Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Alfred Kurki - 07.04.2011, 17:50:45
-
Ensimmäinen kilpiin saatu Volvo oli 2005 ostettu ja kunnostettu Amazon.vm64.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/P9250002.jpg)
Talveksi 2007-2008 käyttöautoksi tuli rakenneltua neliovinen Amazon vm.64.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/P9290002.jpg)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/PA240003.jpg)
Sitten iski PV kuume. Eli talvena 2008-2009 tuli kunnostettua Pv vm.64.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/peevelikeula.jpg)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvot.jpg)
Seuraava käyttöauto on ostettu, muttei vielä haettu. Siitä sitten myöhemmin.
Näistä ja muista projekteista voi lukea tarkemmin alfredkurki.blogspot.com (http://alfredkurki.blogspot.com)
-
S* nättiä on...
-
Siinä on kalusto kohillaan O0
-
Siinä on yksi taivaan lahja Suomalaiselle Volvo-harrastukselle. O0 Käsittämättömän hienoa jälkeä.
-
No johan on kalusto. :o
Muu Suomi kalpenee.
-
Uusi käyttöautoprojekti pihassa. Volvo 142 -74.
(http://1.bp.blogspot.com/-Fs_59wyiA-8/TbHVg_salnI/AAAAAAAADM8/7xvJu3kiaPM/s1600/volvo1.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/-oV8D1uZlRfY/TZDey17l99I/AAAAAAAADBk/eUnts1ma6sY/s1600/volvo1423.jpg)
Hitsattavaa eniten lokasuojan alla ja peräkontissa.
(http://1.bp.blogspot.com/-KUiCWOmXVkk/TbHT_CbJi4I/AAAAAAAADMM/GLyz-DgXiwU/s1600/volvo7.jpg)
Varaosa-auto -73.
(http://3.bp.blogspot.com/-bV0DDEJIE0E/TadDV2me2YI/AAAAAAAADFM/knGLcum7FvA/s1600/vara1423.jpg)
Toimintasuunnitelma on mahdollisimman nopeasti saada katsastettua ja sitten siistiä ulkoasua yhtenäisemmäksi.
-
Obama katsastettu tänään. Ei huomautuksia. Pakoputki ja renkaat pitää vaihtaa. Apusimpukassa oli väljää ja etulaakeri ei ollut enää ihan uudenveroinen.
(http://4.bp.blogspot.com/--hG-1UU7lcw/Tfel9fMl-JI/AAAAAAAADgM/l_01SZ45ssQ/s1600/oba2.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/-tIw7FL8HwY0/Tfel83LuZZI/AAAAAAAADgE/2BxwK2-_lTs/s1600/oba3.jpg)
-
Obaman maalaus sitten tuolla oikean etulokarin värillä, olisi oikein NAMU..
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volovo1.jpg)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volovo2.jpg)
Tämmönen väliprojekti. Hitsaus ja värinvaihto. Lisää kuvia blogissa.
-
Kaunista kalustoa! P>
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/obama.jpg)
Obaman talvihuoltoa.
Kansi vaihdettu. Ei enää haise pahalta. Tilalle tuli jälkikäynti.
Emännän ostama 'hauska' kyltti ja kattoteline suksineen asennettu. Jarruissa vielä ilmaa.
Seuraava Volvo projekti hommattu. 244 -81. Valkoinen. Kaveri lupasi toimittaa auton ensi kesänä pihalleni. Auto hitsattu ja jarruremppa tehty. Paukkupullolla korjailtau maalausta ja iskaritornit haperot. Ehjät osat kuuluu hintaan (0e) ja kuulemma kaikki Volvo osat mitkä löytyy hallilta.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvot.jpg)
No jopa on kalusto! Wau!
-
(http://1.bp.blogspot.com/-T6A5Bm-kBh0/Ts5hme1X17I/AAAAAAAAEjs/bbUQzCHovm8/s1600/volvo1.jpg)
Emännän Volvolle kävi hassusti. Onneksi kuski selvisi päänsäryllä.
-
Minkäs alle on ajettu kun näyttää keula olevan niinkuin litistynyt yläviistosta?
-
Emännän Volvolle kävi hassusti. Onneksi kuski selvisi päänsäryllä.
No tätilleppä tuppaa tapahtumaan. Onnex ei pahemmin käynyt. Terkkuja kuskillle.
-
Ei mennyt minkään alle. Emäntä lähti liikennevaloista suoraan niin kääntyvä tuli punaisilla eteen,
-
(http://3.bp.blogspot.com/--0hnJ7f8S3Y/TyGcuzjYJLI/AAAAAAAAFA4/rB0-QPGTBp0/s1600/P1260006.JPG)
Käytin Obamaa katsastusasemalla. Ei ollut vielä mikään kiire. Katsastus tämän kuun loppuun mennessä.
Katsastussetä löysi muutaman reiän pohjasta. Mun mielestä ne kuuluu sinne. Apusimpukan väljyys ei ollut kadonnut ja takavilkku ei suostunut toimimaan konttorilla.
-
Obama katsastettu tänään. Yksi reikä oli jäänyt paikkaamatta, muttei haitannut.
Tähän katsastukseen vaihdettu;
-jarrusatulat eteen
-jarruletkut oikealle puolelle
-lyhyet jarruputket sylinterissä, yksi muualle
-yläpallonivel vaihdettu (piti rälläköidä vanha hajalle, kun piti irrottaa ylätukivarsi hitsausten tieltä)
-vilkkupolttimo taakse
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo.jpg)
Uusi käyttis tuli pihaan tänään. Leimaa vuosi. Laatikko ääntää muilla vaihteilla paitsi nelosella ja pakilla. Ehjä vaihdelaatikko tuli mukana. Jarruremonttia tehty tämän vuoden katsastukseen.
Ajettu 350tkm. Ei vie öljyä. Vesipumppu tihkuttaa pikkasen.
Obama jää eläkkeelle ja yritän löytää hänelle uutta kotia.
-
Obamalla ajettu satunnaisesti kesän aikana. Kukaan ei kiinnostunut autosta niin jää itelle. Vaihdelaatikko olisi kelvannu ja siitä tarjottiinki 60 euroa.
Vaihdan jos innostun tavallisen laatikon ja paremman moottorin. Kohtalona mahdollisesti olla pojan ensimmäinen peltoauto. Jos jollain on kaaret 140:seen olen kiinnostunut ostamaan.
Kartanoon sain vihdoinkin vaihdettua laatikon. Ei yhtään liian aikaisin. Kytkinakselin laakerista oli puolet laakereista kadonnut.
Uusi laatikko oli 240:stä niin joutui vaihtamaan vaihdekeppi hässäkän, kytkinkopan ja varmuudeksi vaihdoin myös tukikumin kun oli erilainen.
Nyt laatikko on hiljainen mutta lataus katosi.
Ilmeisesti ajossakin ollessaan auto latasi huonosti kun välissä katosi tyhjäkäynti ja sammuili kaasullakin. Nyt akku täynnä virtaa toimii nätisti. Laturiin vaihdoin hiilet muttei vaikutusta. Uusi käytetty laturi hankintalistalla.
-
Tänään saatu Volvolle (740) vuodeksi ajolupa. Katsastukseen huollettu:
-pyörijä
-virranjakajan kansi
-tulpat
-imusarjan tiiviste (vanha vuoti)
-ilmanputsari
1. katsastus yritys pompsahti korkeisiin päästöihin (CO korkea kierroksilla) ja väljä raidetangon pään.
Tämän jälkeen huollettiin lisää:
-sytkä tarkistettu
-sytytysjohdot tarkistettu
-öljyt ja suodatin vaihdettu
-katalysaattori vaihdettu
-raidetangon pää ja alapallo vaihdettu
140 on nyt taivasalla odottamassa tulevaisuutta. Tarkotuksena on vaihtaa parempi moottori (nykyinen kuluttaa öljyä ja nesteitä), tavallinen vaihdelaatikko, ehjä etuakseli ja kaaret.
Jos jollain on ehjä vaihdelaatikko ja kardaani, etuakseli tai kelvolliset kaaret tarjoa (YV tai alfkurki@hotmail.com)!
Blogi vaatii nykyään kirjautumisen. Mikäli haluat päästä lukemaan blogia lähetä sähköpostia yllä olevaan osoitteeseen ja kerro haluavasi kutsun blogin lukijaksi.
-
Kappas enpä oo aiemmin huomannut tätä topikkia. Hetken kuvia katellessa tajusin että samalta kylältä oot :) komeeta kalustoa O0
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo1.jpg.html)
Tässä uusin tulokas. Hitsattu kauttaaltaan 13 vuotta sitten, hiekkapuhallettu ja pensselimaalattu. Säilytetty peltihallissa. 244DL -81.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo2.jpg.html)
Auto lähti käyntiin vanhoilla bensoilla. Haisi ristuksen pahalle eikä jaksanut toimia kuin tyhjäkäynnillä.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo3.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo3.jpg.html)
Hiekkapuhallettu ruosteet ja vedetty POR-15 päälle.
Auton sisusta homeessa ja osittain purettu. Lämppärin kenno vuosi niin vedin letkun suoraan lohkoon. Kuskin puoleinen etutolppa oli mädäntynyt. Vaihdoin toisen mutta tämä klonkottaa. Kun nykii renkaasta niin antaa jostain periksi. En kerennyt tutkimaan tarkemmin.
Jatkotoimista ei vielä varmuutta. Luultavasti kaaret sisälle ja jokkikseen pojalle.
142 odottaa edelleen ulkosäilytyksessä. Parempi etuakseli hommattu ja tavallinen vaihdelaatikko. Kardaani vielä puuttuu. Jarrut on hävinnyt.
745 on seisonnassa talven. Talvi ajetaan väärän merkkisellä.
Etupään kulmat on persiillään. Ne oli jo syksyllä tarkotus laittaa kuntoon, mutta oli niin paljon väljää, etteivät suostuneet säätämään. Vasemmalle pitää vaihtaa sisempi ja oikealle ulompi. Ja takalaakerit kuulemma jyristää.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo4.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo4.jpg.html)
745:Sta laiteltu katsastus kuntoon. Auraus säädetty. Pintapelleistä ja pohjasta ruosteita putsattu ja maalattu. Tästä tulee Racing Teamin huoltoauto, niin helpointa ja halvinta maalata raidat yli. Paikkamaalaus siististi omilla taidoilla mahdotonta ja ammattilaisen tekemänä ilmaiseen autoon liian kallista.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv8.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv8.jpg.html)
Tämmönen projekti haettu odottamaan inspiraatioa. Käy muttei pysähdy. Käyttöaikana hitsailtu tarvittavista paikoista. Suurimman osan saisi tehdä uudestaan. Mikäli haluaa hyvän pohja menee uusiksi. Poistettu rekisteristä -83.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv.jpg.html)
Pv kuume lisääntyy. Tämä elvytetään nopsasti kilpiin. Poistettu rekisteristä -75. Ovet huonot, takaluukun sarana murtunut, yksi hitsipaikka löytynyt, takakonttia korjattu lasikuidulla yhdestä kohtaa.
Jarrut aukaistu ja käy jotenkin. Kaasari tukossa. Jarruosat tulossa.
-
Kyllä noissa vanhuksissa on muodot jotain sydäntä hellivää. S*
Mites nuo aiemmin esitellyt? Vieläkö ne sulla on? Ovat niin perhanan komeita O0
-
Valkoinen Amazon on ollut meillä nyt 9 vuotta, eikä ole myynnissä (koskaan?)
4-oviseen Amazoniin tuli kyllästyminen ja valkonen Pv piti hävittää taloudellisista syistä.
142 odottaa inspiraatiota, 244 odottaa kaaria, sini/harmaa pv odottaa vuoroaan (nyt varaosa-autona valkoiselle ja 745 käyttiksenä (2000kg kärryn päällä oli ehkä vähä liikaa, ainakin ku kytkin luistaa. Paras meikän autoista ikinä!)
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv5.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv5.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv4.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv4.jpg.html)
Valkoista Pv:tä laitettu katsastuskuntoon. Tähän mennessä tehtyä:
-jarrut
-kaasari vaihdettu toimivaan
-käsijarrusta ja ryypystä poistettu viritykset ja muutettu alkuperäiseksi.
-vanteet hiekkapuhallettu sisäpuolelta ja maalattu POR-15:sta. Uudet kumet päällä.
-hitsuuteltu
-takaluukun murtunut sarana hitsattu kuntoon
-bensalinja puhdistettu
-tankista poistettu 40? vuotta vanhat bensat ja laitettu tuoreempaa tilalle
-uusi ilmanputsari
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv-1.jpg.html)
Tämän Pv:n kohtalo vielä auki. Löyty läheltä tommoset kivat vanteet ja 215 renkaat niin pakko oli sovitella. Jos auton rakentaisi noiden vanteiden luomien mielikuvien pohjalta?
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/obama1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/obama1.jpg.html)
Poika alkoi rakentamaan 142:sta. Innokkaasti on jaksanut purkaa ja olla apuna. Auton rakentaminen on hänen mukaan ihan percstä, mutta haluaa kuulemma päästä mahdollisimman pian ajamaan. Ensi kesänä mahdollisesti ajaa Rauman Ua:n järjestämään Piston Cuppia.
Imusarja/kaasari, peltipakosarja ja parempi alusta hommattuna.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/obamsu.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/obamsu.jpg.html)
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv1-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv1-1.jpg.html)
Lattiat hitsattu ja maalattu.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv2.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv5-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv5-1.jpg.html)
Ovet korjattu ja vedetty epoksi.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv6.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv6.jpg.html)
Moottoritilaa putsattu.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv4-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv4-1.jpg.html)
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/poto1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/poto1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/poto3.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/poto3.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/poto2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/poto2.jpg.html)
Pv meni säilöön keskeneräisenä. Hitsaukset tuli valmiiksi. Katsastukseen vielä sähköt, painelaakeri alkoi pitämään meteliä ja välitangon päät oli sökönä. Ajotuntuma muuttui paljon kun sääti aurauskulmat.
Tilalle tuli Obama (142 Volvo) Lattiassa on nyt enempi ehjää peltiä kuin reikiä. Kuskin puolelta takalattia ja sisähelma vielä tekemättä. Apukuskin puolelta joutuu vielä vetämään saumat umpeen. Hitsaaminen on helpompaa kun apupoika on montussa paineilman kanssa sammuttamassa liekkejä. Ei jaksa putsata massaa.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/etuvas1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/etuvas1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/takavas1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/takavas1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/etuoik1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/etuoik1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/etuoik2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/etuoik2.jpg.html)
Tämä pestynä ja käsiteltynä fosforihapolla. Koko lattia sai saman käsittelyn.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/takaoik1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/takaoik1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/takataka.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/takataka.jpg.html)
Mikäli koppa menee kilpakäyttöön, miten hyvin tämä takaseinä pitäisi tilkitä? Mitä jokkis-kaaret maksaa asennettuna? Ketkä täälä Satakunnassa niitä rakentelee?
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo1-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo1-1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo2-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo2-1.jpg.html)
Penkit paikoillaan. Ajettiin kotipihaan odottamaan tekniikan vaihtoa.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo3-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo3-1.jpg.html)
Tekniikan luovuttajaksi ostettu 145. Laatikosta ei löydy kuin kaksi vaihdetta. Myyjä kyllä lupasi, että liikkuu eteen ja taakse. Ei tainnu olla puhetta, että toiseen suuntaan pitää työntää.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo4-1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo4-1.jpg.html)
Moottori saatu käyntiin. Startti oli tainnut olla jossain merenpohjassa. Ihme, että solenoidi oli toimiva. Kaasarissa jotain häikkää. Käy nätisti, lähtee hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti puuttuu. Pitää tutkia tarkemmin kannattaako tätä moottoria käyttää. Ehjää kaasaria saa tarjota.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo5.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo5.jpg.html)
Seuraavaksi parempi tekniikka (moottori ja laatikko paikoilleen) sen jälkeen nämä 240:seen ostetut kaaret olisi tarkoitus sovitella tähän.
Nyt talliin ajettu 740:nen kytkinremppaa ja katsastushuoltoa varten.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/7451.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/7451.jpg.html)
-ruskeat raidat hiottu 1200 ja sitten 2000 vesihionnalla
-oranssit korosteraidat
-kytkinpaketti vaihdettu
-vesipumppu vaihdettu
-alapallo apukuskin puolelle vaihdettu
-katsastetaan kun on kesärengaskelit/kartingkausi alkaa
Seuraavaksi talliin Pv. Jatketaan siitä mihin viimeksi jäätiin.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv1_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv1_1.jpg.html)
Moottori pois painelaakerin vaihtoa varten.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv4_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv4_1.jpg.html)
Siistittynä.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv5_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv5_1.jpg.html)
Moottori siistittynä menossa takaisin.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv2_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv2_1.jpg.html)
Vaihdelaatikko siistittynä.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv6_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv6_1.jpg.html)
Takaisin.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv3_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv3_1.jpg.html)
Öljypohjassa oli jäykempää öljyä.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv7.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv7.jpg.html)
Alta.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv8_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv8_1.jpg.html)
Sisustan siistimistä.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv10.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv10.jpg.html)
Vanha virtalukko.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv9.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv9.jpg.html)
Startin releytys.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pv11.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pv11.jpg.html)
Tässä nyt.
Aluksi oi tarkoitus vaihtaa vain painelaakeri. Tilasin ja vaihdoin. Tarkistin kytkimen ja sekin meni vaihtoon. Jätin painelaakerin mikä oli tullut eka paikoilleen, niin se on luultavasti matalampi kuin entinen niin välivipua pitää säätää paljon pitemmäksi. Muutenhan se ei ole ongelma mutta kytkinkoppa alkaa tulemaan vastaan. Kytkin irrottaa, mutta tosi alhaalla.
Rakentelufilosofiana tässä autossa on, että osat mitkä irrotetaan niin putsataan ja kunnostetaan. Ulkoasu saa jäädä 'karuksi', sisustasta mahdollisimman siisti budjetin (olematon) rajoissa. Ajatuksena että auto rakennettaisiin 70-luvun puolessa välissä käyttöautoksi ja annettaisiin kymmenen vuotta vielä lisäaikaa.
Starttivirta laitettiin kiertämään releen kautta. Entinen virtalukko oli saanut ainakin liikaa lämpöä ja uusi tarvikelukko ei herätä luottamusta yhtään enempää.
-
Meni hermot ja tuuppasin romun suuliin odottamaan osia. Bensapumppu hajos, pyyhkijänmoottorista tuli savut pihalle, siirsin autoa metrin ajamalla ja unohdin ettei öljynpaineanturi ole paikoillaan, putsasin syyläriä sitruunahapolla->alkoi vuotamaan, kaasarista katkaisin tyhjäkäynnin säätöruuvin, toinen pyyhkijän varsi bashana, lämpötila-anturi vaihdettu (katkaisin vanhasta johdon). Hyvin menee. ***kele.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/myynti6uus.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/myynti6uus.jpg.html)
Leimattu 12.6.2015. Viimeksi leimattu 1974. Alkuperäiset kilvet oli vapaana.
Vaihdettuja osia, uudet:
-tuulilasi & tiiviste (n.150e)
-renkaat (n.250e)
-kytkinpaketti (n.150e)
-kojetaulun päällinen (n.250e)
-syyläri (n.300e)
-ylä-ja alatukivarsien kunnostus (n.400e)
-ilmanputsari
-töötti
-välitangon nivelet
-peilit
-jarrupääsylinteri&jarruvalokatkaisin
-jarrusylinterit
-kengät (missä vaati vaihtoa)
-pyyhkijänsulat
-käsijarruvaijerit
-potkupahvit
-jarruletkut ja putket (edessä)
-kytkinakselin suojakumi
-imu/pakosarjan tiiviste
-puskurin läpivientikumit
-vilkkurele
-virtalukko (tarvike)
-öljyt&suodatin
-jäähdytysneste ja jarruneste
Käyttetyjä, parempi kuntoisia osia:
-pyyhkijän moottori
-vilkkuviiksi
-etupenkit
-lämpöanturi
-öljynpaineanturi
-ryyppyvaijeri ja välikappale
-kaasari
-nopeusmittarin vaijeri
-ratti
-pyyhkijän varret
Tämä on myynnissä. Hintapyynti 4800e. Vaihdossa kelpaa uusi projekti (100/200, Amazon, Pv/Duett)
-
Pv edelleen tallissa. 2-3 tankillista tuli ajeltua. Kaasari? ja bensalinjat? vaatisi huomiota. Nykii tasakaasulla pienissä nopeuksissa ja vaatii pitkän startin kun on seisonnut viikon tai kauemmin.
740 katsastettu ja haettu pitkä leima (1/2017). Katsastuksessa maininnan sai reikä lattiassa, toimimaton pissapoika kuskinpuolella ja väljät koiranluut.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/vrcf2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/vrcf2.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/vrcf.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/vrcf.jpg.html)
-
Kerta kaikkiaan hienon näköistä harrastamista.
Jaksat näköjään urakalla pelastaa Volvoja ajokuntoon.
Hyvä kun näistä pidetään huolta, eikä työnnetä paaliin. :)
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/ti2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/ti2.jpg.html)
Obama jäi kesken kesällä. Nyt jatketaan. Etuakselin alta hitsattavaa, moottorin ja vaihdelaatikon asennus.
-
Toi puskurikyltti ;D ;D :D Ihan paras. Jotenkin kruunaa tuon commandopuskurin :2funny:
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba1.jpg.html)
Viimeiseen katsastukseen tehty hätäri.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba4.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba4.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba5.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba5.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba3.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba3.jpg.html)
Kuskinpuolikin vaati huomiota.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba6.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba6.jpg.html)
Vanhasta akselista siirtyi navat, levyt ja satulat tähän 'uuteen' etuakseliin.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/ke3vrcf_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/ke3vrcf_1.jpg.html)
Tekniikanvaihto valmis. Ennen oli b20:nen (koliseva ja kolmella käyvä) ja loikkari laatikko. Nyt 4 vaihteinen loota ja (turkulaisittain) korjattu B18. B20:stä otettu bensapumppu, imu/pakosarja, kaasari ja virranjakaja. Ainut viritys on kevennetty vauhtipyörä.
Pihassa testattu. Tuntuu toimivan ainakin paremmin kuin aiemmin.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/ke4vrcf2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/ke4vrcf2.jpg.html)
Voimaeläin. Vähä niinko Ferrarin orhi.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba2_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba2_1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/oba1_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/oba1_1.jpg.html)
Sisusta paikoillaan ja valmiina ajoon. Vielä puuttuu hätäkatkaisin, turvavyöt ja toinen penkki. Menee tälläisena niin kauan, että pojalla vauhti nousee niin paljon, että isää alkaa pelottamaan ja turvavyöt tuntuu hyvältä idealta.
Jos jollain on ylimääräisenä 6-pistevyöt (tai kahdet) ja penkki 180cm/100kg niin saa tarjota!
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo1_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo1_1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo2_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo2_1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/su3.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/su3.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/su4.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/su4.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/su7.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/su7.jpg.html)
Poika (11v) halusi autoon uuden värityksen. Lupasin maalata mikäli itse tekee pohjatyöt. Eilen autoin pohjatöissä ja tänään teippaamisessa.
Lailliset penkit ja vyöt on ostettu. Kun maali kuivuu, sitten päästään harjoittelemaan ajamista.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo1_2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo1_2.jpg.html)
Helmikuussa Amazoni oli hääautona.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pyrho3.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pyrho3.jpg.html)
Koeajo suoritettu. Kuski oli tyytyväinen.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/muoksobama.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/muoksobama.jpg.html)
Pojan kanssa tällä harjoiteltu. Aloitettiin vakiolla. Nyt muutettu etupää jäykemmäksi ja takapää paremmaksi.
Moottori vaihdettu kertaalleen, kun öljynpainevalo vilkutti tyhjäkäynnillä.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/kaaret.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/kaaret.jpg.html)
Seuraavaan projektiin haettu kaaret. Tähän tarvitsisin etulokasuojan lasikuituisen tilalle. Kori ei onneksi tarvitse peltitöitä lainkaan.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/maali5.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/maali5.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/maali7.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/maali7.jpg.html)
Kaaret odottaa edelleen asennusta, kun innostusin maalailemaan.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/kaare1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/kaare1.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/kaaret2.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/kaaret2.jpg.html)
Nyt olisi kaaret sisällä. Lattiaan laitoin samalla vaivalla uutta peltiä, kun hitsuuttelu on parhautta.
-
Vuokratalli pitää luovuttaa pois, niin PV jää keskeneräiseksi. Hitsaukset suurimmaksi osaksi tehty, tekniikka puuttuu.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/rallitus.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/rallitus.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/rallitus5.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/rallitus5.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/rallitus3.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/rallitus3.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/rallitus6.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/rallitus6.jpg.html)
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/pistoniface.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/pistoniface.jpg.html)
Uusi Volvo haettu. Kerrankin valmis ajoon. Ihanaa.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/69a.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/69a.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/69e.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/69e.jpg.html)
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/69b.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/69b.jpg.html)
69 Amazoni haettiin tänään. Ajo ja käyntikuntoinen. Laitoin tämän kaverille katsastuskuntoon vuonna 2011, mutta ei ikinä katsastettu. Pintapellit ottanut huonossa säilytyksessä itseensä.
Jarrut ei jumittanut ja moottori käy tasaisesti.
Koetauluun pilkottu isompi reikä leveälle radiolle ja sitten taivutettu pellistä korjauspala (ei ole hitsattu paikoilleen) pienelle radiolle.
Jos jollain on satakunnassa valkoinen ehjä ja hyvä valkoinen koetaulu, niin ostan.
PS:Tämä on myynnissä, että saataisiin rahoitettua roskapönttöautoja.
-
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/volvo_1.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/volvo_1.jpg.html)
Kaverilla oli omat autot remontissa, niin lainasi 740:stä. Kävi näyttämässä leimalla ja taas saa ajella.
(http://i240.photobucket.com/albums/ff44/ovlov64/piston7.jpg) (http://s240.photobucket.com/user/ovlov64/media/piston7.jpg.html)
Poika on maalaillu ja siistinyt Pistoni Volvoa. Nyt on menossa hytin putsaus ja maalaus.
-
(https://1.bp.blogspot.com/-ZWX64mum4Sk/XIUxWjuIDKI/AAAAAAAAYCw/VZ1j5kRJ0jANov7oBnXrUNb2bm-HoTqUQCLcBGAs/s1600/viikko10pv9.jpg)
(https://3.bp.blogspot.com/-TIbaMDaBTpQ/XIUxTo5WcSI/AAAAAAAAYCE/M4Of4eaO4Mg9o4PQpPaOIYR8wJ1GQlfiwCLcBGAs/s1600/viikko10pv10.jpg)
(https://1.bp.blogspot.com/-K2gB7HHpJ3k/XIUxTlmYbCI/AAAAAAAAYCI/wNEHRrPusi41cRQUPQPSTKR69MgKlqm4ACLcBGAs/s1600/viikko10pv11.jpg)
(https://1.bp.blogspot.com/-QrlN8fIrXtY/XIUxUoLjWBI/AAAAAAAAYCQ/NCH0ZZ6ujkMepz0B3A6CfM0EM2QJIOFAQCLcBGAs/s1600/viikko10pv12.jpg)
(https://2.bp.blogspot.com/-94ZPsG0YuCs/XI5-wKQNz-I/AAAAAAAAYEI/_8Vsfotp0yQHgdpAzGLm06q2qjXuuZxMwCLcBGAs/s1600/viikko114.jpg)
Tämmöstä nyt pojan kanssa rakenneltu. Autolla pitkä kilpailuhistoria. Ensimmäinen kisa ajettu vuonna 1987 Hyvinkään SM-kisoissa.
Hitsaukset hyvällä mallilla. Takalokasuojat oli kasassa ilmastointiteipillä. Etulokasuojat oli melkein yhtä lohduttomat.