Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"

  • 174 Vastauksia
  • 75528 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "ADHD-Tuning"
« Vastaus #15 : 12.02.2011, 20:16:00 »
Menikö jumiin? tuo mainuttu lämpö on kyllä joitakin poikkeuksia lukuunottamatta aika maksimi...

No enskerralla viisaampi :juhau:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #16 : 12.02.2011, 20:36:57 »
Pientä "nihkeyttä" havaittavissa. Joo, opiskelin vahingosta viisastuneena, että 120C on maksimi. Karkasi uunin lämpötila noin 200C :(
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 19:52:27 kirjoittanut järviin »

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "ADHD-Tuning"
« Vastaus #17 : 12.02.2011, 23:31:11 »
komian värisiä osia sulla tulossa kanttiin ;)
200 astetta laakeria asentaessa on kyllä liikaa :-[
tsemppiä rojektiin!
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "ADHD-Tuning"
« Vastaus #18 : 13.02.2011, 11:17:50 »
melko hieno oivallus tuo lisämittarin paikka tuosta "peitelevystä"  ;) itellä on samassa paikkaan mittarit mutta tein vaan lasikuidusta telineen niille,on hyvä ko sojottaa mittarit kuskia päin mutta ei se kovin siistin näkönen ole  :D laitas autosta ulko kuva kans.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #19 : 15.02.2011, 19:45:08 »
No niin, tänään tuli uudet laakerit, ja nyt se tehdään oikein.
ATF:ää kattilaan ja laakerit perään. Antaa porista sadassa asteessa hetken.
Akseli oli yön ulkona. Pakkasta noin -20.


Laakerit meni helposti paikalleen.
Vaihteisto-osa kasattuna:


Säätövälilevyn paksuuden määritystä:


Kytkinakseliin ja pääakseliin löytyi säätölevyt vanhoista askeista, mutta sivuakseliin ei löytynyt, joten huomenna siniseltä tiskiltä kyselemään.
Tähän asti päästy jo:


« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 19:52:53 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #20 : 17.02.2011, 22:09:05 »
Hiekka loppui. kele tana.
Lohkon kerran jo maalasin(ilman puhallusta), mutta koneistamon setä oli pelannut potkupalloa sillä. Tai siltä se näytti.
Kahteen kertaan kun tekee, niin tulee hyvä. :uglystupid2:
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 19:53:20 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #21 : 18.02.2011, 21:40:54 »
Alakerran osat kutakuinkin haalittu kasaan. Vain kytkin ja vauhtipyörä puuttuu.


Tuli panostettua vähän liikaa jakopään kevennykseen, mutta onpahan se nyt sitte 2632 grammaa kevyempi.
Pitääkin keksiä osuvampi otsikko tälle hölmöilylle. :D
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 20:32:11 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #22 : 18.02.2011, 23:03:02 »
VP hihnapyörästä toinen hihnaura pois: 976g-> 723g
Säädettävä nokkapyörä(alu):                  542g-> 439g
Apuakseliin sama: :idiot2:                          570g-> 439g
Kampuran kiilahihnapyörä(alu 120mm): 2930g->785g

Kampuran hihnapyörään täytyy vielä sommitella 36/1 triggeripyörä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 19:58:32 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #23 : 21.02.2011, 18:27:17 »
Lohko maalattu, plaanattu ja hoonattu. Pytyissä on hieman kulumaa, mutta jos into riittää, niin rakennan joskus uuden alakerran rahan kanssa. Kuvassa blokki menossa maalin loppukuivatukseen saunaan. :)

« Viimeksi muokattu: 22.02.2011, 20:15:58 kirjoittanut järviin »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #24 : 21.02.2011, 18:33:26 »
Lohko maalattu, plaanattu ja hoonattu. Pytyissä on hieman kulumaa, mutta jos into riittää, niin rakennan joskus uuden alakerran rahan kanssa. Kuvassa blokki menossa maalin loppukuivatukseen saunaan. :)

siis kulumaa jäi koneistuksenkin jälkeen ?  :o

mutta hemmetin hienoa jälkeä jälleen kerran  O0

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #25 : 21.02.2011, 18:35:22 »
Nii kun "säästin" enkä porauttanut, pelkkä hoonaus vain. :(

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #26 : 21.02.2011, 22:11:43 »
Näyttää pitkälti samalta kuin ennen koneistukseen lähtöä ;D Pitää joku päivä tulla ihailemaan. Jos saisi vaikka oman paskan kanssa taas inspiraation ja megaan säätöjä paremmaksi, pakosarjakin alkaa olla mallillaan :)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #27 : 22.02.2011, 19:43:49 »
Näyttää pitkälti samalta kuin ennen koneistukseen lähtöä ;D Pitää joku päivä tulla ihailemaan. Jos saisi vaikka oman paskan kanssa taas inspiraation ja megaan säätöjä paremmaksi, pakosarjakin alkaa olla mallillaan :)
Osta se laajakaista. Se säästää hermoja säätöhommassa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #28 : 22.02.2011, 19:51:27 »
Nyt ei ainakaan kytkin lopu kesken. *taavih->  Orgaanisella levyllä 388Nm.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011, 20:01:58 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #29 : 24.02.2011, 18:15:42 »
Loota olis vihdoinkin kasassa. Säätölevy löytyi siniseltä hintaan 2,50€.
Vaihteistopuoli olisi muuten valmis, paitsi loikkarin kytkentään pitää vielä perehtyä.

 

RallyBaron  Samppasport