Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari 18.05.2024, 22:09:50 »
ohhoh no nyt on työkalu. vähän kattelin niin 150-200 ois vissiin tuommonen mutta ei kyllä tarttis luultavasti tapella enää noiden kanssa sen jälkeen. jollain piikkausvehkeillä tota pitäis varmaan jyskyttää että lähtisi jos ei tota hommaa.

kiitoksia kaikille vastauksista! ei tämä paha murhe ole, mutta muutaman tunnin ähräämisen jälkeen sitä viimestään rupeaa miettimään vaihtoehtosia keinoja. jännästi tuo toinen puoli lähti ihan helposti vaikka oli huonommassa kunnossa muuten kaikin puolin.
22
Pitääpä tuo tutkia ja mahollisesti pistää tilaukseen. Tarvihtiko tuon vaihto-operaatiossa mitään erikoistyökaluja ja saako vaihettuu kompura paikallaan?
eipä tuossa muistaakseni mitään erikoista tarvinnut. mulla tietysti jo näillä km:llä on autotalli täynnä työkaluja vaikka mihin. mulla kävi niin, että jumiin mennyt laakeri sorvasi kompuran rungon laakerikaulaa niin, ettei mennyt akselit enää täysin kohdakkain shimmailusta huolimatta. kytkin purkaitui aina itsekseen muutaman sadan km jälkeen. eipä siinä muuta sitten kuin uusi kompressori ja freonit ulos-sisään. Eli kannatta nähdä vaivaa nyt, eikä vasta kansirempan ja kompuran vaihdon jälkee :)
23
Pitääpä tuo tutkia ja mahollisesti pistää tilaukseen. Tarvihtiko tuon vaihto-operaatiossa mitään erikoistyökaluja ja saako vaihettuu kompura paikallaan?
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Salminen 18.05.2024, 20:44:03 »
Niin tollasella työkalulla oon aina saanut vaihdettua helposti.

25
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 18.05.2024, 20:43:45 »
Joskus tullut vastaan niin juuttunut osa, että irroituksessa tarvittu paineilmatalttaa..
26
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari 18.05.2024, 20:35:56 »
koitin vähän tuollakin tapaa, mutta korvakkeet rupes vääntymään ja tuntui että alumiininen olkavarsi tuhoutuu jos kovin vääntää sitä vasten, kun se on aika ohutta siitä pulttien reikien kohdilta.. naputtelin korvakkeet takasin muotoonsa ja pistin pultit takaisin. leima tuli, mutta pallo on jo aika löysä, lähitulevaisuudessa pitää saada vaihdettua.

pitää ehkä koittaa jotenkin jarrulevyn alareunaa vasten jollain raudalla kammeta sitä ulos alatukivarresta tai jotain... onneksi nyt ei ihan heti tarvi tehdä. tai sitten vaan purkuautosta osia..

täytyy kyllä itekkin ehdottomasti laittaa kuparitahnat väliin uuteen palloon. nyt mietin että tulikohan laitettua tohon toiselle puolen mitään rasvoja kun sen kasailin...
27
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC60 haussa
« Uusin viesti kirjoittanut Pulmu57 18.05.2024, 20:12:51 »
Etuvedoissa vaihtui aiemmin tuo vitoskone pois VEA-moottorin tieltä ja siitä johtuu ilmoitettu pienempi kulutus. Nelivedothan on sitten korimallin loppuun asti vitoskoneella. Tuo 8-vaihteinen laatikko mikä uudemman koneen perässä on, on kyllä paljon fiksumpi käytökseltään, mutta pitäisi löytyä erittäin hyvällä huoltohistorialla oleva yksilö että uskaltaisin tuollaisen alkupään VEA-koneisen ostaa.
Hmm..luotettavuus edellä ois tarkoitus kuitenkin edetä eli tuo neliveto D4 saattais sittenkin olla viisaampi vaihtoehto ::)
28
Projektipäiväkirjat / Vs: Randsin 244 ikuisuusprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut oh850 18.05.2024, 20:04:43 »
Oho, on kyllä komea O0
29
On ollut vastaava tapaus. Moneenkin kertaan täällä valitettu 5-pyttysen dieselin huono jakopään remmisuoja:
- Kompressorin magn.kytkimen laakeri valmis n. 350kkm -> remmipyörän laakeri hukkaa kuulansa ja hihnapyörä jumiin, hihna suikaleina ja kumipuruina ns. siellätäällä.
-hihnan sulput menee sopivista raoista hammashihnakoteloon, jako sekaisin ja pytynkannesta alu-valusta paloja pois -> uusi kansi, uusiovanha n. tonnin luokkaa ja melkein toinen mokoma tilpehöörejä, l. 2kEUR aika lähellä kun ite tekee.
- eli kannattaa ainakin tarkastaa/tai jopa vaihtaa satasen kytkin nyt, eikä sitten myöhemmin.
30
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut vikki 18.05.2024, 19:21:52 »
Kannattaa testata PCV:n kunto. Ne usein tukkeutuvat.
Tässä lyhyt versio muovikäsine-testistä :
 https://www.youtube.com/watch?v=cFnt_yGhYj4
Tässä vähän enemmän aiheeseen liittyen :
 https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4
Noissa testattiin käsineen kanssa, mutta mikä hyvänsä muovikalvo kelpaa. Lämpöisenä terve moottori imee muovia sisään voimalla.
Tukkeutunut PCV tekee ylipainetta ja aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa, öljyvuodot mukaan lukien.
Kuulostaa yhteensattumalta, mutta eihän sitä tiedä mitä siellä on tapahtunut.


Mulla teki niin julmetun alipaineen, että öljytikkua ei saanut ylös ja vinkuna oli korvia vihlova. Onneksi niinpäin, että ei paiskannut öljyjä mäkeen. Eli voi myös tehdä joko yli-tai alipaineen, riippuen venttiilin asennosta. Itellä oli kaikki paikat karstaa täynnä. S80 2,4 bensa.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
KL-varaosat  Race.fi