Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: HembalanD - 26.06.2011, 15:26:38

Otsikko: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: HembalanD - 26.06.2011, 15:26:38
Heräteostoksena ostettu käyttöautoksi, talven yli leimaa ja sen jos sillä ajelis. "Pientä" laittoa näyttäs löytyvän, laitellaan kun keritään  :)

-90 B230F + AW71L, 239tkm mittarissa todellinen jotain 300tkm. Suht karvalakki vehje: lukkoperä, keskuslukitus, jotku lisävalot, ABS, CD vaihtaja  ;D

* Bensatankin laippa vuotaa jostakin päin
*"Bpumpun rele" ohitettu omilla kytkennöillä ("korjattu") 10 metriä puuhapiuhoja poistettu.....
* Putki hakkaa jonnekin runkoon, takapöntön kiinnitys näytti olevan vähän mitä sattuu..
* Laatikko kusee öljyt pihalle, ilmeisesti kartaanin stefa
* Mittaristo ei toiminut, (bensa ja nopeus/matka) korjattu  :)
* Nykyiset renkaat täristää kun ovat epätasapainossa, tasapainotukseen siis.
* Etuputkessa tais olla reikä  :o Vaihtoon siis jos siinä sellainen on..
* Oikeassa takaovessa ja takakyljessä ruttua (ei korjata)
* Keskuslukko ei toimi, syy?

Ja niitä kuvia:

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1327.jpg)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1328.jpg)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1331.jpg)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1334.jpg)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1336.jpg)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Veksi - 26.06.2011, 20:15:50
Mikä oli mittarissa vikana?

Saitko ees halvalla?
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 26.06.2011, 20:38:09
Mikä oli mittarissa vikana?

Saitko ees halvalla?
Kolvia näytettiin urakalla molemmille tauluille  ;)

Halvalla ja halvalla kun tuota vikalistaa alkaa katteleen  ;D
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Veksi - 26.06.2011, 20:53:54
Kaikenlaisia huijareita on liikkeellä. Pahimmat tulevat koti ovesta sisään
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 26.06.2011, 23:33:49
Kaikenlaisia huijareita on liikkeellä. Pahimmat tulevat koti ovesta sisään
  :2funny:
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 27.06.2011, 17:39:31
Päivän saldoa

*Keskuslukko korjattu, relehän se oli mäsänä.
*Etuputki ei ilmeisesti vuodakaan ainakaan pahasti kun en mitään kuullut/tuntenut nosturilla auto käynnissä
*Laatikon takapään stefa varmistettu vuotokohdaksi, ostoslistalle

Koitin saada jotain tolkkua tuohon erikoiseen tyhjäkäyntiin kun välillä meinaa kiivetä 1500rpm, putsasin tyhjäkäyntimoottoria ja öljysin sen, tuntui liikkuvan hyvin. Putsasin myös kaasuläpän öljytöhnästä ja säädin kaasuläppäsäätimen. Tulos = Nyt tyhjäkäynti on kokoajan 1500rpm  :facepalm: *tumppuun-> What's next?
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 27.06.2011, 20:33:23
Koitin saada jotain tolkkua tuohon erikoiseen tyhjäkäyntiin kun välillä meinaa kiivetä 1500rpm, putsasin tyhjäkäyntimoottoria ja öljysin sen, tuntui liikkuvan hyvin. Putsasin myös kaasuläpän öljytöhnästä ja säädin kaasuläppäsäätimen. Tulos = Nyt tyhjäkäynti on kokoajan 1500rpm  :facepalm: *tumppuun-> What's next?
Piti vielä mennä touhuumaan tuon tyhmäkäynnin kanssa talliin, lopulta hokasin että vaijerirulla jumitti kaasuläppää auki ja nyt kun putsasin paskat niin ilmeisesti päästi rakosesta ilmaa sen verran ohi  :) Nyt tippui sinne pikkusen reiluun tonniin niinkuin automaagin pitääkin?

Vahasin myös puolet katosta ja hohhoijaa huomena vois käydä ostamassa purnukan  :o

Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: InlineFour - 27.06.2011, 20:46:21
Kato Hemmo sähä aloit vahaa sitä vaik meinasit jotta jaksaako sitä  ;D
Hyvä että sait keskuslukon toimimaan, ja tyhjäkäynnin.

Oli kyllä ihan rahansa arvoinen peli kun kattomassa kävin.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: The moose - 27.06.2011, 20:52:52
Nyt tippui sinne pikkusen reiluun tonniin niinkuin automaagin pitääkin?



omassa on joku 800 tyhmäkäynti.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 27.06.2011, 20:54:18
omassa on joku 800 tyhmäkäynti.
Peellä?
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: The moose - 27.06.2011, 20:56:57
Peellä?

jep ja D ihan vähän alempi.  kolahtaa ikävästi yli tonnin rpm ku panee vaihdetta tupaan. imuvuoto siinä?  ei vikakoodia?
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 27.06.2011, 20:59:26
jep ja D ihan vähän alempi.  kolahtaa ikävästi yli tonnin rpm ku panee vaihdetta tupaan. imuvuoto siinä?  ei vikakoodia?
Ei vikakoodia ja koitin ruiskia tinneriruiskulla menemään eikä oikeen mittään löytyny.. Letkutkin näytti olevan ok  ::)

Niin ja tosiaan tuolla FAQ:ssa oli tuo sun rustaama ohje tyhjän säätöön, letkua tukkimalla ei saa käyntiä hirveesti tonnia alemmas, eli jostain se vuotaa varmaan vieläkin ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: The moose - 27.06.2011, 21:02:46
kaasuläpän pesu hammasharjalla ja bensalla auttanu tossa omassa. ja tyhjäkäynnin säädön ohjeen on toveri TVS rustannut ja hälle kunnia siitä  :hello: toimiva ohje.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 27.06.2011, 21:04:30
kaasuläpän pesu hammasharjalla ja bensalla auttanu tossa omassa. ja tyhjäkäynnin säädön ohjeen on toveri TVS rustannut ja hälle kunnia siitä  :hello: toimiva ohje.
Tuon juuri tänään tein ja oireet alako  ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: The moose - 27.06.2011, 21:06:43
:facepalm:
sit on varmaan joku roska jossai tai kiekkamittari näyttää vähä väärin ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: TVS - 27.06.2011, 21:33:09
Sitä perussäätöä voi joutua pelaamaan alaspäinkin jos on "yli-innokas" yksilö osunut kohdalle, automaatti tuntuu olevan innokkaampi käymään tyhjää kun manuaali. Ja tuo tomaatti käy vapaalla ihan yhtä lailla rauhakseen tyhjää kun oikeallakin laatikolla olevat, kepissä on tunnistus vaihteelle, ja boksi tietää, millon vaihde kytkeytyy. Kokeiles vielä ne tk-kärjet tarkistaa, ja sitten perussäätöä sopivasti pienemmälle. Tuon kepin tunnistusfeaturen voit helposti kokeilla, lähdet kevyesti kampeamaan keppiä N:ltä D:tä kohti, huomaat jossakin kohtaa että kone ottaa jonkun 150rpm lisää kierroksia, kun saat kepin sopivalle kohtaa(siten ettei vaihde vielä oikeasti kytkeydy).
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 28.06.2011, 14:09:03
Sitä perussäätöä voi joutua pelaamaan alaspäinkin jos on "yli-innokas" yksilö osunut kohdalle, automaatti tuntuu olevan innokkaampi käymään tyhjää kun manuaali. Ja tuo tomaatti käy vapaalla ihan yhtä lailla rauhakseen tyhjää kun oikeallakin laatikolla olevat, kepissä on tunnistus vaihteelle, ja boksi tietää, millon vaihde kytkeytyy. Kokeiles vielä ne tk-kärjet tarkistaa, ja sitten perussäätöä sopivasti pienemmälle. Tuon kepin tunnistusfeaturen voit helposti kokeilla, lähdet kevyesti kampeamaan keppiä N:ltä D:tä kohti, huomaat jossakin kohtaa että kone ottaa jonkun 150rpm lisää kierroksia, kun saat kepin sopivalle kohtaa(siten ettei vaihde vielä oikeasti kytkeydy).
Jos perussäädöllä meinaat kaasuläpän auki oloa (?) Niin koko läppä on nyt niin kiinni kuin vain voi  ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: TVS - 28.06.2011, 14:55:52
Sitäpä sitä. Paljonko käy kun tulppaat tyhmäkäyntiluistin letkun?
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 28.06.2011, 16:13:40
Sitäpä sitä. Paljonko käy kun tulppaat tyhmäkäyntiluistin letkun?
Ei muistaakseni hirveetä vaikutusta ollut, eli poksi koittaa säätää pienemmälle kokoajan? Jännä että käynti on tasaista eikä humppaa niinkuin vuotaisi jostain IMM ohi  ???
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: TVS - 28.06.2011, 18:02:18
Ei muistaakseni hirveetä vaikutusta ollut, eli poksi koittaa säätää pienemmälle kokoajan? Jännä että käynti on tasaista eikä humppaa niinkuin vuotaisi jostain IMM ohi  ???
No eihän sulla kaasuläppä voi kiinni olla jos tyhjäkäyntipiiri tulpattuna kone kerran käy. Osassa on säätö ollut niin tiukalla, että letku luttuun ja pata sammuu.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 28.06.2011, 19:32:58
No eihän sulla kaasuläppä voi kiinni olla jos tyhjäkäyntipiiri tulpattuna kone kerran käy. Osassa on säätö ollut niin tiukalla, että letku luttuun ja pata sammuu.
No sepä se kun on  ;D
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: InlineFour - 28.06.2011, 19:43:21
Jos oot varma et läppä kii, ja se tyhjäkäynnin, onhan varmasti oikea letku,
letku tukossa, niin jostain vuotaa ihan sohlona, eikä pitäis sitäpaitti oikein siinä tapauksessa toimiakkaan tuon
sähköruiskun ajossa kovin kunnolla.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 28.06.2011, 19:48:40
Jos oot varma et läppä kii, ja se tyhjäkäynnin, onhan varmasti oikea letku,
letku tukossa, niin jostain vuotaa ihan sohlona, eikä pitäis sitäpaitti oikein siinä tapauksessa toimiakkaan tuon
sähköruiskun ajossa kovin kunnolla.
Ellei vuoda IMM ohi, vaihtoehdot tosin jää vähiin, huohotus sydeemi, kaasuläppä ja idle  ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: TVS - 28.06.2011, 20:32:53
No sepä se kun on  ;D
Ei se ole, sulla on nyt väärä letku tulpattu tai kotelo uusintapurkailun tarpeessa.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 29.06.2011, 20:35:48
Ei se ole, sulla on nyt väärä letku tulpattu tai kotelo uusintapurkailun tarpeessa.
Koitan huomenna vielä tarkistaa kun muutakin huoltoa pellin alle.

Tänään otin peräkopan auki, tarkistaaksein lukon ja vaihtaakseni tiivisteen ja öljyt  :) Käkkärivaijeri olikin päässyt hapettumaan, oli aika lujassa  ;D Lukkohan sieltä löytyi, onko tuo nyt sitten se heittolukko,palalukko mikä lie?  ???

Ainiin, vanha öljy oli muuten punaista  ???

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1341.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/1.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1342.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1343.jpg)

Tiivistekin oli muuten aika lujassa  ;D Jos sitä huomenna öljy/tiiviste kauppaan ja kasaan päin.



Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: janne81 - 29.06.2011, 20:54:09
Joo tuo on se "liikkeellelähtölukko" Eaton G80. On sillä muitakin nimiä, mutta palalukko se ei ole vaan siellä on ihan kitkalevyt joita käsketään sillä painolla keskipakovoiman vaikutuksesta.

http://www.youtube.com/watch?v=tTGZOJQQBeE&feature=related
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 30.06.2011, 23:34:31
Jeps no sinne meni nyt Mobilube HD:t sisään ja ruuvit kiine eikä näyttäny pikku lenkin jälkeen tihuttavan. Pitää vielä pienet loppukirit tehdä ja tarkistaa ettei tihku  :)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1346.jpg)

Öljyä tosin meni 2 litraa vaikka perän tilavuus on 1.3 litraa. Siitä saamme syyttää tätä BILTEMAN öljyruuttaa joka vuotaa ihan sohlona liitoksistaan, kirosin tuon jo viime remontissa ja nyt se lenti romukoppaan..

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_1345.jpg)

Niin ja ilmanputsari vaihtui kans, samalla pesin kotelon, poistin lämminilmanoton ja koko venttiilihässäkän. Pitäs varmaan se "ram-air" tehdä niin tulis voimoo

http://www.youtube.com/watch?v=eqEpanWKByA
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 04.07.2011, 23:14:00
Mittarissa 239277

*Laatikon stefa vaihdettu, öljyt lisätty
*Öljyt (mobil super 3000 5w40) ja suodatin (volvo orig.) vaihdettu, katotaan pysyykö sisällä  :)
*Tulpat vaihrettu, NGK

* Etuputki taitaa sittenkin vuotaa. Vaihtoon.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Spoileri - 10.07.2011, 18:18:54
Eikös tollaseen perään pitäs olla jotain LS öljyä?

Ja OT, mutta onkos tää G80 nyt sama lukko, mitä on noissa retkuperä ysisatasissa?
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 10.07.2011, 20:34:05
Eikös tollaseen perään pitäs olla jotain LS öljyä?

Ja OT, mutta onkos tää G80 nyt sama lukko, mitä on noissa retkuperä ysisatasissa?
Niin, täällä sitä pohdittiin ja tähän päädyttiin.. Jos tuo tuolla toimii niin kai se on ok?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=996.msg136984#msg136984
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Spoileri - 11.07.2011, 19:06:42
Niin, täällä sitä pohdittiin ja tähän päädyttiin.. Jos tuo tuolla toimii niin kai se on ok?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=996.msg136984#msg136984

Noniinno. Jos jokin on varmaa, niin se, ettei tuo ole palalukko. Mutta jos se sillä raskaansarjan liukasteella rokkaa niin homma on siltä osin pihvi.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Veksi - 11.07.2011, 19:49:44
Kitkalevyt on sisällä ja tarvii sen lisäaineen jos käyttää normi hypoidi öljyä API GL-5
Castrolin öljyssä muistaakseni on tuo lisä aine valmiina

Oisit nyt samalla sahannut tuosta puntista palan pois kun kerran perä oli auki
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 11.07.2011, 20:55:58
Kitkalevyt on sisällä ja tarvii sen lisäaineen jos käyttää normi hypoidi öljyä API GL-5
Castrolin öljyssä muistaakseni on tuo lisä aine valmiina

Oisit nyt samalla sahannut tuosta puntista palan pois kun kerran perä oli auki
Sen puntin sahaamisen jätän siihen kun toi murikka vaihtuu toiseen autoon, öljyt mahdollisesti vielä vaihtoon.. perkele.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 22.07.2011, 19:03:38
Sen puntin sahaamisen jätän siihen kun toi murikka vaihtuu toiseen autoon, öljyt mahdollisesti vielä vaihtoon.. perkele.
Mobil Delvac Syntethic Gear oil LS 75w-90 ~1.5 litraa vaihdettu äsken perään. Kilometrit mittarissa 239404.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 28.07.2011, 22:13:31
Imusatsin tiiviste vaihtoon

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1378.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1379.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1381.jpg)

Hienoja jesseteipi-imuvuodon-yritys-korjauksiakin löytyi

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1382.jpg)

Huohotusletkut tulpattu, nyt laski tyhjäkäynti taas hieman mutta vieläkään ei laske sinne 500rpm kun tyhjäkäyntimoottorin letkun luttaa  ::)

Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 05.08.2011, 21:23:13
Alustaremppaa suoritettu kun keinuttaa nii maa perkuleesti että merisairaus iskee......

Taakse vaihoin raktorista ilmatäyttöiskarit (joista toinen mäsä, siis täyttöpuoli), varmaan vielä pitää vaihtaa raktorista myös farkun jouset tähän.

Eteen EVO1: 240 nesteiskarit, 2 kierrosta lyhennetyt vanhat ruosteiset jouset

-> tulos, navasta kaareen 31,5cm spoileri 12,5cm ja alin kohta koneen alla suojamuovi 7,5cm maahan  :facepalm:

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1410.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1413.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1414.jpg)

Kyllä siinä pohja paukku..  :hello:

EVO2: Noh ei muutakun keula ylös ja hommiin, kaivoin varastosta jämäkät hyväkuntoset vakiojouset langan paksuus 13,5mm ja tasan kierros pois ja eikun paikoilleen.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1416.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1417.jpg)

Ja hyvä tuli  :) Navasta kaareen 36,0cm spoileri 16,0cm ja alin kohta 12,0cm nyt kelpaa, ei höllää ja sopiva tähän raaseriin. Takapäälle vielä jotain tehdä.

Niin ja kulmathan siinä on vituillaan tietenkin eli ne säätää. 21mm vakaaja lentää paikoilleen eteen kun käyn hakemassa tukitangon ylähelat uudet.

Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: ^Ankkuli^ - 07.08.2011, 12:51:46
Muuten ihan siisti  S* mutta nakkaa nuo sumuvalonkuvatukset mäelle siitä  :o
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 07.08.2011, 12:56:09
Muuten ihan siisti  S* mutta nakkaa nuo sumuvalonkuvatukset mäelle siitä  :o
Elä nyt ite just pidän niistä  ;D Ja lisävalot ne vaan on ei sumarit. Vielä yks pornokuva:

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1423.jpg)

Omasta mielestä just täydellinen balanssi alustalla korkeuden suhteen
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: InlineFour - 07.08.2011, 13:11:15
Onks täs apparin kylki ottanu vähän osumaa vai oliko jo ostettaessa?
Vai hämääkö vaan kuva.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 07.08.2011, 13:34:22
Onks täs apparin kylki ottanu vähän osumaa vai oliko jo ostettaessa?
Vai hämääkö vaan kuva.
Oli ostaessa, takaovesta takavalolle asti kuhmuja ja naarmuja.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Huikkoster - 07.08.2011, 13:40:18
Ei tartte nostaa jousia kun laitat isompaa vannetta ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: janne81 - 07.08.2011, 21:53:35
Ei tartte nostaa jousia kun laitat isompaa vannetta ::)
Ei niitä tartte nostaa vaikka on kaaresta napaan 290mm, renkaista se on kiinni.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 08.08.2011, 17:24:01
Ei tartte nostaa jousia kun laitat isompaa vannetta ::)
Ei niitä tartte nostaa vaikka on kaaresta napaan 290mm, renkaista se on kiinni.
Riippuu missä ajaa. Käyttöauto
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 12.08.2011, 23:05:00
21mm vakaaja paikallaan, uusilla tukitankojen puslilla.

Kulmat on piirua vaille kohillaan.

Ainiin, tankin laippa vuotaa sittenkin, shit.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 17.08.2011, 12:07:38
Jakopääremontti tehty. Kiristin + hihna (gates), kampiakselin(payen) nokan ja väliakselin(eriks) stefat vaihdettu ja putsattu kaikki jakopään ympäriltä. Apulaitehihnat vaihdettu ehjempiin. Vanha hihna olikin jo aika halkeillut ja todella öljyinen, joku stefa ilmeisesti päästi ihan kohtuudella läpi.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1538.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1539.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1542.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1543.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1546.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1547.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1549.jpg)



Kilometrit 239851
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 15.09.2011, 09:32:10
Pari kuvatusta vain, takarenkaat vaihdettu 195/65/15.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1439.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1437.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1434.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1432.jpg)

Jälkikiristys tehty, kilometrit 240885.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Veksi - 15.09.2011, 12:40:43
Nuo kilometrit ei pidä paikkaansa
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 15.09.2011, 14:30:47
Ju ei. Tsek alotusviesti ;)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 09.10.2011, 22:00:17
Joopa joo, tullut ajeltua tällä nyt kun ysi meni purkuun, hyvin tuntuu kulkevan paitti

* Vie törkeenä ainetta (yli kympin matkassa)
* Tyhjäkäynti kuumana semmosen 1200... "2-3-1 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla" oli jääny muistiin.
* Etupäästä kovaa kolinaa, ilmeisesti raidetankon sisemmät päät entiset tai muuten tanko löysä, vaihdetaan ysistä tai raktorista koko tanko ja tutkitaan vanha
* Ohjaus jäykkä ja kampeaa sinne minne viimeksi menty, tuon syyn taidan tietääkin, jousia vaihtaessa taisi jäädä se pelti lätty jousen yläkumin päältä toiselta puolelta pois ;D

Taka pyörän kotelot tuli käytyä läpi tuossa joku aika sitten, samoin kuskin puolen helman etupää, sama homma vielä apparin puolelle ja massailla, ettei pääse läpi lahoamaan talven aikana.

Samoin tuo kulutus/tyhjäkäynti pitäisi saada kuntoon. Mitä lie seuraavaksi?

Ainiin, vanteet vaihtuivat.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/25092011163.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1465.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1467.jpg)



* Vie törkeenä ainetta (yli kympin matkassa)
* Tyhjäkäynti kuumana semmosen 1200... "2-3-1 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla" oli jääny muistiin.
Samoin tuo kulutus/tyhjäkäynti pitäisi saada kuntoon. Mitä lie seuraavaksi?
Jaahas, innostuin sitten vielä tuossa ja kävin tutkimassa pihtejen kanssa menoa. Tyhjäkäyntiletku luttuun niin kierrokset laski jonnekin tonniin - ei hyvä. Kokeilin sitten vierestä huohotuspurkin alipaine letkua ja kas, sama juttu laski tonniin kierrokset --> Letku poikki ja tulpat päihin. Vieläkin jäi käynti sinne reiluun tonniin ja puristelin letkut läpi ja suihkuttelin paikkoja, imusarjan tiiviste näytti ihan pikkusen vuotavan mutta ei vaikutusta käyntinopeuteen, kiristin mutterit kuitenkin. Katoin sitten vielä kaasuläpän säädön 3. kertaan ja tsoijoi käynti laski niin alas kun haluaa, säätö sopivaks ja nyt mulla on toimiva 800rpm tyhjäkäynti!!  :pomo:

Pakopuolella kuulostaa olevan jossain vuoto, veikkaisin 4 pyttyä kun siinä on vain toinen pinnapultti käytössä ja sekin on niin lyhyt ettei saa kunnolla kiristettyä  :-\ Se tarvii vielä pakoputki kitin kanssa käydä läpi, samoin etuputken liitos.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Huikkoster - 10.10.2011, 04:24:41
Jos riittävästi vuotaa pakosarjasta, lambda saa happea ja rikastaa seosta. ::)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 10.10.2011, 08:55:05
Jos riittävästi vuotaa pakosarjasta, lambda saa happea ja rikastaa seosta. ::)
Näimpä, tarvii harkita vaihtokantta.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 14.10.2011, 08:58:50
Kiristin pakosarjan pultteja vielä ihan pikkasen, ei enää ainakaan konttoriin kuulu pakovuotoja.

Puhaltimen moottorin vaihdoin raktorista kun vanha meinasi hirttää kiinni.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 01.11.2011, 09:20:40
Näimpä, tarvii harkita vaihtokantta.
530 Kansi haettu, odottaa käsittelyä (puhdistelu, välykset, ym rasvailu ja tarkistus)

Tarviis tilailla tiivisteet, kannentiiviste, nokan stefa, venttiilikopantiiviste, pakosarjantiivisteet, vesipumpun tiiviste, imusarjantiiviste, nuo ainakin. Mietinnässä on vielä sipaseisko kannesta siivun pois, liekö mitään vaikutusta mihinkään?

Kilometrejä tullut nyt pari tuhatta ja öljyt on vielä ihan kuin uudet  :o Jossain välissä sain lisätä melkein litran öljyä, tosin ei se sitä ole minnekään tiputtanut eikä myöskään nyt vienyt joten taisi olla öljyvaihdon jäliltä tikun alarajassa. Tuli sillä käytyä etelänaapurissakin 600km lenkki päivässä ja hyvinhän tuokin sujui, mitä nyt tulomatkalla rupes kardaani/etupyörän ripustus tms lopottamaan puolessa välissä mutta ei kyllä ole enää kuulunut, mikä lie olisko ollut vaikutusta kun kontti täynnä ilolientä  ;D Ainetta reissulla meni semmonen ~8,5 suurispiirtein yhteensä, kaupungiajoa sai jurrata helsingissä ja tallinnassa kuitenkin jonkin verran.

Tyhjäkäynti meinaa kuumana käynnistäessä tipahtaa pariksi sekunniksi tonne 500rpm, ei sammu kuitenkaan, meniköhän se kaasuläpän säätö liian tiukille..

Bensatankin laipan vaihdoin aiemmin, noh se vuoti vieläkin. Kattelin sit sitä niin oli jäänyt lähtöletkun liitos vuotamaan, siihen pari uutta klemmaria ja nyt pitää. Samoin oli se tankin iso mutteri jäänyt löysälle, hakkasin sen kiinni niin nyt on aika tiivis. Kovasti kun koria keinuttaa niin vielä se jostain tihkuu eli ei täyteen uskalla tankata mutta esim. 30l ainetta tankkiin niin pysähtyessä ei enää aine haise :)

Niin ja vaihdoin tähän viikonloppuna deekusta putkistonkin, onko se nyt sitten 2,25 vai 2,5" kuitenkin etuputkesta taaksepäin, eli katti tais unohtua välistä, pienen hitsuu muokkauksen sai tehdä väliputkeen niin parani. Eikä koputa enää pohjaankaan käynnistäessä. Vetoihin tuli kyllä ihan huomattava muutos....

Takakontin humppalaatikonkin tein uuden, käytännöllisemmän mallin mikä menee sinne hattuhyllyn alle hyvin. Tuli just jämäkkä ei tarvi sitoa kiinni kun pysyy purituksissa sopivasti.

Edelleen vaivaa etupään kolinat ja kokoajan pahenee  :-\ Raidetanko on ihan tuntuvasti jo ainakin oikealta välyksellinen, sisäpäästään. Tuntuu että jotain muutakin siellä on välyksellistä kun kun ratissakaan ei tunnu oikein mitään klappia.

Niin ja sekin vielä että oli iskarirempasta jäänyt jousien yläkumien päältä jäänyt ne peltilätkät pois  ;D Ei ihme että oli jäykkä ohjaus ja kampes aina toiseen suuntaan  ;D Noh tolpat auki ja pellit väliin, samalla rasvasin yläpään laakerit hyväks ja perhana että tuli hyvä ohjaus nyt kyllä kelpaa  8)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_1529.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_1558.jpg)


Jatketaampa näillä sitten taas.....
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Veksi - 01.11.2011, 11:37:43
Sehän rupesi kulkemaan melko pienellä aineella. Viime talvena meni ainakin tuplasti tuo 8,5litraa lyhyellä työmatkalla. Taisi tankinlaippa vuotaa ihan huolella
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 01.11.2011, 11:49:07
Sehän rupesi kulkemaan melko pienellä aineella. Viime talvena meni ainakin tuplasti tuo 8,5litraa lyhyellä työmatkalla. Taisi tankinlaippa vuotaa ihan huolella
Onhan nuita muitakin virityksiä tullut tehtyä, etuputki + tiivisteet, imuvuodot, tankkilaippa jne. Kyllä tuo kylärallissa yli 10 menee.
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 06.11.2011, 22:00:41
Vaihdoin tähän deekusta sähköikkunat, ovipahvit, peilit ja niiden säädöt & lämmityksen. Kyllä nyt taas kelpaa :)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1618.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1622.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1623.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1624.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1625.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1626.jpg)

Vedin sit tän ramair systeeminkin, heti tuli 50hv

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1629.jpg)


Kuskin ikkunassa jännä homma, kun vetää alaspäin niin about puolivälissä ikäänkuin tökkää johonkin, matka kuitenkin jatkuu mutta mutta  ???

Sellaisen homman huomannu, et yleensä lähtee olisko 4 tai 5 puristuksella käyntiin, joka kerta samalla rykäsyllä. Paitti nyt kun oli sulake"rasia" irti ja vänkäilin, niin lähti heti ekalla puristuksella käymään. Tänään käytin YKK anturin irti ja putsasin, oli aika puhdas jo valmiiksi. Samalla virranjakajan putsasin. Näiden jälkeen lähti taas ekalla puristuksella käymään, seuraava startti sai taas hankuuttaa sen 4-5 puristusta  ???
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 19.11.2011, 11:01:19
Keulaan vähän ilmettä niin erottuu massasta  8) Samoin nuo rumat dragot pois ja alessiota tilalle:

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1650.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1648.jpg)


Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 24.11.2011, 09:25:42
Vaivasi tuo pakosarjan 4 pytyn pinnapulttien katkonaisuus niin kovasti, että piti välttämättä vaihtaa sitten koko kansi. Samalla vaihtui tiivisteet ja venttiilinvaimennin kumit laitoin uudet. Venttiilinvarrenkumitkin ostin mutta muistin vasta liian myöhään että unohtui vaihtaa, seurataan tilannetta, eikös nuo saa jälkeenkinpäin vaihdettua?

Samassa urakassa vaihtui sitten VX nokka paikalleen myös, venttiilivälykset oli 0.30-0.40 kaikissa, tarkastusarvon sisällä. Uusi kansi oli 530, B200K:n päältä joten imusarjan vesireiät piti tukkia, samoin EGR reiät ja molempiin survastiin kuusiokolopultit.

Laitan vielä noi välykset tähän:
1->8: 0.35, 0.30, 0.40, 0.35, 0.40, 0.30, 0.40, 0.30

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1645.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1374.jpg)

Jäähdytysnesteet vaihtuivat myös samalla uusiin litkuihin kun vanhat tyhjennettiin.

Lähti sitten käyntiin heti ihan normaalisti, tosin kävi vain kolmella. Olin rikkonut virranjakajan kannen siirtäessä sitä vanhasta kannesta uuteen niin epäilin tietenkin vian olevan siinä, hain uuden kannen ja pyörijän ja vika ei poistunut, tulppia vaihdeltiin myös ja ei vaikutusta. Rupesin siinä sitten kattelemaan niin olikin nelosen ruiskun liitin irti  :2funny: Se kiinni ja kas kummaa käynti tasaantui. Koneesta tuli muuten aika kovasti kierrosherkempi ja kyllä muutti vetoja ihan erilaisiksi, pienen pieni vääntöhäviö ehkä havaittavissa (ei edes juuri huomaa) kun turbiinilukolla vedättää.

Tarvii laittaa vielä kuva konehuoneesta uuden kannen kanssa, vaan saman näkönenpä se on kuin ennenkin.. Näillä jatketaan taas :)

Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 05.01.2012, 09:37:44
Perus huoltoa tehty:

- Bensasuodatin vaihdettu oli aika ruosteinen liekö orggis, meno puolelta tuli roskaa aika hienosti kun bensoja kaateli.
- Tulpat vaihdettu (suljettiin pois vaihtoehto tyhjäkäynnin nytkähtämiselle)
- Vasen etujarrulevy (oikea vaihtu jo aiemmin)
- Etujarrupalat kaikki, oli vasemmalla pikkasta vaille loppu, samalla huomattu että 3/4 satulan männän suojakumista heikossa hapessa, vaihtoon?
- "Ram air" sai lähteä tai ainakin se haitariletku, ilmanputsarikotelo täynnä vettä
- Konehuoneen maadotuksia ja liittimiä vähän rassailtu

Kilometrit 246450


Sit laitoin volvoon tollasen kiinalaisen kello/voltti/sisä- ja ulkolämpömittarin

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1447.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1448.jpg)

Niin ja tosiaan oli tässä pari viikkoa tällaiset xenoneilla varustetut lisävalot

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1400.jpg)

....kunnes vekslatessani tiukassa paikassa pamautin vasurin puolen valon johonkin juurakkoon ja tuhannen säpäleiks, tällähetkellä originel kynttilät vain keulilla. (Tähän tulee muutos)


Edelleen ongelmana että käynnistäessä lämpöisenä tyhjäkäynti nytkähtää pariksi sekunniksi sinne 400-600rpm. Jos käynnistää kaasun kanssa ja pitelee kaasulla kierrokset vaikka 10s siellä 1500rpm ja päästää tyhjäkäynnille niin taas tekee sen humppauksen. Tekee tuon siis aina vain kerran käynnistyksen jälkeen. Johtuako nokasta? Boksista? Alan jo epäillä ECUAa/jotain virta vikaa, ECU tähän on jo kerran vaihdettu.

Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 13.01.2012, 09:10:26
Tuo humppaus ilmeisesti loppui, säädin kaasuläpän perussäädön kohdilleen, oli aiemmin päässyt niin kiinni kun vaan voi  :)

Vaihdoin tähän nyt kokeeksi B230FB ECU:n, peräisin manuaalista ja näköjään käy ihan normaalisti myös maagiin. Tehonlisäystä en kyllä huomannut  ;D Bpumpun releen sain "normaalimallin" käyttöön, kun boksi on ehjä ja osaa maadottaa tuon releen..

Pari talvista kuvaa:

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1479.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1481.jpg)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: Okko - 13.01.2012, 13:37:58
Takapyörillä on ainakin tilaa pyöriä  O0
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 13.01.2012, 21:52:17
Juu siellä on farkun jouset ja takana on hieman pienemmät kumit 185/65 niin näyttääkin vähän tyhjältä, ite tykkään että perä on ylhäällä :)
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 13.02.2012, 17:52:11
Nonni täällä on nyt tapahtunu sellasta että yritetty tuota järjetöntä bensan kulutusta minimoida. Ensiksi vaihtui lambda NGK yleismalliin, ei oikein mitään vaikutusta. Puolan hain myös uuden mutta siihen ei ole löydetty vielä sopivaa johtoa niin kokeilu on jäänyt tekemättä.

Tyhjäkäynti on lievää viisarin heilumista, yläkierroksilla ei voimaa sen enempää mitä alhaallakaan ja bensaa menee vaikka kuinka pihistää sen 13-14l/100km vaikka ajaa about 80-20 suhteella maantie-kaupunki. Niin ja ilman kylmäkäynnistyksiä. Suutinrelettä ja sytkäpäätettä vaihdeltu, ei vaikutusta.

Tuossa pakkasten tultua rupesi ilmaantumaan entistä pahemmin vanhan starttimoottorin heikkous, pyöritti todella hitaasti vaikka akussa virtaa olikin, ilmeisesti oma vastus niin suuri että syö kaiken virran. Vaihdoin tallista purkustartin mallia suora ja starttasi hienosti vaan sittempä alkoi se vitt*ilu. Solenoidi sanoo vaan naks eikä anna virtaa itse startille pyörittää. Muutaman kerran sain napauttamalla toimimaan mutta sitten lopetti kokonaan. Ei muutakun tallille ja startti turbosta irti ja tähän, oli kyljessä huoltotarrakin eli joskus huollettu ja turbossa toiminut aina. Toimihan se tässäkin seuraavaan aamuun kunnes taas naks naks vaan ja sama vika. Startin 13mm muttereista kun antaa hyppyvirtaa solenoidin ohi niin hienosti starttaa. Tarvii varmaan hakea uusi solenoidi tai koko startti kun jaksaa vaan vitt*illa  >:( Startin johdotukset tarvii kans tsekata ja kokeilla vaikka toisillakin. Erikoiselta vaan tuntuu kun hyppyvirtaa antamalla virta tulee ihan samaa reittiä  ::)

Startti jumppaa tehdessä sitten huomasin että koneenperästä tiputtelee öljyä ja aika rajustikin. Äkkiä tsekkaan loota ja kone ja molemmissa öljyt hyvillä korkeuksilla, enempää tarkastelematta varasin itelleni ajan huoltoon tiivisteiden vaihtoon, kampuran stefa uusiks siis. Maanantaina muistaakseni auto pukeille ja lootaa irrottelemaan, puolet purettua tajuan että tihkuva öljy on punaista ja haisee jollekin muulle kuin moottoriöljylle  >:( Soittelin varaosaputkia läpi eikä uutta etupään stefaa saanut enää edes siniseltä, mielenkiinto ei yltänyt etsiskelemään mittojen kanssa uutta stefaa joten vaihtoehdot olivat:

1) Romut takas kasaan ja ajetaan leimalle/niin kauan kun kestää
2) Tallista M47 ja toivotaan bensankulutuksen laskua samalla.

Tuli sitten valittua nro. 2 eli silmälaakeri ja painelaakeri hakemaan hopi hopi ja romuja talliin. Vaihtoon menikin roppakaupalla osia mutta lauantai aamuna oli auto ajossa taas. Kytkimeksi tuli joku tallista löytynyt asetelma mutta tuntuu aika raskaalle vaijerikytkimellä joten epäilisin olevan jotain muuta kuin B200K astelma.. Kattotaan miten pitää. Alakierroksille tuli vääntöä kyllä ihan hurjasti lisää, aw osaa ne hukata jonnekin  ;D Kattotaan miten alkaa asettumaan vehkeet, perän varmaan joudun vaihtamaan lähiaikoina kun on maatin perä, 100 vauhissa kierrokset 3000rpm, eikös lambdasäätö lopu 2850rpm? Eli kyllä menovesi maistuu.

Eläkkeelle
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1467-1.jpg)

Tyhjää
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1466.jpg)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1472.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_1473.jpg)

Bensson kulutukseen tuo swappi ei kyllä ainakaan vielä vaikuttanut yhtään, vaikka YKK anturikin on puhdas öljykylvyn sijaan. Päin vastoin taisi vaa nousta.. 11.50l kun ottaa 98E niin 80km kohdalla pääsee jo taas tankille  ::) Ehdotuksia?

Jaa niin puhdistelin mää etu umpiotkin, ei suurta vaikutusta mutta paljon kirkkaammalta näyttävät heijastimetkin. Samalla kuitenkin löytyi keino millä omia valoja parantaa. Akulta 14.3v ja lampun kannasta 12.3v  ::)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/04022012216.jpg)

Kilometrit 248080
Otsikko: Vs: 740 Käyttöautonna
Kirjoitti: HembalanD - 21.03.2012, 09:04:11
Jaahas, viinalla läträilty menemään raakana ja hyvin on toiminu. Leima alkaa olla ehtoo puolella joten eiköhän laiteta purkuun  :2funny:
Otsikko: Vs: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: HembalanD - 08.01.2014, 23:50:52
Leima loppu joo ja purettiinkin osittain, loksut läks maailmalle, keulasta valot ja semmoset, mittaristo, penkit ja jottain tilpehööriä.

Oli vähän piharaktorin virkaa toimittamassa toissa kesän. Toki ennen leiman loppumista piti ruuvata kemppi-akseli alle ja käydä sulattamassa kumia, kehnostihan se pyöri kun LH ja viina, ei natsannu laihalla kävi ja puutumista havaittavissa.

Tuli talvi -13 ja alkoi kutkuttaa miten hyvä talviauto tämä aikoinaan oli, ei siinä auttanut kun metsästää hiljalleen puuttuvat osat ja joskus talven loppupuolella leima haettiin lähes huomautuksetta.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/gdrg_zps26d6f224.jpg)

Kesällä ajeltiin satunnaisesti, mitä kummallisimmilla "lookeilla"

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2064_zps371cd2fc.jpg)

Kunnes tuli jokin hurja hullaannus että tämänkin laitoksen pohja on laitettava talvikäyttismallille eli öljyä ja rankasti pohjaan. Ekana pesut..

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/3_zps80b69f9a.jpg)

Samalla koputeltiin kaikki mätäpaikat pois, paikattiin ja suojattiin.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2114_zpsbb74d418.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2115_zps156c3159.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2176_zps12b700a0.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2182_zps1fe32217.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2149_zps8905cf1d.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2171_zpseb32bb24.jpg)

Siinä sitten samoilla lämpösillä innostuin vielä helmanvaihtohommiinkin

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2201_zps97a80038.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2220_zps6066b9d4.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2279_zpsa6c009a4.jpg)

Vetokoukkukin siinä entrattiin

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2122_zps4727b5c1.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2125_zps1852248c.jpg)

Ja eikun mömmöä pohjaan

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2309_zps0cadff44.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2313_zps3981a9c3.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2317_zpsf01237c7.jpg)

Saatiin se vihdoin jaloilleenkin

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2327_zpsbec3eba0.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2326_zps46e2822f.jpg)

Sitten alkoikin satelemaan osia

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2071_zpsa2539d4f.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2167_zpsc00eb5cf.jpg)

Ja kohta olikin homma selvä

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/Mega/IMG_2038_zps9483be3f.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/Mega/IMG_2150_zpsd963912e.jpg)

Valotkin tuli releytettyä, umpiot puhdistettua ja polttimot uusittua. Muutos oli vähintäänkin positiivinen.


Leima tälle vuodellekin tuli haettua eilen. Ajellaan ajellaan.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/11122013737_zpse3387403.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2757_zps4311ca82.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2756_zpsaabd4e5f.jpg)


Otsikko: Vs: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: janne81 - 09.01.2014, 05:28:48
Olin jo että jes, paaliin  S* Mutta nii vaan pelasti vielä.
Paljon imee viinaa?
Otsikko: Vs: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: HembalanD - 09.01.2014, 07:06:53
Olin jo että jes, paaliin  S* Mutta nii vaan pelasti vielä.
Paljon imee viinaa?
Liikaa. Tosin eipä ole tullut oikein ajettuakaan kuin nurkkapyörittelyä niin paha sanoa.
Otsikko: Vs: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: HembalanD - 17.03.2014, 07:37:20
Tossa tullu tähänkin väkerreltyä kaikennäköistä, mm. turbomallin jarrut odottelis asennusta.

Sähköflekti tuli laiteltua..

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2616_zpse59cae9e.jpg)

Isompaa putkistoa rakenneltu, öljylämpömittari asenneltu..

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2637_zpsc0d65842.jpg)

Ja muuten vaan räpsitty kuvia kesävanteilla  ::)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/DSC_0009JPG_zps43185a18.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/DSC_0013JPG_zps8f7f9f72.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/DSC_0010JPG_zpsbe42877e.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_2644_zpsfa05e3d0.jpg)


Sen kummempia suunnitelmia ei tämän suhteen taida enää ollakaan, peräöljyt pitäisi vaihtaa, samoin laatikon öljyt ja takapään stefa. Takaspoileri asentaa. Mittareita vähän viritellä lisää ja siistiä mutta ei mitään kummallista.

Tällä hetkellä auto onkin seisonnassa, kai sillä tarvii tossa kesällä käydä välillä hurjastelemassa mutta käyttöauton virkaa hoitaa toiset biilit tästä eteenpäin  ;)

Otsikko: Vs: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: HembalanD - 26.10.2014, 16:46:23
... mm. turbomallin jarrut odottelis asennusta....

Hetken odottelivatkin joo..

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141001_192837_zpsf4cbc533.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141022_165657_zps8a22027f.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141022_193111_zps912da9d4.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141022_194019_zps04a22b70.jpg)

Elikkäst, 280mm isommat ABSin jarrut täysin huolletuilla satuloilla, uudet letkut(bosch), palat (bosch), kannakeraudat puhallettu & maalattu, liukutapit putsattu&voideltu huolella. Levyt tähän tuli vielä mallia käytetyt, toistaiseksi nyt ainakin..

Muutoksen huomaa..


Kuin myös tuo spoileri ehti ihan muutaman kuukauden vaan komistaa pannuhuoneen nurkkaa.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141005_145712_zps34bb9d51.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141006_175430_zps387568de.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/20141023_171302_zps54ff2e24.jpg)

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3069_zps133d81be.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3068_zpsb9766eab.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3067_zps99b7f89a.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3070_zpsc179c6ac.jpg)

Kylläpä loksujen värieron huomaa pahasti  :-[ Noh.. osa kerrallaanhan noita tässä on tullut maalailtua  ::)
Otsikko: Vs: 740 Talvikäyttiksenä
Kirjoitti: HembalanD - 19.12.2014, 20:54:10
Nojoo. Spartan lockeri lähti maailmalle kun Truetrac kuume iski ja kuukauden päivät siinä akselin hävityksestä tilauksineen jenkeistä sitten meni ja tänään palasi Volvo maankamaralle. -588 ja 3.73 välityksellä tuli kasattua tuo 1031 akseli. Öljyksi Teboilin Hypoid 80w-90, pitää vielä pienen ajon jälkeen vaihtaa mutta liekö merkitystä laittaisiko nuo samat vai sitten synteettisen mallin eli Hypoid 75w90. Akselin pinta sai löpö-öljy ruiskutuksen jälkeen öljy-terva-massa seoksen päällensä.

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3109_zps7d282d9c.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3131_zps884f896a.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3137_zpsd369820f.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3145_zpsdda9ce0c.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3160_zps9343cd74.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG_3161_zps6d2fcd9a.jpg)
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/740%20red/IMG-20141219-WA0016_zps7609c1f5.jpg)

Hyvin tuntui toimivan ilman sivuääniä ja sivulle tarjosi mitä nyt kesäkumeilla pääsi vähän suhistelemaan...  :sundaydriver: