veivit niihin. Muuten ihan kiva, mutta yksi ylimmäinen puristusrengas on ilmeisesti valmistusvikainen. Se kun on taipunut noin 90 asteen välein mutkalle. Ei oikein liiku kunnolla männässä paikallaan. Kuvista näkyy kohtuu hyvin millainen on tilanne ja otin jo yhteyttä maahantuojaan. Ensimmäisessä kuvassa näkyy miten renkaasta lähti pinnoitetta pois mutkakohdista hetken paikallaanpyörittelyn jälkeen. Ei muuten mitä, mutta viikonlopulla pitäis olla kone paikallaan :(
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Samppasport  Futurez