Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: -Hans - 09.10.2013, 20:03:18

Otsikko: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 09.10.2013, 20:03:18
Tuli hommattua projektiksi 360 -87 b200k moottorilla, mittarilukema 140tkm ja koriltaan todella hyväkuntoinen.
Moottoriksi tulee b230fk öljyruiskullinen lohko hoonattuna,uusilla männänrekailla,laakereilla ja tiivisteillä, h-profiilin kierokangilla ja kantena 530 jota on hieman siistitty sekä venttiilit läpätty josta tarkoitus kutkutella hieman lisää hevosia.
Alusta ja voimansiirto on tarkoitus päivittää paremmalle tasolle.
Korista ruosteiden kunnostus ja turvakaaret jossakin välissä tarkoitus rakennella hyttiin.
 
Moottori:
B230fk lohko öljyruiskuilla
Eagle h-profiilin kanget
Fk:n männät uusilla renkailla
530 kansi hieman siistittynä kuplan venttiilijousilla
K-nokka+ säädettävä nokkapyörä
Plenum imusatsi 70mm kaasuläpällä
Pulssisarja
Turbosmartin kopiohukkis 50mm
Holset hx40 super

Voimansiirto:
Pottapyörä kevennettynä
SRE -763+ 4 lapanen jousittamaton sintteri

Alusta: ?

Polttoaineensyöttö:
2x 044 kopiopumppuja
Jaz 46l turvatankki
Bensalinja 1/2 aluputki (n.an8)
Aem bensapaineensäädin
E85 tulee polttoaineeksi

Moottorinohjaus:
ATdriveboard 4bar map anturilla
4kpl gm ls2 puolat
Prosport laajakaista

Osia hommaamatta:
suuttimet
bensakisko
bensansuodatin
säädettävä np
pakoputkitarvikkeeet
ahtoputkisto

Laatikon siirto eteen on käynyt myös mielessä, mutta alkuun mennään vakiolla ja vaihdetaan kun hajoaa. Laittakaa ideoita  alustasta miten kannattais tehdä päivitys ja suuttimista, sais riittää tulevaisuutta ajatellen sinne +450hp

Fk:n mäntien kestävyys mietityttää, paljonko noilla uskaltaa ottaa tehoja irti?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: volsse360 - 09.10.2013, 20:31:51
Heti tuli mieleen että kahdesta asiasta tulee olemaan hirveä vääntö, katsastus ja voimansiirto. :D mutta kuulostaa mielenkiintoiselta ;) onne projektiin! :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: petes - 09.10.2013, 21:45:46
Laatikon siirto eteen ei sitten ole mikään pikkuhomma enkä ole vielä semmoista 360 toimivana nähnyt jossa laatikko on siirretty eteen.
Tuon vakio laatikon saat heittää heti menemään jos tehot tulevat olemaan ~400hp nimittäin se ei kestä kuin 250~300hp MAX riippuu väännöstä mutta vääntöäkin ehdoton max on 400nm.

Turboksi suosittelen ihan perus HX35/40 riittää hyvin noille sun tehotavoitteille.
Suuttimiksi jotkut tonniset sopii tuolle kokoonpanolle ihan hyvin.

Heti tuli mieleen että kahdesta asiasta tulee olemaan hirveä vääntö, katsastus...

Katsastus ei ole ongelma jos vain kaikki muutokset tekee lakien mukaan ja hommaa tarvittavat dokumentit ja penkkilapun 138hp
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 10.10.2013, 10:28:14
Voishan sinne vakiolaatikon paikalle sovittaa jonkun zf/getragin paremmalla tuennalla ja jonkun toisen auton perä. Ei tulis katsastuksessakaan sanomista akselistorakenteen muutoksesta.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: estate - 10.10.2013, 14:28:20
Nimimerkillä SJS on projekti, jossa sianpäähän on sovitettu Getrakki ja Bemarin perä taakse. Laatikon siirto ei ole mikään bolt on, pitää leikellä kardaanitunnelia ym, mutta vaivaa on vieraan voimansiirron sovittamisessakin. C5 Corvetten laatikko/perä-paketti hakuun, noita amerikan ooppeleita luulis olevan vähän siellä ja täällä romuna. Alfoissakin on laatikko takana, joku GTV6 laatikko/perä vois olla edullinenkin. Niiden kestävyydestä en paremmin tiedä, mutta synkrovikaa niissä ainakin tahtoo olla, ja ainakin joissakin on kytkinkin takana ennen vaihteistoa.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: VT86 - 10.10.2013, 14:46:32
Nimimerkillä SJS on projekti, jossa sianpäähän on sovitettu Getrakki ja Bemarin perä taakse. Laatikon siirto ei ole mikään bolt on, pitää leikellä kardaanitunnelia ym, mutta vaivaa on vieraan voimansiirron sovittamisessakin. C5 Corvetten laatikko/perä-paketti hakuun, noita amerikan ooppeleita luulis olevan vähän siellä ja täällä romuna. Alfoissakin on laatikko takana, joku GTV6 laatikko/perä vois olla edullinenkin. Niiden kestävyydestä en paremmin tiedä, mutta synkrovikaa niissä ainakin tahtoo olla, ja ainakin joissakin on kytkinkin takana ennen vaihteistoa.

Tai Porsche 944 S2 voimansiirto voisi olla myös varteen otettava vaihtoehto. Pitäisi kestää kohtalaisesti ja on "kevyehkö"
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 11.10.2013, 00:31:17
Jotain pientä edistystä tapahtunut. Moottori on saatu kasattua kokoon, tiivisteiksi valikoitui elringin tiivisteet koska reinzin sarjoja ei toimittajalta löytynyt, kai nuo elringin tiivisteet on ihan hyviä. Kansipahvina on siis massapahvi. Kuvia ei paljon ole mutta joitakin tuli näpsittyä kasauksen alkuvaiheista ja lähes valmiista koneesta.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0056_zps181d382f.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0056_zps181d382f.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0103_zps48c11ad3.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0103_zps48c11ad3.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0120_zps719e0af2.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0120_zps719e0af2.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0125_zps681aafde.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0125_zps681aafde.jpg.html)
Tuollainen löytys ylimääräsenä hyllystä, saattaa vaan olla "hieman" iso tähän koneeseen..
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0005_zps16d4030d.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0005_zps16d4030d.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: miikel - 11.10.2013, 13:24:10
Mikäs ahdin tuo on?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 11.10.2013, 13:32:43
Mikäs ahdin tuo on?
Hx50, 18 pesällä, 67/98, 85/72 siivillä  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: miikel - 11.10.2013, 22:21:07
Kyllähän tuo aika iso tosiaan on. Riippuu toki paljon revitään tehoa ulos. Perus 300-400hp viritykseen en ehkä kumminkaan tuota lykkäisi. 500hp kantturoissa voi alkaa olla jo passeli.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 14.10.2013, 22:49:28
Edistystä tapahtunut, moottori on löytänyt tiensä pellin alle ja moottorinohjauksen johdotusta aloiteltu. Kuvia ei tullut taaskaan räpsittyä :'( . Molemmille hall-antureille pitäisi tehdä vielä telineet, puolille telineet venakopan päälle, 2nd triggerin toteutus pitäis jotenki keksiä sekä muokata vähän oikean puoleista moottorin kannaketta sekä jatkaa johdotusta. Tuleekohan katsurilta sanomista jos moottorin kannaketta muokkaa?
Oisko kellään laittaa kuvatuksia omasta hall-anturin telineestä että kuinka kannattaa tehdä? triggeri siis hihnapyörällä.
Pari huonoa kännykkäkuvaa tuli otettua.

Moottorinohjaus hilppeet+ puolat
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0159_zps3654e1a6.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0159_zps3654e1a6.jpg.html)

Hukkis
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0161_zps89d168fb.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0161_zps89d168fb.jpg.html)

Triggerin toteutus
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0160_zps51fd822f.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0160_zps51fd822f.jpg.html)
Haittaakohan tuo värinänvaimennuskumi kierroslukutietoa?Kenelläkään kokemuksia?
Huomenna lisää kuvia kun käyn tallilla.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: AnttiR - 15.10.2013, 00:32:42
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+242+-81/kuva+%2815%29.JPG/_bigthumb.jpg) (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+242+-81/kuva+%2815%29.JPG)

Mulla tuollainen teline, anturina tosin VR.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: sjs - 15.10.2013, 11:24:04
Värinänvaimennin EI haittaa kiekkaitietoa niin paljon että siitä olisi ongelmaa tämänaikaisissa koneissa. Erikseen sit commonrail dieselit, joissa ajoitus on kaiken ydin.

Itsellä 20-1 polkupyörän takaratas nokalla, ja toiminut 8v kahdessa eri Penta 16v koneessa (ja jakohihihnahan joustaa aikas paljon, kun on nokalla eikä kampuralla).

Moottorin kannakkeita SAA muokata, eikä tartte lujuuslaskelmia.

Itellä oikea kannake siirretty 2cm ulospäin 2cm palikoiden avulla kannakkeen ja lohkon välissä ja pidemmät pultit. Katsuri sanoi että saa tuohon ihan rakentaakkin itse kiinnikkeen, mutta kun 360 volvossa on tuo "torque-tube" kardaani, niin moottorin vääntömomentti ei rasita kannakkeita, vain moottorin paino. Tämä koska moottorin vääntömomentti johdetaan suoraan latikolle/perälle, eli kiihdyttäessa moottori ei vääntyile kuten normi takavedossa, vaan ainoastaan nousee edestä hitusen rajussa kiihdytyksessä, koska vetoakselit johtavat vääntömomentin perän ja laatikon kautta kardaaniputkelle, joka on koneessa kiinni. :)

Tuo HX50 on kyllä aika monsteri ahdin, 500hv+ on kyllä tuon märitelmä, en asentaisi sitä edes mitenkään vakion B230FT:n yhteyteen. Paremminkin sopisi 2,5L 16v koneeseen jossa kairattu kansi. Herää muuten tuossa 8v koneessa turhan ylhäältä.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 15.10.2013, 23:23:31
Tänään jatkettu johdotusta ja moottorinkorvakettakin tuli vähän muokattua, nyt mahtuu pakosarja liikkumaan paremmin. (liikkumavara ennen noin 0,5cm)
Kuvia ei tullut taaskaan otettua mutta ehkä huomenna muistaa ottaa...
Pakosarjaan pitäisi saapua v-band laippa hukkaportille huomenna, saisi senkin tehtyä loppuun ja maalattua. Jazin vakiovaahdon palanen on testissä e85 pullossa ollut jo viikon ja ainakaan vielä ei mitään muutosta ole tapahtunut. Luin että jazin vaahto ei kestäisi e85 mutta ajattelin kokeilla, laitan tietysti esisuodattimet ennen pumppuja.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 24.10.2013, 22:45:08
Päivitellään vaikka ei paljon päivitettävää ole.Osia metsästelessä kulunut aika eikä projekti hirveästi ole edennyt. Pakosarjan sain tehtyä valmiiksi, enään puuttuu maali pinnasta ja lämpökääryleet. Millaisia maaleja porukka on käyttäny pakosarjan maalaukseen? Itse aattelin tällä maalata http://www.nettimaalikauppa.fi/VHT-Flame-Proof, ilmesesti ihan laadukasta ainetta.
Voimansiirtoakin tullut mietittyä, tosin sen hankinta menee varmaan keväälle. Tuo c5 voimansiirto on pyörinyt mielessä, ei vaan oikeen suomesta löydy tai sitten en ole osannu etsiä.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 04.11.2013, 19:07:41
Päivitykset jääny vähäiseksi, auton edistyminenkin on kyllä tapahtunut lähes täysin pelkästään suunnitteluasteella.  Pakosarja ei vielä ole maalia saanut koska koki pieniä muokkauksia mutta on lopultakin valmis maalausta varten. Kuvia sitten kun on maalattu.
Tankki+ pumput
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0167_zps65d393e9.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0167_zps65d393e9.jpg.html)
Bensalinjat+suodattimet puuttuu vielä kokonaan, millaisia suodattimia kannattaa käyttää karkeasuodattimina, ja millainen painepuolelle? Bensalinjaksi aattelin jotain an8 tai an10 kokoista punosletkua.
Löytyihän sitä ruostetta lisää.. :'(
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0168_zps081a597e.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0168_zps081a597e.jpg.html)
Ei tuo kyllä vielä paha ole, jos ei muita yllätyksiä tule vastaan.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 04.12.2013, 15:56:11
Päivitykset jääneet vähäiseksi.Vähän motivaation puutetta ollut,  mutta pikkuhiljaa on saatu taas asioita eteenpäin. Onko jossain myynnissä valmiita hitsattavia suutinholkkeja, vai meneekö sorvaamishommiksi? Kaasuläppä tuli tilattua kkd:tä . Kuvia pitäis ottaa joskus jos vaikka joku tätä sattuu lukemaan.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: Kaziganth - 04.12.2013, 16:00:22
Kyllä niitä on näkynyt, mutta jos en ihan väärin muista, niin tais olla luokkaa 15€/kpl ainakin jossain nettipujlussa
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 13.12.2013, 18:37:28
Tällainen saapu matkahuollon kautta.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0174_zpsyiy9mjbi.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0174_zpsyiy9mjbi.jpg.html)
Onhan se vähän isompi ku vakio, luulis et tosta mahtuu jo kohtalaisesti ilmaa virtaamaan läpi. :)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0177_zpslwnopyqx.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0177_zpslwnopyqx.jpg.html)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0179_zpsmep2u3xu.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0179_zpsmep2u3xu.jpg.html)
Imusarjaksi oli aluks suunnitteilla pukinsarvi suuttimen paikoilla mutta siinäkin on käynyt mielessä monenlaisia ajatuksia. Mietin että jos leikkais lh-imusarjan poikki heti suuttimien jälkeen ja hitsais sen b234 imusarjaan , mahdollisesti hieman lyhentäis niitä runnereita, en tosin tiedä olisko siitä mitään hyötyä. Paras vaihtoehto varmaan ois kokonaan uus imusarja kunnon painekotelolla vaan millainen tuo b234 imusarja sitten on virityskäytössä?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 06.01.2014, 00:42:13
Päivitellään taas vähän. Vaikka päivityksiä ei ole tullut, on tapahtunut kaikenlaista pientä.
Moottori on ollut koesovituksessa paikallaan. Pakosarjalle oon tehny vähän tilaa ja vielä pitäis tehdä pari muutosta sinne, mut saako runkopalkkia muuttaa ilman et katsuri hyppii silmille? Tarvis vähän tilaa pakosarjalle.. Tosin tulee siihen kaikkee tavaraa eteen. Pitäs joku päivä sit nostella kone pois ja viimestellä konehuone.
Vois tätäkin päivitellä vahän useammin kunhan jotain tapahtuu.
Pieniä osahankintoja
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0183_zps1bzyw67h.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0183_zps1bzyw67h.jpg.html)
15 rivinen ö-jäähdytin+suodattimen siirtosarja
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0184_zpspcpwuba2.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0184_zpspcpwuba2.jpg.html)
Välijäähy, kokoa 450x350x115mm, kiitokset bamselle ;)
Syylärikin tuli ostettua mutta siitä ei ole kuvaa.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 10.01.2014, 21:57:30
Bensalinjoja suunnitellessa tuli mieleen et onko noissa 044 pumpuissa jo valmiina joku karkeasuodatin, nimittäin kuvassa (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0198_zpsguj3kwis.jpg.html?sort=3&o=0) näkyy tuossa pumpun imupuolella joku kalvo tms.  Ei tarvii varmaan karkeasuodattimia erikseen asentaa jos näin on. Millaista paineensäädintä porukka suosittelee, itse ajattelin fuellabia tai aeromotivea. Bensalinjat tulee varmaan 1/2 alumiiniputkesta+ pienet pätkät konehuoneen puolelle punosletkusta.
Ahdinkaupoille mahdollisesti huomenna, siitä lisää huomenillalla ;)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 11.01.2014, 18:51:44
Tällaista tänään :hello:
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0199_zpslrktuu3n.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0199_zpslrktuu3n.jpg.html)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0200_zpsuoe5upyg.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0200_zpsuoe5upyg.jpg.html)
Turbo tuli hommattua, hx40 super 18 pesällä S*. Sain myös mukaan 14 pesän , mutta pitää nyt miettiä kumman laittaa kiinni.Pahoittelut kuvat ovat laatua kännykkä :-[
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 28.01.2014, 18:40:12
Päivitystä tännekkin. On taas vierähtänyt aikaa kaiken muun parissa eikä auto oikein ole edennyt.
Pakopuoli näyttää nyt tältä, se on edennyt sentään edes vähän. Pakosarjaan on maalit jo hyllyssä, pitäis sekin maalata. Vht flame proofia
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0215_zpsj2cye9h5.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0215_zpsj2cye9h5.jpg.html)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0218_zpsg9fducef.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0218_zpsg9fducef.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0220_zpsmdtdjnis.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0220_zpsmdtdjnis.jpg.html)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0222_zpsbxo9d27t.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0222_zpsbxo9d27t.jpg.html)
Onhan siellä vähän ahdasta, mutta koria onneks on helppo muokata. Moottorinohjauksen sähköjä pitäis jatkaa kun ei nuo itsestään näytä valmistuvan :idiot2:. Sähköt samassa jamassa vieläkin kun oli viime vuoden lopulla. Kai se on vain kaavio otettava käteen ja ruettava ihmettelemään, jos vaikka saisi johtosarjan niputettua.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0221_zpsy9hfud4f.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0221_zpsy9hfud4f.jpg.html)
Vielä tuossa on sähköjen kanssa hommaa mutta jatketaan...
Tuon fk:n vakio öljynjäähdyttimen/suodattimen jalan varmaan voi jättää pois kun tulee tuo erillinen jäähdytin, pitää vain varaosakoneesta irrottaa se kierretappi.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 30.01.2014, 22:13:39
Tänään alottelin operaatio välijäähyn sovituksen. Jonkunverran piti leikellä että suht siistisi sai tuon välijäähyn sovitettua tuonne keulalle.  Paksuuttahan tuolla on kuitenki 115mm niin jonkn verran se vaatii tilaa. Ahdasta tulee kyllä olemaan kun pitäis se öljyjäähykin sinne saada asettumaan.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0226_zpsxsnwyhut.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0226_zpsxsnwyhut.jpg.html)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0224_zpsb8bbmxm6.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0224_zpsb8bbmxm6.jpg.html)
Löytyi sisäpuolelta muutama ikävä yllätys sekä puskuri oli sumareiden paikalta ruostunut jonkin verran. Sopivasti sattuu onneks ahtoputkien tulevalle reitille niin ei sinäsä haittaa. Nuokin oli vaan suoraan maalattu ruosteiden päälle.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0227_zpscxumhtzt.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0227_zpscxumhtzt.jpg.html)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0228_zps7tbqiwf5.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0228_zps7tbqiwf5.jpg.html)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/DSC_0223_zpsrkfshyzs.jpg) (http://s922.photobucket.com/user/360volvo/media/360/DSC_0223_zpsrkfshyzs.jpg.html)
Tulihan tulta kaikkea epämääräistä mönjää kun aukaisi tuon... Muuten ei paljoa ruostetta korissa ole, tai ei ainakaan vielä ole löytynyt
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 06.05.2014, 19:10:54
Yli 3kk viime päivityksestä.
Aika mennyt kaiken muun parissa, eikä tätä ole ehtinyt juuri rakentamaan. Imusarjan osalta tuli muutos, tuleekin plenum imusarja eikä k-jetin muokattu.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/IMG_1482_zpsce591fbe.jpg)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/IMG_1481_zpsf6f2bd09.jpg)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/IMG_1480_zps027e6686.jpg)(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/IMG_1479_zps580e0cbe.jpg)
Tämä imusatsi on tehty pystyyn asennetulle vinokoneelle, joten joutuu muokkauksia vähän tekemään mm. kääntämään kun tulee muuten liian pystyyn. Samalla vaihtuu myös kaasuläpän laippa tuohon joka käy 70mm läppään. Käännön teen varmaan joko laipasta tai sitten runnereita taitan/ muutan ennen suuttimia kääntymään. Tiedä nyt sitten kumpi on parempi vaihtoehto.
Josko sitä kevään myötä taas saisi uutta vauhtia projektiin...
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 14.06.2014, 16:52:05
Mitään suurta edistystä ei ole tapahtunut mutta tuli käytyä hakemassa vähän osia projektiin.
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/20140614_160220-1_zpszm5bxuvd.jpg)
Bensapaineensäädin, letkua, putkea, liittimiä ja adaptereita, ilmansuodatin ja tankin pannat.
Bensalinjaks tulee aeroflown 1/2 alumiiniputki+ kontin ja konehuoneen puolelle lyhyet pätkät an8 teflon letkua.
Liittimiä tuli myös ostettua kasa, pumpun imupuolelle an8 adapterit ja painepuolelle banjo jossa an6 urospää sekä y-haara (2x an6 sisään an8 ulos) ja muita adaptereita.
Paineensäätimeks tulee aem. Enää puuttuu suodatin, suuttimet ja bensakisko bensansyötön osista.(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/20140614_162339_zpsymxkdlsk.jpg)
Pakosarjan maalasin ja paistelin sitä ohjeen mukaan uunissa. Saa nähdä kuinka toimii tuo pakosarja.Vielä pitäs päättää laittaako sitä lämpökäärylettä vai ei. Kuulut niin paljon erilaista palautetta siitä. Toiset sanoo ettei tee sarjalle mitään ja toisilla lahonnut sarja käsiin. Olishan se hyvä jos sais konehuoneen pidettyä mahdollisimman viileenä.
Imusarja pitäis ottaa työn alle mahdollisimman pian ja ehkä jo tänään alotan sen muokkauksen.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: Rapala - 14.06.2014, 20:01:59
 ;) ja seurantaan! mitä ulkoisia muutoksia aiot autolle?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 14.06.2014, 20:35:11
;) ja seurantaan! mitä ulkoisia muutoksia aiot autolle?
Vielä en ole hirveästi miettinyt mitä muutoksia tulee ulkoisesti kun ei ole vielä kovin ajankohtaista. Ainakin isompaa vannetta, alustan pävittyessä madaltaa vähän sekä jotain muita pieniä muutoksia.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: -Hans - 15.06.2014, 22:49:47
(http://i922.photobucket.com/albums/ad68/360volvo/360/20140615_174624_zpsvgfhqsef.jpg)
Imusarjan muokkausta alottelin. Vanha kaasuläpän laippa sai lähteä, samoin myös vaijerin teline. Tarkoitus ois askarrella vielä mutka ennen kaasuläppää niin saisi suunnan kutakuinkin oikeaan. Vielä päätettävä kuinka toteuttaa tuon runnereiden muokkauksen koska nyt tulis konepellistä läpi. Itse miettinyt että joko pätkät runnereista pois ja mutkaa tilalle tai sitten leikkaus taitos. Onnistuiskohan tuon taivutus sellaisenaan, epäilen että ei? Ideoita?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
Kirjoitti: jepajee - 15.06.2014, 23:44:42
mielenkiintonen prokkis. seurntan..