Ateho  Elekma

855 2.5 Tdi käyttiksen huoltomuistio ja pientä siistimistä

  • 27 Vastauksia
  • 9198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Eli tämmönen tuli työmatkan kulkua varten laitettua, pari vuotta seisonut laatikko vian takia. Auton bongasin melkein naapurista jo alkukesästä mutta mielenkiinto yltyi siihen pisteeseen että oli pakko jo soittaa ja kysyä mikä auton kohtalon on, seuraavana päivänä auto olikin jo omassa pihassa :)
Testilenkillä tuli heti selväksi ettei ilman laatikon vaihtoa selviä, piti sen verran rumaa ääntä ettei 40 lujempaa uskaltanut ajaa. Osto hetkellä autossa oli mittarissa 482tkm mutta kone kävi silti tosi sievästi, edes vauhtipyörän kalkatusta ei kuulunut joka oli todella positiivinen puoli.

Tässä pari kuvaa ostohetken jälkeen


 
Viikon päästä päästii itse asiaan ja puotettiin tekniikka pois keulilta. Vauhtipyörän äänettömyyskin paljastui siinä samalla, laatikon alta paljastui uutuuttaan säihkyvä vauhtipyörä ja kytkin. Remonttiin kului aikaa kaikkineen noin 13 tuntia joten toivottavasti ei nyt ihan heti tarvitse uudestaan tehdä :)



Osat jotka uusittiin remontissa:
-käytetty ehjä vaihteisto
-vetoakselin stefat
-painelaakeri
-laatikkoöljyt
-moottoriöljyt +suod.
-jäähdytysnesteet
-alipainepumpun tiiviste
-kampiakselin stefa(kytkimen puoli)
 
Ja tässä vielä auto pesun jälkeen


Vielä pitäisi tuulilasi vaihtaa ennen leimalla käyntiä. Ajan kans jotain pientä ulkokuoren siistimistä tulossa.



Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 19.10.2015, 04:04:05 kirjoittanut sami_k »

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Autoon saatiin leima, ainut mistä tuli korjaus kehotus oli tuulilasi jota en kerennyt vielä vaihtaa. Ardicin puotin pois ja purin atomeiksi, jotain kummaa siellä oli tapahtunut. Aivan kuin olisi ollut liekit ollu siinä tilassa missä puhallinmoottori on, kaikista johdoista kuoret palaneet karrelle. Uudet laakerit tilasinmoottoriin jos sais vielä toimimaan


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Autoon saatiin leima, ainut mistä tuli korjaus kehotus oli tuulilasi jota en kerennyt vielä vaihtaa. Ardicin puotin pois ja purin atomeiksi, jotain kummaa siellä oli tapahtunut. Aivan kuin olisi ollut liekit ollu siinä tilassa missä puhallinmoottori on, kaikista johdoista kuoret palaneet karrelle. Uudet laakerit tilasinmoottoriin jos sais vielä toimimaan


Sent from my iPhone using Tapatalk
Onkos sulla lämppäri taka-akselin edessä? Olisiko mahdollista saada kuvia telineestä ja kiinnityksestä yleisesti? :hello:
No kun halvalla sai.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Joo siellähän se vänkärin puolella on, taitaa v70 siirtyä keulaan. Katoppa onko tästä apuja
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47777.0
Voin toki ottaa kuvia jos tarvis :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Joo siellähän se vänkärin puolella on, taitaa v70 siirtyä keulaan. Katoppa onko tästä apuja
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47777.0
Voin toki ottaa kuvia jos tarvis :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kyllähän tuosta apua on(olen sen siis jo nähnytkin) jos vaan joku varmistaa ettei D-/B-malleissa ole ulkoisesti mitään eroo :D
No kun halvalla sai.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Ei ole ulkoista eroa, erot lämmittimen sisäpuolella


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Tänään tuli vaihdettua tuo rikkinäinen tuulilasi uuteen. Ensin listat, pyyhkijät ja tuulilasin alareunan muovi pois

Sitten irroittamaan lasia. Yläreunan ja sivut sai leikattua siihen tarkoitetulla veitsellä ja alareuna piti leikata langalla


Sitte kaikki vanhat liimat pois tommosella "taltalla"

Syy miksi otin kaikki vanhat liimat pois on se että kun kyseessä on näin vanha auto niin lasi on vaihdettu jo useaan otteeseen ja liiman alta todennäköisesti löytyy yllätyksiä, niin myös tästä. Kuskin puolen yläkulmassa liima ei ollut oikeastaan ollenkaan kiinni koska ruostetta oli sen verran reilusti liiman alla. Ruosteet poistin paineilmavingulla


Peltipaljaille pinnoille vedin ensin happovärin ja sen kuivuttua liiman primerin


Huomenna pitää käydä kasaamassa listat ym takaisin paikoilleen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Pikku juttuja saatu tehtyä. Takalasin pyyhkijän vetristelin, 45 minuuttia meni että sain akselin irti :D takaluukun paneeliin laitoin samalla korjaus sarjan kiinnityksiin. Evry myös laitettu paikalleen ja tuli kyllä mukavasti veto lisää, samalla tulppasin egr:n. Ardicista puhdistin karstat pois jo oli todella paljon, laakerit kun saapuu puhallin moottoriin niin saa laittaa läjään ja kokeilla tulille :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Ardiciin laakerit saapuivat ja laitoin nippuun ja tein pätkän palanutta johtosarjaa uusiksi. Sehän pärähti heti ensi yrityksellä tulille :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Pientä remontin tynkää tähänkin tehty. Jonku aikaa sitte tummensin takalasit, on se vaan nätti tummentaa tommosia laseja kun ei olekovin kaarevia, takaluukun lasikin meni yhdestä palasta :) Myös kevyt myllytys suoritettiin autoon ja päälle valerpron vaha, kyllähän ilme muuttu kummasti :D  Tänään vaihdoin kuskin puolelle vetarin suojakumin ja vänkärin puolelle raidetangon pään.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Mielenkiintonen projekti, eikös se tuo evry anna sen 170Hp/350n? Siistin näkönen volle kaikin puolin ja hyvältä näyttää kun on puskuristakin muovit koriväriin vetästy :pomo:
Itelläni alkaa huomenna kl 11 jälkeen auton kasaaminen, sain tuossa eilen tuon oikean vauhtipyörän nyt autoon ja toivotaan että kaikki ongelmat ratkeaa sillä :)
« Viimeksi muokattu: 20.01.2016, 19:58:31 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi

Mielenkiintonen projekti, eikös se tuo evry anna sen 170Hp/350n? Siistin näkönen volle kaikin puolin ja hyvältä näyttää kun on puskuristakin muovit koriväriin vetästy :pomo:
Itelläni alkaa huomenna kl 11 jälkeen auton kasaaminen, sain tuossa eilen tuon oikean vauhtipyörän nyt autoon ja toivotaan että kaikki ongelmat ratkeaa sillä :)
Kyllä nuo tehot varmaan aika lähellä tuota on, mukava potku tulee tuossa 2000rpm kohdalla :D Kyllähän tuo kummasti ilmettä nuorentaa kun on korin väriseksi maalattu vedetty hilppeet, jostain ku löytäs vielä ärrän puskurin ja alustasarjan :) Ei muuta ku onnea ja menestystä remonttiin, et alkanu triggeriä muokkaamaan siitä uudemman mallin vauhtiksesta?

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Ei muuta ku onnea ja menestystä remonttiin, et alkanu triggeriä muokkaamaan siitä uudemman mallin vauhtiksesta?
Kiitos, en kehannu ruvetakaan siihen kun sain aika edullisesti sen oikean vauhtipyörän pultteineen, alle 600€, et pistin tuon uudemman mallisen vauhtipyörän myyntiin, jos siitä sais vaikka takasin rahaa jossain vaiheessa.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Tähänkin hommattu vähän ehostus osia :)

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Tämännkin osalta vähän touhuttu, puskurista korjasin liimaamalla pari halkeamaa ja lampun aluslistoista peitin reijät ja topparin kolot myös liimalla.
osat pohjamaalissa ja rasvapestynä

tässä jo lakka ja väri päällä
väriä jouduin aika paljon sävyttämään, ylimmäisenä lähtökohta ja alimmaisena väri jolla ne sitten maalattiin, ei ihan nuin iso ero ollut mitä kuva antaa ymmärtää.
Ensi viikolla voisi sitten lätkiä osat paikalleen :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo